کوله پشتی

کوله پشتی مناسب مدرسه

کوله پشتی مناسب مدرسه

اگر شما هم دانش‌آموزی در خانه دارید و باید برای او کوله پشتی مناسب مدرسه تهیه کنید این مطلب را از دست ندهید! در میان انواع کیف‌های موجود در بازار، کوله پشتی‌ها از محبوبیت بیشتری در میان محصلین و دانش‌آموزان برخوردار هستند زیرا فشار کم‌تری به گردن، شانه، کمر و ستون فقرات وارد می‌کنند.

در این میان باید در انتخاب آن‌ها نکاتی را در نظر بگیریم، در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ال آی عرضه‌کننده انواع لوازم‌تحریر، کیف و کوله پشتی می‌خواهیم شما را با تمام ویژگی‌های یک کوله مناسب آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید کوله پشتی مناسب مدرسه

هنگام خرید کوله مناسب برای دانش‌آموزان باید نکات طلایی زیر را در نظر بگیرید:

کوله پشتی

اندازه استاندارد

نمی‌توان یک اندازه یکسان را برای همه افراد توصیه کرد بلکه باید اندازه کوله، متناسب با اندام و جثه دانش‌آموز انتخاب شود. در کنار آن نیز باید به اندازه کافی جادار باشد تا تمام وسایل موردنیاز دانش‌آموز در آن جای گیرد.

بدین منظور کافی است تا دانش‌آموز کوله را روی دوش خود بیندازد. کوله مناسب باید از پایین گردن تا حدود 3 سانتی‌متر بالاتر از گودی کمر قرار گیرد. اگر کوله از آخرین مهره کمر (تقریباً به موازات خط ناف) پایین‌تر بیاید باعث می‌شود تا شانه‌ها به سمت عقب کشیده شوند و در درازمدت باعث ایجاد ایرادات اندامی در دانش‌آموز می‌شود.

جنس بادوام

کوله پشتی‌های موجود در بازار از جنس‌های مختلفی مانند پارچه، کتان، پلی‌استر، چرم و  برزنت تهیه می‌شوند.  در میان آن‌ها پلی‌استر و برزنت از تنوع طرح و رنگی بالایی برخوردار هستند. کوله پشتی‌های چرم و کتان ظاهری زیباتر از سایر کوله‌ها دارند اما تنوع آن‌ها کم‌تر است. کوله‌های پارچه‌ای بسیار زیبا و رنگارنگ هستند و سطح لطیف‌تری دارند اما دوام آن‌ها کم‌تر از سایر جنس‌ها است.

کوله پشتی مناسب

وزن کم

از خرید کوله‌های سنگین پرهیز کنید زیرا پس از قرار دادن وسایل، حمل آن‌ها بسیار سخت خواهد شد و ممکن است با گذشت زمان باعث افتادگی شانه شما شود. همچنین خرید کوله‌های چرخ‌دار، چراغ‌دار و فایبرگلاس توصیه نمی‌شود. وزن کوله پشتی استاندارد مدرسه در مورد دانش‌آموزان مختلف متفاوت است به طور مثال وزن کوله مناسب دوران راهنمایی و دبیرستان حداکثر باید معادل ۱۵ درصد از وزن دانش‌آموز و در مقاطع ابتدایی معادل 10 درصد از وزن دانش‌آموز باشد.

بندهای مناسب

در کنار اندازه و جنس کوله پشتی باید به بند‌های آن نیز دقت کرد. بندهای نازک و باریک به هیچ عنوان مناسب نیستند زیرا فشار بیشتری به شانه دانش‌آموز وارد می‌کنند، به رگ‌های خونی و عصبی آسیب می‌زند و تأثیرات مخربی بر روی اندام و استایل آن‌ها در درازمدت دارند.

عرض بندهای کوله نباید از 5 سانتی‌متر کم‌تر باشد و هنگام استفاده از آن دقیقاً روی سینه قرار گیرند. داخل بندهای برخی از مدل‌های کوله موجود در بازار کپسول هوا یا پد مخصوص ضربه‌گیر قرار دارد که بین کتف و گردن جاسازی شده است و سلامت دانش‌آموز هنگام استفاده از کوله را تضمین می‌کند.

برخی دیگر از کوله‌ها دارای یک بند بر روی سینه هستند که با بستن آن، سنگینی وسایل داخل کوله بین اندام مختلف بدن تقسیم می‌شود و فشار کم‌تری به کمر، پشت یا سینه وارد می‌شود. اما تعداد این نوع کوله‌ها در بازار بسیار کم است و معمولاً قیمت بسیار بالاتری دارند.

کیف مدرسه

دوخت تمیز و محکم

هنگام خرید کوله پشتی مناسب مدرسه حتماً دوخت آن را بررسی کنید. نباید نخ‌های دوخت با چشم قابل مشاهده باشند. همچنین در گوشه زیپ‌ها و لبه‌های پایینی کیف باید دوخت چند ردیفه وجود داشته باشد تا دوام و استحکام آن بالا باشد. از آنجا که ممکن است وسایل زیادی توسط کوله حمل شود اگر دوخت آن تمیز و محکم نباشد، به زودی به مشکل خواهید خورد.

جیب‌های کوچک، معجزه نظم‌دهی

اگر می‌خواهید فرزند شما برای پیدا کردن وسایل خود در کوله با مشکل مواجه نشود حتماً کوله‌ای با جیب‌های چندگانه و کوچک انتخاب کنید. با قرار دادن وسایل مختلف تحریر در جیب‌های گوناگون کوله‌ پشتی به خوبی می‌توانید به وسایل خود نظم و ترتیب ببخشید.

زیپ‌های مستحکم

حتی اگر همه نکاتی که تا اینجا به شما معرفی کردیم را نیز بررسی و رعایت کنید اما کیفیت زیپ‌ها را فراموش نمایید با مشکل روبه‌رو خواهید شد. یک کیف عالی با زیپ خراب به هیچ عنوان قابل استفاده نیست. به همین دلیل از سلامت و کیفیت زیپ‌های کوله هنگام خرید مطمئن شوید زیرا حتی اگر آن‌ها را تعمیر کنید باز هم مثل روز اول خود نخواهند شد. زیب‌های فلزی بسیار محکم و با دوام هستند و به راحتی می‌توان سر زیپ آن‌ها را تعویض نمود.

کیف مدرسه

نکات مهم هنگام استفاده از کوله پشتی مناسب مدرسه

نکات طلایی زیر را هنگام استفاده از کوله پشتی رعایت کنید:

  • به هیچ ‌وجه از کوله پشتی به صورت یک‌طرفه استفاده نکنید. آویزان کردن کوله پشتی از یک طرف به تدریج باعث آسیب به ستون فقرات و کج شدن شانه‌ها و سایر اندام شخص می‌شود. این حالت در کودکان و نوجوانان که اندام‌های آن‌ها در حال رشد دارند، بسیار خطرناک و آسیب‌زا است.
  • فراموش نکنید که در موقع استفاده از کوله تسمه‌های آن را به طور متقارن تنظیم کنید. عدم تقارن باعث تقسیم وزن نادرست و بر هم خوردن تعادل بدن دانش‌آموز می‌شود.
  • هنگام بلند کردن کوله پشتی، زانوهای خود را خم کنید. همچنین می‌توانید از یک میز کوچک یا نیمکت کمک بگیرید.
  • چیدمان وسایل در کوله پشتی نیز اهمیت بالایی دارد. سعی کنید کتاب‌های سنگین را در نزدیکی پشت فرد و در مرکز ثقل کیف قرار دهید.

نتیجه گیری

فروشگاه اینترنتی ال آی ارائه‌دهنده انواع لوازم‌تحریر، نوشت‌افزار، لوازم مهد و پیش‌دبستانی، لوازم طراحی ‌و نقاشی، کیف و کوله پشتی تمام نیاز دانش‌آموزان عزیز را تأمین می‌کند. این وب‌سایت بالاترین کیفیت را در کنار قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای شما فراهم کرده است.

سلامت کالا و تضمین قیمت یکی از هزاران خدماتی است که ال آی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تمام وسایل موردنیاز مهدکودک، مدرسه، دانشگاه یا اداری خود را به صورت یکجا در ال آی خریداری نمایید. با خرید بالای 400 هزار تومان خرید شما به صورت رایگان برایتان ارسال می‌شود بدین ترتیب نه تنها در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید بلکه خریدی ارزان و مقرون‌به‌صرفه را نیز تجربه خواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید