بازی فکری

لیست بازی فکری تک نفره

بازی فکری تک نفره

همان طور که می‌دانید از گذشته تا به امروز مراجعه افراد مختلف به خصوص نوجوانان به سمت بازی‌های فکری جهت گذراندن أوقات فراغت رایج بوده است. اما معمولا افراد با بازی‌های فکری که گروهی هستند سرکار داشته‌اند. دقت کنید که بازی‌های گروهی قطعا معایب خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم. به همین خاطر لازم دانستیم که شما را با بازی فکری تک نفره آشنا کنیم.

در مقاله پیش رو از وب سایت ال آی سعی داریم که درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم و در ادامه بهترین و پر‌طرفدار‌ترین بازی‌های یک نفره را معرفی خواهیم کرد.

چرا توجه به بازی‌های تک نفره تا این حد افزایش پیدا کرد؟

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین عواملی که باعث شده استقبال از بازی‌های تک نفره افزایش یابد، آشنا کنیم:

تاس

۱.ممکن است که اعضای یک گروه گیم باز همیشه وقت کافی برای بازی کردن و همکاری با بقیه اعضا را نداشته باشند.

۲. گاهی أوقات و به دلیل عوامل مختلفی شرایط و یا حس و حال بازی کردن و همکاری با دیگران را نداریم و بیشتر دوست داریم که در خانه بمانیم و کاملا تنها بازی کنیم.

۳. گاهی أوقات ممکن است فردی که پایه بازی فکری مد‌نظر باشد پیدا نشود.

۴.حتی گاهی اوقات بین افراد گروه تفاهم کافی جهت انتخاب سبک و مدل بازی فکری وجود ندارد و هر عضو سلیقه خاص خود را دنبال می‌کند.

۵. ممکن است برخی از شرایط خاص که در جامعه وجود دارد مانع از دور هم جمع شدن دوستان و گروه‌های مختلف شود.

فهرست بهترین بازی فکری تک نفره جذاب

در این قسمت لازم دانستیم لیستی از ۱۰ بازی فکری تک نفره برتر را به شما علاقه‌مندان معرفی کنیم و در سپری کردن برخی از أوقات تنهایی و همچنین پرورش ذهنتان نقشی موثر داشته باشیم.

جنگ نمو

۱.جنگ نمو

این بازی مهیج برگرفته از رمان کلاسیک ژون ورن است. در این بازی می‌توانید جای کاپیتان نمو باشید و برخی از ماموریت‌های علمی مختلف را برعهده بگیرید و دست به اکتشافاتی خاص بزنید. این برد گیم جنگی میً‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در بازی‌های تک نفره باشد.

بازی فکری فرایدی

۲. فرایدی

رابینسون کروز در یک جزیره خوفناک جنگی گیر کرده است و شما باید به عنوان فرایدی به او کمک کنید تا زنده بماند. این داستان، یکی از بازی‌های فکری کارتی فرایدی است. در این بازی تک نفره، یک سری کارت شامل کارت‌های منبع و کارت‌های خطر وجود دارند و شما هرچقدر که بتوانید کارت‌های خطر را بهتر مدیریت کنید، احتمال برد شما در این بازی افزایش پیدا می‌کند. از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در این بازی با آن روبه‌رو می‌شوید این است که بتوانید تشخیص دهید چه کسی جانتان را به خطر می‌اندازد و همچنین اینکه بتوانید با دزدان دریایی و گروه‌های دیگر روبه‌رو شوید.

۳.شوالیه جادو

شماره سه از لیست بازی فکری تک نفره شوالیه جادو است. بهترین حالت این بازی فکری به صورت تک نفره است ولی خب به صورت گروهی هم قابل انجام می‌باشد. در این بازی می‌توانید در فضایی کاملا فانتزی به جنگ با هیولا‌های مختلف بپردازید و در هر نوبت از بازی با نوعی استراتژی خاص پیش بروید.

بازی فکری لاجیکولو

۴. لاجیکولو

این بازی در دسته بازی‌های فکری-معمایی است که معما‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده است. کارت‌های این بازی مهیج و تک نفره به ۳ دسته آسان، متوسط و سخت تقسیم‌بندی شده است. در طول این بازی بازیکن باید بتواند با استفاده از سرنخ‌های داده شده در بازی به حل جواب معما بپردازد. این بازی به افزایش تمرکز و بالا بردن تفکر بسیار کمک می‌کند.

بازی فکری اونیریم

۵.اونیریم

یک بازی تک نفره کلاسیک و به صورت کارتی است. در واقع این بازی را می‌توان یک هزارتوی پر از رمز و راز دانست که بازیکن باید در‌هایش را باز کند و بتواند از آن خارج شود. دقت کنید که این در‌ها تحت شرایطی باز می‌شوند که در راهنمای بازی در موردش به طور کامل توضیح داده شده است. در این بازی هنگامی که سه کارت هم رنگ و یکسان بدون نماد روی زمین بیاندازید، یک در برایتان باز می‌شود. همچنین ممکن است شرایط خاصی به وجود بیاید که به واسطه کارت‌ها در‌ها بسته شوند. این بازی فکری برای بار اول ممکن است برایتان بسیار چالش برانگیز و دشوار باشد؛ به طوری که چند بار بخواهید آن را از اول امتحان کنید.

۶.بعد از ویروس

این بازی پایان کامل دنیا را به تصویر می‌کشد. زمانی که یک ویروس وحشتناک همه را به زامبی تبدیل کرده و در حال گسترش شدن است. در این بازی شما هنوز سالمید و أصلا نباید به این ویروس مبتلا شوید؛ در واقع زنده ماندن شما هدف کلی این بازی پر‌طرفدار است.

۷.بازی فکری شفی

این بازی با اینکه قدیمی است؛ ولی بسیار جذاب و مهیج می‌باشد و مطمئن باشید که صرفا به خاطر نوستالژی بودنش به سراغ آن نمی‌روید. لازم به ذکر است که در ابتدای این بازی شما یک گوسفند دارید که باید تمام فکر و ذهنتان را بکار بگیرید تا این یک گوسفند را به گله‌ای هزارتایی تبدیل کنید. در طول این بازی ممکن است که گوسفند‌ها طی اتفاقات مختلفی از گله جدا شوند.

کارآگاه شرلوک

۸. کارآگاه شرلوک

نوعی بازی رو میزی بسیار جذاب است که دارای سناریو‌های مختلفی است. این بازی می‌تواند شما را کاملا به چالش بکشاند که در نهایت بفهمید آیا کارآگاه خوبی هستید یا خیر؟! دقت کنید که سناریو‌های مختلف در این بازی باعث می‌شود تا تنوع بیشتری را در این بازی تجربه کنید.

۹.هرم لونپوس

لونپوس پیرامید یکی از بهترین بازی‌های تک نفره معمایی است و به افزایش اعتماد به نفس و تقویت چشم‌ها کمک شایانی می‌کند. دقت کنید که طراحی این بازی به گونه‌ای است که برای افراد مختلف از مبتدی تا پیشرفته قابل استفاده است. در این بازی شما باید با دراختیار داشتن ۱۲ مهره رنگی که از نظر شکل و اندازه با یک دیگر متفاوت هستند، سطوح مختلف هرم را به درستی پر کنید؛ به طوری که در انتهای بازی مهره اضافه‌ای باقی نمانده باشد. نحوه قرار‌گیری مهره‌ها بر روی هم باید به گونه‌ای باشد که در نهایت نوعی هرم را تشکیل دهند. لازم است بدانید که چیدن مهره‌ها در این بازی طبق قوانین مشخصی است که در دفترچه معمای بازی به طور کامل ذکر شده است.

origami

۱۰.اوریگامی

قطعا یکی از بهترین های ما در لیست بازی فکری تک نفره اوریگامی است. اوریگامی نوعی هنر از ساخت اشکال و کاردستی‌های متنوع کاغذی است. این بازی بدون استفاده از هرگونه چسب و قیچی انجام می‌شود و تنها باید با تا کردن کاغذ شکل‌هایی دو بعدی و سه بعدی ساخت. این بازی مهیج به دو دسته ساده و سخت تقسیم‌بندی می‌شود. اشکالی که ساده هستند، طی چند ثانیه یا چند دقیقه ساخته خواهند شد؛ به طور مثال: موشک، قایق و ….

ولی اشکال سخت ممکن است چند مرحله‌ای باشند و گاهی لازم است برای ساخت اشکال این دسته ساعت‌های طولانی وقت گذاشت. دقت کنید که این بازی تک نفره تنوع و گستردگی بسیار زیادی دارد که لازمه انجام آن تنها دقت و تمرکز بالا است.

سخن پایانی

همان طور که خودتان هم در جریان هستید، بازی‌های فکری به یکی از پر‌طرفدار‌ترین سرگرمی‌های نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. حال اگر این بازی‌ها به صورت تک نفره باشد که قطعا استقبال از آن‌ها بیشتر خواهد بود.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ال آی سعی کردیم برخی از انواع بازی فکری تک نفره را به شما علاقه‌مندان معرفی کنیم و ویژگی‌های مثبت آن‌ها را بررسی نماییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا آشنایی با دیگر بازی‌های تک نفره فکری کافی است به فروشگاه اینترنتی ال آیمراجعه نمایید. از حسن توجه شما عزیزان سپاس گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید