لوازم تحریر

انواع لوازم تحریر چیست؟

انواع لوازم تحریر

یکی از جذاب‌ترین خریدهایی که می‌توانید انجام دهید، لوازم تحریر و نوشت افزار هستند. زمانی که وارد فروشگاه‌های مختص این لوازم می‌شوید مجذوب تمام وسایل داخل آن شده و ممکن است نتوانید به درستی انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند کودک باشید یا بزرگسال، به هر حال انواع لوازم تحریر برای شما جذاب است.

البته این وسایل جدای از جذابیت خود، بسیار کاربردی بوده و در طول روز به آن نیاز پیدا می‌کنید. ما در این مطلب قصد داریم تا انواع لوازم تحریر را به شما معرفی کرده و نکات مهم در خرید آنها را به شما گوشزد کنیم. اگر می‌خواهید با بهترین برندهای نوشت افزارهای مختلف آشنا شوید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

خودکار

اولین معرفی از انواع لوازم تحریر خودکارها هستند. یکی از ضروری‌ترین لوازمی که باید همیشه همراه خود داشته باشید، خودکار است. حتماً شما هم اولین خاطرات نوشتن خود با خودکار را به یاد دارید. معمولاً از کلاس چهارم دبستان نوشتن متون با خودکار آغاز می‌شود. پس افراد از حدود ۱۰ سالگی تا پایان عمر خود به خودکار نیاز دارند و از آن استفاده می‌کنند. جوهر خودکارها دائمی بوده و اگر در هنگام نوشتن اشتباهی انجام دهید باید از لاک‌های غلط گیر استفاده کنید و دیگر پاکن به کار شما نمی‌آید.

اگر سری به فروشگاه لوازم تحریر زده باشید خواهید دید که خودکارها در مدل‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. از خودکارهای ساده گرفته تا خودکارهایی که به صورت لوکس طراحی شده‌اند در فروشگاه‌های نوشت افزار به شما ارائه می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع خودکارها را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. تا سال‌ها پیش تنها ۴ یا ۵ رنگ خودکار در بازار وجود داشت اما امروزه تنوع رنگی خودکارها از مداد رنگی‌ها هم بیشتر شده است. شما می‌توانید انواع خودکارهای اکلیلی و پاستیلی را خریداری کرده و متن‌های خود را با آن بنویسید.

معرفی مدل‌های متنوع خودکار

خودکار را با وجود ظاهر ساده‌ای که دارند به مدل‌های متنوعی تقسیم می‌شوند. نوع طراحی خودکارها با یکدیگر متفاوت بوده و می‌توان آنها را به صورت زیر تقسیم‌بندی نمود:

  • خودکارهای توپی: متداول‌ترین نوع خودکار موجود در بازار، خودکار توپی است. در نوک این خودکارها یک توپ وجود دارد که با چرخش خود باعث خروج جوهر از مخزن خواهد شد.
  • خودکارهای غلتکی: در مدل‌های دیگری از خودکار از غلتک یا رولر استفاده می‌شود و جوهر از آنها با سرعت و کیفیت بیشتری خارج می‌گردد. برای آنکه بتوانید از این مدل خودکار استفاده کنید نیازی نیست فشار زیادی به آن وارد نمایید.
  • خودنویس‌ها: یکی از لوکس‌ترین خودکارهای موجود در بازار خودنویس‌ها هستند که خوشنویسی را برای شما راحت‌تر می‌کنند. شما می‌توانید این خودکارهای لوکس را برای مقاصد کاری و تجاری خود استفاده کنید.
  • خودنویس نوک‌نمدی: از این نوع خودکارها برای کارهای هنری و نوشتن بر روی سطوح مختلف استفاده می‌کنند. نوک‌نمدی این خودکارها جوهر را از مخزن به سطح موردنظر منتقل می‌کند.
  • خودکارهای ژله‌ای: اگر به دنبال رنگ‌های شاد و فلورسنت هستید خودکارهای ژله‌ای بهترین پیشنهاد برای شما هستند. این خودکارها از یک غلتک برای انتقال مایع ژله‌ای از مخزن به کاغذ استفاده می‌کنند اما نگهداری از آنها سخت‌تر است. باید مواظب خشک شدن یا جوهر پس دادن آنها باشید.

نکات مهم در هنگام خرید خودکار

اگر می‌خواهید بهترین خرید را در هنگام انتخاب خودکار داشته باشید باید نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • زمانی که قصد خرید خودکارهای فانتزی را دارید بهتر است آن را در دست گرفته و با آنها چند کلمه بنویسید. خودکارهایی که نمی‌توان از آنها به راحتی استفاده کرد در درازمدت باعث خستگی دستان شما شده و شما را از خرید خود پشیمان خواهند کرد.
  • تست کردن خودکار بر روی یک تکه کاغذ از ضروری‌ترین نکات خرید آن است. در این حالت می‌توانید میزان روان بودن خودکار، ضخامت نوک و کیفیت جوهر آن را بررسی کنید.
  • اگر می‌خواهید از خودکار در فعالیت روزمره خود استفاده کنید باید مدل‌های سبک‌تر را انتخاب نمایید. خودکارهای لوکسی که برای امضا کردن قراردادها به کار می‌روند، وزن بسیار بالایی داشته و برای استفاده مداوم مناسب نیستند.
  • معمولاً افراد با سنین پایین از رنگ‌های فانتزی و جذاب استفاده می‌کنند اما برای کارهای اداری و رسمی باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ نوشته‌های شما بر روی میزان نفوذ آنها تأثیر می‌گذارد.

با بهترین برندهای تولیدکننده خودکار آشنا شوید!

شما می‌توانید از میان مدل‌های متنوع خودکارهای ایرانی و خارجی مدل موردنظر خود را انتخاب کنید. ما در این بخش می‌خواهیم بهترین برندهای داخلی و خارجی این محصول را به شما معرفی نماییم:

  • بهترین تولیدکنندگان داخلی خودکار استایلیش، کنکو، فابل و کیان هستند که قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه دارند.
  • بهترین تولیدکنندگان خارجی نیز بیک، استابیلو، پایلوت، یونی بال، پنتل، زبرا و یوروپن هستند. شما برای خرید این خودکارها باید مبلغی بالاتر بپردازید اما می‌توان گفت کیفیت آنها بیشتر است.

مطالعه مقاله 10 برند خوب خودکار

مداد

یکی از انواع لوازم تحریر مهم مداد است. همه ما اولین بار نوشتن را با مداد تجربه کرده‌ایم. از زمانی که کودکان یاد می‌گیرند که دستان خود را کنترل کنند می‌توانند از مداد برای نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کاغذ استفاده کنند. معمولاً کودکان از سه سال به بالا کار با مداد را آغاز کرده و از این کار بسیار لذت می‌برند. البته ما تا سال‌های سال به مداد احتیاج داریم.

در سال‌های ابتدایی مدرسه باید تمامی کارهای خود را با استفاده از مداد انجام دهیم. البته در ادامه دوران تحصیلی خود نیز به مداد احتیاج داریم. طراحی بسیار پیشرفته با استفاده از مدادهای مخصوص انجام می‌شود. هنرمندان با استفاده از مدادهای باکیفیت طرح‌های خود را اجرایی کرده و از آنها استفاده‌های بسیار زیادی می‌کنند.

نقشه‌کش‌ها، معمارها و مهندسی نیز به این نوع نوشت ابزار نیاز پیدا می‌کنند. خوبی مداد این است که اگر در هنگام نوشتن اشتباهی مرتکب شوید به راحتی می‌توانید با پاکن‌ها آن را پاک کرده و مجدداً نوشته خود را اصلاح کنید. از طرفی مدادها با مغزهای رنگی متنوع تولید می‌شوند و انواع مختلفی در بازار دارند. هر کدام از آنها برای انجام کاری مناسب است. پس برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید باید با انواع مداد آشنایی داشته باشید.

معرفی انواع مدادهای موجود در بازار

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم از مدادها برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود. پس شما باید با انواع آن آشنایی داشته و مدل مناسب خود را انتخاب نمایید. اگر بخواهیم مدادها را به صورت کلی دسته‌بندی کنیم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • مدادهای مشکی: یکی از پرکاربردترین مدادهای موجود در بازار مداد سیاه یا مشکی هستند. از این مدادها برای نوشتن مشق و تست‌زنی استفاده می‌شود. معمولاً نرمی این مدادها از HB تا 2B تغییر می‌کند. بسیاری از مشاغل مانند خیاط‌ها، نجارها و کسانی که باید اندازه‌گیری دقیق انجام دهند نیز این مدادها را خریداری می‌کنند. طراحی سیاه‌قلم یکی دیگر از کارهایی است که با مدادهای مشکی انجام می‌شود. معمولاً ضخامت مدادهایی که برای طراحی و نقاشی استفاده می‌شوند از مدل‌های معمولی بیشتر بوده و به راحتی می‌توان با استفاده از آنها سایه‌ها را ایجاد نمود. مدادهای مشکی که طراحان از آن استفاده می‌کنند با نام گرافیت یا زغالی در بازار شناخته می‌شوند. اگر از ترکیب گرافیت با زغال در ساخت مداد استفاده شود به آن مداد کربنی گفته می‌شود.
  • مدادهای رنگی: مداد رنگی‌های متنوعی در بازار وجود دارند که برخی از آنها به صورت معمولی تولید شده و برای نقاشی کودکان مناسب هستند. معمولاً مداد رنگی‌های کودکان به صورت ۶، ۱۲ و ۱۸ عددی تولید می‌شود و قیمتی مناسب‌تر دارند. از مدادهای رنگی کنته برای طراحی‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود. در ساخت این مدادها رنگدانه‌های طبیعی با گرافیت و زغال ترکیب شده و رنگ‌های متنوعی را ایجاد کرده‌اند. تعداد رنگی‌هایی که حرفه‌ای‌ها از آن استفاده می‌کنند بسیار بالا بوده و برای خرید آنها باید مبلغ قابل‌توجهی را بپردازید.

نکات مهم در هنگام خرید مداد

اگر نکات مهم زیر را در هنگام انتخاب و خرید مداد رعایت کنید مطمئن باشید که از خرید خود پشیمان نخواهید شد:

  • قبل از آنکه مداد موردنظر خود را خریداری کنید باید کیفیت چوب آن را بررسی کنید. برخی از مدادها در هنگام تراشیدن زبر و خشن شده و باعث می‌شوند تا مغزی داخلی آنها زودتر بشکند. زمانی که می‌خواهیم مدادی را خریداری کنید چوب آن را لمس کنید. چوب باید فاقد برجستگی و زبری باشد.
  • اگر می‌خواهید جلوی قطع درختان را بگیرید می‌توانید مدادهایی که از مواد بازیافتی به جای چوب استفاده می‌کنند را انتخاب نمایید. تراشیدن این مدادها بسیار راحت است.
  • سطح مقطع مداد به صورت گرد، شش‌ضلعی و مثلثی است. برای کودکانی که می‌خواهند نوشتن را یاد بگیرند مدل‌های مثلثی مناسب‌تر هست زیرا در دست گرفتن آنها راحت‌تر است و دست در هنگام کار آنها خسته نخواهد شد. البته مدل‌های گرد و شش‌ضلعی نیز طرفداران خود را داشته و برای استفاده‌های روزمره مناسب هستند.
  • حتماً قبل از خرید مداد آن را تست کنید بدین ترتیب نه تنها رنگ مداد را چک کرده بلکه روان بودن و راحت نوشتن با آن را نیز تست خواهید کرد.

بهترین برندهای تولیدکننده مداد را بشناسید

تولیدکنندگان بسیار زیادی به تولید انواع نوشت افزار مانند مدادهای مشکی و رنگی می‌پردازند اما معروف‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • بهترین برند مداد مشکی استدلر، فابر کاستل، کرن داش، پنتر، سوسمارنشان، سی‌بی‌اس، استروم، پارس مداد، اونر و فکتیس هستند.
  • بهترین برند مدادهای رنگی نیز فابرکاستل، پنتر، پریسما کالر، پیکاسو، کنته پاریس و آریا هستند.

پاکن و تراش

اگر از مداد به صورت روزمره استفاده می‌کنید باید در کنار آن دو نوشت افزار دیگر یعنی پاکن و تراش را نیز خریداری کنید. پس این نوع لوازم تحریر هیچ محدودیت سنی نداشته و برای همه افراد مناسب است. اگر اشتباهی در حین نوشتن با مداد مرتکب شوید با استفاده از پاکن می‌توانید آن را تصحیح کنید. همچنین زمانی که مغز مداد شما تمام می‌شود باید آن را تراشیده تا مجدداً قابل‌استفاده گردد. برای این کار به تراش نیاز پیدا می‌کنید.

پاکن و تراش‌های متنوعی در بازار وجود دارند که بر اساس کیفیت و نوع طراحی خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. شما می‌توانید پاک‌کن‌های ساده، مدادی و فانتزی را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. اگر کار طراحی و نقاشی انجام می‌دهید باید از مدل‌های حرفه‌ای‌تر پاکن استفاده کنید تا سطح کار شما کثیف آلوده نشود. تراش‌ها نیز به صورت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید تراش را به صورت ساده، فانتزی یا رومیزی خریداری نمایید. تیغه تراش باید تیز باشد و مداد شما را با کمترین میزان اتلاف چوب بتراشد پس در هنگام انتخاب این نوع لوازم تحریر باید دقت کنید.

نکات مهم در هنگام خرید پاکن و تراش

اگر می‌خواهید بهترین پاکن و تراش موجود در بازار را تهیه کنید باید نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • باید پاکن مناسب را انتخاب کنید. پاکن‌هایی که برای طراحی و نقاشی به کار می‌روند سطح دفتر مشق را سیاه کرده و برای تمیز کردن آنها با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.
  • قبل از خرید، پاکن را فشار دهید. باید بافت آن سفت و متراکم باشد. آن‌هایی که با استفاده از تکه‌ای مقوا پوشانده شده‌اند عمر طولانی‌تری دارند.
  • بهتر است پاکنی را خریداری کنید که کمترین میزان ضایعات یا فیتیله را تولید می‌کند. بدین ترتیب تمیز کردن سطح دفتر برای شما راحت‌تر خواهد شد.
  • اکثر تراش‌هایی که در بازار وجود دارند برای مدادهایی با قطر ۸ میلیمتر طراحی شده‌اند. اگر از مداد با ابعاد غیراستاندارد استفاده می‌کنید باید تراش مناسب را برای آن خریداری نمایید.
  • اگر زاویه تیغه تراش زیاد باشد گرافیت بیشتری را برای استفاده در اختیار شما قرار می‌دهد در نتیجه مداد شما دیرتر تمام خواهد شد.
  • تیغه تراش باید کاملاً تیز باشد و بتواند انواع مدادهای مشکی و رنگی را برای شما بتراشد.
  • به شما توصیه می‌کنیم که از تراش‌های مخزن‌دار استفاده کنید زیرا دیگر نیازی نیست به دنبال جایی برای خالی کردن ضایعات تراش باشید.

بهترین برندهای پاکن

اگر می‌خواهی پاکنی با دوام و باکیفیت را خریداری کنید می‌توانید به سراغ یکی از برندهای فکتیس، پنتر، فابر کاستل، پیکاسو و کلیپس بروید. کلیپس پاکن‌های غیرسمی و باکیفیتی را برای کودکان تولید می‌کند. این برند از طرح‌های فانتزی برای تولید پاکن استفاده می‌نماید در نتیجه برای کودکان جذاب‌تر است.

بهترین برندهای تراش

برندهایی مانند پیکاسو، فابر کاستل، فکتیس و پارسیکار بهترین تراش‌های موجود در بازار را تولید می‌کنند. البته تراش‌های رومیزی و برقی تنوین، دلی و کارل از مدل‌های شناخته شده موجود در بازار هستند.

مطالعه مقاله آشنایی با انواع تراش

اتود و مغز اتود

یکی دیگر از مدادهایی که در بازار وجود دارد اتودها یا مدادهای نوکی هستند که بدنه پلاستیکی یا فلزی داشته و با استفاده از مغزهای اتود کار می‌کنند. با خریداری این مدادها می‌توان از قطع درختان جلوگیری کرد. همچنین مغزی مدادهای نوکی ظریف‌تر بوده و میزان گرافیت کمتری را مصرف می‌کند.

ضخامت این مدادها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. ما به شما توصیه می‌کنیم از مدادهای نوکی برای کودکان استفاده نکنید زیرا در دست گرفتن بدنه پلاستیکی یا فلزی برای کودکان کاری سخت است و ممکن است نتوانند به درستی آنها کنترل کنند.

مغز اتود با ضخامت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید مغز مداد نوکی را با ضخامت ۳/۰، 5/0، 7/0 و 9/0 خریداری کنید. البته مغزهای ۲ میلیمتری نیز وجود دارد که به صورت حرفه‌ای خریداری و به کارگیری می‌شوند. رنگ مغزها نیز از HB تا 2B تغییر می‌کند. شما می‌توانید با خرید مغز اتود رنگی مداد نوکی خود را به یک مداد رنگی با کیفیت تبدیل کنید. مغزهای بی‌کیفیت ممکن است بسیار شکننده یا کمرنگ باشند پس در هنگام خرید باید به رنگ و کیفیت آن دقت ویژه‌ای کرد.

معرفی انواع اتود

شاید شما تنها اتودهایی را در بازار مشاهده کرده باشید که دکمه‌ای در انتهای خود برای خروج مغز از آن دارند. اما مدل‌های دیگری از مدادهای نوکی نیز در بازار وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • ساده‌ترین مدل موجود در بازار مدل فشاری است که با فشردن دکمه انتهای آن مغز اتود خارج می‌شود.
  • گاهی دکمه خروج مغز در کنار اتود تعبیه شده است. پس شما در حین نوشتن به راحتی می‌توانید آن را فشار داده و باعث خروج مغز اتود از آن شوید.
  • جدیدترین مدل‌های مداد نوکی در بازار، انواع اتوماتیک آن هستند که به محض تمام شدن نوک مغزی را چند میلی‌متر پایین می‌آورند بدین ترتیب زحمت شما در هنگام نوشتن کمتر خواهد شد.
  • یکی دیگر از مدل‌های اتود، مدل لرزشی است که با تکان دادن مغزی از آن خارج می‌شود.

نکات مهم در هنگام خرید اتود و مغز اتود

اگر می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین اتود و مغز اتود را خریداری کنید باید در هنگام خرید به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • قطر مغزی را با توجه به نوع مداد خود و نیازتان انتخاب کنید.
  • با تغییر میزان سختی مغز اتود می‌توان آن را پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تر انتخاب نمود.
  • اتودهایی که ظاهری زیبا دارند فروش بیشتری داشته و جذابیت بیشتری برای کودکان دارند.
  • قبل از خرید طراحی اتود را بررسی کرده تا به صورت ارگونومیک باشد و دست را در هنگام نوشتن اذیت نکند.
  • بهترین جنس مداد نوکی فلز یا پلاستیک است زیرا مقاومت بالایی دارد و وزن بسیار زیادی ندارد.
  • زمانی که قصد دارید مغز را خریداری کنید به مخزن آن توجه کنید. استفاده از این مخزن باید ساده و آسان باشد.

این برندهای اتود بهترین هستند!

بهترین برندهای مداد نوکی موجود در بازار پارکر، فابر کاستل، پنتل، بیک، روترینگ، اونر، زبرا، پارسی کار و کنکو هستند. شما می‌توانید اتود را از تولیدکننده داخلی یا خارجی و با توجه به بودجه خود تهیه کنید.

مطالعه مقاله برندهای برتر مدادنوکی

لاک غلط گیر

اگر خودکار را به عنوان نوشت افزار دلخواه خود انتخاب می‌کنید باید در کنار آن لاک غلط گیر مناسب را نیز تهیه نمایید. بدون خرید این لوازم تحریر نمی‌توانید اشتباهات نوشتاری خود را تصحیح کنید. در گذشته لاک‌های غلط‌گیر با مدل‌های بسیار ساده‌ای در بازار وجود داشتند اما این روزها مدل‌های متنوعی از لاک‌های غلط گیر در فروشگاه‌های لوازم تحریر و مشتریان ارائه می‌شود. این لاک‌ها برای دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، کارمندان و حتی استفاده‌های خانگی مناسب هستند.

با انواع مدل‌های لاک غلط گیر آشنا شوید

قبلاً به آن اشاره کردیم لاک‌های غلط که در مدل‌های متنوع تولید و به مشتریان ارائه می‌شوند. شما می‌توانید یکی از لاک‌های زیر را تهیه کرده و از آن استفاده کنید:

  • لاک فرچه‌ای: یکی از مدل‌های اولیه لاک غلط گیر مدل فرچه‌ای است که مانند لاک ناخن طراحی شده است. با فرچه به راحتی می‌توانید اشتباهات نوشتاری خود را تصحیح کنید.
  • لاک قلمی: از آنجایی که نمی‌شد حجم لاک خروجی را در مدل‌های فرچه‌ای کنترل کرد، مدل‌های قلمی به مشتریان ارائه شده‌اند. در این مدل با فشردن سریع لاک غلط گیر، میزان کمی لاک از آن خارج می‌شود و کنترل آن راحت‌تر است. اگر می‌خواهید قسمت کوچکی از نوشته خود را تصحیح کنید این لاک را به شما توصیه می‌کنیم.
  • لاک نواری: یکی از ایرادات لاک غلط گیر قلمی و فرچه‌ای برجستگی‌هایی بود که بر روی کاغذ ایجاد می‌شد. لاک غلط گیر نواری این مشکل را به صورت کامل حل کرده است و سطحی یکدست و یکنواخت را به شما ارائه می‌کند. البته توجه داشته باشید که حذف اشتباهات کوچک با استفاده از این لاک‌ها سخت است و معمولاً برای حذف یک قسمت کامل از متن به کار می‌روند.

نکات مهم در هنگام خرید لاک غلط گیر

اگر می‌خواهید بهترین و باکیفیت‌ترین لایک غلط‌گیر موجود در بازار را خریداری کنید باید به برند تولیدکننده و طراحی بدنه آن توجه کنید. لاک غلط گیر مناسب در فرصتی کوتاه خشک شده و ماندگاری خوبی دارد. توجه داشته باشید که در هر شرایط آب‌وهوایی باید کیفیت خود را حفظ نمایید.

بهترین برندهای تولیدکننده لاک غلط گیر

لاک‌های غلط که با کیفیت‌های متنوع و قیمت‌های گوناگون در بازار ارائه می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از برندهای زیر را انتخاب نمایید:

مطالعه مقاله بهترین برندهای لاک غلط گیر

  • پیکاسو
  • فابر کاستل
  • یونی
  • سی کلاس
  • اونر
  • پارسی کار
  • ایگل
  • پلیکان
  • کنکو

ماژیک هایلایت و وایت برد

دیگر معرفی از انواع لوازم تحریر ماژیک‌های رنگارنگ هستند. ماژیک‌ها جذاب‌ترین نوشت افزارهای موجود در بازار هستند که همه گروه‌های سنی می‌توانند از آن استفاده کنند. ماژیک‌های رنگی برای رنگ‌آمیزی کودکان و ماژیک‌های حرفه‌ای برای طراحی و نقاشی به کار می‌روند. البته در بسیاری از مشاغل از ماژیک‌های هایلایت استفاده می‌شود. همچنین اکثر شرکت‌ها و مؤسسات از تخته وایت برد برای برنامه‌ریزی و اعلانات خود استفاده می‌کنند. ماژیک مناسب برای این تخته‌ها با نام ماژیک وایت برد شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌بینید این نوع لوازم تحریر کاربرد بسیار گسترده‌ای در زندگی ما دارند.

آشنایی با انواع ماژیک هایلایت

با انواع ماژیک‌ها آشنا شوید

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم ماژیک‌ها در مدل‌های متنوع تولید می‌شوند. تقسیم‌بندی این نوع نوشت افزار با توجه به نوع جوهر و کاربرد آن به صورت زیر انجام می‌شود:

  • از جوهرهای مبتنی بر الکل، مبتنی بر آب و مبتنی بر حلال برای ماژیک‌های مختلف استفاده می‌شود.
  • ماژیک‌ها را می‌توان بر اساس کاربرد به ماژیک هایلایت، ماژیک وایت برد یا ماژیک پرمننت تقسیم نمود. ماژیک‌های پرمننت به صورت دائمی هستند و پاک نمی‌شوند.

نکات مهم در هنگام خرید ماژیک هایلایت و وایت برد

زمانی که می‌خواهید ماژیک موردنیاز خود را خریداری کنید باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • رنگ ماژیک باید پررنگ باشد و چشم را اذیت نکند.
  • قبل از خرید از خوش‌دست بودن ماژیک اطمینان حاصل کنید. ماژیک‌هایی که قطر زیادی دارند برای کودکان مناسب نیستند و دست آنها را خسته خواهند کرد.
  • قطر ماژیک هایلایت را با توجه به نیاز خود تعیین کنید. ماژیک‌های مخصوص طراحی نیز در قطرهای متفاوتی تولید می‌شوند که با توجه به نوع نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را خریداری و استفاده کنید.
  • قبل از خرید این نوشت افزار بهتر است کیفیت جوهر آن را بررسی کنید. اگر ماژیک موردنظر کمرنگ یا خشک بود از خرید آن صرف‌نظر نمایید.

معرفی برندهای شناخته شده ماژیک هایلایت و وایت برد

شما می‌توانید ماژیک موردنیاز خود را از میان برندهای شناخته شده ایرانی مانند پرشیا، کیان، سفیر، کنکو و پلیکان انتخاب کنید. اگر می‌خواهید ماژیک خارجی را برای هدف‌های حرفه‌ای خریداری کنید باید به سراغ برندهایی مانند فابرکاستل، استدلر و اسنومن بروید.

مطالعه مقاله بهترین برندهای ماژیک هایلایت

خط کش و لوازم هندسی

انواع خط کش و لوازم هندسی نیز برای گروه‌های مختلف سنی استفاده می‌شود. دانش‌آموزان مدرسه از خط‌کش‌های ساده‌تر و مهندس‌ها و طراح‌ها از مدل‌های پیشرفته‌تر این نوع نوشت افزار استفاده می‌کنند. معمولاً خط‌کش‌ها در مدل‌های متنوع و با مواد اولیه مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از مدل‌های متنوع موجود در بازار انتخاب و خریداری کنید.

انواع خط کش و لوازم هندسی

خط کش‌ها و لوازم هندسی به قدری متنوع هستند که در این مطلب نمی‌توان به همه آنها پرداخت اما اگر بخواهیم به برخی از پرکاربردترین آنها اشاره کنیم باید موارد زیر را به شما گوشزد نماییم:

  • خط‌کش‌ها به صورت چوبی فلزی و پلاستیکی تولید می‌شوند. شما می‌توانید خط‌کش‌های تاشو را که فضای کمتری اشغال می‌کنند خریداری نمایید. همچنین بسیاری از طراح‌ها و خیاط‌ها از خط‌کش‌ها و مترهای مخصوص حرفه خود استفاده می‌کنند.
  • لوازم هندسی نیز تعداد زیادی از محصولات را پوشش می‌دهند از نقاله، پرگار و گونیا گرفته تا خط‌کش‌های مهندسی در این دسته از لوازم تحریر قرار می‌گیرند. با استفاده از این لوازم به راحتی می‌توان اشکال هندسی را رسم یا اندازه‌گیری نمود.

نکات مهم در هنگام خرید خط‌کش و لوازم هندسی

در هنگام خرید این نوع نوشت افزار باید به جنس و اندازه آنها توجه کنید. خط‌کش‌های بزرگ برای کودکان مناسب نیستند. همچنین بهتر است مدل‌های ژله‌ای را برای کودکان خریداری کنید تا در صورت تا شدن، نشکنند و به کودک آسیبی نرسانند. توصیه می‌کنیم برای خرید لوازم هندسی به قیمت آنها توجه نکنید زیرا کیفیت این لوازم با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و ممکن است نمونه‌های ارزان‌قیمت، عمری کوتاه داشته باشند.

معرفی بهترین برندهای خط کش

اگر می‌خواهید با خط کش، کارهای حرفه‌ای انجام دهید به شما توصیه می‌کنیم انتخاب خود را از میان یکی از برندهای استدلر، روترینگ، آلوین، فابر کاستل یا وست کات انجام دهید. این برندها طراحی بسیار خاصی داشته و از مواد اولیه مرغوب برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

معرفی بهترین برندهای دفتر ایرانی

دفتر

آخرین انواع لوازم تحریر که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم دفتر است. همان‌طور که می‌دانید دفتر برای تمامی کودکان، بزرگسالان و حتی سالمندان مناسب است. افراد مختلف و اهداف گوناگونی از این نوع لوازم تحریر استفاده می‌کنند. دفترهای نقاشی، شطرنجی، تو دو لیست و خط‌دار در بازار عرضه شده و هر کدام برای کاری مناسب هستند.

ضخامت برگ‌های دفترها با یکدیگر متفاوت است و تعداد برگ‌های آن‌ها نیز از ۲۰ تا ۲۰۰ تغییر می‌کند. نوع جلد دفتر نیز با یکدیگر متفاوت است. شما می‌توانید دفتر با جلد طلقی خریداری کرده یا از میان مدل‌هایی با جلد سخت انتخاب خود را انجام دهید. قطع دفترها نیز با یکدیگر فرق می‌کند. از قطع دفترچه‌ای تا اندازه‌های بزرگ دفتر در بازار موجود است.

نکات مهم خرید دفتر

همان‌طور که می‌دانید دفترهای متنوعی در بازار موجود هستند. این میزان تنوع باعث سردرگمی خریداران شده است به همین دلیل باید نکات مهمی را در خرید این نوع نوشت افزار در نظر گرفت:

  • برای کودکان دفاتری با تعداد برگه‌های کم خریداری کنید. وزن این دفاتر پایین بوده و کودک مشکلی در حمل و جابجایی آن‌ها ندارد.
  • بهترین مدل دفتر برای دانش‌آموزان کلاس اول دفاتر هستند که از وسط منگنه می‌شوند. دفاتر سیمی ممکن است دست کودک را در حین نوشتن اذیت کنند.
  • اگر می‌خواهید از نوشته‌های خود محافظت کنید باید دفاتر با جلد سخت را خریداری نمایید.
  • در صورتی که قصد دارید از ماژیک یا روان‌نویس برای نوشته‌های خود استفاده کنید باید برگه‌های دفتر ضخامت کافی را داشته باشد تا ردی از نوشته‌ها در پشت برگه مشاهده نشود.

مطالعه مقاله کامل نکات مهم خرید دفتر

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به پرسش انواع لوازم تحریر چیست پاسخی مناسب و درخور بدهیم. امیدواریم با استفاده از نکاتی که در این مطلب به شما گوشزد کردیم بتوانید بهترین انتخاب را انجام داده و نوشت افزار موردنیاز خود را خریداری نمایید. توجه داشته باشید که تنها فروشگاه‌های معتبر، مدل‌های متنوع لوازم تحریر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای خرید انواع لوازم تحریر با کیفیت و قیمت مناسب، فروشگاه اینترنتی ال آی گزینه‌ای عالی است. این فروشگاه امکان خرید آنلاین را با مزایایی چون ارسال رایگان برای خریدهای بالای 600 تومان، کدهای تخفیف همیشگی برای مشتریان و قیمت‌های رقابتی فراهم می‌کند. علاوه بر این، برای کسانی که به دنبال خرید با بودجه محدود هستند، امکان خرید قسطی نیز وجود دارد، که این امکان به مشتریان کمک می‌کند تا بدون فشار مالی، نیازهای خود را تامین کنند. با تنوع بالای محصولات، هر آنچه که برای تجهیزات تحریری خود نیاز دارید، می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید