لوازم تحریر

۵ برند برتر مدادنوکی

برند برتر مداد نوکی

برند برتر مداد نوکی چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا برندهای خوب مداد نوکی را می‌شناسید؟ با ال آی همراه باشید. مداد نوکی یا همان اتود تقریبا نیمه اتوماتیک است و از چند جز اصلی شامل نگهدارنده، فنر، دکمه کنترل و مخزن نوک تشکیل می‌شود. مداد نوکی برای اکثر افراد از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان و طراحان کاربرد زیادی دارد. اما هر شخص براساس نیاز خود و حرفه‌ای بودن کاری که دارد می‌بایست یکی از بهترین مارک‌های مداد نوکی را انتخاب کند.

امروزه تنوع مداد نوکی براساس مدل و طرح بسیار زیاد است و به عنوان مثال مداد نوکی مخصوص یک طراح با یک دانش‌آموز متفاوت است. در این مقاله ۵ برند برتر مداد نوکی را به شما معرفی می‌کنیم.

تاریخچه مداد نوکی

اولین بار در سال ۱۵۶۵ فردی سويیسی به نام کانراد گیسنر تصمیم به ساخت مدادی گرفت که قابل تنظیم باشد. پس از وی افراد زیادی تلاش کردند تا مداد نوکی را به صورت امروزی تولید کنند، در نهایت در سال ۱۹۱۵ یک شخص ژاپنی به نام توکوجی هایاکاوا شکل پیشرفته مداد نوکی را طراحی و تولید کرد.‌ همچنین در سال ۱۹۳۹ یک فرد آمریکایی مداد نوکی‌هایی با انواع ضخامت مغز و در طرح‌های مختلف تولید و روانه بازار کرد.

اتود

مداد اتود چیست؟

مداد اتود یک نوع مداد مکانیکی است که از نظر شکل ظاهری و ساختار با مدادهای معمولی بسیار متفاوت می‌باشد. مغز این مدادها از گرافیت است و با نام مداد فشاری، مداد نوکی و مداد مکانیکی شناخته می‌شوند. کارایی این نوع مداد و نحوه استفاده از آن بسیار متفاوت از مداد معمولی است.

ساختار مداد نوکی

می‌توان گفت شکل ظاهری مداد نوکی الهام گرفته شده از خودکار و مغز آن قابل تعویض است. بدنه این مدادها از پلاستیک، فلز یا ترکیبی از این دو تولید می‌شود. با استفاده از یک فنر و دکمه که به مغز مداد نوکی متصل شده است، نوک مداد تدریجی و آرام بیرون می‌آید. محفظه‌ای در این مداد وجود دارد که از نوک آن نگهداری می‌کند و سر مداد نوکی با استفاده از یک پیچ امکان جدا شدن از بدنه را دارد.

‌ در مداد نوکی‌هایی که حرفه‌ای هستند یک سوزن تمیزکننده تعبیه شده است که برای تمیز کردن و رفع گرفتگی‌های قطعات از آن استفاده می‌شود‌. روی بدنه مداد نوکی‌ها یک گیره جهت قرار دادن این نوشت افزار روی کیف، جیب پیراهن و … وجود دارد.‌ مغز اتود ضخامت‌های مختلفی دارد که از ۰.۳ تا ۳ میلی‌متر متغیر است.

مدادنوکی

تفاوت مداد معمولی با مداد اتود

مداد نوکی جهت ارتقای مداد معمولی و رفع مشکلات آن اختراع شده است و تفاوت زیادی با هم دارند. در ادامه این تفاوت‌ها را بیان می‌کنیم:

  • رسم خط مداد اتود ظریف و ضخامت آن ثابت است.
  • ‌ یکی از مهم‌ترین تفاوت مداد نوکی نیاز نداشتن به تراشیدن است.
  • قیمت مداد معمولی ارزان‌تر از مداد نوکی است اما با توجه به دوام مداد نوکی خرید آن مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
  • مداد نوکی با توجه به کاربرد آن انواع مختلفی دارد، به عنوان مثال طراحان و مهندسان حرفه‌ای از مداد نوکی با انواع ضخامت‌های آن استفاده می‌کنند.
  • ضخامت مداد نوکی روی بدنه آن درج شده است و فرد به راحتی می‌تواند ضخامت مورد نیاز خود را پیدا کند. مداد نوکی با ضخامت ۰.۵ و ۰.۷ میلی‌متر بیشتر برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان کاربرد دارند.‌
  • انواع مداد نوکی پلاستیکی و فانتزی نیز برای استفاده بچه‌های کم سن و سال استفاده می‌شوند که هم قیمت مناسب‌تری دارند هم در صورت گم شدن خسارت مالی زیادی به فرد وارد نمی‌شود.

بهترین برند مداد نوکی

این نوشت افزار مخاطبان زیادی از جمله محصلین و مهندسین دارد و به دلیل کارکرد راحت آن بسیار محبوب می‌باشد. نقاشان و طراحان جز بزرگ‌ترین گروه طرفداران این مدادهای مکانیکی هستند که این علاقه‌مندی به خاطر دقت بالای آن در طراحی و نوشتن است.‌ برندهای خارجی و ایرانی زیادی مداد نوکی تولید می‌کنند که انتخاب بهترین برند مداد نوکی با توجه به نیاز شخص مشخص می‌شود‌.

در ادامه با ما همراه باشید تا با ۵ برند برتر مداد نوکی آشنا شوید:

اتود فابر کاستل

1- مداد نوکی برند فابر کاستل

برند فابر کاستل یکی از برندهای قدیمی آلمانی در تولید لوازم التحریر است که محصولات آن در سراسر جهان به فروش می‌رسند. این برند انواع مختلف مداد نوکی از ارزان قیمت‌ترین تا گران‌ترین و تخصصی‌ترین این مدادها را با کیفیت بالا تولید می‌کند. اتودهای تولید شده در این شرکت قیمت بالاتری نسبت به برندهای مشابه خود دارند اما کیفیت آن‌ها و رضایت مشتریان نیز بسیار زیاد است.

اتود پارکر

2- مداد نوکی برند پارکر

برند پارکر یکی از تولیدکنندگان لوازم التحریر در کشور آمریکا است که شیک‌ترین مداد نوکی‌ها را تولید می‌کند. رضایت خریداران این برند بسیار بالا و قیمت محصولات آن هم کمی بالاتر از بقیه برندها است.‌

اتود روترینگ

3- مداد نوکی برند روترینگ

مداد نوکی برند روترینگ یکی از بهترین‌ برندهای مداد نوکی  است که در کشور آلمان تولید می‌شود. این برند بیش از ۱۰۰ سال سابقه تولید انواع لوازم التحریر را دارد و یکی از محبوب‌ترین برندها در ایران شناخته می‌شود. اتودهای این شرکت قیمت بالا و کیفیت بسیار زیادی دارند.

اتود پنتل

4- مداد نوکی برند پنتل

مداد نوکی‌های برند پنتل کیفیت بسیار بالا و ساختار عالی دارند، این برند معروف ژاپنی در سال ۱۹۴۶ با تولید مداد شمعی و پاستل کار خود را آغاز کرد. اتودهای این شرکت طراحی بی‌نظیر و خاصی دارند و در جهان شناخته شده هستند. مداد نوکی برند پنتل بدنه چند ضلعی، ظریف و فلزی دارند که چند ضلعی بودن آن مانع از غلتیدن این مدادها روی سطوح صاف می‌شود‌. این شرکت بهترین برند مداد نوکی را جهت طراحی تولید می‌کند و کیفیت بالایی دارد. همچنین قسمت لاستیکی این مداد مانع از لیز خوردن آن در دست می‌شود.

اتود بیک

5- مداد نوکی برند بیک

برند بیک یک برند ایرانی با کیفیت است که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. این شرکت با تولید خودکار‌های خوش دست و مرغوب شناخته شده و محصولات دیگری  نظیر آهنربا، فندک، ریش تراش نیز تولید می‌کند. مداد نوکی برند بیک برای دانش‌آموزان بسیار مناسب و به عنوان یک برند معروف ایرانی بسیار خوش دست است.

راهنمای خرید بهترین مداد نوکی

هنگام خرید بهترین برند مداد نوکی بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید تا خریدی به صرفه و‌ مطمئن انجام دهید. جنس مداد نوکی، میزان درجه سختی گرافیت و اندازه مغز مداد سه عامل اصلی در انتخاب بهترین مداد نوکی هستند که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

برند برتر مداد نوکی

  • جنس مداد نوکی

جنس بدنه مداد نوکی در دو نوع پلاستیکی و فلزی در بازار موجود است که ممکن ترکیبی از این دو جنس نیز باشد. برای مثال ممکن است یک مداد اتود جنس بدنه آن از فلز و قطعات داخلی کار شده در آن از پلاستیک باشد. مداد نوکی پلاستیکی برای دانش‌آموزان مقاطع پایین مناسب است و دانشجویان و دانش‌آموزان مقاطع بالاتر بهتر از مداد نوکی با بدنه فلزی استفاده کنند.

قیمت اتود فلزی بیشتر و استحکام آن نیز بالاتر است.‌ مداد نوکی‌های فلزی پیشرفته مناسب طراحان و مهندسان است که به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند.‌

  • میزان درجه سختی گرافیت

درجه سختی مغز مداد نوکی مانند مدادهای معمولی متفاوت است که بر حسب نرمی یا سختی درجه‌بندی می‌شوند. از نظر درجه سختی مداد نوکی HB بهترین درجه را دارد. همچنین برای ایجاد سایه از اتود با درجه‌بندی B که تیره و نرم است می‌توان استفاده کرد. جهت نقشه‌کشی از اتودهایی که درجه سختی بالا دارند باید استفاده کرد.‌

  • اندازه مغز مداد

اندازه مغز مداد براساس میلی‌متر و با توجه به میزان قطر نوک مشخص می‌شود. برای کشیدن خطوط ظریف از مداد نوکی که تیزتر و نوک آن کم‌تر است می‌توان استفاده کرد. قطر بیشتر نوک اتود برای ایجاد خطوط ضخیم کارایی دارد‌‌.

برند برتر مداد نوکی

نتیجه گیری

مداد نوکی دارای تنوع بسیار بالایی است که برندهای ایرانی و خارجی زیادی این مدادها را تولید می‌کنند. برای انتخاب بهترین برند مداد نوکی بهتر است به اندازه مغز مداد، میزان درجه سختی گرافیت و جنس مداد نوکی توجه ویژه‌ای داشته باشید و براساس کاربرد آن خرید خود را انجام دهید. بهترین مارک مداد نوکی علاوه بر داشتن کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌بایست براساس نیاز فرد انتخاب شود‌. در این راستا فروشگاه ال آی انواعی از مداد را برای شما عزیزان در بخش محصولات ارائه کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید