کتاب

معرفی شش سری کتاب داستان کودک

سری کتاب داستان کودک

کودک شما هم به کتاب داستان علاقه مند است؟ تا چه حد به گرایش فرزندتان به کتاب توجه دارید؟ چند سری کتاب داستان کودک را می‌شناسید؟

امروزه کاربرد کتاب داستان در میان والدین و کودکان با استقبال بیشتری روبرو است. چرا که افراد فعال در این حوزه با ارائه محصولاتی با کیفیت، جذاب و آموزنده توانسته‌اند موجب جلب رضایت مشتریان خود شوند.

اگر کودک شما هم به کتاب داستان علاقه‌مند است و شما هم دغدغه تهیه کتاب‌هایی مناسب و جذاب را دارید در این مقاله از سایت ال آی با ما همراه باشید تا چند نمونه از کتاب‌های سری داستان را به شما معرفی کنیم.

با چند مجموعه سری کتاب داستان کودک خوب آشنا شوید!

با توجه به اینکه کتاب‌های چند جلدی و سری داستان ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فرد خود را دارند. نویسندگان بسیاری در دنیا در سدد تولید چنین محتواهایی برای سنین مختلف هستند. در ادامه به چند مورد از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

من خوب هستم

  • مجموعه من خوب هستم

در این مجموعه کودک با یک تخم مرغ خوب آشنا می‌شود که تلاش دارد همیشه به بقیه کمک کند. خوش‌اخلاق باشد و آرامش را برقرار نماید اما تلاش این تخم مرغ برای خوب بودن آن هم میان افرادی که بسیاری از مسائل را رعایت نمی‌کنند موجب می‌شود تا به او آسیب برسد و از ناحیه سر دچار ترک شود.

این تخم مرغ برای این که حالش بهتر شود باید خانه و دوستانش را رها کند که از این به بعد اتفاقات جالبی در ادامه برایش رخ می‌دهد. در این کتاب تصویرهای جالبی برای تکمیل قصه و متن طراحی شده‌اند که به جذابیت داستان می‌افزاید. این مورد یکی از ویژگی‌های کتاب تصویری خوب است.

بزرگ‌ترها می‌توانند کتاب را با صدای بلند برای کودکان بخوانند و تصاویر آن را به او نشان دهند. سپس می‌توانند بعد از بررسی بخش‌های مختلف کتاب، به کودک نکات آسیب دهنده را آموزش دهند.

از افتخارات این کتاب می‌توان به کسب عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز اشاره کرد. این کتاب در سایت آمازون و در سال ۲۰۱۹ هم به عنوان کتاب منتخب شناخته شد. افتخارات دیگری هم کسب کرده است که عبارتند از :  نامزده جایزه کتاب تصویری گودریدز در سال 2019 و نامزد  جایزه مونارک در سال 2021 این مجموعه برای کودکان ۳ تا ۷ سال مناسب است..

گاسون

  • مجموعه گاستون

یکی دیگر از سری کتاب داستان کودک داستان این مجموعه در مورد شخصی به نام گاستون است که خود را با کارهای مختلفی  سرگرم می‌کند. اما بعضی اوقات ناراحت و  عصبانی هم می‌شود.

این اتفاق باعث می‌شود تا تک شاخ کوچولو ناراحت و عصبانی شود اما باز هم راهی پیدا می‌کند تا دوباره خوشحال شود. در این مجموعه در واقع کودک با اسب تک شاخی آشنا می‌شود که سرشار از احساسات گوناگون است و در واقع یک توانایی خارق العاده دارد که بال‌هایش با توجه به نوع احساساتش رنگ‌های مختلفی می‌گیرد.

این مجموعه دارای داستا‌هایی است که راهنمایی برای کودکان و والدین هستند تا در هر جلد با یکی از احساسات درونی خود مانند غم و شادی آشنا شوند. در مجموعه کتاب‌های گاستون در هر جلد یک احساس گوناگون به رشته تحریر در آمده است تا نشانه‌ها و دلایلش نشان داده شوند.

این کتاب برای رده سنی ۳ تا ۷ سال آموزنده است و با پیروی از نظریات علمی روانشناسی، کودکان و بزرگسالان را با احساساتشان بیشتر آشنا می‌کند.

مدرسه پرماجرا

  • مدرسه پرماجرا

مجموعه ۳۲ جلدی مدرسه پر ماجرا نوشته دن گاتمن با یک زبان ساده و شیرین مجموعه منتخب شورای کتاب کودک با چهار ستاره است. همه کتاب‌های این مجموعه از زبان ای جی روایت شده است که یکی از بچه‌های بازیگوش مدرسه است.

تمام کتاب‌های این مجموعه با جمله اسم من ای جی است و از مدرسه متنفرم شروع می‌شود اما در واقع شادترین لحظات این کودک در مدرسه می‌گذرد. کتاب‌های این مجموعه با رکورد ۴ستاره برنده بهترین مجموعه سال شده‌اند و تنها جلد ۵ آن که در ایران به نام جنگ غذا معروف است، توانسته است برنده کتاب سال کودک و پنج ستاره شود.

کتاب‌های مدرسه پرماجرا دارای داستان‌های طولانی و یا حتی کوتاه هستند که به زیباترین شکل نوشته شده‌اند. حتی بزرگسالان را هم برای خواندن تشویق می‌کنند.

پلیس قهرمان

  • پلیس قهرمان

این مجموعه کتاب داستان نوشته دیو پیلکی در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. قهرمان این داستان‌های هیجان انگیز، موجودی با یک سر به شکل سگ و بدن انسان است که به جنگ زورگیرها، دزدها و کلاهبرداران می‌رود و عاشق تعقیب کردن سنجاب‌ها هم است.

این کتاب بسیار موفق و پرفروش برای مخاطبین با همه سنین جذاب است. پلیس قهرمان برای مفاهیم مثبتی مانند مهربانی، همدلی، ثبات قدم و اهمیت رو راست بودن نوشته شده است که از طریق داستان‌های هیجان انگیز این ارزش‌ها را به کودکان می‌آموزد.

هنوز ناراحتی

  • کتاب‌های هنوز ناراحتی؟

همه گاهی ناراحت می‌شوند حتی اگر فلامینگو باشند. این کتاب نوشته مایکل یانگ بلک است که به کودکان می‌آموزد تا اگر غمگین و ناراحت باشند، هم کسانی هستند که دوستشان دارند. داستان‌های این کتاب در مورد یک دختر، یک سیب زمینی و یک فلامینگو است که ناراحتی و غم را تجربه می‌کنند.

در واقع این کتاب به شیوه پذیرش این نوع حس، یعنی غم اشاره دارد و تلاش نویسنده در خصوص این موضوع است که کودکان با این حس به طور کامل  آشنا شوند تا بتوانند آن را مدیریت کنند. داستان‌های این مجموعه در خصوص ناراحتی‌های فلامینگو است که دختر و سیب زمینی تلاش می‌کنند تا به او راهکارهایی را ارائه دهند تا بتواند خوشحال باشد. در واقع نویسنده می‌خواهد به بچه‌ها این را بیاموزد که زمانی که خودشان یا اطرافیانشان ناراحت هستند بهتر است چگونه با آن کنار بیایند. تصاویر جذاب و آموزنده این مجموعه از نقاط قوت و هیجان انگیز آن به شمار می‌رود.

مجموعه قصه‌ها عوض می‌شوند

  • مجموعه قصه‌ها عوض می‌شوند

سارا ولانسکی نویسنده این مجموعه محبوب که از سری کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است با ایده‌های بکر و جذاب این داستان‌ها را خلق کرده است.

این مجموعه در خصوص ایبی و جونا دو خواهر و برادری است که به  تازگی به یک محل جدید نقل مکان کرده‌اند. ایبی به یک مدرسه جدید می‌رود اما بعد از گذشت مدتی هم عادت نمی‌کند و دلتنگ دوستان قدیمی خود می‌شود.

داستان از جایی شروع خواهد شد که در لحظه‌ای شگفت‌انگیز این دو خواهر و برادر به شیوه‌ای عجیب  وارد سرزمین قصه‌ها می‌شوند. در واقع زمانی که این دو وارد هر داستان می‌شوند، مسیرشان عوض شده و پایانی غیرمنتظره و بامزه برای آن‌ها رقم می‌خورد. داستان‌های عجیب با تصاویر جذاب این مجموعه می‌تواند کودکان را برای ساعاتی جذب خود کند.

از ویژگی‌های مثبت کتاب‌های سری داستان داشتن ماجراهایی طولانی و پر از اتفاق‌‌های هیجان انگیز است که کودک را برای ادامه مطالعه و پیگیری داستان تشویق می‌کند. بدین صورت کودک پس از اتمام هر جلد برای ادامه  تمایل دارد.

در چنین مواردی والدین پس از مدتی متوجه می‌شوند که کودک ناخودآگاه برای خرید کتاب مشتاق است و از والدین خود می‌خواهد تا ادامه مجموعه‌ای را که مطالعه کرده است، برای او تهیه کنند. بدین صورت شما توانسته‌اید بدون هیچ اجباری کودک خود را با این ابزار کاربردی و آموزنده آشنا کنید.

خرید از فروشگاه ال آی

اگر شما هم جزء والدینی هستید که دغدغه رشد کودک خود را به بهترین شکل دارید، بهتر است از کتاب غافل نشوید. شما می‌توانید از همان کودکی فرزندتان را با کتاب داستان آشنا کنید. تمام مجموعه‌هایی که در این صفحه از فروشگاه ال آی معرفی کردیم می‌توانند نقطه شروع جذابی برای کودکتان باشند.

اگر در خصوص مطالب بیان شده سوالی داشتید و یا به طور کلی به رهنمایی‌های مشاوران و  کارشناسان ما نیاز پیدا کردید، می‌توانید به شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید