لوازم تحریر

کاربرد ماژیک هایلایت

کاربرد ماژیک هایلایت

ماژیک هایلایت یکی از لوازم تحریرهایی که طرفداران بسیار زیادی دارد. این ماژیک‌ها در انواع مختلفی و رنگ‌های متفاوتی هستند که کاربرد هر یک از رنگ‌های ماژیک‌های هایلایت به منظور و هدف خاصی است. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد این ماژیک‌ها صحبت کنیم و به بیان کاربرد ماژیک هایلایت بپردازیم. اگر به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستید، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مزیت‌ها و کاربرد ماژیک هایلایت چیست؟

ماژیک‌های هایلایت در بین دانش‌‌آموزان و دانشجویان بسیار مورد پسند و پرطرفدار است. نام فارسی این ماژیک‌ها، علامت‌زن است که جایگاه ویژه‌ای در بین نوشت افزارها دارند. کارایی بالا، داشتن تنوع رنگی بسیار زیاد از ویژگی‌های بارز این نوشت افزارها است. کاربرد این ماژیک‌ها مربوط به قشر خاصی نیست و تمام افراد در حرفه‌های گوناگون که اهل مطالعه هستند از این وسیله استفاده می‌کنند. افراد می‌توانند برای جدا کردن بخش‌های مختلف و همچنین مشخص کردن نکات بسیار مهم از این وسیله استفاده کنند. شاید با خود بگویید استفاده از مداد هم می‌تواند چنین کارایی را داشته باشد، باید گفت استفاده از مداد برای این امر مناسب نیست و نمی‌تواند اهمیت موضوع را مشخص نماید پس بهتر است که از ماژیک‌های هایلایت استفاده کرد.

 رنگ‌بندی متنوع این ماژیک‌ها باعث شده که مطالب را بتوان راحت‌تر با توجه به درجه اهمیت آن‌ها رنگ‌بندی کرد و مطالب را به راحتی از هم تفکیک کنید. این ماژیک‌ها به پشت صفحه رنگ پس نمی‌دهد و در پشت صفحه اثری از هیچ رنگی نیست. زمانی هم که بخواهید از مطلب کپی بگیرید هیچ اثری از هایلایت در کپی وجود ندارد.

ماژیک هایلایت

انواع ماژیک هایلایت

در فروشگاه‌های لوازم تحریری، انواع و مدل‌های گوناگونی از ماژیک‌های هایلایت وجود دارد که افراد می‌توانند هر کدام از آن‌ها را برای هدف خاصی خریداری نمایند. در ادامه انواع ماژیک‌های هایلایت را به شما معرفی می‌نماییم.

ماژیک هایلایت مایع

معمولا این ماژیک‌ها را با آب و یا ترکیبی از آب و گلیسرین تولید می‌کنند. معمولا این ماژیک‌ها به دلیل اینکه مواد شیمیایی در آن‌ها وجود ندارد و بی‌بو هستند بهترین گزینه برای استفاده کودکان است. جوهر موجود در این ماژیک‌ها بدون اسید بوده که کاربرد آن‌ها را برای انجام خوشنویسی و خلق آثار هنری ایده آل کرده است. سرعت خشک شدن جوهر این نوع از ماژیک‌ها نسبت به انواع دیگر بیشتر است. از ویژگی‌های دیگر جوهر ماژیک‌های هایلایت مایع می‌توان به ضد آب و مات بودن آن‌ها اشاره کرد. در صورتی که کاغذ از جوهر اشباع گردد کاغذ‌های زیرین هم آسیب می‌بینند و آثار رنگ در آن‌ها هم ایجاد می‌شود که این امر را می‌توان یکی از معایب این نوع از ماژیک‌ها دانست.

ماژیک ژله‌ای

ماژیک ژله‌ای

در این نوع ماژیک بر خلاف ماژیک هایلایت مایع از ژله به جای جوهر استفاده شده است که این امر از نامی که بر روی این ماژیک گذاشته‌اند، مشخص است. لاین ماژیک‌ها دارای مزایای متعددی همچون به دلیل نداشتن جوهر هرگز خشک نمی‌شوند، هستند. معمولا نوک این ماژیک‌ها ۹ میلیمتر است که بسیار نرم و ژله مانند هستند. ماژیک‌های ژله‌ای هیچ اثری بر پشت صفحه باقی نمی‌گذارند.

مداد هایلایت

معمولا برای نشانه‌گذاری در کتاب‌ها و جزوه‌های که خطوط آن‌ها ریز هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماندگار و کیفیت بالای این مداد‌ها از مزایای آن‌ها است. معمولا نوک این مداد‌ها ۵.۵ میلیمتر است.

کاربرد هر یک از رنگ‌های ماژیک‌های هایلایت

بیشتر ما رنگ زرد را جز پرکاربردترین رنگ‌های ماژیک‌های هایلایت می‌دانیم. معمولا در هایلایت کردن مطالبی که طولانی هستند از این رنگ استفاده می‌کنند، علت این امر اثر رنگ زرد بر روی مغز است. رنگ زرد را می‌توان یک رنگ تحریک‌کننده دانست که یادگیری مطالب را افزایش می‌دهد. باید بدانید کاربرد ماژیک هایلایت با توجه به رنگ آن‌ها متفاوت است‌. درمورد متن‌های پیچیده باید از رنگ‌های سرد مانند آبی و یا سبز استفاده کنید. معمولا هایلایت کردن با این رنگ‌ها باعث می‌شود که متن‌ها به صورت ساده‌تر به نمایش در بیایند. رنگ‌های گرم مانند رنگ نارنجی در مورد مطالبی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به تمرکز بالا دارند. معمولا برای نکات خیلی مهم و کوچک که نیاز است توجه خاصی به آن‌ها شود از رنگ نارنجی و یا قرمز استفاده می‌کنند.

ماژیک

در زمان خرید ماژیک هایلایت باید به چه ویژگی‌هایی توجه کرد؟

در زمان خرید ماژیک‌های هایلایت باید به یک سری از نکات و ویژگی‌ها توجه کرد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است.

قطر نوشتاری

ماژیک‌های هایلایت نظیر دیگر نوشت افزارها قطرهای نوشتاری متفاوتی دارند. اگر برای هایلایت کردن یک مطلب می‌خواهید خط ضخیمی بکشید ماژیک‌هایی که قطر زیادی دارند را خریداری کنید و اگر هم می‌خواهید خط نازک رسم کنید نیاز به ماژیک با قطر کم دارید.

نوع نوک

ماژیک‌های هایلایت با سه نوع نوک در بازار موجود هستند این سه نوع شامل نوک گرد، تیز و تخت است. معمولا افراد در انتخاب هر کدام از این نوک‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

کاربرد ماژیک هایلایت

رنگ

انتخاب رنگ‌ ماژیک‌ها بستگی به آن دارد که چه مطالبی را می‌خواهید هایلایت کنید که در مورد این موضوع در قسمت بالا توضیحات کاملی را ارائه دادیم. رنگ زرد یکی از پر فروش‌ترین نوع ماژیک‌های هایلایت در بازار است.

جنس نوک

جنس نوک ماژیک‌های هایلایت در انواع مختلف است و معمولا از نوک‌ها به منظور جلوگیری از روان شدن جوهر از مخزن بر روی کاغذ استفاده می‌شود. جنس‌های این ماژیک‌ها انواع مختلفی دارد که عبارتند از الیاف پلی استر، فیبر، نمد و پارچه که می‌توان از نوع نمدی آن به عنوان پرکاربردترین نوع اشاره کرد که نسبت به انواع دیگر طول عمر بیشتری دارد.

کیفیت

معمولا کیفیت ماژیک‌ها با یکدیگر متفاوت هستند در زمان خرید دقت کنید که جوهر ماژیک مورد نظر کیفیت بالایی داشته باشد و بر روی سطح کاغذ پخش نشود و اثری بر پشت کاغذ نگذارد.

نوع جوهر

معمولا جوهر این ماژیک‌ها در دو نوع هستند، جوهر مایع و جوهر ژله‌ای که در نوع مایع آن اگر درب ماژیک تا ۳ ساعت باز بماند ماژیک خشک خواهد شد. بعضی از جوهر‌های مایع اگر با پارچه در تماس باشند و بر روی آن لک ایجاد کنند با شستن ساده پارچه سریع لک پاک می‌شود و اثری از آن بر روی پارچه باقی نمی‌ماند. نوع دیگر جوهر این ماژیک‌ها ژله‌ای هستند. جوهر‌های ژله‌ای هرگز خشک نمی‌شوند. اگر درب این ماژیک‌ها گم شود به راحتی می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید بدون آنکه جوهر ماژیک خشک شود.

کاربرد ماژیک هایلایت

وزن و طراحی بدنه

در زمان خرید دقت نمایید که بدنه ماژیک موردنظر طراحی ارگونومیک داشته باشد تا در زمان استفاده از ماژیک انگشتان دستتان درد نگیرد و همچنین وزن ماژیک باید سبک باشد.

خرید از فروشگاه اینترنتی ال آی

کاربرد ماژیک هایلایت محدود به یک گروه سنی و قشر خاصی نیست بلکه تمام افرادی که علاقه‌مند به مطالعه هستند می‌توانند از این ماژیک‌ها استفاده کنند. ماژیک‌های هایلایت را می‌توان جز پرطرفدارترین نوشت افزار‌ها دانست که دارای رنگ‌های متنوعی هستند که با هر کدام از این رنگ‌ها نوع خاصی از مطالب را هایلایت می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی ال آی یکی از معتبرترین سایت‌های فروش لوازم تحریر در ایران است. تمامی محصولات ما دارای ضمانت بازگشت 10 روزه هستند. همچنین خریدهای بالای 400 هزار تومان رایگان می‌باشد. برای خرید انواع ماژیک هایلایت و وایت برد با قیمت ویژه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید