لوازم تحریر

انواع دفتر زبان

انواع دفتر زبان

حتما به خاطر دارید، پرجنب ­و جوش‌­ترین روزهای سال، روزهای آخر شهریور هستند. فروشگاه‌­ها و مغازه‌­های لوازم مدرسه، پر از پدر و مادرها و دانش آموزانی است که به دنبال خرید کیف، دفتر و دیگر لوازم هستند. به­‌ خصوص مغازه­‌هایی که آن ­قدر تنوع طرح و رنگ زیادی دارند دل هر مراجعه‌کننده‌ای را شاد می‌کنند و از ساعت‌ها پرسه­‌زدن در آن­ خسته نمی­‌شویم. مجموعه­‌ای از کاغذهای متصل به یکدیگر را دفتر می‌گویند که برای نگارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. واژه­‌ی دفتر از دیفترای به معنی چرم گرفته شده است.

بسیاری از مردم به دفترها توجه می­‌کنند و این توجه به خاطر قابلیت‌های آن­‌ها در نگهداری و حفظ اطلاعات، مشخصات ظاهری، استفاده­‌های روزانه و … است. دفترها یکی از قسمت‌­های بسیار مهم فروشگاه­های لوازم­ التحریر هستند. انواع مختلفی دفتر وجود دارد و برخی از آن­ها برای هدف خاصی استفاده می­‌شوند. بعضی از آن­‌ها برای برخی از مقاطع ­تحصیلی نامناسب هستند. یکی از انواع دفترها دفتر زبان است که ما در این مطلب از وب سایت ال آی می‌خواهیم به انواع آن و بهترین آن بپردازیم. لذا با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

انواع دفتر زبان

قبل از هر چیزی ابتدا انواع مختلف دفتر را بیان می‌کنیم تا اطلاعاتی کلی در این زمینه داشته باشید.

دفتر زبان

  • دفتر یک­ خط

برای نوشتن متن‌­های فارسی بیشتر از این دفترها استفاده می‌شود. فاصله خطوط به سلیقه افراد و نوع دست ­خط آن­ها بستگی دارد. فاصله بین خطوط ۶، ۷، ۸ و ۹ میلی­متر است. افراد ریزنویس از فاصله خطوط کم‌تر و افرادی که درشت‌­تر می‌­نویسند از فاصله خطوط بیشتر استفاده می­‌کنند.

  • دفتر دو خط

با عنوان دفتر زبان شناخته می­‌شوند.این نوع دفترها به­ خصوص برای مبتدیان و برای نوشتن انگلیسی مناسب است. موضوع مطلب ما نیز همین دفترها می‌باشد.

  • دفتر بی­‌خط

این نوع دفتر به منظور نقاشی به­ کار می‌­رود. اغلب دانش آموزان دبستانی­ باید دفتر نقاشی تهیه کنند ولی برای مقاطع بالاتر و دروس هنر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • دفتر شطرنجی

به آن­ها توری نیز می­گویند و برای رسم نمودار یا کارهایی با جزئیات زیاد استفاده می­‌شود. فاصله بین خطوط برای دروس ریاضی و محورهای مختصات معمولا 5 میلی­متر و برای رسم ظریف­تر 3 میلی­متر است.

انواع صحافی دفتر زبان

دفترهای زبان به گونه‌های مختلف صحافی می­شوند و هر گونه برای هدف خاصی بهتر است.

انواع دفتر زبان

  • دفتر چسبی

دارای کم­ترین استحکام است و مشکل مسطح قرار نگرفتن می‌باشد. برای مشق و تمرین مناسب هستند که بعد از تمام شدن نیازی به آن نیست.

  • دفتر سیمی

از بغل یا بالا در این دفترها سوراخ‌­هایی وجود دارند که یک سیم به صورت مارپیچ را از آن عبور می‌­دهند. در صورت بازتر بودن مارپیچ استحکام آن کم‌تر خواهد شد و این یک عیب بزرگ این نوع صحافی است. همچنین کج بودن مارپیچ باعث می­‌شود دفتر به سختی باز و صاف شود. در هنگام خرید به محکم بودن سیم و تنگ بودن آن دقت کنید.

  • دفتر فنردار

طرفداران بیشتری نسبت به مابقی دارد. از حلقه‌­های فنری یک­ لایه یا دو لایه در این دفترها استفاده می­‌شود، که باعث محکم شدن دفتر خواهند شد. این دفترها دارای ماندگاری بالا بوده و برای جزوه‌برداری یا نوشتن تمرینات استفاده می­‌شوند.

  • دفتر منگنه‌­دار

این دفترها دارای منگنه هستند و مقاوم­تر از دفترهای چسبی‌اند. در مقابل ماندگاری کم‌تر نسبت به فنری­‌ها دارند.

عوامل موثر در انتخاب بهترین دفتر زبان

در انتخاب بهترین دفتر زبان باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دفتر زبان

  • ابعاد کاغذ

دفترهای زبان دارای ابعاد مختلف هستند و در انتخاب دفتر یکی از مهم­ترین موارد اهمیت دادن به این موضوع  است. معمولا برای دفترهای مشق و تمرینات ابعاد مناسب به اندازه یک برگه (21 در 8/14 میلی­متر ) است.

  • کاغذهای سبک یا کاغذهای سنگین

از موارد مهم دیگر در بهترین دفتر زبان، وزن کاغذ آن است. البته ارتباطی بین وزن و کیفیت کاغذ وجود ندارد. بعضی کاغذهای سبک بسیار باکیفیت هستند. به عنوان یک اصل کلی، کاغذهای سنگین­تر  دوام و ضخامت بالاتری دارند. کاغذ 70 گرمی از بهترین و باکیفیت‌­ترین کاغذها برای تولید دفتر زبان است که از بین برندهای ایرانی برند سهند از آن استفاده می­کند.

  • اهمیت ضخامت برگ‌­ها

کاغذهای ضخیم سفید برای مقاطع ابتدایی مناسب هستند زیرا این کاغذها مقاوم‌­تر در برابر پاک‌­کن­ بوده و به آسانی پاره نمی‌­شوند. در نوشتن­‌های پشت ­و رو نیز کاغذهای ضخیم مناسب­‌ترند. کاغذ کاهی برای چرک‌نویس استفاده می­‌شود که برای نوشتن بر روی آن­‌ها بهتر است از خودکار استفاده شود.

  • تعداد برگ دفتر

تعداد برگ‌های دفتر زبان متفاوت بوده و دارای دفتر 40 برگ،60 برگ،80 برگ و 100 برگ هستند. با توجه به نیاز تعداد برگ دفتر را انتخاب کنید.

دفتر زبان

سخن آخر

دانشجویان و دانش‌­آموزان چه در کلاس­های آموزشی و چه در مدرسه برای یادگیری زبان انگلیسی به یک دفتر دو خط نیاز دارند. افراد مبتدی که به تمرین دست خط احتیاج داشته، از دفترهای چهار خط تولید شده بهره می‌گیرند. دفتر زبان با صحافی فنردار برای یادگیری بهتر است، این دفتر باید دارای ابعاد (21در8/14 میلی­متر) باشد. نکته دیگر برای خرید بهترین دفتر زبان با شما عزیزان در میان می­گذاریم این است که برندهای ایرانی برای بهتر کردن کیفیت­شان تمام تلاش خود را می­کنند و انصافا کیفیت لوازم ایرانی کم‌تر از خارجی نیست، با خرید از برند ایرانی از تولید ملی حمایت کنیم. در این مطلب از وب سایت ال آی شما را با انتخاب بهترین دفتر زبان آشنا کردیم. در صورت داشتن سوال می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید