لوازم تحریر

انواع دفتر پلنر

انواع پلنر

نوشت افزارها با دو دسته کلی قلم‌ها و دفاتر تقسیم بندی می‌شوند. هر یک از این دو دسته نیز خود انواع بسیاری دارند که در مقالات قبلی به آن پرداخته‌ایم. در این مطلب نیز قصد داریم درباره انواع دفتر پلنر صحبت کنیم. دفتر پلنر، نوعی از دفترهای معمولی است که ساختار آن برای برنامه ریزی و مدیریت هر فعالیتی مهم در زندگی مناسب است. شاید تصور کنید، لزوما باید فعالیت خاصی انجام دهید تا به پلنر نیاز داشته باشید. اما این یک تصور اشتباه است. چرا که هر فردی که در زندگی خود هدفی هر چند کوچک برای دستیابی دارد، می‌تواند از این دفاتر کاربردی استفاده کند. تمامی افراد موفق و منظم برای نظم بخشیدن به امور زندگی خود به یک دفتر پلنر نیاز دارند.

با فروشگاه اینترنتی ال آی همراه باشید تا در ادامه با مفهوم پلنر، انواع، کاربردها و بهترین نوع آن آشنا گردید.

 

دفتر پلنر چیست؟

دفتر پلنر به زبان لاتین یا دفتر برنامه ریزی به زبان فارسی، دفتری است که برای مدیریت و برنامه ریزی هدف‌ها طراحی شده است. برنامه ریزی اولین و اصولی‌ترین کار برای انجام هر کار مهمی در زندگی است. این دفاتر دارای جدول بندی و زمان بندی روزانه هستند. همانطور که می‌دانید، بدون برنامه ریزی نمی‌توان به اهداف خود رسید. دفترهای پلنر در واقع ابزاری هستند برای فرایند فکری، سازماندهی و مدیریت هدف‌ها و فعالیت‌هایی که برای ما قابل اهمیت هستند. با این نوع دفاتر از تنبلی، فراموشی و بی نظمی جلوگیری می‌شود و شما در مسیر درست زندگی قرار خواهید گرفت.

دفتر پلنر

انواع دفتر پلنر چیست؟

خوب است بدانید برای برنامه ریزی اهداف لازم است در وهله اول براساس نوع هدف زمان خاصی را مشخص کنیم. زمان بندی اولین قدم برای انجام هر فعالیت در زندگی است. دستیابی به برخی از هدف‌ها به زمان کوتاه و برخی دیگر به زمان بلندتری نیاز دارد. با توجه به همین مسئله دفترهای برنامه ریزی به دسته‌های زیر تقسیم شده‌اند.

انواع دفتر پلنر عبارتند از:

  • روزانه
  • هفتگی
  • پلنر
  • سالانه
  • تحصیلی
  • فانتزی

پلنر روزانه

پلنر روزانه

دفترهای برنامه ریزی روزانه برای افراد هدفمندی است که قصد دارند روزهایی مدیریت شده داشته باشند. با خرید دفتر پلنر روزانه، شما می‌توانید به صورت هر روزه امورات خود را دقیق و با جزئیات یادداشت کنید. در این نوع دفاتر برنامه ریزی امکان یادداشت مخارج، ساعت و برنامه ورزشی، برنامه تغذیه، کتابخوانی و… را به طور دقیق با ساعت مشخص یادداشت وجود دارد. این دفتر طوری طراحی شده است که جا برای ثبت ریزه کارهای روزانه نیز دارد. دفتر پلنر روزانه در ابعاد A5 و A6 که ابعاد مناسبی برای حمل دارد. این نوع دفترها در بلند مدت سبب رشد و موفقیت فرد در زندگی خواهند شد.

 

دفتر پلنر هفتگی

پلنر هفتگی

پلنرهای هفتگی از انواع دفتر پلنر هستند که بسیار کاربرد دارند. طراحی صفحات این دفترها برای یادداشت کارهای کلی‌تر یا به عبارت دیگر هفتگی است. بسیاری از افراد فرصت ثبت روزانه فعالیت‌های خود را ندارد به این صورت از دفترهای هفتگی برنامه ریزی استفاده می‌کنند. پلنرهای هفتگی به جیبی یا کیفی نیز شناخته می‌شوند. دفنر یادداشت هفتگی دارای جدولی است که روزهای هفته در آن مشخص شده و سمت چپ آن برای نوشتن فعالیت‌ها تعیین شده است. ابعاد این نوع پلنر A5 است و صحفات آن چند منظوره می‌باشد. وزن گیری و روتین پوستی هفتگی و یا رسیدگی به مخارج در هفت روز از سری کاربردهای این دفتر است.

 

دفتر پلنر سالانه

پلنر سالانه

دفتر پلنر سالانه به دفتر تقویمی نیز شتاخته می‌شود. این دفتر برای اهداف بلند مدت و برنامه ریزی‌های سالانه طراحی و تولید می‌شود. در این تقویم سالانه، افراد می‌توانند به طور کلی فعالیت‌ها و امورات هر ماهه خود را یادداشت کنند. با ثبت کلی فعالیت‌های کاری، روزمره، آموزشی و… می‌توان بازه کاری سالانه خود را بالا برد و آن را بررسی کرد. به این صورت با بررسی آن چه در یک سال اتقاق افتاده است می‌توان برای سال آینده و دستیابی به اهداف مد نظر خود برنامه ریزی کرد. برای خرید بهترین دفاتر پلنر می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ال آی مراجعه کنید.

 

دفتر پلنر تحصیلی

پلنر تحصیلی

همانطور که از نام این پلنر مشخص است، دفترهای برنامه ریزی تحصیلی ویژه دانش آموزان، دانشجویان و به طور کلی محصلان است. این دفتر به خصوص افرادی که پشت کنکور هستند و برای تحصیل در رشته رویایی خود تلاش می‌کنند، بسیار مناسب است. پلنر تحصیلی برای برنامه ریزی ساعات مطالعه، لیست دورس، اولویت بندی، برنامه ریزی سالانه، ماهانه، هفتگی و روزانه تحصیلی و همچنین جمع بندی آن بسیار مفید و موثر است.

 

دفتر پلنر فانتزی

پلنر فانتزی

دفترهای برنامه ریزی فانتزی نیز که از انواع دفتر پلنر هستند نیز طرفدارن زیادی دارند. این سری دفترها به طور اختصاصی برای دانش آموزان و کودکان در نظر گرفته شده است. کودکان می‌توانند فعالیت‌های روزانه و برنامه‌های درسی خود را در این دفتر ثبت کنند. با تهیه این دفتر برای کودکان خود می‌توانید از سنین پایین فرزندان خود را برای برنامه ریزی در امور زندگی و دستیابی به اهداف آموزش دهید. طرح‌های دفتر پلنر فانتزی بسیار متنوع، زیبا و با رنگ بندی‌های شاد و جذاب برای کودکان است.

مزایای خرید

دفترهای پلنر برای سوق دادن انسان‌ها به سمت موفقیت در زندگی و دنبال کردن اهداف بسیار مفید هستند. با وجود دفترهای برنامه ریزی از اتلاف وقت‌ در طول روز جلوگیری شده و می‌توان از ساعات خود بهترین استفاده ممکن را کرد. زمان بندی درست و اولویت بندی و به دنبال آن تلاش برای رسیدن به هدف‌ها از ویژگی‌های این نوع دفترها هستند.

مزایای انواع دفتر پلنر عبارتند از:

  • سازماندهی و مدیریت فعالیت‌های مهم روزانه، سالانه و ماهانه
  • افزایش انگیزه در زندگی هدفمند برای دستیابی به آرزوها
  • استفاده درست از زمان و برنامه ریزی برای رسیدن به آن
  • افزایش راندمان بالای کاری در مدت زمان محدودتر
  • کاهش استرس برای انجام امور ضروری
  • ایجاد حس مثبت و شاد در زندگی
  • بهتر شدن نسخه جدیدی از خود

 

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی ال آی بهترین دفاتر پلنر که از برند نامی ایمان است را به فروش می‌رساند. دفترهای برنامه ریزی ال آی در مدل‌های روزانه، سالانه، تحصیلی، ماهانه و فانتری موجود می‌باشند. این دفترها با صحافی سیمی و دوخت با ابعاد مختلف و طرح‌های متنوع و زیبا برای انواع سنین مناسب است. دفتر پلنر طرح کهکشان و نقش جهان از پرفروش‌ترین دفاتر برنامه ریزی امسال بوده‌ است. برای خرید این دفاتر قبل از اتمام موجودی اقدام کنید. خوب است بدانید با خرید از فروشگاه ما ضمانت پس از فروش 10 روزه و ارسال رایگان تا سقف 300 هزار تومان را دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید