بازی فکری

انواع بازی فکری مناسب کودکان ۴ سال

بازی فکری مناسب کودکان 4 سال

 آیا می‌دانید 90 درصد از رشد مغزی کودکان تا پایان 5 سالگی رخ می‌دهد؟ برای اینکه کودک خود را با محیط پیرامونش به خوبی آشنا و به تقویت ذهن او کمک کنید می‌توانید از انواع بازی فکری مناسب کودکان ۴ سال استفاده کنید. بازی‌های فکری راهی هیجان‌انگیز برای تقویت قدرت تمرکز و تفکر کودک است. با این روش کودک بدون اینکه احساس خستگی کند، ساعت‌ها مشغول تمرین فکری می‌شود. پس این مطلب جذاب از فروشگاه اینترنتی ال آی را از دست ندهید!

خمیربازی، بازی فکری مناسب تمام سنین!

اقرار کنید که خمیربازی حتی برای شما نیز جذاب و سرگرم‌کننده است. این بازی مهیج و بی‌خطر یکی از مناسب‌ترین بازی‌های فکری برای کودکان 4 ساله است. در خمیربازی علاوه بر تقویت انگشتان دست، خلاقیت کودک نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین این بازی کمک فراوانی به کاهش استرس و اضطراب کودکان می‌کند.

خمیر بازی

پازل‌ها بزرگ‌ترین چالش فکری برای کودکان 4 ساله!

دومین معرفی از لیست بازی فکری مناسب کودکان ۴ سال پازل است. پازل‌های 10 تا 20 قطعه‌ای یکی از مناسب‌ترین بازی‌های فکری برای سن 4 سالگی هستند. با افزایش سن کودکان این قطعات نیز افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید از پازل با طرح‌های دلخواه و شخصیت‌های محبوب کارتونی برای فرزند خود استفاده کنید بدین ترتیب اشتیاق او برای حل پازل بیشتر خواهد شد.

بازی فکری نخ و دکمه، یک تیر و دو نشان!

اگر می‌خواهید کودکان خود را برای ورود به مهدکودک یا پیش‌دبستانی آماده کنید باید مهارت دست‌ورزی آن‌ها را تقویت کنید. برای رسیدن به این هدف بازی‌های فکری بسیاری در بازار وجود دارد. یکی از این بازی‌ها، بازی فکری نخ و دکمه است که کودک با انجام آن علاوه بر افزایش مهارت‌های دست‌ورزی خود می‌تواند تمرکز خود را نیز تقویت کند. این بازی کمک بسیاری به یادگیری بستن دکمه‌ها لباس نیز خواهد کرد.

عروسک بازی

عروسک‌های نمایشی را فراموش نکنید!

بازی کردن با عروسک نمایشی در کنار سرگرم کردن کودکان 4 ساله، خلاقیت و مهارت‌های کلامی و اجتماعی آن‌ها را نیز تقویت کند. برای انجام این بازی ساده کافی است از عروسک‌های نمایشی کوچک استفاده کرده و از کودک بخواهید داستانی برای آن‌ها تعریف کند.

این بازی‌های نمایشی باعث می‌شوند تا کودک به محیط اطرافش با دید وسیع‌تری نگاه کند. برخی از مشکلاتی که کودکان 4 ساله با آن‌ها درگیر هستند مانند به موقع نخوابیدن، غذا نخوردن و خجالت کشیدن را می‌توان با اجرای نمایش‌های عروسکی به صورت غیرمستقیم حل کرد.

هوش چین، یک از پرفروش‌ترین‌ها!

بازی هوش چین با تنوع بالایی که دارد یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری مناسب کودکان 4 ساله است. در این بازی می‌توان قدرت تطبیق، تمرکز، خلاقیت و حتی مهارت‌های چندزبانه کودک خود را پرورش دهید. روش انجام بازی این است که کودک محل مهره را بر روی صفحه بازی پیدا می‌کند و سپس نام آن را می‌گوید. حتی می‌توان از کودک خواست که تصاویر مرتبط را پیدا کند یا نام انگلیسی آن‌ها را تکرار کند.

لگو بازی

لگو یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های فکری!

لگو (Lego) یکی دیگر از بازی فکری مناسب کودکان ۴ سال است که در تمام دنیا از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. این بازی نه تنها برای یک کودک جذابیت‌های فراوانی دارد بلکه می‌تواند یک فرد بزرگسال را هم به خوبی مجذوب خوب نماید.

به هم چسباندن قطعات لگو می‌تواند ساعت‌ها کودک شما را سرگرم کند و خلاقیت او را افزایش دهد. تنوع این قطعات نیز بسیار بالا است و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. لگوها با قطعات بزرگ و حتی بسیار کوچک، لگوهای میله‌ای، لگوهای چسبان و لگوهایی با قطعات نامنظم از انواع مختلف این بازی فکری هستند.

به تازگی لگوهایی به بازار عرضه شده‌اند که شبیه به شخصیت‌های کارتونی کمپانی لگو هستند. کودک می‌تواند با تعویض قطعات مختلف بدن آن‌ها، شخصیت جدیدی خلق کند همچنین وسایل مختلفی مانند ماشین، موتور، هلیکوپتر و قایق برای آن‌ها بسازد.

برج تعادل، هیجان و سرگرمی!

بازی فکری برج تعادل معمولاً از چوب ساخته می‌شود. هدف اصلی از انجام این بازی آشنایی کودکان 4 ساله با اشکال هندسی گوناگون، رنگ‌های مختلف و ایجاد هماهنگی میان سیستم عصب و عضله است. انجام مداوم این بازی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان خواهد شد.

می‌توان با برج تعادل به دو روش زیر بازی کرد:

  1. روش اول مناسب کودکان است و در آن با انداختن تاس می‌توان رنگ قطعه را پیدا کرد. سپس باید قطعات را به ترتیب رنگ بر روی نیمکره آخری چید. انجام این بازی تمرکز، قدرت تطبیق دست و چشم را تقویت می‌کند.
  2. در روش دوم که بیشتر برای بزرگسالان طراحی شده است باید بر اساس کارت‌های بازی قطعات را روی نیمکره چید. در پایان بازی فردی که بیشترین امتیاز را دارد برنده خواهد بود.

بازی مونته سوری

مونته‌سوری متنوع و دوست‌داشتنی!

در واقع مونته‌سوری یک روش آموزشی به کودکان است که در آن کودک باید قطعات هندسی هم‌شکل را در کنار هم یا بر روی یکدیگر قرار دهد. در این بازی نه تنها قدرت تطبیق بلکه تمرکز و اعتماد‌به‌نفس کودک نیز به خوبی تقویت می‌شود.

این بازی هم مانند لگو از تنوع زیادی در بازار برخوردار است و به صورت چوبی یا پلاستیکی ساخته می‌شود. قطعات آن برای کودک کاملاً بی‌خطر هستند و می‌توانید کودک خود را ساعت‌ها با آن سرگرم کنید. حتی می‌توانید با مواد خوراکی موجود در منزل مونته‌سوری خود را بسازید.

تردست، بازی سرعتی و مهیج!

آخرین معرفی از لیست بازی فکری مناسب کودکان ۴ سال بازی فکری تردست است. این بازی در دسته بازی‌های فکری، آموزشی و کارتی قرار می‌گیرد و از آن برای تست میزان هوش کودک نیز استفاده می‌گردد. در واقع این بازی محدودیت سنی خاصی ندارد و به خوبی هم کودکان و هم بزرگسالان را ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

افزایش دقت و تمرکز، یادگیری الگوها و رنگ‌ها از اهداف انجام این بازی برای کودکان 4 ساله است. باید به سرعت لیوان‌های رنگی را بر اساس الگوی موجود در کارت‌ها بچینید و سپس زنگ را به صدا درآورید یا چک را بکوبید.

بازی فکری

خرید از فروشگاه ال آی

شما می‌توانید انواع بازی فکری را در فروشگاه اینترنتی ال آی مشاهده و در مورد مشخصات آن‌ها و نحوه بازی مطالعه نمایید. در پایان نیز بالاترین کیفیت موجود در بازار را با کمترین قیمت ممکن خریداری نمایید. در ال آی دنیایی از اسباب‌بازی‌های فکری به شما مشتریان عزیز ارائه شده است. شما می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب نمایید.

ال آی اصالت محصولات خود را تضمین می‌کند و دارای ضمانت ده روزه بازگشت کالا است. پس با خیال راحت خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید