لوازم اداری

نکات مهم در خرید سررسید

نکات مهم در خرید سررسید

یکی از هدایای تبلیغاتی پرکاربرد برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که قصد تهیه یک هدیه مناسب و تبلیغاتی برای ایام عید هستند سررسید است. سررسیدها یکی از هدایای تبلیغاتی محبوب سازمان‌ها و شرکت‌ها است که برای تجارت و کسب و کارهای مختلف طراحی و تولید می‌شود. سررسیدها در ابعاد و سایزهای مختلف و با طرح‌های متفاوتی تولید می‌شوند و این بسته به نظر و خواست مشتری دارد که قصد داشته باشد چه نوع هدیه‌ای را برای مخاطبان خود انتخاب کند. از طرفی شما می‌توانید بر اساس نوع کسب و کار خود سررسیدی را انتخاب کنید که متناسب با آن باشد. اما برای خرید و تهیه سررسید باید به برخی نکات توجه کنید و مهم‌ترین آن کیفیت و مرغوبیت آن است. در ادامه این مطلب از سایت ال آی قصد داریم به نکات مهم در خرید سررسید بپردازیم پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

نکات مهم برای انتخاب سررسید!

از آنجا که سررسیدها دارای انواع و مدل‌های متنوع و بسیار زیادی هستند و از طرفی در چاپ و طراحی آن از قطعات مختلفی استفاده می‌شود باید هنگام تهیه و سفارش آن به بررسی نکات مختلفی پرداخته شود.

سررسید

قطع (اندازه) سررسید

یکی از مهم‌ترین و اولین نکته‌ها در انتخاب سررسید قطع (ابعاد) آن است. زیرا قابل حمل بودن آن به ابعاد و اندازه سررسید بستگی دارد. اگر قصد دارید سررسید قابل حمل انتخاب کنید باید از نظر اینکه درون کیف جای می‌گیرد آنرا بررسی کنید. بسیاری از سررسیدها قابل حمل نیستند که سررسیدهای رومیزی هستند و با طراحی خاصی تولید می‌شوند.

سررسیدها از نظر قطع عموما به 6 دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  1. سررسید وزیری: از محبوبترین و پرفروش‌ترین سررسیدها است که در ابعاد 17 * 24 سانتی متر تولید و عرضه می‌گردد.
  2. سررسید رحلی: این نوع سررسید در سایز تشریفاتی می‌باشد و در دو نوع کوچک و بزرگ چاپ می‌شود. ابعاد رحلی بزرگ 24 * 34 و ابعاد رحلی کوچک 21 * 29.7 سانتی متر است.
  3. سررسید رقعی: ابعاد این نوع سررسید 15 * 21 سانتی متر است و در مقایسه با سررسید‌های وزیری ابعاد مناسب‌تری برای حمل دارد.
  4. سررسید اروپایی: قطع این سررسید مشابه سررسید رقعی است اما در عرض کمتر و دارای ابعاد 12 *21 سانتی متر است. به همین دلیل برای حمل نسبت به سررسیدهای رقعی بسیار مناسب‌تر است.
  5. سررسید خشتی: این سررسید به شکل مربع و در ابعاد متنوعی تولید می‌شود. اما غالبا در اندازه‌های 16 * 16 و 17 * 17 می‌باشد.
  6. سررسید پالتویی: ابعاد این سررسید بین 17 * 10 و 17 * 12 سانتی متر است و به راحتی داخل کیف و جیب جا می‌گیرد و حمل آسانی دارد. اما با توجه به ابعاد کوچکی که دارد فضای کمتری برای یادداشت دارد. این سررسید با توجه به ابعادی که دارد ارزان‌ترین قطع سررسیدها به شمار می‌رود.

سررسید

جلد سررسید

نکته بعدی از نکات مهم در خرید سررسید که باید به آن دقت کنید جلد آن است. این نکته که جلد سررسید دارای مقاومت زیادی باشد بسیار اهمیت دارد زیرا باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود. برای سررسیدها جلدهای متفاوتی طراحی می‌شود که هر کدام از این جلدها دارای کیفیت و مرغوبیت متفاوتی هستند و بر همین اساس قیمت متفاوتی نیز دارند.

از انواع مختلف جلدهای سررسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گالینگور: مواد تشکیل دهنده این نوع جلد کاغذ، رنگ و مواد پلاستیکی است.
  • چرم: از چرم‌های مختلف در انواع طبیعی و مصنوعی با کیفیت و قیمت متفاوت برای جلد سررسید استفاده می‌شود.
  • برجسته: این نوع جلد که با طرح‌های برجسته ایرانی، اسلامی طراحی می‌شود از انواع جلدهای جدید است که وارد بازار شده‌اند.
  • ارگانایزر: باکیفیت‌ترین نوع جلد موجود در بازار ارگانایزر است که قیمت نسبتا بالایی دارد. ارگانایزر چرم از رایج‌ترین نوع این محصول در بازار است.
  • سلفون: از برگه گلاسه چاپ شده و روکش سلفون مات و یا براق که قابلیت ضرب طلاکوب نیز روی آن وجود دارد به عنوان جلد استفاده می‌شود.
  • ترمو: نوعی چرم مصنوعی است که کیفیت بالا و ظاهری زیباتر در مقایسه با چرم‌های مصنوعی دیگر دارد. روی این جلد می‌توان حک داغ کوب انجام داد.

خرید سررسید

کاغذ سررسید

از دیگر نکاتی که در زمان انتخاب سررسید و خرید آن باید دقت کنید جنس و نوع کاغذ آن است. کاغذهایی که برای سررسید استفاده می‌شوند کاغذ تحریر سفید یا کرم که در ابعاد 70 یا 80 گرم هستند و کاغذ گلاسه که می‌توانید برای تهیه هدیه تبلیغاتی نفیس از آن استفاده کنید.

صحافی سررسید

یکی از مهمترین نکاتی که باید در انتخاب سررسید به آن دقت کنید با دوام بودن نوع صحافی آن است. برای انتخاب یک سررسید با دوام و با کیفیت باید به نوع صحافی آن دقت زیادی داشته باشید. زیرا در بسیاری از موارد به دلیل صحافی نامناسب سررسید از جلد آن جدا می‌شود و تاثیر ناخوشایندی برای مخاطب دارد. یک سررسید هرچقد هم که زیبا و ارزشمند باشد اگر صحافی درستی نداشته باشد یک سررسید با کیفیت محسوب نمی‌شود. برای صحافی سررسیدها می‌توان از انواع چسبی، کلاسوری، تک دوخت، فنری استفاده کرد. نوع فنری با توجه به مقاومت بالاتری که دارد طرفداران بیشتری را جذب کرده است.

انواع سر رسید

مدل‌های سررسید

سررسیدها در مدل‌های مختلفی آماده‌سازی و تولید می‌شوند. از انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روز شمار
  • جمعه مشترک
  • دو روز در یک صفحه
  • هفته در یک صفحه

در دسته بندی دیگر سررسید بر اساس صفحات داخلی می‌توان آنرا به موارد زیر تقسیم کرد:

  • روزانه
  • دوروزه
  • هفتگی
  • ماهانه
  • دستیار

انتخاب مدل‌های مختلف و طراحی صفحات داخلی سررسید و همچنین نوع و طراحی صفحه ابتدا و انتهای آن بنا به سلیقه و سفارش مشتری انجام می‌شود.

سر رسید 1402

خرید از فروشگاه ال آی

این روزها با رشد تکنولوژی و استفاده از ابزارهای هوشمند مختلف شاید تصور بر این باشد که زمان استفاده از تقویم‌ها و سررسیدهای فیزیکی سر آمده و وسایلی مانند تبلت و موبایل توانسته‌اند جایگزین آن‌هاشوند. اما باید بگوییم که این فکر کاملا اشتباه است و هنوز هم استفاده از سررسیدها و سالنامه‌ها جایگاه ویژه‌ای در محل کار و خانه دارند. و صاحبان کسب و کارها و تجارت‌های مختلف نیز از این فرصت برای تبلیغات خود استفاده زیادی می‌برند.

سررسیدها و سالنامه به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات در بین شرکت‌ها و مجموعه‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل هر ساله در ایام نزدیک به عید نوروز بسیاری از مجموعه‌های مختلف برای تبلیغات خود اقدام به خرید و تهیه سررسیدهای مختلف می‌کنند. به همین منظور ما در این مطلب شما را با انواع مختلف سررسید و نکات مهم در خرید سررسید آن آشنا کردیم. اما در صورتی که به جهت تهیه سررسید مناسب برای مخاطبین خود راهنمایی و یا سوالی داشتید می‌توانید با فروشگاه اینترنتی ال آی تماس گرفته و یا می‌توانید از طریق این مجموعه خرید خود را انجام دهید. در صورتی که تمایل به تهیه سررسید با طراحی دلخواه خود و با ابعاد و جنس خاصی دارید می‌توانید از فروشگاه ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید