کوله پشتی

کوله پشتی مناسب کلاس اول

کوله پشتی مناسب کلاس اول

آیا فرزند شما هم امسال به کلاس اول می‌رود؟ آیا می‌دانید کوله پشتی مناسب کلاس اول چه ویژگی‌هایی دارد؟ کنار تمام هیجاناتی که ماه مهر و شروع مدارس به همراه دارد، پدرها و مادرها باید لوازم مخصوص مدرسه مخصوصاً کوله‌پشتی مناسبی برای فرزند خود تهیه کنند. در این میان رعایت برخی نکات بسیار ضروری است. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ال آی می‌خواهیم شما را با کوله‌ پشتی مناسب دانش‌آموزان کلاس اولی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا کنیم.

کوله پشتی کلاس اول باید چه اندازه‌ای باشد؟

اگر فرزند شما امسال به کلاس اول می‌رود به احتمال زیاد اولین بار است که از کوله پشتی استفاده می‌کند. پس برای راحتی فرزند خود باید کوله پشتی با اندازه مناسب انتخاب کنید. رعایت دو نکته در انتخاب سایز کوله پشتی ضروری است:

  • توجه به اندام و جثه کودک
  • جا شدن کتاب‌های بزرگ مقطع ابتدایی در آن

نیازی نیست که بزرگ‌ترین و جادارترین کوله بازار را خریداری کنید. سعی کنید کوله پشتی را متناسب با اندام فرزند خود و اندازه کتاب‌های اول دبستان انتخاب کنید. در ضمن این را به یاد داشته باشید که اگر کوله پشتی بزرگی برای فرزند خود خریداری نمایید ممکن است او را وسوسه کند تا همه وسایل خود را به مدرسه ببرد!

کوله پشتی مناسب

به جیب‌های کوله پشتی دقت کنید!

کودک شما در آستانه اولین تجربه‌های خود از محیط آموزشی است پس با انتخاب کوله پشتی مناسب کلاس اول او را در این رخداد بزرگ یاری کنید. درست است که نباید کوله بزرگی برای کودکان کلاس اولی خریداری شود اما انتخاب کوله با جیب‌های کوچک و در دسترس می‌تواند بسیاری از مشکلات کودک را حل نماید.

دانش‌آموزان کلاس اول بسیاری از وسایل کمک‌آموزشی مانند چینه، چوب خط و اشکال هندسی را به همراه دارند، اگر این جیب‌های کوچک و کاربردی وجود نداشته باشد مطمئناً برای پیدا کردن وسایل خود با مشکل مواجه خواهند شد. پس سعی کنید کوله پشتی‌هایی با جیب‌های کوچک را در اولویت قرار دهید.

در کنار کوله‌ پشتی باید دو جیب توری نیز وجود داشته باشد، از این جیب‌ها برای حمل لیوان یا قمقمه آب استفاده می‌شود. همچنین می‌توان جامدادی را در آن‌ها قرار داد تا همواره در دسترس باشد. پس وجود این جیب‌ها در کوله پشتی بسیار ضروری است.

کوله پشتی مناسب کلاس اول

بندهای محکم و پد ضربه‌گیر، از ضروریات یک کوله پشتی!

فرزند کوچک و دلبند شما امسال به کلاس اول می‌رود و هر روز باید تعدادی دفتر، کتاب و سایر لوازم‌تحریر را به تنهایی به مدرسه ببرد. به همین دلیل باید کوله پشتی انتخاب کنید که در قسمت پشتی آن پد ضربه‌گیر وجود داشته باشد. این پد مانع از آسیب دیدن کمر کودک می‌شود.

از طرفی در برخی از کوله پشتی‌ها یک بند نیز بر روی سینه وجود دارد که با بستن آن سنگینی کوله بین اندام مختلف بدن تقسیم می‌شود و فشار تنها به کمر، سینه یا پشت وارد نمی‌شود. اما تعداد این کوله‌ها در بازار بسیار کم است و معمولاً قیمت بالاتری دارند.

در پایان نیز ذکر این نکته ضروری است که باید به بندهای کیف نیز دقت کنید. بندها باید محکم باشند تا با گذشت زمان و حمل وسایل سنگین پاره نشوند. حتی اگر بندهای پاره را تعمیر کنید باز هم مثل روز اول خود نخواهند شد.

جزئیات را فراموش نکنید!

تا اینجا با خصوصیات کلی کوله پشتی مناسب کلاس اول آشنا شده‌اید. در این قسمت می‌خواهیم توجه شما را به جزئیات کوله پشتی جلب کنیم. یک کوله مناسب باید دوخت محکمی داشته باشد، زیپ‌های آن سالم باشند و به راحتی باز و بسته شوند. همچنین کوله‌هایی که با دو سر زیپ باز و بسته می‌شوند دسترسی بهتری به فضای داخلی دارند و در نتیجه مناسب‌تر هستند.

کیفیت دوخت کوله نیز تأثیر زیادی بر طول عمر و ماندگاری آن دارند پس نه تنها باید ظاهری جذاب داشته باشد بلکه باید دوخت و پارچه آن نیز باکیفیت باشد. البته این را هم در نظر بگیرید که کیفیت لزوماً به معنی قیمت بالاتر نیست، شما می‌توانید با خرید کیف‌های تولید داخل کیفیت بالا و قیمت مناسب را هم‌زمان با هم تجربه کنید.

کوله پشتی

به کودکان حق انتخاب دهید!

در قسمت‌های قبل تمام مواردی که والدین باید برای انتخاب کوله رعایت کنند را به شما معرفی کردیم. در این بخش نیز می‌خواهیم به شما گوشزد کنیم که فرزند شما فقط یک‌بار در طول عمر خود کلاس اول و ورود به محیط آموزشی را تجربه می‌کند. از این پس قرار است تجربیات بسیاری به دست آورد و این سن شروع استقلال او است.

پس توصیه می‌کنیم برای خرید کوله پشتی او را همراه خود ببرید و تمام نکات بالا را برای او توضیح دهید. اگر انتخاب نامناسبی داشت با ذکر دلیل او را قانع کنید. انتخاب طرح و رنگ را نیز کاملاً به عهده خودش بگذارید و سلیقه خود را به او تحمیل نکنید.

این کوله‌ها را برای کلاس اولی‌ها نخرید!

تا اینجا شما را با کوله پشتی مناسب کلاس اول آشنا کردیم در قسمت پایانی نیز می‌خواهیم با نباید‌های خرید کوله برای این مقطع نیز آشنا کنیم. خرید کوله پشتی‌های زیر برای کلاس اولی‌ها ممنوع است:

کوله پشتی چرخ دار

کوله پشتی‌های چرخ‌دار

شاید در نگاه اول استفاده از کوله‌های چرخ‌دار راحت به نظر برسد اما شما باید با مشکلات حمل این کوله‌ها نیز آشنا شوید. بسیاری از پیاده‌رو‌های سطح شهر استاندارد نیستند و حمل این کوله‌ها در آن‌ها با مشکلات زیادی همراه است.

از طرفی ممکن است کلاس فرزند شما در طبقات بالایی مدرسه باشد و کلاس اولیِ کوچک شما مجبور باشد کوله سنگین خود را از پله‌ها به سختی بالا ببرد. آیا شما راضی به اذیت شدن فرزند خود هستید؟

کوله پشتی با طرح‌ شخصیت‌های کارتونی

کودکان 7 ساله مدت زیادی را به تماشای کارتون می‌پردازند و ممکن است به برخی از شخصیت‌های کارتونی علاقه زیادی داشته باشد. از آنجا که معمولاً از کوله پشتی برای 2 تا 3 سال متوالی استفاده می‌شود بعید به نظر می‌رسد که علاقه فرزند شما نیز تا آن زمان طول بکشد.

از طرفی بسیاری از دانش‌آموزان با ورود به مدرسه، رشد فکری زیادی خواهند داشت و ممکن است دیگر تمایلی به حمل این کوله‌های کودکانه نداشته باشد.

کوله پشتی

کوله پشتی‌هایی با فریم طلقی

در نگاه اول کوله پشتی‌ها با فریم طلقی بسیار جذاب به نظر می‌رسند اما در واقع دوام چندانی ندارند. این کوله‌ها برای دانش‌آموزان کلاس اول اصلاً مناسب نیست زیرا نمی‌توانند به خوبی از آن‌ها نگهداری کنند. همچنین این طلق‌ها با گذشت زمان خط‌وخش پیدا کرده و طرح‌های آن‌ها تا حدودی پاک یا کم‌رنگ می‌شوند.

نتیجه‌گیری

فروشگاه اینترنتی ال آی ارائه‌دهنده انواع نوشت‌افزار، وسایل اداری، لوازم مهدکودک و پیش‌دبستانی، کیف و کوله پشتی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت است. خرید بالای 400 هزار تومان از این وب‌سایت به صورت رایگان ارسال خواهد شد، پس با خرید کوله پشتی مناسب کلاس اول و دیگر لوازم‌تحریر مناسب کلاس اول از این فروشگاه در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید