بازی فکری

بازی فکری آموزشی

بازی فکری آموزشی

به دنبال ارتقاء رشد اجتماعی، ذهنی و فکری خود و کودکتان هستید؟ قبل از این که به بازی‌های رایانه‌ای روی آورید باید به دنبال راهی برای تقویت مهارت‌های فکری شوید. بی‌شک یکی از بهترین روش‌های تقویت حافظه و افزایش قدرت تمرکز  در کودکان و نوجوانان انجام بازی‌های فکری است.  اگر به دنبال خرید بهترین بازی فکری آموزشی برای تقویت حافظه و سرگرمی به شیوه ای سودمند برای کودکان و نوجوانان خود هستید در این مطلب با ما با معرفی 8 بازی فکری پرطرفدار همراه باشید.

معرفی بهترین بازی‌های فکری

در این بخش می‌خواهیم فهرستی از 8 بازی فکری آموزشی رایج را در اختیار شما قرار دهیم. بازی‌هایی که ذهن و فکر بازی کننده را به چالش کشیده و او را برای دقایقی محو خود می‌کند. ادامه این مطلب را با دقت بیشتری مطالعه کنید:

بازی فکری ماز موش کور

بازی فکری ماز موش کور

بازی فکری ماز موش کور مجموعه‌ای از مسیرهای پر پیچ و خم است که باید از بین آن‌ها موش کور را به عینکش برسانید. این بازی باعث پرورش توانمندی‌های ذهنی کودکان می‌شود. بازی فکری ماز موش کور دارای ویژگی‌های به خصوصی است که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • افزایش قدرت تمرکز در کودکان
  • دقت و توجه کودکان را تقویت می‌کند
  • بهبود عارضه حواس‌پرتی و تقویت هوش
  • تقویت مهارت‌ هوش مکانی و مسیریابی
  • با موفقیت در حل ماز حس اعتماد به نفس تقویت می‌شود
  • مهارت‌های دیداری، حرکتی و هماهنگی چشم و دست را در پی دارد

برای بازی ماز موش کور باید در مسیرهای مشخص شده حرکت کنید تا موش کور به عینک برسد.

بازی فکری ریسک

بازی فکری ریسک

بازی فکری ریسک یک بازی فکری استراتژیک، جنگی و هیجان‌انگیز است. در این بازی جهانی و محبوب، شما نقش یک فرمانده را دارید که باید از ارتش و راهبردهای استراتژیکی خود بهره برده و بر شش قاره تسلط یابید. در این بازی فکری شما چالش‌های جدید، پیروزی و شکست را در کنار هیجان تجربه خواهید کرد. با بازی ریسک در کنار خانواده خود یک سرگرمی جذاب را خواهید داشت.

این بازی به دو روش کلاسیک و معمولی بازی می‌شود که در نوع کلاسیک بازی استراتژیک‌تر خواهد بود.

بازی فکری استراتژیک ساکورا

بازی فکری استراتژیک ساکورا

این بازی یک بازی ساده و مفرح است که با بازیکنان زیادی انجام می‌شود. بازی فکری ساکورا یک بازی آرامش‌بخش  و رومیزی است که می‌تواند برای جمع‌های خانوادگی مناسب باشد. این بازی دارای قوانینی ساده و امتیازگیری راحت و سر راستی است. این بازی شامل یک مهره امپراتور، ۶ مهره نقاش، ۵۴ توکن و ۶۰ کارت است.

بازی فکری پادشاهان دومینو

بازی پادشاهان دومینو

با بازی رومیزی فکری پادشاهان دومینو شما ایده‌های خلاقانه خود را پیاده خواهید کرد. شما نقش یک پادشاه قدرتمند را دارید که قرار است با ترفندها و استراتژی‌های خود قلمرو حود را گسترش دهید و در مقابل دشمنان قد علم کنید. این بازی استدلال‌های ریاضی و هوش منطقی را پرورش داده و باعث رشد شخصیت فرد می‌شود.

این بازی در گروه‌های ۲ الی ۴ نفره انجام می‌شود. دومینوها با طرح‌های جذابی همچون کوه، دریا، جنگل، گندم زار، معدن و … در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند و شما به عنوان پادشاه قلمرو خود باید با چیدن دومینوها کنار هم قلمرویی بهتر از مابقی رقبا بسازید. هر پادشاهی که در پایان قلمرو خود را دومینوهای پرامتیاز ساخته باشد برنده است.

بازی فکری شطرنج

بازی فکری شطرنج

این بازی نام آشنا را همه می‌شناسند اما شاید بازی کردن آن را بلد نباشند. این بازی مناسب نوجوانان است و یک جنگ استراتژیک به تمام معناست. در این بازی دو نفره هر بازیکن 16 مهره دارد و یک سمت جنگ را مدیریت می‌کند. در این بازی فکری کسی برنده است که بتواند مهره شاه را در لشکر مقابل کیش و مات کند. شطرنج یک بازی فکری بین المللی است و در جای جای جهان نوجوانان و بزرگسالان به صورت حرفه‌ای این بازی را انجام می‌دهند.

بازی فکری جایپور

بازی فکری جایپور

این بازی برگرفته از بازی خارجی Jaipur است. بازی فکری جایپور به صورت رومیزی دارای بازرگانان خبره‌ای است که با داد و ستد می‌خواهند وارد دربار مهاراجه شوند. بعد از ورود به دربار باید اجناس قیمتی را به دست آورده و بفروشند. افرادی که هوش تجاری دارند عاشق این بازی فکری خواهند شد. ریسک پذیری و تصمیم‌گیری به چالش افتاده و یک فرصت تجاری شگفت‌انگیز خواهید داشت.

برای شروع بازی فکری جایپور باید ابتدا کارت‌های کالا را بر بزنید و به هر بازیکن ۵ عدد کارت بدهید. روی میز ۳ کارت شارژ ثابت قرار می‌گیرند و از بقیه کارت‌های کالا ۲ عدد به صورت تصادفی روی میز بگذارید. تپکن‌ها را از امتیاز بالا به پایین بچینید. اگر کارت‌های دست هر کدام از بازیکنان شامل کارت شتر بود آن را خارج کرده و جلوی خود می‌گذارد. در این بازی دو حالت کلی خرید و فروش کارت وجود دارد. به همین منوال بازی ادامه خواهد یافت تا شخصی برنده شود.

بازی فکری ساختنی پنتومینو

بازی ساختنی پنتومینو

این بازی ترکیبی از دوازده قطعه مرکب است که در واقع هر قطعه ۵ مربع آن به هم چسبیده‌اند. این بازی جدید و خلاقانه برای آشنایی کودکان با مفاهیم چرخش، هوش فضایی و هندسه بسیار مفید است. بازی فکری پنتومینو باعث تقویت هوش و اعتماد به نفس کودکان می‌شود و مهارت دست‌ورزی نیز افزایش خواهد یافت.

بازی فکری قلعه رودخان

قلعه رودخان

این بازی برگرفته از بازی آلمانی carcassonne است. به شهر دیدنی قلعه رودخان بروید و ماجراهای جذاب را تجربه کنید این بازی هوشمندانه و جالب با مکانیزم ساده سالانه در مسابقات جهانی برگزار می‌شود. این بازی فکری مهارت‌های فردی و استراتژیک را تقویت کرده و بسیار سرگرم‌کننده است.

خرید از فروشگاه ال آی

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ال آی ابتدا به اهمیت بازی‌های فکری در تقویت حافظه و افزایش قدرت تمرکز اشاره کرده و سپس شما را با ۸ بازی فکری آموزشی پرطرفدار و جذاب آشنا نمودیم و درنهایت ویژگی‌های بارز هر یک از بازی‌های معرفی شده را نیز برشمردیم.  اگر تمایل دارید تا برای اوقات فراغت خود، کودکان و نوجوانان تان یک بازی فکری مهیج، پرطرفدار و جذاب تهیه کنید می‌توانید از بخش بازی‌های فکری فروشگاه اینترنتی ال آی بازی فکری دل‌خواه خود را خریداری نمایید. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید