آموزشی

ساخت جعبه با مقوا

ساخت جعبه مقوایی

امروزه به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی نامناسب بسیاری از خانواده‌ها خصوصاً زنان سرپرست خانوار افراد به مشاغل سودآور کار در منزل که از پرطرفدارترین امور درآمدزا است گرایش زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از این کارهای پردرآمد ساخت انواع مدل جعبه با مقواها رنگی توسط بانوان عزیز در منزل است. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با این اصول کاربردی جهت راه‌اندازی مشاغل خانگی پر درآمد مانند جعبه‌سازی با مقوا اطلاعات بسیار مفیدی کسب نمایید.

بانوان هنرمند و محترم در خانه می‌توانند با یادگیری روش ساخت انواع جعبه با مقوا در طرح، رنگ و ابعاد مختلف وارد این کار پر درآمد شوند خصوصاً بسیاری از مشاغلی مانند فروشگاه‌های لوازم فانتزی، گل‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های بدلیجات و فروشگاه‌های اسباب‌بازی به این نوع جعبه‌ها در ابعاد مختلف احتیاج دارند.  شما می‌توانید با قبول سفارشات مختلف درآمد بسیار خوبی را با داشتن کمترین امکانات در منزل داشته باشد. همچنین با یادگیری اصول جعبه‌سازی با مقوا در منزل اقدام به کارآفرینی برای بسیاری از بانوان هنرمندی که به دنبال کسب درآمد از راه مشاغل هنری هستند، کنید. این نکته بسیار مهم را مدنظر قرار دهید که برای ساخت انواع جعبه‌های کادویی شما باید از ذوق و سلیقه، همچنین استعداد هنری مناسبی برخوردار باشید.

آن چه بسیار بااهمیت است ظاهر زیبا و جذاب یک جعبه است. زیرا مشتریان ابتدا ظاهر جعبه ساخته شده توسط شما را می‌بینند و در صورتی که مورد پسندشان قرار گیرد جعبه را خریداری می‌کنند. بانوان هنرمند می‌توانند با استفاده از ساده‌ترین وسایل مانند انواع مقواهای رنگی در طرح‌های مختلف بدون صرف هزینه‌های سنگین اقدام به ساختن جعبه‌های کادویی بسیار متنوع و جذاب نمایند.

ساخت جعبه

چگونه می‌توانیم جعبه‌های کادو زیبا در منزل بسازیم؟

هنرمندان عزیز می‌توانند با استفاده از ذوق، سلیقه و استعداد خود جعبه‌های مختلفی را با مقواهای متنوع بسازند. ما در ادامه مطلب قصد داریم شما را با انواع وسایل اولیه مورد نیاز ساخت جعبه با مقوا آشنا کنیم. این وسایل شامل مواردی از جمله مقوا، کاغذ رنگی، ربان، قلم، قیچی، خط کش، پارچه‌ها رنگی، عروسک‌های کوچک، کاغذهای رنگی، انواع نقاشی و… است.

قبل از ساختن انواع جعبه کادویی این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اولاً شما باید با پرطرفدارترین مدل‌های جعبه‌های کادویی و یا فانتزی آشنایی داشته باشید سپس الگوی موردنظرتان را بر اساس سفارش خود و مدل جعبه رسم کنید تعداد الگوها باید 2 عدد باشد یکی برای بدنه و دیگری مناسب برای درب جعبه باشد.

به میزانی که شما در طراحی الگوهای خود دقیق‌تر باشید و هنرمندانه‌تر الگوهای خود را رسم کنید و برش بزنید. می‌توانید در این کار موفق‌تر باشید و به دلیل جذب مشتریان بیشتر از درآمد بالاتری برخوردار شوید. شما می‌توانید با استفاده از انواع وسایل دورریختنی یا یکبار مصرف شروع به ساخت انواع جعبه بر اساس خلاقیت خود نمایید کافی است تا کمی به اطراف خود بیشتر توجه داشته باشید.

ساخت جعبه مقوایی

چگونه می‌توانیم با استفاده از الگوهای مختلف جعبه‌ها کادویی درست کنیم؟

یکی از وسایل ضروری برای هدیه دادن استفاده از جعبه‌های کادویی متنوع است. شما می‌توانید با صرف هزینه زیاد آن را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. و یا می‌توانید جعبه‌های کادویی متنوعی را با هزینه بسیار کمتر از بانوان هنرمندی که در منزل اقدام به ساخت جعبه‌های کادویی متنوع می‌کنند خریداری کنید. البته این نکته را هم به شما متذکر خواهیم شد که اگر دارای ذوق و سلیقه هنری هستید می‌توانید خودتان با آموزش مهارت‌های اولیه این هنر زیبا، شروع به ساخت انواع جعبه کادویی در منزل با استفاده از مقوا نمایید.

باکس هدیه

روش اول ساخت جعبه کادویی در خانه

برای شروع کار جعبه‌سازی شما ابتدا باید اقدام به جمع‌آوری و تهیه وسایل اولیه برای این کار نمایید. پس از آن با رسم الگوهای متنوع و جذاب روی مقواهای رنگی که می‌توانید با دست رسم کنید. یا طرح دلخواهتان را پرینت بگیرید و بعد الگو را روی مقوا پیاده‌سازی کنید. زمانی که طرحتان را روی مقوا پیاده‌سازی کردید حالا نوبت به آن می‌رسد که طرح خود را با استفاده از قیچی با دقت برش بزنید.

در مرحله دوم لازم است با استفاده از خط کش مناطقی را که روی مقوا علامت‌گذاری کرده‌اید تا بزنید. بعد از این مرحله لازم است به سراغ الگو دوم برای ساخت درب جعبه بروید. بنابراین شروع کنید همان کارهایی را که برای الگو اول انجام دادید برای این الگو هم انجام دهید. با خط کش شروع به تا زدن محل خطوط ترسیم کرده روی مقوا کنید.

در این مرحله لازم است با استفاده از چسب ماتیکی یا مایع محل‌هایی را که در الگو اول و دوم مشخص کرده‌اید چسب بزنید. به این ترتیب ظاهر اولیه جعبه شما آماده شده است و باید به سراغ انجام تزئینات جعبه خود بروید. این تزئینات کاملاً بر اساس ذوق و سلیقه شما خواهد بود. می‌توانید از انواع وسایل مانند روبان، مهره‌های رنگی، عروسک‌های کوچک و فانتزی، حتی تیله‌های رنگی مختلف و… استفاده کنید.

حتی عده‌ای از افراد با مداد شمعی یا مداد رنگی و حتی گواش جعبه خود را رنگ می‌کنند. روی آن نقاشی می‌کشیدند و یا بر اساس سفارش و یا خواست مشتریان روی جعبه‌ها شروع به نوشتن متون مختلف می‌کنند مانند نوشتن اسم افراد.

جعبه مقوایی

روش دوم آموزش ساخت جعبه کادو با کارتن

شما برای استفاده از این روش در ساخت جعبه‌ های کادویی می‌توانید یک کاغذ را با اندازه ۵/۱۶ در ۵/۱۶ سانتی‌متر برای درب جعبه کادو و یک برگه به اندازه ۱۹ در ۱۹ سانتی‌متر نیز برای تهیه بدنه جعبه کادویی برش بزنید. این تفاوت در ابعاد دو نوع مقوا برای آن است که یکی از الگوها برای درب جعبه و الگوی دیگر برای بدنه جعبه استفاده می‌شود. البته این نکته بسیار مهم را مدنظر قرار دهید که همیشه درب جعبه باید 5 میلی‌متر بزرگ‌تر از بدنه جعبه باشد تا به راحتی رو جعبه قرار بگیرد. در ادامه مهم‌ترین وسایل لازم جهت ساخت این نوع از جعبه‌های کادویی را معرفی میکنتدتد

لوازم مورد نیاز

وسایل موردنیاز برای ساخت این نوع جعبه شامل روبان یا پاپیون، خط کش یا صفحه اندازه‌گیری، قیچی یا کاتر، کارتن یا مقوای رنگی یا طرح‌دار و چسب کاغذ می‌شود. برای شروع کار باید کاغذ را به اندازه‌های گفته شده برش بزنید و پس از آن درب جعبه را که به شکل مربع است. بر اساس سایزهای گفته شده برای آن یعنی ۵/۱۶ در ۵/۱۶ سانتی‌متر بردارید و دو نشانه به اندازه ۵/۲ سانتی‌متر بر روی کاغذ ترسیم کنید. بعد از ترسیم اندازه‌ها باید کاغذ را در حدود 90 درجه بچرخانید و همین اقدام را برای چهارگوشه مقوا خود انجام دهید.

در این مرحله لازم است تا شما اطراف مقوا را به شکل L مانند برش بزنید. به این ترتیب شما از هر چهار طرف یک مقوا مربع‌شکل دارید. باید هر یک از گوشه‌ها را به یک زبانه درآورید و همه آن‌ها را تک به تک از محدوده‌ای که مشخص کرده‌اید برش بزنید. در این مرحله لازم است تا شما هر چهار طرف ساده و یا طرح‌دار مقوایتان را چسب بزنید. فقط حتماً در استفاده از چسب تعادل را رعایت کنید زیرا چسب زدن زیاد باعث می‌شود تا گوشه‌های کارتان به راحتی باز شود.

حالا می‌رویم به سراغ درست کردن بدنه که باید به اندازه 4 سانتی‌متر در هر چهار طرف مقوا خود رسم کنید. بعد 2 سمت آن را برش بزنید و هر برش را تا بزنید و به یکدیگر بچسبانید. در مرحله آخر لازم است چهار قسمت داخلی مقوایتان را چسب بزنید تا خوب و محکم به یکدیگر بچسبد. پس از آن می‌توانید با انواع وسایلی که گفته شد شروع به تزئین جعبه خود نمایید.

جعبه کادو مقوایی

نتیجه‌گیری

در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی تلاش کردیم تا شما را با انواع روش‌های ساخت جعبه کادویی و فانتزی آشنا کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند انجام دادن کارهای هنری مختلف هستید می‌توانید به راحتی شروع کنید. با خواندن این مطالب انواع مدل‌های جعبه کادویی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را یاد بگیرید.

البته لازم به ذکر است که داشتن هنر، ذوق و سلیقه برای شروع به این کار بسیار لازم و ضروری است. همچنین اگر بتوانید تبلیغات گسترده‌ای را به صورت حضوری و یا به صورت مجازی داشته باشید و نمونه کارهای خود را در سایت‌های هنری محبوب بارگذاری کنید می‌توانید میزان درآمد خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید