لوازم تحریر

لیست لوازم تحریر پسرانه

لوازم تحریر پسرانه

لوازم تحریر پسرانه شامل چه مواردی می‌شود؟ برای آشنایی کامل با لیست لوازم تحریر پسرانه ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

معمولا هر سال با شروع مدارس بازار لوازم تحریر رونق ویژه‌ای پیدا می‌کند و خانواده‌ها به دنبال خرید لوازم تحریر باکیفیت و با قیمت مناسب می‌باشند. همیشه سوالاتی از قبیل چه لوازم تحریری باید خریداری کنیم؟ از کجا لوازم تحریر مناسب تهیه کنیم؟ و سوالاتی از این دست، برای خانواده‌ها مطرح می‌شوند. با توجه به تنوع زیادی که در بازار لوازم تحریر وجود دارد، خرید وسایل مناسب، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

لوازم تحریر بسته به جنسیت و پایه تحصیلی دانش آموز بسیار متفاوت و متنوع هستند. اگر بدون توجه به احتیاجات فرزندتان اقدام به خرید کنید، قطعا هزینه زیادی متقبل خواهید شد. سعی کنید قبل از خرید حتما لیست وسایل مورد نیاز خود را یادداشت کنید. لیست لوازم تحریر پسرانه تفاوت‌هایی از لحاظ ظاهری با لوازم تحریر دخترانه دارد و توجه به این تفاوت‌ها هنگام خرید امری ضروری است. قطعا خرید یک دفتر با طرح مرد عنکبوتی به اندازه‌ای که یک پسر را خوشحال می‌کند می‌تواند یک دختر را ناراحت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با لیست لوازم تحریر پسرانه برای سنین مختلف، تا انتها این مقاله از ال آی با ما همراه باشید.

لیست مورد نیاز لوازم تحریر پسرانه

لیست لوازم تحریر پسرانه، مورد نیاز برای یک سال تحصیلی بسته به شرایط سنی دانش آموزان و پایه‌های تحصیلی آن‌ها متفاوت است. می‌توان لیست لوازم تحریر مورد نیاز دانش آموزان را در چند دسته‌بندی براساس رده سنی آن‌ها قرار داد. این دسته‌بندی‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

لیست لوازم تحریر پسرانه رده سنی تا ۱۰ سال

لیست لوازم تحریر مورد نیاز در این مقطع سنی معمولا شامل موارد زیر می‌باشند:

  • کوله پشتی پسرانه

مهم‌ترین وسیله قبل از خرید لوازم التحریر، خرید کوله پشتی برای نگهداری وسایل خواهد بود. کوله پشتی باید فضای کافی برای نگهداری لوازم التحریر داشته باشد. برای دبستانی‌ها کوله پشتی پارچه‌ای یا برزنتی که وزن کمی دارد در نظر گرفته شود.

  • دفتر و دفترچه

دفتر و دفترچه یکی از وسایل پرمصرف است که در تعداد زیاد به آن نیاز دارید. احتمالا برای هر کتاب به یک دفتر جدا‌گانه نیاز خواهید داشت. انواع دفتر در شکل، طرح و قیمت‌های مختلفی وجود دارند. برای مقاطع دبستان بهتر است از دفتر سیمی با تعداد برگ کم استفاده می‌شود.

  • مداد و مداد رنگی

برای دانش‌آموزان‌ دبستانی بهتر است مداد نرم بگیریم، چرا که مداد‌های نوک سخت ایمنی کمتری دارند. قبل از خرید مداد شمعی نیز توجه داشته باشید که مدل‌های استاندارد و با‌کیفیت را خریداری کنید. جعبه مداد رنگی باید قابل حمل و سبک باشد و مدادها نیز نرم و در عین حال از استحکام خوبی برخوردار باشند.

  • مداد تراش و پاک کن

مداد تراش‌ها دارای انواع متنوعی هستند. برای کار در خانه مداد تراش رومیزی پیشنهاد می‌شود چراکه از ریختن تراشه‌های مداد روی فرش‌ها جلوگیری می‌کند. پاک‌کن هم از جمله لوازم تحریری است که در هر سنی برای امور آموزشی کاربرد دارد. پاک‌کن خوب، باید ضد حساسیت و از مواد باکیفیت باشد.

  • انواع جامدادی

برای مرتب شدن لوازم تحریر باید از جامدادی استفاده کرد. جامدادی دارای طرح و رنگ‌های مختلفی است. برای خرید جامدادی پسرانه بهتر است از رنگ های سرمه‌ای، آبی زرد، آبی قرمز، آبی خاکستری، مشکی زرد، سبز مشکی انتخاب کرد.

  • انواع چسب

مقطع ابتدایی مخصوصاً پایه دوم تا ششم برای پرورش استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان از کاردستی استفاده می‌کنند و برای درست کردن این کاردستی‌ها با کاغذ سر و کار دارند. برای این کار چسب ماتیکی مناسب است. در عین حالی که انواع چسب نواری و مایع هم نیز وجود دارند که برای به هم چسباندن چوب و کاغذ استفاده می‌شود.

  • وسایل برش و ترسیم و کاغذ

ابزارهایی مانند خط‌کش، نقاله و پرگار از پایه سوم به بعد بیشترین کاربرد را دارند. برای انجام کارهای برش بهتر است از قیچی‌های کوچک و دارای محافظ و در پوش استفاده شود. برای کارهای رسم نیز کاغذ‌های مناسب که معمولا برگه‌های A4 می‌باشند خریداری کنید.

مقوا معمولی یک کاغذ با وزن متوسط است و برای ساخت کاغذ دیواری کاربرد فراوانی دارد. کاغذ رنگی نیز بهترین کاغذ برای کاردستی کودکان است چون ارزان است و در رنگ‌های متنوعی یافت می‌شود.

لیست لوازم تحریر پسرانه رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال

لیست لوازم تحریر دانش‌آموزان در این رده سنی به علت افزایش سن و بالا رفتن پایه درسی، کمی متفاوت‌تر است.

  • وسایل نوشتاری

کاربردی‌ترین نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان دبیرستانی علاوه بر مداد، خودکار است. این ابزار باید خوش‌دست و روان باشد. خودکارهایی در رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی و سبز جزء متداول‌ترین خودکارهای هستند که در لیست لوازم تحریر پسرانه می‌توان از آنها یاد کرد. روان نویس نیز در همین راستا در مدل‌های با کیفیت و بی‌نظیری وجود دارد تا لذت نوشتن متون مختلف را به شما ببخشد.

  • برگه و کلاسور

با بالا رفتن پایه تحصیلی، کلاسور به عنوان یکی از ضروری‌ترین وسایل در لیست لوازم تحریر جای می‌گیرد. برای هر درس کاغذ‌های جداگانه‌ای در کلاسور قرار می‌دهند. باید هر روز کاغذ‌های مربوط به همان درس را به همراه داشت و از حمل دفترهای متعدد آسوده خاطر شد.

  • انواع ماژیک و هایلایت

ماژیک علامت‌گذار مثل خودکارهای رنگی است، این ماژیک‌ها هم با کدگذاری بر اساس رنگ به ما در یادگیری کمک می‌کنند.

  • انواع دفتر

در این رده سنی معمولا انواع دفتر با تعداد برگ مختلف مثلا ۴۰ یا ۶۰ و حتی دفترهای حجیم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • وسایل ترسیم

از جمله مهم‌ترین وسایل ترسیم می‌توان به خط کش، نقاله، پرگار، مداد سیاه نرم و تخته شاسی اشاره کرد.

لیست لوازم تحریر پسرانه رده سنی بالای ۱۸ سال

معمولا در لیست لوازم تحریر پسرانه در این رده سنی لوازم سطح بالاتری وجود دارند، زیرا دانش آموزان در این مقطع تحصیلی باید خود را برای کنکور و ورود به دانشگاه آماده کنند. به همین دلیل علاوه بر کتاب‌های کمک آموزشی به یک سری لوازم تحریر مخصوص برای بهتر و آسان‌تر درس خواندن مانند موارد زیر نیاز دارند:

  • کلاسور و برگه

به علت افزایش تعداد دروس و اینکه برای هر درس گاها نیاز به چند دفتر وجود دارد، استفاده از کلاسور بهترین گزینه برای کنکوری‌ها می‌باشد. زیرا برای هر درس برگه‌های کلاسور مخصوصی را قرار می‌دهند و برگه‌های اضافه را خارج می‌کنند. به این ترتیب از حجم برگه و وزن اضافه کم می‌شود.

  • انواع وسایل نوشتاری

در لیست لوازم تحریر پسرانه مخصوصا برای این رده سنی خودکار در انواع رنگ‌ها، ماژیک هایلایت، مداد مشکی، لاک غلط گیر و‌ روان نویس جایگاه ویژه‌ای دارند.

  • انواع برگه

در لیست لوازم تحریر پسرانه، برگه کلاسور، برگه A4 و برگه یادداشت چسبان از مهم‌ترین مواردی هستند که باید خریداری شوند.

  • غلط گیر

از جمله نوشت افزارهایی است که برای پوشاندن غلط بر روی کاغذ به کار برده می‌شود غلط گیر است. خشک نشدن سریع، روان بودن، نوع لاک، جنس و شکل بدنه از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

  • انواع دفتر

در لیست لوازم تحریر پسرانه می‌توان انواع مختلف دفتر با تعداد برگ‌های مختلف را گنجاند. مخصوصا با افزایش تعداد دروس خرید دفترهای پرحجم با تعداد برگه‌های زیاد ضروری است.

قیمت لوازم تحریر پسرانه

قیمت لوازم تحریر با توجه به افزایش قیمت‌ها و نوسانات موجود در بازار بسیار متغیر و هر روز رو به افزایش است. علاوه بر این مورد تنوع و نوع لوازم تحریر نیز در قیمت آن بسیار تاثیرگذار است اینکه شما در لیست لوازم تحریر پسرانه خود قصد خرید لوازم تحریر فانتزی دارید یا ساده، می‌تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه شما شود.

خرید از فروشگاه اینترنتی ال آی

خریدن لوازم تحریر همیشه یکی از علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان و یک اتفاق جذاب برای آن‌ها است و این به دلیل حس خوبی است که در خرید این لوازم وجود دارد. خرید حضوری و گشتن در فروشگاه‌های لوازم تحریر امروزه به دلیل وجود بیماری کرونا و مسائل بهداشتی کاهش زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل خرید اینترنتی از فروشگاه معتبری که تنوع محصول خوبی داشته باشد، آسان‌ترین و بهترین روش خرید است. پیش از خرید اینترنتی می‌توانید تمامی محصولات فروشگاه ال آی را در مدت‌ زمان اندکی ببینید و بر اساس لیست لوازم تحریر پسرانه که تهیه کرده‌اید بهترین خرید را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید