لوازم مهد کودک

موارد استفاده چسب ماتیکی

موارد استفاده چسب ماتیکی

امروزه چسب‌های زیاد و متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام برای اموری استفاده می‌شوند. چسب ماتیکی یکی از انواع پرکاربرد این چسب‌ها بوده که در ساخت آن از مواد غیر سمی و بی ضرر استفاده می‌شود. این چسب برای موارد مختلفی استفاده شده و چسبندگی خوبی دارد. ظاهر این محصول به گونه‌ای بوده که چسب درون یک محفظه قرار داشته و با پیچاندن بیرون آمده و قابل استفاده است. برای آنکه با موارد استفاده چسب ماتیکی بیشتر آشنا شوید؛ بهتر است در ادامه ال آی را همراهی کنید.

آشنایی بیشتر با چسب ماتیکی

چسب ماتیکی یکی از انواع چسب‌هایی است که برای اتصال دو قطعه به هم استفاده می‌شود. این روش یکی از روش‌های اتصال قدیمی بوده که پیشینه استفاده از آن به سه هزار سال پیش برمی‌گردد.‌ این محصول چسب در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردی دارند. یکی از انواع خاص چسب‌ها، چسب ماتیکی است که نوعی لوازم تحریر محسوب می‌شود.‌

 این چسب در کاربردهای عمومی بسیار استفاده می‌شود و تقریبا در بخش‌های مختلف اداری، مدارس و ساخت کاردستی به کار می‌رود. این محصول شفاف بوده و پس از چسباندن هیچ اثری از آن باقی نمانده و کار تمیزی خواهید داشت.

 این چسب به صورت استوانه‌ای بوده و به صورت پیچی باز شده که استفاده از آن را راحت‌تر کرده است.‌ محفظه‌ای که چسب درون آن قرار دارد؛ در بیشتر موارد پلاستیکی است.‌ چسب ماتیکی از نوع جامد بوده و به دلیل شباهت آن به رژ لب این نام را به آن اختصاص داده‌اند. برای استفاده فقط کافیست سر آن را چرخانده و پس از خروج چسب از محفظه، از آن استفاده کنید. این محصول مخصوصا بین کودکان محبوبیت زیادی دارد و در حالت کلی بیشترین مصرف کننده آن بچه‌ها هستند. این چسب در بسته‌بندی ۸ گرمی، ۱۵ گرمی، ۲۵ گرمی و ۳۵ گرمی قرار گرفته و به فروش می‌رسد.

موارد استفاده چسب ماتیکی

موارد مصرف و کارایی چسب ماتیکی

برای چسباندن سطوح بزرگ مثل پارچه و مقوا از چسب ماتیکی استفاده می‌شود. پس از استفاده اثر این نوع چسب باقی نمی‌ماند؛ به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده کارت، کاغذ و پاکت است. همچنین این محصول به دلیل بی‌ضرر بودن برای ساخت کاردستی توسط کودکان و جنبه‌های آموزشی استفاده می‌شود. از دیگر موارد استفاده چسب ماتیکی می‌توان برای چسباندن عکس بر روی مدارک اشاره کرد.‌ برای درست کردن کارهای هنری نیز که تمیزی کار بسیار مهم است؛ از این چسب بسیار استفاده می‌شود.

استفاده از این چسب آسان بوده به همین دلیل در مدارس و مهد کودک‌ها برای کودکان از آن استفاده می‌کنند‌. همچنین می‌توان در منزل آن را در اختیار کودکان قرار داده و نگران کثیف شدن وسایل نبود. زیرا اگر جایی کثیف شود؛ به راحتی می‌توان بدون اینکه اثری از چسب بماند، آن را تمیز کرد. در سطوح بزرگ و کوچک می‌توان از این محصول استفاده کرد؛ اما بهتر است به سایز آن توجه کنید.

مزایای استفاده از چسب ماتیکی

استفاده از این چسب برای کودکان لذت‌بخش است و به دلیل نداشتن مواد سمی و مواد شیمیایی بسیار مناسب آنان می‌باشد.‌ در صورت استفاده کودکان از این چسب دیگر نگران سلامتی آن‌ها نخواهید بود.‌ اثر این چسب از روی دست بسیار راحت‌تر از دیگر چسب‌ها پاک می‌شود.‌ آلودگی و کثیفی این چسب خیلی کم بوده و قیمت آن نیز مقرون به صرفه است.‌ استفاده از چسب ماتیکی راحت است و به راحتی در کاغذ نفوذ می‌کند.

از دیگر مزایای این محصول شامل:

  • عدم چروک کردن کاغذ است.
  • این چسب قابلیت شستشو با آب سرد را دارد.
  • این محصول بو و رنگی نداشته و برای سلامتی مضر نیست.
  • قدرت چسبندگی این چسب مناسب بوده و دوام طولانی مدتی دارد.
  • سایز این محصول کوچک و جمع و جور بوده و در کیف و جامدادی به راحتی جا می‌شود.
  • سایزهای این محصول متنوع بوده و بسته به احتیاجی که دارید؛ می‌توانید سایز دلخواه را تهیه کنید.‌
  • درپوش این محصول از خشک شدن آن جلوگیری کرده در نتیجه مدت طولانی می‌توان از آن استفاده کرد.

نکات مهم در نگهداری و استفاده از چسب ماتیکی

دارد استفاده از این چسب باید فقط یک طرف کاغذ را به چسب آغشته کنید؛ در غیر این صورت کاغذ مچاله شده و احتمال پاره شدن آن وجود دارد. برای چسباندن دو سطح به یکدیگر آن‌ها را ۱۵ ثانیه بر روی هم فشار داده و نگه دارید.‌ این مدت زمان بین ۱۵ الی ۴۵ ثانیه متغیر است و اگر بیش از این طول کشید؛ نشان از خراب بودن چسب دارد. چنانچه چسب با چشمتان تماس پیدا کرد؛ فورا آن را شسته و در صورت بروز مشکل فورا به پزشک مراجعه کنید.‌

درست است که این چسب فاقد مواد شیمیایی و مضر بوده اما به دلیل حساس بودن چشم باید حتما در صورت تماس با چشم‌ این کارها انجام شود. چسب ماتیکی را در دمای بین ۵ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگه‌دارید. محل نگهداری این محصول نباید بیشتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد. در صورت بیشتر بودن دما چسب وا رفته و استفاده از آن سخت می‌شود.

 چسب ماتیکی

طراحی‌های خلاقانه در تولید چسب ماتیکی

در تولید و بسته‌بندی چسب ماتیکی هنر و خلاقیت را با هم ترکیب کرده و در نهایت محصولی با طراحی زیبا روانه بازار می‌شود. این محصول به راحتی به سلیقه‌های متنوع پاسخ داده و هر کسی می‌تواند یکی از انواع آن را تهیه کرده و استفاده کند. تنوع در بسته‌بندی این محصول در فروش آن نیز موثر بوده و سبب محبوبیت و پر فروش بودن آن شده است. در بسته‌بندی این محصول از رنگ‌های شاد استفاده شده که کودکان را به خود جلب می‌کند. علاوه بر تنوع در طراحی کیفیت این محصول نیز بالا بوده و در زمان کار کردن حس خوبی را به افراد القا می‌کند. این محصول در نمونه‌های رسمی و فانتزی در بازار موجود بوده که جوابگوی هر سلیقه‌ای است.

نکات مهم در خرید چسب ماتیکی

اگر قصد خرید چسب ماتیکی را دارید؛ بهتر است نکاتی را در این رابطه رعایت کنید. در زیر به این نکات اشاره می‌کنیم:

  • اولین نکته مشخص کردن کاربردن چسب است‌. اگر موارد استفاده چسب ماتیکی بیشتر است؛ باید از سایز بزرگ آن استفاده نمایید. همچنین اگر کارهای ظریف انجام داده و زیاد به آن احتیاج ندارید؛ بهتر است سایز کوچک آن را تهیه کنید.
  • این محصول در نمونه‌های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام از کیفیتی برخوردارند‌. توصیه می‌شود محصولی از برندهای مطرح انتخاب کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید.‌
  • توجه به تاریخ انقضا و تاریخ تولید نیز مهم است. اگر مصرف‌تان کم است؛ حتما چسبی با تاریخ انقضاء طولانی تهیه کنید.‌ چنانچه محصولی تاریخ تولید و انقضا نداشت؛ از خریدن آن خودداری نمایید.
  • این چسب برای کاغذ،‌ مقوا و پارچه مناسب است و حتما به این مورد توجه کنید. برای انجام غیر این کارها چسب ماتیکی جوابگو نبوده و فقط خرج اضافه‌ای را انجام داده‌اید.
  • حتما زمان چسبیدن دو قطعه توسط چسب را امتحان کنید. اگر این بازه زمانی بیش از ۴۵ ثانیه طول کشید؛ از خریدن آن خودداری کنید.

خرید از فروشگاه ال آی

در این مقاله از ال آی موارد استفاده چسب ماتیکی را برای شما کاربران عزیز بررسی کردیم. این نوع چسب‌ها امروزه کارایی بالایی داشته و بدون شک شما عزیزان نیز آن را در جاهای بسیاری مشاهده کرده‌اید. کارایی بالا و کیفیت چسبندگی عالی این چسب‌ها باعث شده است تا برندهای بسیاری برای تولید و عرضه آن اقدام کنند. شما عزیزان باید سعی کنید با توجه به کاربرد مدنظر خود نوع مناسب آن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید