لوازم نقاشی و طراحی

آشنایی با انواع مداد و کاربردشان

انواع مداد

مدادها یکی از ابزارهای مهم برای طراحی، نوشتن و … هستند. از گذشته تا به امروز بیشتر افراد از مدادها در زندگی روزمره و کاری خود استفاده می‌کنند. از دانش‌آموزان گرفته تا پدران خانواده که همچنان مایحتاج خانه را با مداد یادداشت می‌نمایند. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی شما را با انواع مداد و کاربردهای آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

انواع مداد و کاربردشان را بشناسید!

مدادها دارای انواع مختلفی هستند که هر فردی با توجه به حرفه و نیاز خود آن‌ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد. در ادامه شما را با انواع مداد و کاربرد هر یک آشنا خواهیم کرد:

مداد طراحی

مداد طراحی

این نوع مداد از خاک رس و پودر گرافیت تهیه شده است. به میزان افزایش خاک رس، مداد سخت‌تر خواهد شد. چوب این نوع مداد از درخت سرو ساخته شده و برندهای متفاوتی همچون کاریتاکالر، استدلر و … اقدام به تولید آن نموده‌اند. مدادهای طراحی خود دارای انواع مختلفی به شرح زیر هستند:

مداد طراحی گروه H

کمرنگ‌ترین خطوط را با این مداد شاهد خواهید بود. درجه سختی بالایی دارد و برای ترسیم خطوط تیز از آن استفاده می‌شود.

مداد طراحی گروه B

مناسب‌ترین مداد طراحی در این گروه قرار دارند. مغز این مداد نرم و پهن است و اثری از خود هنگام ترسیم برجای نخواهد گذاشت. به همین دلیل طراحان از این گروه مداد استقبال کرده‌اند.

مداد طراحی گرافیتی

این نوع مداد در ترسیم خطوط پهن و تیره کاربرد دارد. از آن در ایجاد سایه روشن و تیره در طراحی‌ها استفاده می‌شود.

انواع مداد - مداد گرافیتی

مداد مشکی یا گرافیتی

محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع مداد در حال حاضر مدادهای گرافیتی هستند. هسته مدادهای گرافیتی با ترکیب شدن با خاک رس سخت‌تر می‌شود. همچنین انواع مداد مشکی با درجه سختی و نرمی متفاوتی تولید شده که کاربردهای متفاوتی دارند.

رایج‌ترین استفاده از مداد سیاه برای دانش‌آموزان برای نوشتن و انجام تکالیف است. دانش‌آموزان ابتدایی باید از مداد برای نوشتن استفاده کنند. در سطوح بالاتر، هر نوشته‌ای که تصور می‌شود نیاز به اصلاح دارد (مانند حل تمرین‌ها) با مداد انجام می‌شود. استفاده از مداد سیاه همراه با نشانگر مداد قرمز در کودکان رایج است.

مداد گرافیتی جامد

تفاوت این نوع مداد مورد استفاده در نقاشی و طراحی با مدادهای معمولی گرافیتی این است که روکش چوبی ندارد. یک مداد گرافیتی جامد شامل یک هسته گرافیتی است که با پلاستیک یا کاغذ پوشانده شده است. از این مدادها می‌توان برای سایه انداختن یک ناحیه بزرگ بدون نیاز به اصلاح مکرر استفاده کرد. آن‌ها همچنین راحت‌تر از مدادهای گرافیتی معمولی پاک می‌شوند و در بین هنرمندان محبوب هستند.

مدادهای گرافیتی که امروزه به منظور طراحی و نقاشی تولید می‌شوند، این مزیت را دارند که اثر آن‌ها پخش نمی‌شود و سطوح دیگر نقاشی شما را کثیف نمی‌کند. این در حالی است که زغال سنگ معمولاً پخش شده و دسترسی به آن برای کودکان نیز خطرناک است.

مدادهای گرافیتی برای نقاشی در مقیاس کوچک نیز مناسب هستند (مثلاً یازده در چهارده اینچ)، اما برای طراحی با زغال به کاغذهای بزرگتر نیاز است.

مداد زغالی

یکی از قدیمی‌ترین وسایل و ابزار هنری زغال و مداد زغالی است. این مداد از ذغال فشرده تشکیل شده که با کاغذ یا چوب پوشانده شده است. طراحی با این مداد نیز بسیار آسان و مورد علاقه هنرمندان می‌باشد . البته آلودگی‌های جانبی آنقدر زیاد است که هنرمندان واقعی معمولاً به دلیل عشق به هنرشان به راحتی می‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند.

مداد کنته - انواع مداد

مداد کنته

این مداد از ترکیباتی مانند اکسید آهن، اکسید تیتانیوم و مواد دیگری مانند گرافیت و زغال چوب تشکیل شده است که رنگ‌های متنوعی نیز دارد. بیان این نکته حائز اهمیت است که کنته یک برند معروف است و در بین مردم بسیار شناخته شده می‌باشد.

مداد زغالی

مورد بعدی در لیست انواع مداد این نوع مداد است. مواد تشکیل‌دهنده مداد زغالی ترکیبی از زغال، موم و خاک رس است زیرا ماده اصلی آن زغال می‌باشد. تنوع رنگی ندارد و فقط در رنگ مشکی موجود است.

مداد رنگی

مداد رنگی

همه با مدادهای رنگی آشنایی داریم، از کودکی و مهدهای کودک گرفته تا بزرگسالی که گاهی اوقات به سراغ آن‌ها می‌رویم و نقاشی می‌کشیم. این نوع مداد دارای رنگ‌های متنوعی است.

مداد شمعی

این نوع مداد نیز طرفداران زیادی دارد و رنگ‌های متنوع آن باعث شده اغلب کودکان علاقه‌مند به آن باشند. این نوع مداد هیچ گونه اثری از خط و خش روی سطح ایجاد نمی‌کند.

مداد نوکی

این نوع مداد را با نام اتود نیز می‌شناسند. اغلب در دانشگاه‌ها و سال‌های آخر تحصیل استفاده می‌شود زیرا نحوه استفاده از آن نیازمند آموزش است.

مداد نجاری

از این نوع مداد در حرفه ساختمانی و تجاری استفاده می‌شود. دارای قلمی بیضی شکل می‌باشد که علامت زدن و توان را راحت می‌کند. طرح ایجاد شده توسط این مدل مداد بسیار سریع‌تر از بین می‌رود و جایگزین خوبی در کارگاه‌ها به جای مدادهای معمولی هستند.

انواع مداد - مداد نجاری

مداد کربنی

این مداد ترکیبی از گرافیت و زغال چوب است. این نوع مداد از نرمی مطلوبی برخوردار هستند و بعد از پاک کردن اثر، خط ضخیمی از خود برجای می‌گذارد. رنگ سیاه ایجاد شده از این مداد سیاه‌تر از مداد گرافیتی است.

مداد آبرنگ

این نوع مداد تحولی اساسی ایجاد کرده است. شما می‌توانید از آن هم به صورت خشک و هم مایع استفاده کنید. مداد آبرنگی برای کارهای هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مداد غیرقابل پاک شدن

بله درست شنیدید! در سال ۱۸۶۶ این نوع مداد اختراع شد و ماندگاری بسیار بالایی دارند که به راحتی با لاستیک پاک نمی‌شوند.

خرید انواع مداد از فروشگاه اینترنتی ال آی

اکنون که در این مطلب با انواع مداد و کاربردشان آشنا شدید، می‌توانید راحت‌تر مداد مورد نیاز خود را تهیه کنید. انواع مختلفی از مدادها وجود دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را داشته و برای مصارف متنوعی استفاده می‌شوند. در صورتی که به دنبال بهترین مدادها می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم به سایت ال آی مراجعه نموده و از انواع مدادها دیدن نمایید. همچنین می‌توانید جهت مشاوره با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید