بازی فکری

نکات مهم در خرید اسباب بازی

نکات مهم در خرید اسباب بازی

پدران و مادران دلسوز، اگر به اسباب‌بازی صرفاً برای سرگرمی بچه‌ها نگاه نمی‌کنید این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکات مهم در خرید اسباب بازی آشنا کنیم. همان‌طور که می‌دانید امروزه اسباب بازی‌ها بسیار گران شده‌اند و اگر جنس باکیفیت بخواهید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

به همین دلیل توصیه می‌شود با این نکات مهم به خوبی آشنا شوید تا خریدی آگاهانه انجام دهید. فروشگاه اینترنتی ال آی ارائه‌دهنده انواع اسباب بازی و بازی‌های فکری برای تمام سنین، شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می‌کند.

9 نکات مهم در خرید اسباب بازی

شاید خرید اسباب بازی از مغازه‌های رنگارنگ برای شما بزرگترها هم جذابیت بالایی داشته باشد، برای کودکان نیز که همیشه لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. بسیاری از این محصولات با تبلیغات فراوان قصد دارند تا شما را متقاعد کنند که بهترین انتخاب برای کودک شما هستند اما فارغ از این مسائل شما باید انتخابی هوشمندانه با در نظر گرفتن نکات مهم زیر داشته باشید:

1- بر اساس رده سنی انتخاب کنید!

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید رده سنی است که اسباب بازی برای آن طراحی شده است. توصیه می‌شود اسباب بازی بزرگتر از سن کودک خود انتخاب نکنید، قصد شما تأثیر بیشتر بر ذهن و هوش کودک است اما اگر کودک شما نتواند با آن ارتباط برقرار کند، تأثیرات مخربی بر اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس کودک شما خواهد گذاشت. پس در قدم اول محدوده سنی را بررسی کنید و اسباب بازی مناسب با سن کودکتان خریداری کنید. همچنین اسباب بازی‌های نامناسب برای کودک شما می‌توانند او را خسته یا کسل کنند.

اسباب بازی

2- اسباب بازی باید بی‌خطر باشد!

تعیین خطرناک یا بی‌خطر بودن اسباب بازی بر اساس سن کودک انجام می‌شود، ممکن است یک اسباب بازی برای کودکان زیر سه سال خطرناک باشد و خطر بلعیدن وجود داشته باشد اما برای بالاتر از 3 سال بسیار مناسب باشد.

معمولاً برای کودکان نوپا استانداردهای رعایت می‌شود که در آن مواد تشکیل‌دهنده و همچنین الیاف استفاده شده به گونه‌ای است که آسیبی به سلامتی کودک وارد نمی‌کند و یا اینکه اسباب بازی موردنظر طوری طراحی شده که از قطعات بسیار کوچک در ساخت آن استفاده نشده تا کودک نتواند آن را ببلعد.

تعبیه پیچ محافظ دریچه باتری نیز در اسباب بازی‌های موزیکال با همین رویکرد انجام شده است. از آنجا که بلعیدن باتری می‌تواند حتی منجر به مرگ کودک شود از پیچ‌های کوچکی برای محکم نگه داشتن محفظه باتری استفاده می‌شود.

3- اسباب بازی باید خلاقانه و سرگرم‌کننده باشد

به طور معمول اسباب بازی‌هایی که موزیکال یا کامل هستند و بدون دخالت کودک کار می‌کنند برای مدتی طولانی او را سرگرم نخواهند کرد و جذابیت خود را به زودی از دست می‌دهند. در مقابل اسباب بازی‌هایی که خلاقیت را در کودک تقویت و حس کنجکاوی او را تحریک می‌کند می‌تواند تا مدت‌ها او را سرگرم نگه دارد. نمونه‌ای از این وسایل انواع مختلف لگوها و قطعات خانه‌سازی است که لحظات مفرحی را برای کودک شما ایجاد کند.

اسباب بازی

4- به جنسیت توجه نکنید!

یکی دیگر از نکات مهم در خرید اسباب بازی توجه به جنسیت کودک است. این باور غلط را که نسل‌ها دست به دست شده است فراموش کنید که بعضی از اسباب بازی‌ها فقط مخصوص جنسیت خاصی هستند. اگر پسر شما عروسک‌بازی می‌کند یا دخترتان عاشق ماشین‌بازی است جای هیچ نگرانی نیست.

5- اسباب بازی حرکتی و هیجانی، انتخابی هوشمندانه!

امروزه کودکان به دلیل نوع زندگی، فعالیت بدنی بسیار کمی دارند و متأسفانه مدت‌زمان زیادی را جلوی تلویزیون یا با گوشی تلفن همراه می‌گذرانند. یک پدر یا مادر خوب و دلسوز با انتخاب اسباب بازی حرکتی و هیجانی مانند کایت، بادبادک، طناب‌بازی و گوئینگ بال می‌تواند فعالیت بدنی او را افزایش داده و حتی باعث تخلیه انرژی او شوند.

در این بازی‌ها، عضلات مختلف تقویت و کودکان برای ورود به جامعه آماده‌تر می‌شوند. همچنین می‌توان گفت که این اسباب بازی‌ها قیمت بالایی ندارند و با هزینه‌ای اندک می‌توانید ساعت‌ها فرزند خود را سرگرم و بدن او را ورزیده‌تر کنید.

نکات مهم در خرید اسباب بازی

6- اسباب بازی با سطوح مختلف سختی برای فرزند خود بخرید!

هم‌زمان با رشد کودک، ذهن و هوش او نیز رشد می‌کند. اگر اسباب بازی بخرید که فقط برای یک دوره سنی طراحی شده است و پیچیدگی خاصی ندارد، ضرر خواهید کرد. در مقابل می‌توانید از اسباب ‌بازی‌هایی استفاده کنید که با افزایش سن کودک، بازی با آن‌ها پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شوند بدین ترتیب می‌توان گفت که خریدی اقتصادی و هوشمندانه انجام داده‌اید.

7- بازی‌های گروهی را جدی بگیرید!

دیگر مسئله مهم داز نکات مهم در خرید اسباب بازی بازی گروهی است. سعی کنید بازی‌هایی را انتخاب کنید که بچه‌ها به صورت دو نفره یا گروهی آن را انجام دهند بدین ترتیب نه تنها کودکان را سرگرم می‌کند بلکه باعث تقویت روحیه همکاری کودکان و بالا رفتن روابط اجتماعی آن‌ها می‌شود.

8- اسباب بازی‌های چند کاره در اولویت هستند

توصیه می‌شود اسباب بازی‌هایی برای کودک خود پیدا کنید که بیشتر از یک کار انجام می‌دهند. وسایلی که در حین بازی با آن‌ها حس‌های مختلفی از کودک درگیر می‌شود، بیشتر او را سرگرم می‌کنند به علاوه خرید این وسایل بسیار به‌صرفه‌تر از خرید اسباب بازی‌های تک منظوره است.

خرید اسباب بازی

9- یادگیری را فراموش نکنید!

در پایان هم ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که هدف از خرید اسباب بازی فقط سرگرم کردن کودک نیست، مهم این است که کودکان در کنار بازی مفاهیم مختلف را نیز یاد بگیرند. به همین دلیل توصیه می‌شود از اسباب بازی‌های آموزشی استفاده کنید تا نه تنها کودک سرگرم شود بلکه مهارت‌های مختلف او نیز تقویت گردد.

با بهترین اسباب بازی های مناسب کودکان آشنا شوید!

در این قسمت قصد داریم تا شما را با چند نمونه اسباب بازی مناسب کودکان آشنا کنیم:

بلوک‌های ساده

 این بلوک‌ها اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد، کودک را به ساخت و ساز و ایجاد طرح‌های خلاقانه تشویق می‌کنند. این اسباب بازی را می‌توان برای کودکان کوچک استفاده کرد تا روی یکدیگر بچینند و برای بچه‌های بزرگتر هم می‌توان از آن‌ها به عنوان قطعات خانه‌سازی، ساخت دومینو یا حتی ایجاد برج هیجان استفاده کرد.

لگو

این اسباب بازی نوستالژیک و زیبا در مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان خلاقیت و مهارت‌های حرکتی کودکان را به خوبی پرورش داد.

اسباب بازی

عروسک

 امروزه عروسک‌های متنوعی با کارایی‌های گوناگون در بازار وجود دارد. در بعضی از این مدل‌ها لباس‌های مختلفی برای عوض کردن لباس عروسک وجود دارد. کارشناسان بر این باورند که خرید عروسک با رنگ پوست‌های مختلف و چهره‌های متفاوت، کودک را برای پذیرش هر فردی از هر قومیتی آماده می‌کند.

وسایل آشپزی و جعبه ابزار

 این دو وسیله برای هر دو جنس چه دختر و چه پسر بسیار مناسب است. یکی از سرگرمی‌های کودکان تقلید کارهای پدر و مادر است، این اسباب بازی‌ها به کودک برای شبیه‌سازی کار والدین خود کمک می‌کند.

ماسک حیوانات

 شما می‌توانید با خریداری ماسک‌های حیوانات اطلاعات مهمی مانند صدا، غذا، نحوه زندگی و غیره در مورد حیوانات را به کودک خود آموزش دهید.

مجموعه حیوانات

 آموزش انواع مختلف حیوانات اهلی و وحشی یا حتی حیوانات منقرض شده مانند دایناسورها با این مجموعه‌ها انجام می‌شود. گاهی در این اسباب بازی‌ها چند وسیله نقلیه یا امکانات ساخت مزرعه یا باغ‌وحش نیز وجود دارد که خلاقیت کودک را تقویت می‌کند.

اسباب بازی

وسایل هنری و کاردستی

 وسایلی مانند مدادرنگی، رنگ‌های انگشتی، انواع دفترها و کتاب‌های رنگ‌آمیزی نیز برای پرورش قوه تخیل کودک مفید هستند.

وسایل ورزشی

 بهتر است برای تشویق کودک به انجام ورزش‌های مختلف لوازمی مانند توپ، تورهای بسکتبال خانگی، طناب، اسکیت و دیگر اسباب بازی‌های سواری با توجه به سن او تهیه شود. امروزه استفاده بیش از اندازه از گوشی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای باعث تنبلی کودک و ضعف عضلات آن‌ها شده است. خرید وسایل ورزشی می‌تواند اعتماد‌به‌نفس و آمادگی جسمانی کودک را افزایش دهد و ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم نماید.

وسایل آشنایی با موسیقی

 وسایل ساده و جذابی برای آموزش موسیقی، تقویت قدرت شنوایی و افزایش هماهنگی دو دست با یکدیگر طراحی شده‌اند.

سخن آخر

به عنوان آخرین مورد از نکات مهم در خرید اسباب بازی توصیه می‌شود که تعداد زیادی اسباب بازی برای بچه‌ها خریداری نکنید، نظم‌دهی به این وسایل در توان کودک نیست و ممکن است ذهن و فکر او به شلختگی و نامنظم بودن عادت دهد. در همین راستا بهتر است که هر چند وقت یک‌بار اسباب بازی‌هایی که دیگر به درد او نمی‌خورند را جمع‌آوری کرده و با انواع وسایل مناسب سن او جایگزین کنید. بدین ترتیب ضمن حفظ تنوع می‌توانید نظم و ترتیب را نیز به کودک خود آموزش دهید.

فروشگاه اینترنتی ال آی طیف گسترده‌ای از محصولات آموزشی، اسباب بازی و بازی‌های فکری را برای شما فراهم کرده است. این محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار گرفته است. شما را به بازدید از صفحه لوازم اسباب بازی و بازی‌های فکری ال آی دعوت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید