لوازم نقاشی و طراحی

بهترین برندهای پاستل

بهترین برند پاستل

بهترین برند پاستل کدام است؟ آیا با برندهای مطرح پاستل در ایران آشنایی دارید؟ در این مقاله از ال آی بهترین مارک و برند پاستل که بیشتر هنرمندان و نقاشان از آن استفاده می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم. پاستل‌ها اکثرا از خاک رس و رنگدانه‌ تولید می‌شوند که این رنگدانه‌ها صنعتی هستند.‌ این محصول کاربردهای زیادی از جمله در لنداسکیپ، طراحی چهره و مصرف عمومی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین برند پاستل را با هم بررسی کنیم.

پاستل چیست؟

پاستل در واقع رنگدانه‌هایی هستند که به صورت پودری به یکدیگر چسبیده‌اند و اغلب برای کشیدن نقاشی از آن‌ها استفاده می‌شود‌‌. دارای رنگ‌های متنوعی است به طوری که حدود  ۱۶۰۰ رنگ و سایه مختلف دارد. ویژگی و خصوصیات هر یک از پاستل‌ها متفاوت است و برای شروع کار می‌بایست برحسب نیاز انتخاب مناسبی داشت.

برخی از پاستل‌ها برای طراحی مناسب هستند و برخی دیگر جهت نقاشی، لذا با توجه به کار هنری خود خرید پاستل را انجام دهید.‌

بهترین برند پاستل

انواع پاستل

این محصول انواع مختلفی دارد و به چهار دسته کلی تقسیم می‌شود، از جمله آن‌ها می‌توان به پاستل سخت، نرم، مدادی و روغنی اشاره کرد. در ادامه انواع آن را مختصراً بیان نموده‌ایم:

  • پاستل نرم

در این نوع پاستل رنگ‌بندی بسیار زیادی وجود دارد و میزان رنگ‌دانه‌های آن زیاد است اما چسب کم‌تری در آن استفاده شده است.

  • پاستل سخت

این پاستل در مقایسه با پاستل نرم از چسب بیشتر و رنگ‌دانه‌های کم‌تر ساخته شده است. از این پاستل نیز برای کشیدن نقاشی استفاده می‌شود.‌

  • پاستل مدادی

بهترین نوع پاستل برای کشیدن نقاشی پاستل مدادی بوده به دلیل اینکه مانند مداد دارای پوششی از جنس چوب است. این محصول از ترکیب دو نوع پاستل نرم و سخت تولید شده است.

  • پاستل روغنی

پاستل روغنی اغلب برای کشیدن افکت‌های نقاشی کاربرد دارد و نوعی واکس محسوب می‌شود. رنگ این پاستل براق و روشن بوده و پایداری آن بسیار زیاد است.‌

معرفی بهترین برندهای پاستل

پاستل یکی از وسایل کاربردی و پرمصرف در نقاشی است و سال‌های طولانی از آن استفاده می‌شود. هر یک از انواع پاستل کاربرد متفاوتی دارند و از هر کدام در سطوح مختلف استفاده می‌شود، به همین دلیل دانستن و شناخت بهترین مارک پاستل بسیار اهمیت دارد.‌

همانطور که می‌دانید پاستل‌های گچی، مدادی و روغنی بسیار محبوب‌تر از سایر پاستل‌ها هستند و شرکت‌های بسیار زیادی این محصولات را تولید می‌کنند که کیفیت هر یک متفاوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین برندهای پاستل آشنا شوید:

پاستل برند پریمو

برند پریمو

شرکت پریمو یکی از معروف‌ترین برندهای تولید پاستل است که در تولید نوع گچی و روغنی بسیار شهرت دارد. این برند ایتالیایی از مواد باکیفیت و درجه یک محصولات خود را تولید می‌کند و بسته‌بندی زیبا و منحصر به فردی دارد.

برند استدلر

برند استدلر

برند استدلر بسیار معروف و با اعتبار است که در زمینه تولید لوازم نقاشی از جمله پاستل فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از باسابقه‌ترین و پرفروش‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پاستل به شمار می‌رود که محصولات بسیار باکیفیتی تولید می‌کند. این برند در آلمان تاسیس شده  و پاستل‌های آن در دو نوع حرفه‌ای و مبتدی به بازار عرضه می‌شوند.

مواد اولیه به کار رفته شده در محصولات این شرکت بسیار باکیفیت و مرغوب هستند، به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارند. بسته‌بندی این برند نیز باکیفیت بوده و مانع از چسبیدن پاستل به دست می‌شود.

فابرکاستل

برند فابرکاستل

برند فابرکاستل یکی از معروف‌ترین برندهای موجود در بازار است و شاید کسی نباشد که این برند را نشناسد و با محصولات آن آشنا نباشد. این برند تولیدکننده لوازم و تجهیزات هنری و پاستل‌های باکیفیت است که چندین سال سابقه تولید محصولات هنری را دارد.‌ پاستل‌های این شرکت در بیش از صد کشور جهان فروخته می‌شوند و رنگ‌های بسیار زیاد و متنوعی دارند.

پاستل‌های فابرکاستل به صورت حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هستند و در دو سایز استاندارد تولید می‌شود‌. پاستل گچی این برند یکی از باکیفیت‌ترین و محبوب‌ترین پاستل‌های موجود در بازار است.

پاستل کرکتاکالر

برند کرکتاکالر

برند کرکتاکالر هم یکی دیگر از برندهای شناخته شده و مطرح در جهان است که شرکت تولیدکننده آن در کشور اتریش واقع شده است. محصولات متعددی توسط این شرکت از جمله مداد طراحی، پاستل گچی و روغنی، مداد کنته، آبرنگ و … تولید می‌شوند.

پاستل آریا

برند آریا

برند آریا به عنوان یک شرکت ایرانی تولیدکننده پاستل و سایر لوازم التحریر ویژه کودکان از شهرت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان بهترین برند پاستل در ایران شناخته می‌شود. پوشش این محصول و حساسیت‌زا نبودن مواد اولیه آن باعث پرطرفدار بودن این برند شده است. این مارک پاستل بهترین گزینه برای استفاده کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود‌.

پاستل شمعی اونر 12 رنگ

برند اونر

اونر هم یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده پاستل است که توانسته محصولات خود را باکیفیت بالا به بازار عرضه کند.‌ این شرکت پاستل‌های خود را در بسته‌بندی مناسب ارائه می‌کند و بیشتر محصولات آن مناسب کودکان است، به دلیل اینکه استفاده از آن بسیار راحت و آسان بوده و پوشش کاغذی آن باعث می‌شود دست کودکان کثیف نشود.

برند استابیلو

این برند در تولید لوازم التحریر و ابزارهای نقاشی  فعالیت گسترده‌ای دارد. محصولات این شرکت به دلیل اینکه از مواد اولیه باکیفیت و بدون سم تولید شده بسیار مناسب کودکان است.

پاستل رامبراند

برند رامبراند

برند رامبراند در هلند تاسیس شده و یکی از برندهای با سابقه بالا در تولید پاستل و سایز لوازم نقاشی است. پاستل‌های تولید شده این شرکت بسیار باکیفیت هستند و از خاک رس نرم تولید می‌شوند. این محصول برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای کاربرد دارد‌.

پاستل کوه نور

برند کوه نور

این برند سابقه بسیار زیادی در تولید لوازم هنری دارد که نام این شرکت از نام یک الماس ایرانی گرفته شده است. شرکت تولیدکننده این برند در کشور چک بوده و به دلیل تنوع بالای پاستل‌های آن در میان نقاشان حرفه‌ای محبوبیت بسیاری دارد.‌

پاستل مونگیو

برند مونگیو

این برند در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و پاستل‌ها و دیگر محصولات آن در بیش از ۱۳۰ کشور جهان به فروش می‌رسد. پاستل‌های تولیدی این شرکت از مواد مرغوب و غیرسمی تولید می‌شود و هیچ محدودیت و منع استفاده‌ای ندارد.

برند پنتل

این برند جز یکی از بهترین برند پاستل در جهان است که در کشور ژاپن قرار دارد. پاستل‌های تولید شده در این شرکت کیفیت بسیار بالایی دارند و بسیار معتبر و معروف هستند.

پاستل بلیسویک

برند بلیسویک

برند بلیسویک نیز به دلیل سابقه طولانی در تولید پاستل و لوازم نقاشی و تنوع رنگی بالا در تولید پاستل بسیار معروف و مشهور است. این پاستل‌ها نیز غیرسمی هستند اما به دلیل نداشتن پوشش کاغذی به دست می‌چسبند.

برند گالری

پاستل برند گالری نیز یکی از معتبرترین برندهای پاستل در ایران است و به دو صورت کامل و نیمه کامل در بازار موجود می‌باشد. از این پاستل اغلب برای رسم اثر هنری روی کاغذ یا مقوا استفاده می‌شود و بیشتر روی مقواهای رنگی و زبر کاربرد دارد.

خرید از فروشگاه اینترنتی ال آی

در این مقاله با  بهترین برند پاستل در ایران و جهان آشنا شدید. همانطور که می‌دانید یکی از پرطرفدارترین ابزارهای نقاشی بین کودکان و بزرگسالان چه به صورت حرفه‌ای و چه مبتدی پاستل است. اکثر افرادی که به هنر و نقاشی علاقه دارند، حداقل یک بار از یکی از برندهای پاستل استفاده کرده‌اند. شرکت‌های بسیار زیادی تولیدکننده پاستل در جهان هستند که دو برند معتبر ایرانی آریا و گالری نیز در این زمینه معروف بوده و در این مطلب به آن‌ها پرداختیم.‌

در این راستا فروشگاه آنلاین ال آی اقدام به عرضه انواع برند معتبر پاستل نموده است، شما می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربرد یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید