لوازم تحریر

لیست لوازم تحریر فانتزی

لیست لوازم تحریر فانتزی

لوازم تحریر فانتزی دسته‌ای از نوشت افزارها هستند که دارای طرح و رنگ و لعاب فانتزی هستند. به همین جهت برای کودکان جذابیت بسیار بالایی دارند و با شکل‌های فانتزی و جذاب خود سبب تشویق و ترغیب کودکان و ایجاد ذوق آنان هنگام درس خواندن و مطالعه می‌شوند. با این لوازم فانتزی کودک در مدرسه خود را در دنیای کارتونی و انیمیشنی تصور می‌کند و از استفاده این وسایل لذت می‌برد. لوازم تحریر فانتزی تنوع بسیار بالایی برای دو گروه دختران و پسران دارد. در این متن به معرفی لیست لوازم تحریر فانتزی می‌پردازیم.

لیست لوازم تحریر فانتزی

  • مداد، اتود یا مداد‌نوکی

مداد به عنوان اولین وسیله مصرفی هر دانش‌آموز دنیای فانتزی گسترده و جذابی دارد. مدادها به صورت طرح‌دار، اکلیلی، دارای روکش‌های رنگی به انضمام پاکن یا بدون پاکن تولید می‌شوند. سرمدادی نیز یکی از ابزار جانبی مداد است که برای زیبایی مداد و با الهام از شخصیت‌های کارتونی مخصوص دختران و پسران طرح‌های جالبی دارد. مدادهای نوکی یا همان اتودها در دنیای فانتزی یکی از مانور‌دهنده‌های پر‌کاربرد است. زیرا در طرح‌های شاد یا شخصیت‌های کارتونی به بازار عرضه می‌گردد.

  • پاکن و تراش

هر دانش‌آموز یا محصلی که از مداد استفاده می‌کند، ناگزیر حداقل یک پاکن و تراش نیز باید در دسترس خود داشته باشد. پاکن‌های فانتزی ظاهر بسیار زیبا و طرح‌های منحصر به فردی دارد. به همین دلیل برای کودکان و کسانی که روحیه شادی دارند، یک نوشت افزار جالب به شمار می‌رود. البته در هنگام خرید پاکن علاوه بر توجه به ظاهر آن باید از کاربرد آن که استفاده راحتی داشته باشد، نرم و سبک باشد نیز مطمئن بود. تراش نیز یکی از وسایل فانتزی محصلین به شمار می‌آید. تراش‌های فانتزی در شکل‌های گوناگون و رنگ بندی‌های شاد توجه کودکان را به سمت خود جلب می‌کند. تولید‌کننده‌های نوشت افزارها گاهی در تولیدات خود محصولاتی شامل مداد، تراش و پاک کن فانتزی را به صورت ست به بازار عرضه می‌دهند.

  • جامدادی

جامدادی‌های فانتزی دارای رنگ‌های بسیار شاد مانند قرمز، زرد، بنفش و حتی ترکیبی از رنگ‌ها هستند. روی آن‌ها نیز شخصیت‌های کارتونی و طرح‌های جذاب چاپ می‌شود. این وسیله را می‌توان بر حسب سلیقه و دختر یا پسر بودن دانش‌آموز انتخاب کرد. البته ناگفته نماند که برخی از بزرگسالان نیز بیشتر از کودکان به این نوع لوازم تحریر علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند. جامدادی فانتزی در انواع پارچه‌ای و دارای محفظه‌های متعدد تولید می‌گردد.

  • خودکار و روان‌نویس

خودکارها نیز مانند مداد در رنگ‌های مختلف و اشکال فانتزی تولید می‌گردند. خودکار جزو آن دسته از وسایلی است که طرفداران آن بیشتر بزرگسالان هستند. روان‌نویس نیز نوشت افزار مخصوص دانش‌آموزان دبیرستان و دانشجویان دانشگاه محسوب می‌گردد. روان‌نویس و خودکار در بسته‌های چندتایی و مدل‌های اکلیلی نیز به بازار عرضه می‌گردد. این ابزار جزو نوشت افزارهای بسیار پرکاربرد برای تمام رده‌های سنی به شمار می‌آید.

  • دفتر، دفتر یادداشت

هر دانش آموز در طول یک سال تحصیلی حداقل چند دفتر لازم دارد. دفاتر فانتزی دارای طرح‌ها و شخصیت‌های کارتونی هستند. این موضوع سبب می‌شود که محصل هنگام استفاده از دفتر حس خوبی داشته باشد. دفترهای فانتزی در انواع سیمی، دکمه‌ای، با جلدهای چرم و سخت تولید می‌گردند. این نوع نوشت افزار  جهان بسیار وسیعی دارد که تمام علایق و سلایق مختلف را پاسخ داده است. دفترچه یادداشت نیز که علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز از آن بهره زیادی می‌گیرند برای نوشتن یادداشت‌های کوتاه روزانه و نت‌برداری‌ها انتخاب مناسبی است. دفتر‌های یادداشت نیز مانند دفترها  انواع مختلفی دارند.

  • انواع ماژیک و هایلایتر

ماژیک‌های فانتزی در بسته‌های پلاستیکی یا فلزی رنگارنگ و تنوع طرح بالا تولید می‌شوند. هایلایتر نیز کاربرد علامت‌گذاری و خط کشیدن مطالب مهم هنگام مطالعه را دارد. انواع ماژیک فانتزی که در دسته نوشت افزارها قرار می گیرد، ویژگی‌هایی همچون معطر بودن و رنگ‌بندی زیبا دارد. در طرح‌های هایلایتر از حیوانات کارتونی بامزه که ماژیک را بسیار جذاب و خیره کننده می کند، استفاده می‌شود. ماژیک‌ها و هایلایترها قابلیت استفاده برای تمام مقاطع سنی را دارد.

  • مداد‌رنگی، مداد‌شمعی، پاستل و آبرنگ

موارد فوق به عنوان آن دسته از لوازم تحریر فانتزی که حاوی رنگدانه هستند، علاوه بر آنکه مورد استفاده محصلین قرار می‌گیرند، برای هنرمندان و نقاشی نیز جزو اقلام کاربردی به حساب می‌آیند. این گونه نوشت افزار نیز در انواع و اقسام فانتزی و در تنوع طرح و رنگ جذاب و مهیج وارد بازار می‌شود.

  • کلاسور و انواع کاغذ

کلاسور جزو لوازم تحریر فانتزی به حساب می‌آید. کلیر‌بوک و انواع پوشه را نیز می‌توان در این دسته‌بندی قرار داد. کلاسور و پوشه فانتزی با طرح‌های کارتونی و رنگ‌های شاد، همچنین کلیر‌بوک‌ها و پوشه‌های اداری با تنوع خود علاوه بر آنکه حس خوبی به مصرف‌کننده القا می‌کند، می‌تواند تمیز دهنده موارد داخل آن از یکدیگر باشد. انواع کاغذ نیز مخصوص کلاسور و پوشه‌ در رنگ‌بندی گوناگون و اندازه‌های متفاوت جزو اقلام کاربردی مدارس، همچنین ادارات به شمار می‌آید.

  • مواد اولیه تولید کاردستی

قیچی، مقوا و چسب فانتزی از مواد سازنده کاردستی است که بیشتر برای کودکان مهد‌کودکی و پیش‌دبستانی استفاده می‌گردد. قیچی فانتزی اغلب از جنس پلاستیکی و با طرح‌های عروسکی، حیوانات، زیگزاگی و جیبی تولید می‌شود. چسب در انواع مختلف خود و کاربردهای متفاوت به بازار عرضه می‌گردد. چسب‌های فانتزی برای تزیین دفتر و کلاسور جالب و متفاوت به نظر می‌آیند. مقواهای فانتزی دارای طرح‌های فانتزی زمینه و رنگ‌های جذاب هستند.

  • کیف و کوله‌پشتی

کیف و کوله‌پشتی به عنوان یک وسیله جدا نشدنی و مایحتاج ضروری بسیاری افراد به خصوص محصلین است. برای کسی که به دنیای جذاب اشکال فانتزی علاقه دارد و مجموعه‌ای از این لوازم تحریر فانتزی را تهیه کرده است، داشتن کیف یا کوله‌ای متناسب با محتویات داخل آن خالی از لطف نیست. کیف و کوله‌پشتی در انواع طلقی، پارچه‌ای، برزنتی و در طرح‌های دخترانه و پسرانه ساخته می‌شود.

  • انواع لیوان و ظرف

یکی از وسایلی که کودکان به ویژه پیش‌دبستانی‌ها و دانش‌آموزان علاوه بر تهیه لوازم تحریر به آن نیاز دارند، ظروف تغذیه، قمقمه و لیوان است که می‌توان این ظروف یا قمقمه‌ها را از طرح‌های فانتزی موجود در بازار که حتی به شکل حیوانات ساخته می‌شود، انتخاب کرد زیرا برای کودکان از جذابیت بالایی برخوردار است و میل بیشتری به خوردن محتویات داخل آن پیدا می‌کنند.

نکات مهم در تهیه لوازم تحریر فانتزی

در این مقاله لیستی از پرکاربردترین لوازم تحریر فانتزی مورد استفاده برای تمام اقشار جامعه ارائه شد. در هنگام نیاز به خرید این نوع لوازم ابتدا لیست خرید خود را تهیه کنید. سپس سعی کنید به هنگام خرید از برندهای معتبر و شناخته‌شده که محصولات با دوام و مقاومی دارند استفاده کنید زیرا وسایلی که از مایحتاج مدرسه کودکان است باید از مواد اولیه مرغوب تولید شده باشد تا والدین کودک تا پایان سال تحصیلی مجبور نباشند، به دلیل عدم استفاده و یا کاربری نادرست وسیله، اقدام به خرید مجدد آن کنند. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید مورد توجه قرار دارد، قیمت لوازم تحریر است. خرید اقلام یک برند معتبر را از یک فروشگاه با سابقه تهیه کنید تا مطمئن باشید هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید قیمت اصلی جنس است.

در این مطلب نوشت افزارهای مهم فانتزی به همراه تنوع اقلام آن معرفی شد. برای تهیه لوازم تحریر فانتزی از یک فروشگاه مجهز خرید کنید. فروشگاه اینترنتی و نام‌آشنای ال آی یک سایت و منبع مطمئن در جهت تهیه سریع و راحت انواع لوازم تحریر تولید‌شده از برندهای محبوب است. سایت به‌روز این فروشگاه لذت خرید اینترنتی را به مشتری هدیه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید