لوازم نقاشی و طراحی

مزایای نقاشی با مداد رنگی چیست؟

مزایای نقاشی با مداد رنگی

آیا از مزایای نقاشی با مداد رنگی مطلع هستید؟ مداد رنگی‌ یک وسیله بسیار کارآمد و جذاب است که به علت استفاده راحت مورد علاقه اکثر هنرمندان و نقاشان قرار می‌گیرد. مداد رنگی‌ها چند دهه است که در بسیاری از کلاس‌های درس استفاده می‌‌شوند و کودکان بسیار با آن سر و کار دارند. در واقع می‌توان گفت مداد رنگی یک سرگرمی برای کودکان به حساب می‌آید که امروزه با کیفیت بالایی ساخته می‌شود.

این محصول جذاب توسط نقاشان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، طراحان گرافیک و … برای کارهای هنری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم از این وسیله جذاب زیاد استفاده می‌کنید و یا دوست دارید که بیشتر در خصوص آن اطلاعات کسب کنید با ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ال آی همراه باشید.

دلیل محبوبیت مداد رنگی چیست؟

با استفاده از مداد رنگی می‌توان سبک‌های مختلف هنری را ارائه داد که شامل سبک‌های پویا، انتزاعی، ذهنی و واقع‌گرایانه است. مداد رنگی در این سبک‌ها در کنترل احساس و طراحی جزئیات نقش بسیاری دارند.

از آنجایی که مداد رنگی در حدی شفاف است به طور کلی روی سطوح روشن و تاریک هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر این مدادها را سخت فشار ندهید بافت ریز دانه کاغذ توسط رنگدانه آن‌ها دست نخورده باقی می‌ماند. مداد رنگی‌ها علاوه بر کاربردی بودن بدون دردسر و تمیز هم هستند و به علت این که سبک و قابل حمل‌اند در سفر هم به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مداد رنگی

مداد رنگی‌ها برای مدت طولانی دوام می‌آورند و مانند گواش یا ماژیک نیستند که نگران خشک شدن آن‌ها باشید. شما تنها با چند عدد مداد رنگی و کاغذ می‌توانید طراحی‌های بسیار زیبایی را انجام دهید.

تعداد کمی از وسایل نقاشی هستند که به اندازه مداد رنگی آرامش بخش باشند چرا که شما دیگر نگران ریختن ظرف آب، لک و بوی بد نیستید پس نیاز به شستشو و تمیز کردن هم ندارید.

به همین دلایل با کمترین تجهیزات و آمادگی هم می‌توانید خلاقیت خود را روی کاغذ پیاده کنید. شما با استفاده از لایه‌بندی رنگ‌های مداد رنگی می‌توانید نوع جدیدی از رنگ‌ها را ایجاد کنید. این مدادها می‌توانند با استفاده از سوزاندن یا با کمک حلال‌ها و روغن کودک با یکدیگر ترکیب شوند.

انواع مداد رنگی

دو نوع از مداد رنگی وجود دارد که می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید باشد.

اولین و رایج‌ترین نوع آن پارافینی است که نسبت به همتای روغنی خود قیمت پایین‌تری دارد و برای یادگیری نقاشی و رنگ‌آمیزی بسیار مطلوب است. پارافین توسط چوبی احاطه شده است که باعث می‌شود به راحتی در دست قرار بگیرد. معمولاً این مداد رنگی در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود که می‌تواند مغز سخت یا نرمی داشته باشد.

مدادرنگی

نوع دیگری از مداد رنگی‌های دوست داشتنی، انواع مداد از جنس روغن است که معمولاً گیاهی هستند. انتخاب اکثر نقاشان این مداد رنگی است که نسبت به نمهستندای دیگر قیمت بیشتری دارند و در رنگ‌های متنوع‌تری هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای نقاشی با مداد رنگی

استفاده از مداد رنگی مزایای بسیاری دارد که اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • رنگ آن دائمی و ثابت است و اگر پایه روغنی بیشتری هم داشته باشد نرمتر است.
  • این ابزار بسیار تمیز و بدون دردسر است و قابل حمل بوده و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • استفاده از آن نیاز به ابزارهای جانبی ندارد و تنها با یک بسته ساده می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
  • مداد رنگی‌ها موجب می‌شوند تا بتوان با استفاده از آن‌ها سبک‌های مختلفی را ارائه داد.
  • با استفاده از مداد رنگی می‌توان روی سطوح روشن تا تیره کار کرد چرا که هم به صورت شفاف و هم نیمه مات هستند.
  • هسته مداد رنگی از رنگدانه‌های آسیاب شده ریز با موم سخت ساخته شده است که برخی از آن‌ها پوشش چوبی هم دارند.
  • از دیگر مزایای خرید مداد رنگی ایمن بودن آن است که هیچگونه آسیبی به سلامتی فرد نمی‌رساند در حالی که بعضی از ابزارهای طراحی به شرایط خاصی برای استفاده نیاز دارند.

مداد رنگی

چگونه با مداد رنگی‌ نقاشی زیبایی بکشیم؟

هنگام نقاشی با مداد رنگی ابتدا مدل مناسبی را انتخاب کنید و بعد برای سهولت انجام کار از خط‌های شطرنجی کمرنگ استفاده کنید. برای شروع هم بهتر است رنگ‌های روشن به کار ببرید. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر کار کنید بهتر است برجستگی‌های کار را با سایه‌های تیره یا روشن نشان بدهید.

سایه روشن را با فشار و ترکیب بدون رنگ  می‌توانید ایجاد نمایید. استفاده از رنگ‌های تیره و روشن کنار یکدیگر قطعاً جذابیت نقاشی شما را بالا می‌برد. اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید سبک خطی و سایه‌پردازی را هم بیاموزید.

مزایای نقاشی با مداد رنگی

خرید از فروشگاه ال آی

اگر شما هم به نقاشی علاقه داشته باشید قطعاً با مداد رنگی سر و کار دارید. امروزه تولیدکنندگان زیادی انواع مختلفی از مداد رنگی را در سرتاسر جهان تولید می‌کنند چرا که این محصول کاربردی طرفداران بسیاری دارد.

ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ال آی سعی کردیم تا از مزایای نقاشی با مداد رنگی مطالبی را ارائه دهیم. امیدواریم که نهایت استفاده را برده باشید. در خصوص مطالب گفته شده هرگونه سوال و ابهامی داشتید می‌توانید با کارشناسان سایت ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید