لوازم تحریر

انواع دفتر یادداشت

انواع دفتر یادداشت

در زندگی‌های امروزی به دلیل استفاده روزافزون از فناوری، معمولا نوشتن و ثبت کردن به شیوه سنتی و کتبی به کمک قلم تا حدودی فراموش شده است. این در حالی است که نگارش در دفترها و یا دفترچه‌های یادداشت از جذابیت ذاتی و خاصی برخوردار بوده و می‌تواند در جهات مختلف بر روی عملکرد و خلاقیت ذهنی افراد به شدت تأثیرگذار باشد.

لازم به ذکر است که دست خط هر فرد، بخشی منحصر به فرد از فرهنگ و هویت او بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان از این مسئله چشم پوشی کرد. در نتیجه می‌توان گفت که داشتن یک دفتر یادداشت در کیف یا روی میز کارتان بخشی از این هویت به شمار می‌رود. در ادامه این مقاله سعی داریم در رابطه با انواع دفترهای یادداشت بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انواع دفتر یادداشت

دفترهای یادداشت از جنبه‌های گوناگون (نوع کاغذ، مدل، طرح، سایز، نوع صحافی و …) دارای تنوع بسیار زیادی هستند و هر فرد با هر سلیقه و هدفی که دارد می‌تواند بهترین گزینه را برای خود انتخاب نماید. گفتنی است که دفترهای یادداشت در انواع مختلف فانتزی، ساده، کلاسیک، کلاسوری، رومیزی و … طراحی و تولید می‌شوند.

 لازم به ذکر است که امروزه دفتر یادداشت فانتزی از طرفداران بیشتری در بین دانش‌آموزان برخوردار است. در ادامه انواع دفتر یادداشت را بر اساس ویژگی‌های ذکر‌شده دسته‌بندی می‌کنیم:

دفتر یادداشت

نوع کاغذ

 دفترهای یادداشت از کاغذهای مختلف کرافت، تحریر (سفید) و بلک (مشکی) در مدل‌های نقطه‌ای، شطرنجی، یک خط، دو خط و بدون خط تولید و به بازار عرضه می‌شوند. معمولا کاربران از دفترهای یادداشت خط‌دار جهت نگارش و از دفترهای ساده و بدون خط جهت طراحی و رسم استفاده می‌‌کنند.

توجه داشته باشید که دفترهای مشکی از محبوب‌ترین دفتر یادداشت‌ها در بین نو‌جوانان و جوانان هستند و بسیاری از افراد آن‌ها را گزینه‌‌ای مناسب جهت هدیه دادن به دوستانشان می‌دانند. بارز‌ترین ویژگی‌های این نوع دفتر، امکان نوشتن با انواع خودکار و روان‌نویس‌ در رنگ‌های مختلف طلایی، نقره‌ای، سفید و سایر رنگ‌های پاستلی بر روی آن‌ها است.

نوع جلد

یکی دیگر از تفاوت‌های دفتر یادداشت‌ها، تقسیم‌بندی بر اساس نوع جلد آن‌ها است. جلد این دفترها می‌تواند چوبی، کاغذی، گالینگور، سخت و یا چرم باشد. برخی از افراد دفتر گالینگور با جلدی سخت را ترجیح می‌دهند، زیرا معتقدند که این نوع دفترها دوام بیشتری دارند. البته برخی نیز دفترهای چرمی با جلدی نرم و انعطاف‌پذیر را بیشتر ترجیح می‌دهند.

نوع صحافی

 دفترهای یادداشت با توجه به نوع صحافی که دارند نیز به انواع گوناگون ته چسب، فنری، سیمی، منگنه‌ای، دوختی و… تقسیم می‌شوند. معمولا نوع سیمی پر‌کاربرد‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود و در بین تمامی اقشار جامعه، شناخته شده است. در دفترهای سیمی کاغذها  از بالا، کنار و اریب پانچ شده و سیم صحافی را از خود عبور داده‌اند.

انواع دفتر یادداشت

معرفی برندهای برتر دفتر یادداشت

امروزه شرکت‌های بسیار زیادی در کشور ایران محصولات کاغذی نظیر دفتر و دفترچه‌های یادداشت  تولید و به بازار عرضه می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها دارای برندهای مطرح در بین طرفداران خود بوده و محصولاتی با کیفیت بالا دارند. در ادامه سعی داریم برترین برند‌های دفتر یادداشت در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم:

برند ایمان

 دفترهای ایمان جز محبوب‌ترین دفترها در بین کاربران بوده که کاغذهایی بسیار مرغوب و باکیفیت دارد. جلد این محصول از طرح‌هایی جذاب با نقوش متنوع برخوردار بوده که سبب هیجان دانش آموزان در حین یادداشت کردن می‌شود. کیفیت کاغذ به کار رفته در این برند کاملا درجه یک بوده و ضخامت برگ‌های آن از استاندارد کافی برخوردار است.

برند پاپکو

 یکی دیگر از برندهای محبوب و نام آشنا در زمینه محصولات کاغذی، برند پاپکو است. گفتنی است که محصولات تولیدی این برند با محصولات مشابه خارجی، رقابت تنگاتنگی دارند. معمولا دفترهای یادداشت پاپکو از طرح‌هایی ساده و همه‌پسند طراحی شده، ولی طرح‌های فانتزی آن مخصوص تمامی دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی با هر سلیقه‌ای است.

لازم به ذکر است که جلد به کار رفته در دفاتر پاپکو سخت و انعطاف‌پذیر بوده و ضخامت کاغذها در حدی که با پاک کردن پاره نشود و رد قلم بر روی پشت آن باقی نماند در نظر گرفته شده است.

دفترچه یادداشت پاپکو

برند کلیپس

 کلیپس به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای دفتر در ایران شناخته می‌شود. این برند کلیه محصولات کاغذی خود را با طرح‌های مختلف فانتزی و ساده جهت استفاده کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهد. کیفیت کاغذ‌ در این محصولات بسیار بالا بوده و با پاک کردن پاره نمی‌شود. گفتنی است که جلدهای آن‌ها بسیار محکم و در عین حال ضد آب است.

کلاسیک مالسکین

 دفترهای این برند جلدی بسیار سخت و وزنی سبک دارند. تمامی گروه‌های سنی اعم از کودکان، دانش آموزان، دانشجویان و … می‌توانند بسته به نیاز خود دفتر‌های یادداشت این برند را خریداری کنند. همچنین اینکه ضخامت برگه‌های بکار رفته در این محصولات، ضخیم و مرغوب بوده و ردی از خودکار و یا خودنویس در پشت آن باقی نمی‌ماند.

کاربرد انواع دفتر یادداشت

حال سوال اینجاست که دفتر یادداشت را دقیقا برای چه کاری می‌خواهید؟ در پاسخ به این سوال سعی کرده‌ایم برخی از موارد مهم را به عنوان کاربردهای این محصول معرفی کنیم:

  • ثبت دقیق تکالیف و فعالیت‌های دانش‌آموزان
  • ثبت تمامی شماره‌ها و اطلاعات مهم افراد
  • نگارش کلیه یادداشت‌های روزانه
  • نوشتن کلی لیست خرید
  • نوشتن کامل گزارشات
  • و …

دفترچه یادداشت

مزایای استفاده از دفتر یادداشت

به جرات می‌توان گفت که ارزشمند‌ترین دارایی در دنیای نویسندگی شما، دفتر یادداشت است. در ادامه به مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  1. پیگیری ایده‌ها: دفتر یادداشت مکانی بسیار عالی جهت نگهداری افکار در یک مکان است. این ابزار قابلیت انبار کردن ایده‌های جدید و یا گسترش ایده‌های قدیمی را دارد.
  2. استفاده از خلاقیت: حریم خصوصی یک دفتر یادداشت می‌تواند به شما عزیزان این امکان را بدهد که نوشته‌های خود را به بهترین شکل ممکن آزمایش کنید. به همین خاطر دیگر لازم نیست نگران درست کردن مسائل مختلف باشید. شما به کمک این دفتر می‌توانید یک فضای نامحدود جهت کشف ایده‌های خلاقانه و جدید داشته باشید.
  3. یادآوری نویسنده بودنتان: حتی اگر در طول شبانه روز دفتر یادداشتتان را بسته نگهدارید، باز هم می‌توانید با دیدن آن، به خودتان یادآوری کنید که یک نویسنده خلاق هستید.

دفتر یادداشت

قیمت دفتر یادداشت

قطعا شما نیز حین خرید اینترنتی دفترهای یادداشت، کیفیت، ویژگی و از همه مهم‌تر قیمت انواع مختلف آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنید. توجه داشته باشید که قیمت تمامی دفتر و دفترچه‌های یادداشت وابسته به نوع کاغذ، نوع جلد و صحافی آن‌ها است.

در فروشگاه اینترنتی ال آی انواع مختلف دفاتر یادداشت از برندهای برتر داخلی و وارداتی با طراحی‌هایی منحصر به فرد وجود دارد. گفتنی است که کیفیت کاغذ و صحافی تمامی محصولات این مجموعه از استانداردهای لازم برخوردار است و قیمتشان کاملا مناسب است.

شما عزیزان می‌توانید بسته به نیاز وهدفی که دارید، محصول مد‌نظر خود را جهت ثبت ایده‌ها و برنامه‌های کاری خود انتخاب نمایید تا در نهایت به ذهن و افکار خود نظم دهید و آن‌ها را جهت پردازش اطلاعات جدید پر‌قدرت کنید.

خرید از فروشگاه ال آی

در مقاله بالا از فروشگاه اینترنتی ال آی تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شما را با انواع دفترهای یادداشت و مزایایی که دارند آشنا کنیم. شما عزیزان می‌توانید جدید‌ترین و با‌کیفیت‌ترین لوازم تحریر و نگارش با قیمت‌هایی مقرون به صرفه را در این نمایندگی خریداری کنید. فروش دفتر و دفترچه‌ یادداشت‌های خاص و با‌کیفیت تخصص ما است.

دیدگاهتان را بنویسید