بازی فکری

معرفی بازی فکری شترسواری Camel Up

بازی‌ها علاوه بر تفریح و خوشگذرانی باعث افزایش توانایی فرد در حل مسائل و افزایش قدرت تصمیم‌گیری و سرعت عمل و اعتماد به نفس و روابط اجتماعی می‌شود. در بین فعالیت‌ها، بازی‌های فکری فعالیتی برای تقویت و توانایی مغز است و با درگیر کردن مغز توانایی پردازش، استدلال و حل مسئله را تقویت می‌کند. یکی از بازی‌های فکری که باعث افزایش اعتماد به نفس و روابط اجتماعی می‌شود و توانایی‌های مغز را تقویت می‌کند بازی شترسواری Camel Up است. در ادامه درباره این بازی فکری بیشتر صحبت می‌کنیم.

بازی فکری چیست؟

فعالیت‌های ذهنی هدف‌دار که به صورت گروهی یا فردی انجام و  بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، جنس و وضعیت جسمانی بتواند باعث افزایش تمرکز در فرد و ایجاد تاثیرات مثبت روی شخصیت، روحیه، ذهن و زندگی هر فرد شود را بازی فکری می‌گویند. بازی‌های فکری در حالی که لذت و شادابی را به همراه دارد باعث به چالش کشیدن تمرکز، توان فکری و IQ, EQ فرد می‌شود و با تکرار و به مرور زمان باعث افزایش توانایی فرد در این زمینه‌ها خواهد شد. این بازی‌ها با توجه به دسته‌بندی و قابلیت‌ها یک یا چند بخش از توانایی‌ها و قدرت.های ذهن و مغز را به چالش می‌کشد و باعث ارتقای آن توانایی می‌شود. به طور مثال بازی‌های استراتژیک قدرت پیش بینی، قدرت ریسک‌پذیری و قدرت تحلیل و محاسبات را به چالش می‌کشد. در صورت استمرار و تکرار باعث تقویت این توانایی‌ها در ذهن و مغز می‌شود.

تاثیرات بازی فکری

بازی‌های فکری باعث می‌شود مغز از طریق برنامه‌ریزی، نقشه کشیدن و تلاش کردن، به خاطر  سپردن برخی اطلاعات برای شکست حریفان به اندازه کافی کار کند و با این روش از اختلالات حافظه، پیری، فراموشی و … دوری کند.

هدف از انجام بازی فکری

انجام بازی فکری باعث افزایش عکس‌العمل، افزایش سرعت انتقال، بهبود حافظه، افزایش قدرت تفکر و تقویت مهارت‌های شناختی می‌شود. مهارت‌های شناختی همان مهارت‌ها و توانایی‌هایی است که در یادگیری و حل مسئله کمک می‌کند. همه افراد باید برای بهتر زندگی کردن خوب فکر کنند و تصمیم بگیرند.

برای داشتن لحظات شاد و هیجان انگیز نیاز به سفر، مهمانی و پارک رفتن نیست و می‌توانید با بازی‌های فکری هیجان انگیز حال و هوای خود را عوض کنید.

بازی فکری شترسواری

بازی فکری شترسواری Camel Up

بازی فکری شترسواری Camel Up یک بازی مهیج و جذاب رومیزی سبک خانوادگی است. تمام اعضای خانواده می‌توانند لحظات خود  را با لذت در کنار هم بگذرانند. در این بازی فکری که تعداد ۲ الی ۸ نفر می‌توانند در آن بازی کنند باید حدس بزنید که کدام شتر حول مخروط بزرگ اول و کدام دوم می‌شود. بعد از شرط‌بندی روی شترها توسط مخروط تاس انداز، تاس انداخته می‌شود تا معلوم شود که کدام شتر اول حرکت کند. در این بازی فکری هر چه زودتر روی شتری که برنده می‌شود شرط ببندید جایزه بزرگ‌تر دریافت می‌کنید. در این بازی رومیزی گاهی شترها بر پشت شتر دیگر سوار می‌شوند و تا پایان مسیر توسط آن شتر حمل خواهند شد. با این کار بازی مقداری ناجوانمردانه انجام می‌شود. مکانیزم این بازی به صورت تاس انداختن، پیش بینی و انتخاب است.

آموزش بازی کمل آپ Camel Up

در بازی فکری کمل آپ ابتدا هرم را در وسط صفحه قرار داده سپس کارت‌های دسته‌بندی شده هرم را در محلی که برای کارت‌ها تعبیه شده قرار می‌دهیم. ۵ شتر را با توجه به رنگ در خانه همرنگ آن روی صفحه قرار می‌دهیم. نکته مهم در این بازی آن است که بازیکنان باید تا آخر بازی هویت کارت‌های شتر خود را پنهان نگه دارند و اجازه ندهند که حریف کارت‌های آن‌ها را مشاهده کند. در بازی فکری کمل آپ Camel Up بازیکن باید قبل از حریف و قبل از پایان مسابقه شتر برنده را مشخص کند. ۵ تاس همرنگ با شترها در بازی وجود دارد که روی هر کدام از این تاس‌ها اعداد ۱، ۲ و ۳ دوبار حک شده است. در هر راند بازی باید تاسی درون هرم باقی نماند و بازیکنان با توجه به این تاس‌ها امتیاز کسب کنند.

در بازی کمل آپ ۳ حرکت اصلی وجود دارد:

  1. بازیکن‌ها در هر راند بازی باید روی اول شدن یکی از شترها شرط ببندند.
  2. بازیکن باید شتر خود را با توجه به عدد روی تاس حرکت دهد.
  3. استفاده از کارت + ۱ به معنی پاداش است. باید شتر یک خانه به جلو حرکت کند و استفاده از کارت – ۱ به معنی مجازات است و باید شتر یک خانه به عقب حرکت نماید.

مشخصات بازی

بازی فکری شترسواری دارای مشخصات زیر است:

  • کمتر از ۳۰ دقیقه زمان بازی است.
  • قطعات بازی از جنس مقوا و چوب است.
  • دارای مشخصات فنی سرگرم‌کننده، معمایی، دورهمی و صفحه‌ای است.
  • این بازی جذاب سبک خانوادگی دارد و مناسب گروه سنی ۸ سال به بالا است.
  • بازی فکری شتر سواری یک بازی رومیزی با پیچیدگی و سختی متوسط و پیشرفته است
  • این بازی دارای مواردی چون کارت، صفحه، تاس، تایل‌های مقوایی، توکن، مهره و آدمک است.

بازی فکری شترسواری

هدف بازی فکری Camel Up

هدف بازی فکری و هیجان‌انگیز کمل آپ تقویت مهارت‌هایی از جمله ریسک‌پذیری، قدرت تصمیم‌گیری، حس ششم و قدرت پیشبینی، حافظه و تعامل اجتماعی است.

بازی‌های فکری علاوه بر این که مغز آدم را درگیر می‌کند باعث شادتر شدن مهمانی‌ها و دورهمی‌ها می‌شود. بهتر است برای روزهای که فکرتان خسته و فشار کار و استرس زندگی زیاد بوده یک عدد بازی فکری مهیج تهیه کنید و با دوستان و خانواده لحظات خوش کنار هم بگذرانید. بازی شترسواری Camel Up یکی از بازی‌های مهیج فکری است که می‌توانید به صورت ۲ الی ۸ نفره بازی کرده و روی شترها شرط‌بندی کنید و با حدس و تصمیم‌گیری درست برنده این مسابقه شرط‌بندی شوید.

فروشگاه اینترنتی ال آی مرجع کامل خرید انواع بازی فکری با تضمین بهترین قیمت مناسب تمامی رده‌های سنی در ایران!

دیدگاهتان را بنویسید