لوازم تحریر

چه کسانی به دفتر پلنر احتیاج دارند؟

چه کسانی به دفتر پلنر احتیاج دارند؟

بسیاری از افراد در آستانه هفته، ماه و حتی سال جدید در پی ایجاد یک برنامه‌ریزی درست برای انجام کارهای خود هستند تا بتوانند طی مدت موردنظر هدف‌های خود را به مقصد برسانند. یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، دفترهای پلنر است که در این مقاله از سایت ال آی می‌خواهیم در خصوص آن صحبت کنیم تا شما بیشتر با مزایا و ویژگی‌های آن آشنا شوید. برای شروع بهتر از بدانیم چه کسانی به دفتر پلنر احتیاج دارند؟

دفتر پلنر چیست؟

این دفتر برای برنامه‌ریزی و یادآوری‌های مهم مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. چاپ پلنر باعث سر و سامان دادن به کار افراد می‌شود به همین علت طرفداران و مخاطبان بسیاری دارد.

چاپ این دفتر در انواع مختلفی صورت می‌گیرد که هر کدام می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی را پاسخگو باشد. در میان انواع مختلف دفترچه‌های پلنر، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که هر کدام آن‌ها را برای هدف خاصی قابل استفاده می‌کند. کیفیت و جنس این دفاتر با توجه به نیاز مصرف کننده تعیین می‌شود.

دفتر پلنر یک همراه همیشگی برای برنامه‌های شما

در جواب به سوال چه کسانی به دفتر پلنر احتیاج دارند؟ باید گفت که تقریبا اکثریت افراد نیاز به دفتر پلنر دارند. از دانش آموزان و دانشجویان تا افراد مشغول به کار و حتی خانه داران!

نوشتن کارها بر روی کاغذ یک روش قدیمی است اما باید بدانید که پلنرهای کاغذی یک ابزار ثابت شده هستند که با در اختیار داشتن یک طرح بصری می‌توانند فضای زیبا و جذابی برای نوشتن یادداشت‌ها، لیست کارها و ایده‌های افراد فراهم کنند.

این دفاتر زمانی مفید هستند که به طور منظم و مداوم از آن‌ها استفاده شود. در واقع اگر هر از گاهی کاربرد داشته باشند کمک به ساماندهی برنامه‌های فرد نخواهند کرد پس فراموش نکنید که ایجاد یک روال و عادت می‌تواند تاثیرگذاری پلنرها را افزایش دهد.

دفتر پلنر

مواردی که باید در استفاده از پلنر به آن توجه کنید!

دفاتر پلنر برای افرادی که می‌خواهند به برنامه‌های روزمره و بلندمدت خود سامان‌دهی ببخشند، گزینه بسیار مناسبی است. هنگامی که قصد خرید این دفاتر را داشتید حتما به موارد زیر دقت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  • در خصوص نوع مدل پلنر تصمیم بگیرید!

پلنرهای کاغذی به طور کلی در چهار گروه روزانه، هفتگی، ماهانه و بدون تاریخ عرضه می‌‌شوند که افراد با توجه به اهداف خود برای برنامه‌ریزی می‌توانند هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنند.

  • برای خرید پلنر چه هدفی دارید!

قبل از خرید حتما هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید نمونه‌ای انتخاب نمایید که به کار شما بیاید. شما باید با آن دفتر احساس راحتی کنید تا بتوانید در مسیر رشد و پیشرفت خود را ارزیابی نمایید.

  • یک زمان مشخص برای برنامه‌ریزی خود مشخص کنید!

شما می‌توانید برنامه هر روز خود را شب قبل بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند تا با یک فکر باز به استقبال فردا بروید و نگرانی شما را کاهش می‌دهد. مشخص کردن یک زمان معین شما را مقید می‌‌کند تا در آن زمان نوشتن را آغاز کنید.

پلنر

  • برنامه منظم هفتگی برای خود تعیین کنید!

در پایان هر هفته یک برنامه کلی برای هفته جدید خود یادداشت کنید تا با این کار یک چشم انداز کلی نسبت به اهداف و وظایف خود داشته باشید. برای این برنامه‌ریزی کارهایی که محدودیت زمانی برای انجام آن‌ها ندارید را به ترتیب اهمیت بچینید. در پایان هفته نیز ببینید که چه میزان از اهداف خود را انجام داده‌اید.

  • از قسمت ماهانه پلنر نیز استفاده کنید!

داشتن یک برنامه‌ریزی ماهانه هم می‌تواند اهداف شما را سامان‌دهی کند. ثبت تاریخ تولد، پرداخت تسهیلات، صورت حساب و … می‌تواند به شما در انجام کارها به بهترین شکل و بدون هیچگونه مشکلی کمک کند. نوشتن اهداف کل یک ماه این ایده را به شما می‌دهد تا بتوانید برای هر روز و هر هفته خود برنامه شفاف‌تری داشته باشید. در واقع هدف استفاده از دفتر پلنر که با یک روند مداوم به نتیجه می‌رسد، با داشتن این برنامه‌ریزی‌ها تحقق پیدا خواهد کرد.

  • تنها از یک دفتر پلنر استفاده کنید!

بهترین راه برای اینکه بتوانید اهداف خود را عملی کنید استفاده از یک دفتر پلنر است تا مجبور نباشید با انواع مختلف آن سر و کله بزنید. دیدن یک لیست طولانی و تیک زدن کارها، به مراتب حس بهتری به شما خواهد داد تا اینکه بابت چک کردن سایر برنامه‌ها و فراموش شدن ‌آن‌ها نگران باشید.

  • کدگذاری و استفاده از رنگ‌ها را فراموش نکنید!

یکی از کارهایی که شما می‌توانید در یک دفتر پلنر انجام دهید، استفاده از خودکارهای رنگی و استیکرهای خاص است تا بتوانید با استفاده از آن‌ها کدگذاری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ترتیب اولویت لیستتان را مشخص کنید و در یک نگاه کلی سریع‌تر به اهداف خود برسید.

دفاتر پلنر

  • برنامه‌های خود را کامل بنویسید!

یکی از موارد مهم در یادداشت دفتر پلنر این است که کارهای خود را به صورت کامل و قابل درک بنویسید تا برای شما کاملا مفهوم باشد.

  • پلنر خود را چک کنید!

بعد از نوشتن برنامه‌ریزی‌های خود در دفتر پلنر، زود به زود آن را چک کنید و آن را در معرض دید قرار دهید تا بتوانید به راحتی دسترسی داشته باشید. بهترین مکان برای قرار دادن پلنر، میز کار یا میزی است که بیشتر از آن استفاده می‌کنید. اگر از خانه خارج می‌شوید هم آن را درون کیف خود بگذارید تا برنامه‌های روزانه خود را فراموش نکنید.

  • مطابق با توان خود برنامه بنویسید!

برای اینکه کارهای روزانه شما و برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کنید، تیک بخورد کافی است که آن‌ها را کاملا مطابق با توان و ظرفیت واقعی خود بچینید. چرا که عدم انجام کارهایی که نوشتید، می‌تواند در گرفتن انگیزه لازم از شما تاثیرگذار باشد. اما اگر با توجه به میزان زمانی که دارید و مدتی که باید استراحت کنید برنامه‌ریزی نمایید قطعاً انگیزه شما برای یادداشت‌ کردن افزایش پیدا میکند.

دفتر پلنر

  • به آنچه یادداشت می‌کنید متعهد باشید!

پایبندی به برنامه‌ریزی‌ها و انجام کارهایی که یاداشت کرده‌اید، یک اصل مهم در استفاده از یک دفتر پلنر است. اگر کاری را که یادداشت کرده‌اید، در موعد مقرر به انجام برسانید، قطعاً برای برنامه‌های دیگر خود تنبلی نخواهید کرد و آن‌ها را هر طور شده انجام می‌دهید.

خرید از فروشگاه ال آی

به طور کلی امروزه با توجه به مشغله‌های مختلفی که داریم، یادداشت کردن کارهایی که در طول یک هفته، ماه و یا سال دارید می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف و انجام برنامه‌ریزی‌هایی که دارید کمک کند. استفاده از یک دفتر پلنر در این زمینه می‌تواند شما را تا حد زیادی جلو بیاندازد.

در این مقاله سعی کردیم تا به سوال چه کسانی به دفتر پلنر احتیاج دارند به طور کامل پاسخ دهیم. همانطور که اشاره کردیم تعهد داشتن به یادداشت کردن و انجام برنامه‌ریزی‌های تعیین شده شما را در داشتن یک زندگی سالم و موفق یاری خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما هم می‌توانید از شماره‌های درج شده در سایت لوازم تحریر ال آی استفاده کنید. همکاران ما در تلاش‌اند تا بتوانند بهترین مشاور شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید