لوازم اداری

لیست لوازم تحریر اداری

لیست لوازم اداری

لوازم تحریر، وسیله‌ای است که تنها مختص به محصلان نیست. شاید تاکنون تصور می‌کردید که باید محصل یا دانشجو بود تا به لوازم تحریر احتیاج داشته باشیم. در واقع هر فردی که سواد داشته باشد، به نوعی نیازمند لوازم تحریر است. افراد با شغل، حرفه و گروه سنی که دارند، لوازم مورد نیازشان تغییر می‌کند. جالب است بدانید پس از محصلان، ادارات پر مصرف‌ترین گروه‌‌ها در استفاده از لوازم تحریر مخصوص به خود هستند. البته در این میان باید عنوان کنیم که لیست لوازم اداری با لیست لوازم تحریر برای دانش آموزان بسیار متفاوت است.

با فروشگاه اینترنتی ال آی همراه باشید تا در ادامه این مقاله با لوازم مورد نیاز ادارات بیشتر آشنا گردید. با مطالعه این مطلب می‌توانید لیستی کامل و جامع تهیه کنید.

لیست لوازم اداری چیست؟

هر فعالیتی برای پیشبرد اهداف به یکسری تجهیزات و لوازم نیاز دارد. این لوازم سبب نظم دهی، سرعت بخشی و افزایش بهره وری کارمندان می‌شود. در صورت عدم تهیه لوازم اداری، یک اداره دچار اختلالات جدی می‌شود. درست به همین خاطر است که بخش مدیریت در هر اداره، خود به صورت کلی لوازم اداری را تهیه می‌کند. البته این نکته شایان ذکر است که خرید لوازم اداری به صورت کلی سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

 

 چک لیست لوازم اداری عبارتند از:

 

لیست لوازم اداری

نکات مهم در خرید لوازم اداری

لیست لوازم اداری

اصلی‌ترین مورد در لیست لوازم اداری، نوشت افزارها هستند. در ادارات و شرکت‌ها مرتب با خودکار، مداد و روان نویس ارتباط دارند. به  همین دلیل لازم است خودکاری با کیفیت و با دوام تهیه کنیم. خودکارهای بی کیفیت معمولا جوهر پس می‌دهند و یا دچار قطع و وصلی می‌شوند. خرید خودکار از برندهای معتبری چون پنتر، پلیکان، زبرا، فابرکاستل، کنکو، استدلر، بیک و اونر بسیار مطمئن است.

دفتر تقویمی، دفتریادداشت، دفتر حساب و کتاب و کلاسور نیز جزء نوشت افزارها محسوب می‌شوند. دفاتر یادداشت یا کلاسورها که در مدارک و مطالب مهم در آن نوشته می‌شوند باید استاندارد باشند. برگه‌های مرغوب، جلد مقاوم و شیک و صحافی از سری نکات قابل اهمیت هستند. برند ایمان و پاپکو از برندهای خوش نام دفتر و کلاسور می‌باشند.

 

نکات مهم در خرید نظم دهنده‌های اداری

هر آنچه موجب نظم و ترتیب و طبقه بندی تجهیزات شود به آن نظم دهنده گفته می‌شود. همانطور که می‌دانید عدم توجه به نظم و ترتیب منجر به مشکلات جدی در ادرات می‌شود. به دلیل وجود انواع و اقسام برگه‌ها، مدارک و تجهیزات مختلف در یک اداره، نظم دهنده‌ها بسیار با اهمیت هستند. بنابراین در لیست لوازم اداری به نظم دهنده‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

در این تقسیم بندی انواع پوشه کاغذی و مقوایی، کلاسور، زونکن، کازیه، جا قلمی و کلر بوک جای می‌گیرند. برندهای کلیپس و پاپکو بهترین و استانداردترین پوشه، کلاسور، زونکن و کلربوک را تولید می‌کنند. کازیه نیز نوعی نظم دهنده برای نگهداری لوازم رومیزی می‌باشد. کازیه امیران با جنس پلاستیک و کازیه فلزی بسیار شیک توری در فروشگاه ال آی موجود است.

 

نکات مهم در خرید لوازم رومیزی اداری

در ادارات لوازم ضروری و مورد نیاز دیگری هستند که همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ابزار که وجود آن روی میز هر کارمندی نیاز است، لوازم رومیزی می‌گویند. دستگاه منگنه، دستگاه پانچ، دستگاه سوزن کش، جا قلمی فلزی، پایه چسب، غلطگیر، ماژیک وایت برد، ماژیک هایلایتر، قیچی، چسب، کاتر، پونز، کاغذ A4، کاربن، استامپ، گیره پوشه و… برخی از این لوازم رومیزی هستند.

شرکت‌های بسیاری هستند که به تولید محصولاتی که گفته شد می‌پردازند. اما بهترین کار خرید از برندهای معتبر و شناخته شده است. برندهایی چون کانگرو، نگین، کالو، سپهر، پنتر و گلف بهترین برندهای منگنه، پانچ و پایه چسب هستند. برند کوییلو، پنتر و دالی نیز بهترین قیچی و کاتر را با متریال عالی تولید می‌کنند.

لیست لوازم اداری

نکات مهم در خرید ماشین حساب

درست است که با پیشرفته شدن ابزارآلات، رایانه‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. اما کماکان در لیست لوازم اداری، ماشین حساب پای ثابت این لیست است. زیرا بیشتر حساب و کتاب‌های کوچک و به اصطلاح سر انگشتی با ماشین حساب انجام می‌شود. ماشین حسابی که تهیه می‌کنید باید متناسب به فعالیت شما باشد.

برای مثال ماشین حساب‌های تجاری یا اداری پیشرفته‌تر از باقی ماشین حساب‌ها هستند. ماشین‌ حساب‌های مجهز به کلید دو صفر یا سه صفر، امکانات بیشتری دارند و برای مهندسین نیز مناسب می‌باشند. برندهای کاسیو، دلی، بی ال دی، اونر و کنکو از ماشین حساب‌های پر فروش در فروشگاه ال آی هستند.

 

لیست لوازم اداری را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از دغدغه‌های بزرگ شرکت‌ها و ادرات خرید ملزومات اداری است. پر واضح است در صورتی که لسیت مورد نیاز خود را از یک فروشگاه خریداری کنیم، تخفیفات ویژه‌ای برای ما مشتری لحاظ خواهد شد. به همین دلیل انتخاب یک فروشگاه خوب بسیار مشکل است. فروشگاه اینترنتی ال آی به دلیل موجودی بسیار کامل خود یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. از سری ویژگی‌های دیگر فروشگاه ال آی اطمینان از لوازم با کیفیت و برند است.

بنابراین با خرید از فروشگاه ما علاوه بر تهیه لیست خود به صورت یکجا، می‌توانید از ارسال رایگان و تخفیفات ویژه بهره مند گردید. این نکته حائز اهمیت است که ال آی به عنوان یکی از منصف‌ترین فروشگاه‌ها شناخته می‌شود. ضمانت پس از فروش 10 روزه کالا نیز مهر تاییدی بر کیفیت لوازم تحریر ال آی زده است. برای اطلاع بیشتر از لوازم ادرای از پیج اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید