لوازم مهد کودک

بهترین برندهای خمیر بازی

بهترین برندهای خمیر بازی

شاید در نگاه اول خرید خمیر بازی بسیار ساده و راحت به نظر برسد. اما این خرید برای والدین و خانواده‌هایی که به سلامت و بهداشت فرزند خود اهمیت می‌دهند یک دغدغه به شمار می‌آید. زیرا بسیار مهم است که خمیر بازی از موادی ساخته شده باشد که به سلامت فرزندان به‌ویژه خردسالان که توانایی حفظ سلامت و ایمنی خود را ندارند، آسیبی نزند. بنابراین در این مقاله به بررسی و راهنمایی بهترین برندهای خمیر بازی از لحاظ استاندارد و قیمت که دومین دغدغه اساسی خانواده‌ها است، خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از خمیر بازی بازی برای کودکان

خمیر بازی را می‌توان یک بازی فوق‌العاده و کمک آموزشی برای تقویت عضلات و ماهیچه‌های دست کودکان در کنار افزایش میزان تمرکز و رشد قوه تخیل معرفی کرد. علاوه بر این نکات خمیر بازی سبب می‌شود که فرزند شما ساعاتی با این وسیله سرگرم باشد. در حالی که لذت دنیای کودکانه را نیز درک می‌کند و می‌تواند این بازی را به صورت رقابتی با همسالان خود هم انجام دهد. او با خمیر بازی علاوه بر تقویت مهارت‌های دست‌ورزی ناخواسته به دنیای اطراف خود بیشتر دقت می‌کند. این وسیله سرگرمی و کمک آموزشی یکی از مایحتاج اصلی به‌ویژه برای کودکان مهد‌کودکی و پیش‌دبستانی است، همچنین بسیاری از معلمان در دبستان نیز آموزش مهارت‌ها از جمله ریاضی و نقاشی را با استفاده از خمیر بازی به بهترین شکل تفهیم می‌کنند.

مجموعه این فواید سبب می‌شود که در هر خانه‌ای که کودک وجود دارد، حداقل یک بسته خمیر بازی نیز موجود باشد.

نکات قابل توجه هنگام تهیه خمیر بازی

هنگامی که می‌خواهید به مناسبت تهیه یک کادو بچه‌گانه یا نیاز کودک خود، اقدام به خرید خمیر بازی کنید بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • ترکیبات سازنده خمیر بازی

مواد پایه خمیر بازی را می‌توان نمک، آرد، آب و دیگر مواد افزودنی نام برد. استفاده از رایحه و عطرهای خوش‌بو که توسط بعضی از برندها انجام می‌شود نیز می‌تواند از مواد سازنده خمیر بازی محسوب گردد. پس هنگام خرید خمیر بازی به ترکیبات موجود در آن دقت کنید. و اگر فرزند شما حساسیت یا آلرژی دارد حتماً توجه کنید که مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

خمیر بازی

  • تنوع رنگ و وسایل جانبی

وجود انواع رنگ‌های مسحور‌کننده و وسایل کمکی مانند قالب، چاقو، غلطک و سفره بازی سبب می‌شود که کودک ذوق و اشتیاق بیشتری هنگام بازی از خود نشان دهد پس می‌توان با خرید خمیر بازی‌های متنوع یادگیری آموزشی را نیز چاشنی بازی کودک کرد.

  • بافت خمیر بازی

اگر خمیر بازی از جنسی باشد که به راحتی خرد شود و به وسایل خانه بچسبد موجب آزار و اذیت کودکان و به‌خصوص والدین آن‌ها می‌شود. هنگام خرید به بافت خمیر بازی توجه کنید که در عین اینکه نرم و قالب‌پذیر است به دست و وسایل منزل نچسبد.

  • گروه سنی مصرف‌کننده

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید خمیر بازی باید به آن دقت کرد گروه سنی مجاز برای استفاده از آن نوع خمیر بازی است. البته استفاده از خمیر بازی برای کودک زیر ۲ سال به‌هیچ‌وجه مجاز نیست اما برای گروه‌های سنی بزرگ‌تر نیز باید از مطالب مندرج بر بسته‌بندی خمیر بازی استفاده کرد.

  • برند سازنده

اعتبار شرکت سازنده یکی از عوامل بسیار موثر در انتخاب خمیر بازی است. زیرا برندهایی که اصطلاحا اعتبار خود را به خوبی پس داده‌اند و مشتری به آن‌ها مطمئن است هرگز کیفیت کار را فدای کمیت و فروش نمی‌کنند. شرکت‌های معتبر همواره مراقب هستند تا خمیر بازی را در شرایط کاملاً بهداشتی تولید کنند و مجوزهای لازم از وزارت غذا و دارو را دریافت کنند.

  • قیمت خمیر بازی

در نهایت یکی از مسائلی که همواره ذهن خانواده‌ها را درگیر می‌کند این است که محصول مورد‌نظر یا همان خمیر بازی در عین آنکه کیفیت خوبی دارد قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

معرفی بهترین برندهای خمیر بازی

با استفاده از داده‌هایی که از فروش فروشندگان کالاهای سرگرمی و آموزشی کودکان و تحقیقات از خانواده‌هایی که برای فرزندان خود خمیر بازی تهیه می‌کنند، به دست آمده است می‌توان خمیر بازی‌های چند شرکت را بهترین برندهای خمیر بازی نام برد. در این قسمت به معرفی و تشریح آن‌ها می‌پردازیم:

خمیر بازی آریا

  • آریا

شرکت آریا را می‌توان یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده انواع لوازم تحریر من‌جمله خمیر بازی معرفی کرد. تنوع و کیفیت محصولات این شرکت سبب شده است که نام آریا برای تمامی مصرف‌کنندگان و لوازم تحریر آشنا و خوش‌سابقه باشد. خمیر بازی آریا فاقد مواد شیمیایی مضر است و در صورت تماس فیزیکی با پوست بدن آسیبی به سلامت فرد نمی‌رساند.

آریا خود تنوع محصول بالایی دارد که خمیر بازی سطلی آریا، خمیر بازی لیوانی آریا، خمیر بازی وکیومی با ابزار  و بدون ابزار آریا و خمیر بازی ساده مقوایی در تعدد رنگ‌بندی بخشی از محصولات این شرکت هستند. این شرکت ایرانی وضعیت مقبولی بین تولید‌کنندگان خمیر بازی دارد. پس از در نظر گرفتن تمامی مسائل کیفی به مناسب بودن قیمت محصول نیز توجه کرده است.

  • لوکی

دومین نفر در لیست بهترین برندهای خمیر بازی لوکی است. خمیر بازی لوکی سطلی ۵ رنگ از ۵ رنگ جذاب و زیبا تشکیل می‌شود. همچنین ابزار متفاوتی مانند غلطک و قالب را که به کودکان در ساخت اشکال زیبا کمک می‌کند، دارد. این شرکت همواره سعی داشته است که در ساخت محصولات خود به‌ویژه خمیر که ابزار کار کودکان است از مواد مضر و سمی استفاده نکند. سطل آن نیز سبب می‌شود که خمیر بازی حمل راحتی برای کودک داشته باشد.

خمیر بازی فابرکاستل

  • فابرکاستل

فابرکاستل به عنوان شرکتی در زمینه تولید انواع نوشت‌افزار و لوازم تحریر به تولید خمیر بازی کودک نیز می‌پردازد. این برند آلمانی در بین ایرانیان علاقه‌مندان بسیاری دارد زیرا همواره به مسئله کیفیت مواد تولید‌شده دقت می‌کند. البته مشتری نیز باید دقت داشته باشد که خمیر بازی فابر کاستل اصل را از یک منبع معتبر تهیه کند.

  • پنتر

چهارم معرفی از لیست بهترین برندهای خمیر بازی پنتر شناخته شده است. شرکت پنتر که با تولید مدادهای باکیفیت و مرغوب خود در ایران معروف شد. پنتر خمیر بازی ماسه‌ای جادویی 3رنگ و بیشتر را با مواد غیر‌سمی و کاملاً آنتی‌باکتریال همراه با وسایل جانبی تولید می‌کند.

  • کنکو

کنکو یا همان کنکو کانادا مدت زیادی است که در بازار ایران فعالیت دارد. این شرکت خمیرهای خود را در انواع متفاوت و جذابی به بازار عرضه می‌کند. ظرافت منحصر‌به‌فرد و نرمی این نوع خمیرها سبب می‌شود که هنگام استفاده از آن هیجان و علاقه کودک زیاد شود به همین دلیل این برند طرفداران مخصوص به خودش را دارد. خمیر بازی کنکو رنگ‌بندی زیبا و ست کامل ابزار مانند چنگک برش، کارد، قالب‌های متنوع و سفره بازی را در بسته‌بندی خمیرها تعبیه کرده است. خمیر اتوبوسی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین محصولات این شرکت که برای هدیه دادن مناسبت دارد، معرفی کرد.

نتیجه‌گیری

مشتریان هنگام خرید دقت می‌کنند محصولی را تهیه کنند که علاوه بر اینکه پول خود را به هدر نمی‌دهند، از جستجوی بیش از حد و اتلاف وقت در بازارها نیز جلوگیری به عمل آورند زیرا زندگی این روزها سبب شده است تا همواره ارزش وقت و سرمایه را در نظر داشت همچنین وقتی پای خرید برای کودکان به میان می‌آید، خانواده‌ها دقت بیشتری در این زمینه مبذول می‌کنند تا درست انتخاب کنند.

بنابراین اگر فردی بخواهد به تهیه خمیر بازی باکیفیت برای پرورش استعدادها و سرگرم‌کردن کودک خود بپردازد بهتر است به یک منبع مطمئن مراجعه کند. فروشگاه اینترنتی ال آی پیشرو در تهیه و توزیع انواع نوشت‌افزار و لوازم تحریر با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای خمیر بازی افتخار دارد انواع خمیر بازی برند و مقرون‌به‌صرفه بازار روز را به‌سرعت ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید