بازی فکری

معرفی 10 بازی فکری انتزاعی

بازی فکری انتزاعی

قبل از اینکه بخواهیم چند مورد از بازی‌های فکری انتزاعی را برای شما شرح دهیم، بهتر است ابتدا با مفهوم کلی این بازی‌ها آشنا شوید. بردگیم‌های انتزاعی بر اساس مفاهیم ذهنی طراحی می‌شوند و دارای عناصر و المان داستانی یا منطبق بر واقعیت هستند که یک تم کلی را تشکیل می‌دهند. یکی از قدیمی‌ترین، مهم‌ترین و برجسته‌ترین نمونه‌های بازی‌های انتزاعی شطرنج است که حتما شما برای یک بار هم شده از نزدیک با این بازی آشنا شده‌اید. در این مقاله از سایت ال آی می‌خواهیم چند بازی فکری انتزاعی را معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر خرید کنید.

بهترین بازی‌های فکری انتزاعی

در این قسمت از مقاله قصد داریم چند نمونه از بازی های فکری انتزاعی را برای شما مثال بزنیم:

کندو

در بازی انتزاعی کندو شما با تعدادی حشره مواجه هستید که مانند بازی شطرنج هر کدام قدرت خاص خود را دارند. در واقع این بازی نزدیک‌ترین نمونه به شطرنج است اما با فضایی کاملاً متفاوت و یک زمین بازی خلاقانه و جذاب.

زمین این بازی شبیه کندو است که در طول بازی شکل گرفته و هر با چیدمانش تغییر می‌کند. به همین علت این بازی تکرار پذیری بالایی دارد. در این بازی شما تعداد مشخصی حشره دارید که یکی از آن‌ها ملکه است و شما در طول بازی باید از آن محافظت کنید و برای دفاع از از ملکه برنامه‌ریزی کرده و بهترین ارتش را آماده کنید.

بازی فکری اونیتاما

اونیتاما

یکی از بازی‌های هیجان انگیز در زمین بازی‌های انتزاعی اونیتاما است که یک مکانیزم بسیار عجیب و صفحه بازی جذابی دارد‌. در این بازی ۵ کارت حرکت وجود دارد که به هر بازیکن دو کارت تعلق می‌گیرد. در این بازی شما وظیفه دارید تا شاه خود را به انتهای زمین برسانید و شاه حریف را هم شکست دهید. این بازی به ظاهر به شدت فکری، درگیرکننده و چالش برانگیز است.

 Tash-Kalar

تاش کالار Tash-Kalar

یکی از بازی‌های فکری و چالشی تش کالار است که قوانین انتزاعی بودن را در تعداد نفرات نقض می‌کند چرا که طراحی این بازی برای دو تا چهار نفر است اما نوع بازی و اتفاقاتی که پیش می‌آید، یک بازی انتزاعی با طراحی جذاب را نوید می‌دهد. در این بازی شما مانند جادوگران و ساحرانی هستید که در یک میدان نبرد با خواندن ورد برای لحظاتی موجودات افسانه‌ای را احضار می‌کنید.

برخی اعتقاد دارند با وجود بخش‌های جذاب و طراحی جالب این بازی بخش انتزاعی آن کم رنگ است. در این بازی شما باید تمام تمرکز و حواس خود را به کار ببرید چرا که در هر لحظه ممکن است با ورود نفرات به زمین خود، شکست بخورید.

بازی فکری رینگ

رینگ Zèrtz

این بازی در سال ۱۹۹۹ به عنوان سومین بازی از مجموعه پروژه GiPF به بازار آمد و توانست موفقیت‌های بسیاری را کسب کند. این بازی توسط کمپانی‌های مختلفی تا به امروز ارائه شده است.

 

دیسکی ریسکی

دیسکی ریسکی

این بازی یک مجموعه خانوادگی جذاب است که حس امنیت را به کودکانتان القا می‌کند. این بازی هوش منطقی، ریاضی و مهارت‌های حرکتی ظریف را تقویت می‌کند. سبک این بازی دورهمی انتزاعی است که برای دو نفر و از ۶ سال به بالا طراحی شده است. بازی دیسکی موجب افزایش دقت و تصمیم‌گیری خواهد شد.

ابلون

ابلون

این بازی سبک کلاسیک و انتزاعی دارد و دو نفره است. رقابت بالا در این بازی حاکم است. شرایط و نحوه بازی قدرت تفکر، تجسم، خلاقیت و پیش بینی افراد را تقویت می‌کند. در این بازی، شانس هیچ نقشی ندارد و نتیجه کاملاً بر اساس توانایی فرد تعیین خواهد شد. این بازی ژاپنی است که در سال ۱۳۸۷ اختراع شد که هدف آن ایجاد هیجان و تقویت تفکر، افزایش تمرکز و دقت است.

جنگ شاهان

جنگ شاهان

بازی جنگ شاهان یک مجموعه استراتژیک_ انتزاعی است که از بهترین بازی‌ها در دنیا محسوب می‌شود. این بازی دو نفره در دسته بازی استراتژی محض یا بدون شانس قرار می‌گیرد. در این بازی هر کدام از بازیکنان مهره‌های رنگی دارند که به عنوان سوار نظام، فرمانده و پیاده نظام هستند. بازیکنان در هر مرحله باید سعی کنند که یکی از مهره‌های حریف را بیرون کنند. جنگ شاهان جزء بهترین بازی های فکری انتزاعی است.

بازی فکری چوبیکسو

چوبیکسو

این بازی توسط شرکت تولیدی علی کوچولو عرضه شده است که یک بازی میزی استراتژیک و انتزاعی برای دو نفر می‌باشد. چوبیکسو بازتولید بازی معروف QUIXO در فرانسه است و برای  بالای ۸ سال تا بزرگسال مناسب است. قوانین این بازی ساده است به طوری که در عرض ۳۰ ثانیه می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید و حرفه‌ای شوید. این بازی یک صفحه و ۲۵ مکعب چوبی با تصاویر x  و o یا بدون شکل هستند که هر بازیکن باید علامت خود را انتخاب کند.

ابتدا تمام مکعب‌ها باید به گونه‌ای قرار بگیرند که وجه خالیشان بالا باشد. بازیکن اول بر طبق قوانین بازی یک مکعب را برداشته و جای آن را تغییر می‌دهد. هر بازیکن در نوبت خود فقط یک مکعب را می‌تواند جابجا کند. برنده این بازی کسی است که بتواند مکعب‌های خود را به شکل افقی، عمودی و مورب ردیف کند.

دالیز

دالیز

این بازی سبکی استراتژیک_ انتزاعی دارد که در طی آن بازیکنان تلاش می‌کنند تا مهره خود را از سد حریف عبور داده تا زودتر به سمت دیگر برسند. این بازی برای ۲ تا۴ نفر طراحی شده است و برای  هشت سال به بالا مناسب است. یکی از ویژگی‌های جذاب این بازی داشتن قوانین محدود و ساده است که باعث می‌شود بازیکنان سریع‌تر بتوانند به دور بازی وارد شوند.

دالیز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های فکری در جهان است که کاملاً رقابتی است. برنده این بازی کسی است که زودتر از همه خود را به سمت دیگر صفحه بازی یا به پرچم برساند. در این بازی، هر بازیکن یک مهره و تعداد محدودی دیوار چوبی دارد که با آن‌ها بازی را آغاز می‌کند. در هر نوبت بازیکن باید به صورت تهاجمی عمل کند و مهره‌های خود را به سمت دیگر زمین برسانند. به دلیل محدود بودن تعداد دیواره‌ها، مدیریت استفاده از آن‌ها برای پیروزی در بازی الزامی است.

اتللو

اتللو

آخرین بازی فکری انتزاعی در لیست ما بازی اللو است. از دسته بازی‌های بسیار محبوب در بین نمونه‌های دونفره، اتللو است که در سال ۱۹۷۱ توسط یک مبتکر ژاپنی طراحی شد. این بازی برای رده سنی بالای ۸ سال مناسب است و رویکردی محاسبه‌ای و محاصره‌ای است.

در این بازی بازیکنان یک رنگ برای مهره‌های خود انتخاب می‌کنند و شروع به گذاردن هر مهره در زمین به نوبتی می‌کنند. هر بازیکنی که بتواند به محاصره چند مهره حریف بپردازد، صاحب آن مهره‌ها می‌شود. در پایان وقتی زمین پر از مهره شد، هر بازیکنی که بیشترین مهره را در زمین بازی داشته باشد برنده است.

خرید از فروشگاه اینترنتی ال آی

در این مقاله سعی کردیم تا چند نمونه از بازی فکری انتزاعی های محبوب را برای شما بیان کنیم. امیدواریم از مطالب گفته شده استفاده کافی را برده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی ال آی تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید