بازی فکری

معرفی ۱۰‌ بازی فکری ۲ نفره

بازی فکری ۲ نفره

امروزه یکی از بهترین راهکارها جهت گذراندن وقت، بازی‌های فکری دو نفره است، به طوری که جدیدا کافه‌های مخصوصی برای اجرای این بازی‌ها راه‌اندازی شده و از استقبال بالایی برخوردار شدند. توجه داشته باشید که بازی‌های فکری دو نفره علاوه بر سرگرم کردن افراد، مهارت‌های فکری و استراتژیک آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه این مقاله از ال آی سعی داریم شما عزیزان را با یک فهرست ۱۰ عددی از بازی فکری ۲ نفره آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای انجام بازی فکری ۲ نفره

قبل از هر چیز لازم دانستیم شما علاقمندان را با مهم‌ترین مزایای این نوع بازی‌ها آشنا کنیم:

  1. افزایش خلاقیت
  2. بهبود سلامت مغز
  3. افزایش رشد روانی
  4. تقویت تمرکز و توجه
  5. بهبود رشد اجتماعی
  6. کاهش استرس‌های روز‌مره
  7. افزایش میزان تعاملات مثبت
  8. آموزش‌هایی ماندگار و عمیق
  9. افزایش میران صمیمیت در آن‌ها
  10. پیشگیری از آلزایمر در سالمندی
  11. تقویت اعتماد به نفس و خود‌باوری
  12. خلق و پرورش هوش هیجانی در افراد
  13. تاکید بر فعالیت‌های گروهی و همکاری
  14. افزایش هیجان و لذت در هر دو طرف بازی

چگونگی انتخاب بهترین بازی‌های فکری دو نفره

قطعا همه شما می‌دانید که یکی از جذاب‌ترین بازی‌های فکری، بازی‌‌های رومیزی بوده که این حوزه به تازگی‌ رونق گرفته و طرفداران ثابت خود را پیدا کرده است. حال اگر بخواهید بدون هیچ مطالعه‌ای، یک بازی رومیزی دو نفره انتخاب کنید، قطعا توی ذوقتان می‌خورد و حتی گاهی ممکن است در این زمینه بسیار بی‌رغبت شوید. چراکه هر بازی، سبکی خاص، شیوه‌ای نوین و مدت زمانی معین دارد که قطعا با سلیقه‌های مختلف، متفاوت است.

 در ادامه فهرستی از ۱۰ بازی فکری ۲ نفره  محبوب را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا در نهایت خودتان با توجه به سلیقه و علاقه‌ای که دارید، یکی را انتخاب نمایید.

10 نمونه پرطرفدار از بازی‌های فکری دو نفره

با توجه به اینکه امروزه تعداد بازی‌های فکری دو نفره بسیار متنوع و زیاد‌ است، ما سعی خود را بر آن داشتیم که ده نمونه از محبوب‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم:

اتللو

1- بازی اتللو

این بازی استراتژیک به هوشیاری و تمرکز بسیار بالایی نیاز دارد. معمولا در طراحی آن از یک صفحه و تعدادی مهره کمک گرفته شده که هر طرف از مهره‌ها دارای یک رنگ خاص است. در این بازی هر‌کدام از دو بازیکن باید در نوبتی که دارند، یک مهره را در صفحه قرار داده و مانع از محاصره آن توسط دو مهره حریف شوند. دقت فرمایید که در نهایت بازیکنی که بیشترین مهره را در صفحه به رنگ مخصوص خود درآورد، برنده است.

2- بازی پنتاگو

 این بازی فکری توانسته در طول سال‌های متمادی جوایز معتبری را دریافت نماید. روش اجرای آن بدین صورت است که هر یک از دو بازیکن حریف مهره‌های خود را به نوبت در صفحه اصلی قرار و یکی از ۴ قسمت آن را در جهت عقربه‌های ساعت و یا بالعکس می‌چرخانند. حال بازیکنی که بتواند برای بار اول ۵ مهره را در راستای افقی، عمودی و یا اریب پشت سر هم قرار دهد، برنده بازی به شمار می‌رود.

بازی فکری ریسک

3- بازی ریسک

 این بازی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بازی فکری ۲ نفره استراتژیک در دنیا دانست که در آن هر شخص نقش یک فرمانده جنگی را بر عهده دارد و می‌بایست به ۴۲ عدد قلمرو واقع در ۶ قاره مختلف در جهان به کمک تمامی مرز‌های زمینی و هوایی حمله و آن‌ها را فتح کند. این بازی ۲ نفره را می‌توان حداکثر با ۶ نفر هم اجرا کرد.

4- بازی دالون

نام دیگر این بازی کریدور بوده و رمز اصلی موفقیت در آن، دقت و تمرکز بسیار بالا است. این بازی معمولا ظاهری ساده و در عین حال هیجانی دارد. دقت فرمایید که هر بازیکن دالون باید یک مهره خاص را در اختیار خود گرفته و تمام سعی خود را در جهت رساندن آن به پرچم به کار گیرند.

بازی آزول

5-بازی آزول

 در این نوع بازی فکری، شما باید نقش یک کاشی‌کار حرفه‌ای را بر عهده گیرید که در رقابت با سایر کاشی‌کاران، سعی در مرتب کردن قطعات خود طبق الگو دارید. در پایان بازی هر کسی که ۵ عدد کاشی به هم پیوسته را در یک دیوار قرار داد، برنده است.

6- بازی بلاک آس

 یکی دیگر از محبوب‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین از دیگر بازی فکری ۲ نفره، بلاک آس است. راز موفقیت در این بازی، کمک گرفتن بازیکن از ذهن خود جهت اجرای یک سری حرکات استراتژیک نسبت به جابجایی قطعات است.

بازی فکری جالیز

7- بازی جالیز

بازی فکری جالیز برای اولین بار در کشور آلمان طراحی شد، تا اینکه در سال ۲۰۱۷ نمونه مشابه آن در کشور خودمان تولید گردید. در این بازی افراد نقش جالیز‌کار دارند و تنها شرط رسیدن به امتیاز، کاشت و برداشت محصول است. این بازی می‌تواند نسبت به فرهنگ و طبیعت بومی ایران، حسی ملی القا نماید.

8- بازی مونوپولی

یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین بازی فکری ۲ نفره در جهان، بازی مونوپولی است. این بازی تمامی شرکت‌کنندگان خود را با به چالش کشیدن هوش هیجانی سرگرم می‌کند. نا‌گفته نماند که ماموریت اصلی مونوپولی تقویت مهارت‌های ریسک‌پذیری، سرمایه‌گذاری و همچنین قدرت مذاکره است.

بازی شاه، دزد، وزیر

9- بازی شاه دزد و وزیر

این بازی بومی نیز جز یکی از کهن‌ترین بازی‌های فکری در ایران به شمار می‌رود. کارت‌های اصلی این بازی نقش‌ شاه، وزیر، دزد، داروغه، جلاد و رعیت را ایفا می‌کنند. معمولا در بازی شاه، دزد و وزیر هر بازیکن قصد دارد با بلوف زدن‌های بی‌جا، نقش خود را از بقیه پنهان نماید. این بازی هیجانی حدودا نیم ساعت به طول می‌انجامد.

10- بازی شب مافیا

این بازی سرگرم‌کننده توانسته در طی سال‌های اخیر به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. گفتنی است که در این بازی، گروهی خطرناک از مافیا وارد شهر شده و قصد دارند تمامی شهروندان خود را حذف کنند. دقت داشته باشید که در این بازی، مافیاها یکدیگر را به طور کامل می‌شناسند، ولی شهروندان باید دائما تلاش کنند تا مافیا را تشخیص دهند و در نهایت به کمک هم آن‌ها را حذف کنند.

حین خرید بازی فکری دو نفره به چه نکاتی توجه کنیم؟

از جمله مهم‌ترین نکات در خرید بازی‌های فکری دو نفره، توجه به رده سنی بازیکن و انتخاب بازی مطابق آن است. این موضوع از آن جهت اهمیت زیادی دارد که گاهی برخی از بازی‌ها دارای اشکال بسیار ریزی هستند که بدون شک مناسب گروه‌های سنی پایین‌ نیست و کاملا خطر‌آفرین خواهد بود.

همچنین اینکه گاهی اوقات یک بازی فکری می‌تواند بسیار ساده باشد و برای افراد با سنین بالا، حوصله‌سر بر به شمار آید و یا بالعکس ممکن است به دلیل پیچیدگی‌های بسیار زیادی که دارد، سبب دل‌زدگی برای کودکان کم سن‌تر شود.

خرید از فروشگاه ال آی

معمولا بازی‌های فکری استراتژیک از گذشته تا به امروز از طرفداران خاص خود برخوردار بوده است. حال در این میان برخی از افراد، مجموعه‌های دو نفره را به بازی‌های تکی و یا بالعکس به جمع‌های شلوغ ترجیح داده و سعی می‌کنند قدرت ذهن و تمرکز خود را به کمک آن‌ها بالا ببرند.

به همین خاطر ما نیز سعی کردیم فهرستی از بهترین بازی‌های فکری دو نفره را به شما علاقمندان معرفی کنیم و شما را در اجرای حرکات استراتژیک و زمان‌بندی‌شده در آن‌ها جهت رسیدن به پیروزی یاری نماییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و ثبت سفارشات خود کافی است با شماره‌های موجود در فروشگاه ال آی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید