لوازم مهد کودک

ویژگی‌های ظرف غذای کودک

ویژگی‌های ظرف غذای کودک

اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید، باید دارای کودک دلبندی باشید که به دنبال یک ظرف غذا برای وی هستید. پس بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم. تغذیه غذا یک دغدغه قابل توجه برای تمام افرادی است که کودک دارند و در پی آن ظرفی که غذای کودک در آن سرو می‌شود نیز یک نکته حائز اهمیت خواهد بود. به‌ویژه زمانی که کودک قرار است ساعاتی را در بیرون از منزل، به عنوان مثال مهد، پیش‌دبستانی یا مدرسه بگذراند، مهم است که تغذیه او در چه ظرفی قرار می‌گیرد. در ادامه شما را با بهترین ظرف برای غذای کودکان آشنا می‌کنیم.

بهترین ظروف مناسب برای غذای کودکان

به طور کلی یک ظرف غذای کودک باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • ظرف باید از مواد سالم و ایمن درست شده و همچنین استحکام بالایی داشته باشد و به سهولت بتوان آن را تمیز کرد. سیلیکون، پلاستیک بدون ماده مضر BPA، استیل ضد‌زنگ معمولا از جنس‌های مناسب برای ظرف غذای کودک محسوب می‌شوند. این ظروف همچنین با محیط زیست نیز سازگاری دارند.
  • ظرف غذای کودک از لحاظ شکل، ساختار و اندازه باید به گونه‌ای بوده که با توجه به سن کودک برای او استفاده راحتی داشته باشد. اگر این ظروف دارای قسمت‌های مختلف برای تعبیه انواع خوراکی‌ها باشد برای کودک کاربرد بیش‌تری دارد. به عبارت دیگر داشتن جدا‌کننده و حتی قاشق و چنگال مناسب با اندازه آن، ضمن اینکه سهولت بیشتری دارد، برای کودک جذاب است و او را تشویق به خوردن غذا می‌کند. همچنین چند قسمتی بودن ظرف از آشفتگی غذاهای درون آن جلوگیری می‌کند.
  • ایمنی ظرف نیز یکی از خصوصیات آن است. ظرف باید طوری ساخته و انتخاب شود که درصورتیکه کودک آن را پرتاب کرد، صدمه نبیند. همچنین دارای لبه‌های تیز نباشد.
  • اگر ظرف دارای ظاهر جذابی باشد، کودک تمایل بیشتری به غذا خوردن پیدا می‌کند. همچنین برخی از رنگ‌ها مثل نارنجی، قرمز و سبز اشتهای کودک را چندین برابر می‌کند. پس انتخاب رنگ ظرف نیز از ویژگی‌های حائز اهمیت آن است.
  • بهتر است ظرفی که انتخاب می‌کنید قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشد. همچنین ظرف غذای کودک خیلی دارای درز و شکاف نباشد که تمیز کردن آن به خوبی صورت گیرد. درنهایت قابلیت تحمل گرمای غذا و حفظ سلامت آن را دارا باشد.

ظرف غذای کودک

ظرف غذای کودک و کاربرد آن

ظرف غذا جزو آن دسته از اقلامی بوده که از زمانی که فرزند شما غذاخور می‌شود، پر کاربرد است. از کاربردی‌ترین خصوصیات ظرف غذای کودک می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • کودک به مرور زمان یاد می‌گیرد که به تنهایی غذای خود را بخورد و برای تغذیه وابسته به شخص دیگری نباشد. این مساله در سنین مهد و مدرسه بسیار خودنمایی می‌کند.
  • از ظرف غذای کودک می‌توان به عنوان نگهدارنده باقیمانده غذای او در یخچال نیز استفاده کرد.
  • این ظروف که عمدتا درب‌دار هستند از ورود آلودگی‌های محیط و انواع میکروب‌ها به داخل غذا جلوگیری می‌کنند.
  • ظرف غذای کودک، غذا را سالم و تازه‌تر نگه ‌می‌دارد.
  • ظرف غذا سهولت حمل آن را ساده می‌کند، به‌ویژه زمانی که کودک قرار است ساعاتی از روز را در خارج از منزل به عنوان مثال در مهد و مدرسه بگذراند.
  • از دیگر کاربردهای ظروف غذای کودک می‌توان به ایمنی آن‌ها در مقابل پرت شدن و جلوگیری از بهم ریختن نظم مواد غذایی همراه کودک اشاره کرد.

چرا از ظرف غذای کودک استفاده کنیم؟

کودکان معمولا از سنی به بعد ساعاتی را در مهد، پیش‌دبستانی و مدرسه می‌گذرانند، در نتیجه تهیه یک ظرف برای حمل تغذیه آن‌ها ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. این ‌ظرف‌ها سبب می‌شوند، کودک ما با میل و انگیزه، خوراکی‌های خود را با خود حمل کرده و از خوردن غذا لذت ببرد. ظرف غذای کودک از بعد روان‌شناسی هم قابل اهمیت است، زیرا به کودک این اعتماد به نفس را می‌دهد که یک ظرف مخصوص به خود دارد و احساس مشارکت در امور را به او می‌دهد.

همچنین داشتن ظرف مجزا برای کودک از لحاظ رعایت مسائل بهداشتی اهمیت دارد زیرا ظرف انحصاری او است و امکان انتقال آلودگی از دیگران به او کم‌تر می‌شود. ابعاد استاندارد با اندازه دستان کودک در این ظروف سبب می‌شود که آن‌ها به راحتی از این ظروف استفاده کنند. ظروف مخصوص کودک عاری از ماده مضر BPA که از مواد شیمیایی مخرب سلامت و محیط زیست است، ساخته می‌شوند. مواد سازنده سبک به کار رفته در این ظرف‌ها که معمولا سیلیکونی، پلاستیک مرغوب و سیلیکون هستند، از لحاظ حمل و نگهداری برای کودکان بی‌خطر است. همچنین طراحی زیبای آن‌ها و رنگ‌بندی متنوع آن کودک را تشویق به استفاده از غذاهای درون آن می‌کند. مجموعه عواملی که ذکر شد چرایی استفاده از ظرف غذای کودک را پاسخ می‌دهد.

ویژگی‌های ظرف غذای کودک

نتیجه گیری

میزان اهمیت رعایت بهداشت و دیگر نکات یاد‌ شده سبب می‌شود که والدین دغدغه خرید یک ظرف غذای کودک مناسب، برای فرزند دلبند خود را داشته باشند. همچنین به وجود آوردن اشتیاق در کودک برای خوردن غذا و تغذیه مناسب روزانه، منجر به وسواس در خرید یک ظرف باکیفیت، زیبا و جذاب را به همراه دارد. در کنار تمام این مسائل قیمت به صرفه نیز یکی از عوامل دخیل در خرید این محصول است. امروزه با توجه به گسترش مراکز فروش، همچنین دایر شدن فروشگاه‌های آنلاین، خرید کردن راحت است. اما نکته بسیار حائز اهمیت یافتن محصولی است که از یک فروشگاه معتبر، باتجربه، مقرون به صرفه و با کیفیت بالا تهیه شود.

 ال آی یک فروشگاه و سایت به روز است که فعالیت خود را با توزیع لوازم التحریر آغاز و با پیشرفت و به دست آوردن محبوبیت در بین مشتریان خود، تبدیل به یک فروشگاه بزرگ اینترنتی شده است که تنها یکی از لاین‌های فعال آن، لوازم و تجهیزات پیش دبستانی و مهد کودک‌ها است. شما می‌توانید ظرف غذای کودک را از این فروشگاه سفارش دهید و در کنار آن نیز از تنوع هزاران محصول مرتبط دیگر ال آی بهره بگیرید. دارای نماد اطمینان و مجوز کالاهای اصل است.

دیدگاهتان را بنویسید