لوازم نقاشی و طراحی

کاربرد مداد رنگی سفید

کاربرد مدادرنگی سفید

قطعا تاکنون این جمله را شنیده‌اید که هر کسی/چیزی را بهر کاری ساخته‌اند. این ضرب المثل نشان دهنده این است که هر فردی یا هر وسیله‌ای برای یک فعالیت به خصوص مناسب است. در رابطه با ابزار در صورتی که از چگونگی کارکرد آن اطلاع ندارید، دلیل بر بدون مصرف بودن آن شیء نیست. یکی از وسیله‌هایی که همیشه بدون استفاده رها کرده‌ایم، مداد رنگی سفید است. از دوران کودکی دورن جعبه‌های رنگی و بزرگ مداد رنگی‌هایمان با مداد بی‌رنگ یا سفید رنگی مواجه شده‌ایم. در این موارد به دلیل عدم اطلاع از کاربرد مدادرنگی سفید آن را یک مداد بی‌مصرف یا اضافه تلقی می‌کردیم. در اکثر مواقع سرگذشت مدادهای سفید گم شدن و یا دور ریخته شدن بوده است.

فروشگاه اینترنتی ال آی برای اطلاع شما عزیزان از کاربرد این مداد زیبا و تاثیرگذار در نقاشی این تصمیم به نوشتن این مقاله کرده است. پس اگر شما هم از چگونگی کارکرد مداد سفید بی اطلاع هستید، ما را تا پایین این مطلب همراهی کنید.

 

آشنایی با کاربرد مدادرنگی سفید

مهم‌ترین کاربرد مداد سفید برای ایجاد کارهای هنری و نقاشی به صورت حرفه‌ای است. در واقع با استفاده از تکنیک‌هایی از نقاشی و خلاقیت می‌توان با مداد سفید آثار زیبا و منحصربه‌فردی خلق کرد. رنگ سفید در نقاشی یکی از اصلی‌ترین رنگ‌ها یا در اصطلاح رنگ‌های پایه است. برای روشن کردن رنگ‌ها، ایجاد نور و زنده نشان دادن نقاشی از رنگ سفید استفاده می‌شود. نقاشی با مداد رنگی سفید نیز یک هنر خاص است که هر فردی می‌تواند با آموزش این هنر یک نقاش حرفه‌ای خواهید شد.

کاربرد مدادرنگی سفید عبارتند از:

  • نقاشی روی کاغذ رنگی
  • برجسته‌سازی نقاشی
  • ترکیب کردن رنگ
  • استفاده از تراشه‌

مدادرنگی سفید

نقاشی روی صفحه رنگی با مداد سفید

بسیار افراد به دنبال خلق یک اثر خاص و تک هستند. با استفاده از مداد سفید می‌توانید سبکی نوین از نقاشی را اجرا کنید. برای جلوه کردن طرح‌ها با مداد سفید از کاغذهای تیره‌ای چون مشکی، قهوه‌ای، آبی تیره یا سرمه‌ای بهره ‌می‌برند. طرح‌هایی چون آسمان شب، ماه، برف و اجرام آسمانی با این تکینیک بسیار متداول هستند. لازم است بدانید مداد رنگی سفید نیز درجات مختلفی دارد. برخی شفاف‌تر و کمرنگ‌تر و برخی دیگر مات‌تر و پررنگ‌تر هستند. مدرسان بسیاری هستند که به صورت تخصصی نقاشی روی صفحه سیاه را آموزش می‌دهند. در صورت علاقه می‌توانید این هنر را به صورت تخصصی دنبال کنید.

 

برجسته‌‌سازی نقاشی با مداد سفید

نقاشی هنری است که هر چقدر زنده‌تر و برجسته‌تر باشد، قابل تحسین‌تر است. تصاویر زنده‌ای که به واقعیت نزدیک هستند بسیار زیبا و ارزشمند می‌باشند. در تکنیک‌های نقاشی و رنگ آمیزی برای برجسته نشان دادن طرح از رنگ سفید استفاده می‌شود. با کشیدن مداد رنگی سفید در نقاط مد نظر و یا به اصطلاح دورگیری کردن طرح نقاشی خود می‌توانید یک نقاشی برجسته و زنده خلق کنید. نقاشی‌های این چنینی بعد و در نتیجه جلوه بیشتری دارند. درخشش رنگ سفید در اطراف طرح شما تکنیکی ساده اما بسیار تاثیرگذار در کیفیت نهایی کار خواهد بود.

مداد سفید

ترکیب کردن رنگ مداد سفید

یکی دیگر از کاربرد مدادرنگی سفید، ترکیب کردن رنگ‌هاست. شاید تصور کنید ترکیب رنگ تنها در نقاشی با رنگ روغن یا گواش ممکن است. اما این یک تصور غلط است. زیرا تاثیر مدادرنگی سفید در نقاشی بسیار قابل اهمیت است. شما با ترکیب کردن رنگ سفید با رنگ‌های دیگر می‌توانید رنگ‌های جدید و زیبایی درست کنید. بنابراین با داشتن طیف‌های مختلف رنگی یک نقاشی زیبا داشته باشید. برای طبیعی‌تر جلوه دادن این کار از مرکز دایره شروع کنید. همچنین تابش یا زاویه نور با رنگ سفید می‌توانید مشخص کنید.

استفاده از تراشه‌های مداد سفید

کاربرد مدادرنگی سفید در مدارس نیز استفاده از تراشه‌ است. مربیان مدارس برای ایجاد خلاقیت از تراشه‌های مداد سفید روی نقاشی بهره می‌برند. نقاشی با تراشه مدادرنگی نیز بسیار پر طرفدار و محبوب است. حس خوب لمس تراشه‌ها با دست و مخلوط کردن رنگ‌ها در انتها یک نقاشی زیبا را به وجود می‌آورد. هنرمندان زیادی با استفاده از این تکنینک نقاشی‌های واقعی و مدرن را می‌کشند.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی ال آی با ارائه مقالات مربوط به تمامی لوازم تحریر، هنری و اداری در خدمت شما عزیزان خواهد بود. امید داریم با مطالعه این مطلب تحت عنوان کاربرد مدادرنگی سفید، توانسته باشیم برای شما هنرمندان و هنر دوستان مفید واقع شده باشیم. برای خرید بهترین لوازم تحریر، هنری و اداری به قیمت مناسب به فروشگاه ما مراجعه فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید