لوازم نقاشی و طراحی

لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری

لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری

باید گفت که یکی از رشته‌های جذاب و گسترده گروه ریاضی که بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در این رشته هستند، رشته مهندسی معماری است. به این دلیل که معماری یک هنر و یک فن است و همچنین مباحث درسی این رشته ترکیبی از فن و هنر است. مواردی که برای تبدیل فرد به یک معمار خوب نیاز است، شامل کمی ذوق هنری، قدرت خلق یک اثر نو، تخیل قوی و روحیه کار گروهی بالا است. رشته معماری دو جنبه هنری و فنی دارد و باید بگوییم که اول از همه وجود لوازم مورد نیاز برای دانشجوی معماری و دوم وجود ابزار ساختمانی مناسب در هر پروژه برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار الزامی و مهم هستند. در ادامه این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی شما را با لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری آشنا خواهیم کرد.

لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری

در صورتی که رشته معماری قبول شده‌اید باید لیستی از لوازم مورد نیاز این رشته را بدانید. برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری

دفتر طراحی

یکی از مهمترین لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری دفاتر طراحی هستند. دفتر طراحی باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی طراحی‌های معماری شما باشد.

خودکار (روان نویس)

خودکار نوک ساچمه‌ای یا به زبان عامه پسند، خودکار، یک ابزار نوشتاری نوین از نوع قلم است. خودکارها دارای یک لوله درونی هستند و همچنین دارای جوهر چسبناکی که با چرخش گوی کوچک فلزی که به ابعاد 0/7 میلی متر از جنس برنج، فولاد یا تنگستن کربید در نوک آن است، در زمان استفاده پخش می‌شود. این را هم بدانید که این وسیله انواع مختلفی دارد و باید بر اساس نیاز شما خریداری شود.

مداد طراحی (faber castell)

همانطور که می‌دانیم معمولا در طراحی‌ها به خصوص طراحی‌های حرفه‌ای، از یک مداد به تنهایی استفاده نمی‌شود. بلکه مدادهای مختلفی با درجات سختی و نرمی گوناگون و متنوع به کار می‌آیند. ترتیب مداد طراحی به دامنه‌ای از مدادها، از سخت‌ترین تا نرم‌ترین، گفته می‌شود. همچنین این را هم بدانید که مدادهای طراحی با سایر انواع مداد نوشتن، مدادرنگی یا مداد‌های فانتزی دخترانه و پسرانه تفاوت‌های بسیار اساسی دارد.

لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری

تخته شاسی

زیردستی و تخته شاسی یک وسیله‌ ساده اما بسیار پر کاربرد است. به‌طور کلی همانطور که می‌دانید از زیردستی برای قرار دادن کاغذ بر روی آن استفاده می‌شود و همه ما این را می‌دانیم بدون آن‌ که سطحی در زیر برگه‌ها باشد و آن‌ها را حمایت کند، نمی‌توان روی آن‌‌ها نوشتن یا رسم کردن را انجام داد. باید به این نکته توجه داشت که ما همیشه نمی‌توانیم میز در اختیار داشته باشیم و همچنین استفاده از کتاب یا اشیای دیگر به عنوان زیر دستی هم چندان استاندارد نیست.

رول کاغذ پوستی یا کالک

کاغذ کالک به نوعی از کاغذ گفته می‌شود که با داشتن اندکی ماتی و کدری، نور را از خود عبور می‌دهد. همچنین باعث معلوم شدن طرح زیرین خود می‌شود. می‌توان گفت که یکی از پرکاربرد‌ترین کاغذهایی که امروزه در صنعت‌ها و حرفه‌های مختلف و گوناگونی از آن استفاده می شود، کاغذ کالک است.

وسایل معماری

رول کاغذ Vellum

از دیگر لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری کاغذ رولی است. کاغذ رول کاغذی شفاف و همچنین با کیفیت بسیار خوب است که این کاغذ Vellum 8.5 x 11 اینچ 0.15 پوند است و هر ورق آن بسیار سبک وزن است.

خط کش مهندسی

اَشَل یا همان خط‌کش مهندسی مقیاس نوعی خط‌کش است که دارای سه وجه است. این خط‌کش برای اندازه‌گیری نقشه‌های معماری در مقیاس‌های متفاوت و مختلف بسیار کاربرد دارد. در اصل، نوعی تبدیل‌کننده مقیاس‌ها است و در این زمینه از آن استفاده می‌شود.

خط کش تی (T)

خط کش تی وسیله‌ای است که برای رسم کردن خطوط افقی یا عمودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خط کش شبیه حرف T به زبان انگلیسی است و به همین دلیل است که به خط کش تی شهرت دارد. روش استفاده از این خط کش به این صورت است که لبه خط کش بر لبه میز قرار داده می‌شود و با آن می‌توان خط‌های کاملاً افقی یا عمودی کشید.

خط کش و نقاله و گونیا

گونیا 60 و 90 درجه

ابزاری است به شکل مثلث که از جنس‌های مختلفی مانند فلز، پلاستیک یا چوب وجود دارد. گونیا از ابزار پرکاربرد در معماری و مهندسی و از ابزار بسیار کاربردی و مهم  دانش‌آموزان در کلاس‌های ریاضیات و هندسه است.

نقاله

نقاله وسیله‌ای است که به اشکال گوناگون و مختلف مانند دایره، نیم‌دایره، مربع یا مستطیل ساخته می‌شود و لبه آن بر اساس واحدهای اندازه‌گیری زاویه مانند درجه شصت ‌قسمتی یا گراد مدرج می‌‌شود. به وضوح می‌توان‌ گفت که نقاله یکی از پر مصرف‌ترین ابزار در انواع رسم‌ها و ریاضی است و از آن برای کشیدن انواع چهار ضلعی‌ها و زاویه‌ها و خیلی اشکال مختلف دیگر استفاده می‌شود. این وسیله برای خواندن زاویه در معماری و نقشه‌کشی بسیار کاربرد وسیعی دارد.

لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری

صفحه برش مدرج

صفحه برش مدرج یکی از کاربردی‌ترین و پرمصرف‌ترین ابزاری است که در بسیاری از دستگاه‌های مربوط به برش به کار می رود و از آن استفاده می‌شود.

همچنین دیسک فرز هم یکی از مهم‌ترین قطعات دستگاه‌ برش  به شمار می‌آید که می‌تواند هرگونه برش و ساییدگی را بر روی سطوح مختلف، به خوبی ایجاد کند. از صفحه برش مدرج در بسیاری از صنایع مانند ساختمان‌سازی و همچنین حرفه‌های مختلف مانند معماری استفاده می‌شود.

خط کش فلزی

همانطور که همه ما می‌دانیم خط کش وسیله‌ای است که می‌توان گفت برای همه فراگیران دانش کاربرد دارد، یعنی هم برای دانش‌آموزان و هم برای طراحان و هم برای دانشجویان مهندسی و نقشه‌کشی کاربرد بسیار بالا، زیاد و گسترده‌ای دارد. حال این خط‌کش‌ها دارای انواع مختلفی مانند چوبی، ژله‌ای و فلزی هستند که بر اساس نیاز آن را تهیه می‌کنیم. معمولاً دانشجویان معماری، از خط‌کش مخصوص معماری استفاده بسیاری می‌کنند.

لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری

پاستل گچی

به طور کلی پاستل شامل رنگدانه‌های پودری است که به یکدیگر چسبیده‌اند و باید گفت که این نوع ابزار در دو نوع گچی و چرب وجود دارد و ارائه می‌شود. اما این را بدانید که کاربرد نوع گچی بسیار به زغال شبیه است و از محو کن نیز می‌توان در این نوع آثاری که با پاستل گچی بوجود آمده‌اند، استفاده کرد. همانطور که گفتیم رنگدانه‌ها اساسا همان رنگدانه‌هایی هستند که برای حرفه‌هایی مانند نقاشی و طراحی و معماری استفاده کرد.

فیکساتور

باید گفت که فیکساتور، تکمیل‌کننده لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری است. البته این را هم در نظر داشته باشید که بدون آن هم کار شما کامل است. اما به نوعی فیکساتور باعث افزایش ماندگاری طرح معماری شما می‌شود. به علاوه این ویژگی‌ها از پوسته پوسته شدن، سیاه شدن و همچنین ریزش هم جلوگیری می‌کند.

خرید از بفروشگاه ال آی

در پایان باید بگوییم که رشته معماری به طور کلی دو جنبه هنری و فنی دارد. به خاطر اینکه در درس‌های ارائه شده دروسی مانند طراحی، زیباشناسی، جنبه هنری رشته هستند و همچنین دروسی مانند سازه‌های بتنی و فلزی، مقاومت مصالح وجود دارد که به جنبه فنی این رشته مربوط می‌شوند. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی شما را با لوازم مورد نیاز دانشجوی معماری آشنا نمودیم.

دیدگاهتان را بنویسید