لوازم نقاشی و طراحی

مدادرنگی پلی کروم چیست؟

مداد رنگی پلی کروم چیست

آیا به طراحی علاقه دارید؟ چیزی از مداد رنگی پلی کروم شنیده‌اید؟ مداد رنگی‌های پلی کروم نوع منحصر به فردی از مداد‌های رنگی در صنعت طراحی هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی می‌خواهیم درباره‌ی این مدادها و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کنیم. لذا در این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه مداد رنگی پلی کروم

در سال ۱۹۰۸ مداد‌های رنگی پلی کروم ( به معنای بسیاری از رنگ‌ها ) تولید شدند و به سرعت در بین مردم شناخته شدند. یکی از قدیمی‌ترین سازنده‌های مداد، فابر کاستل نام داشت که مشتریان بسیاری را در سال ۱۷۶۱ به خود اختصاص داد. اولین بتر کاستل توانست مداد‌های رنگی پلی کروم را تولید کند. امروزه شرکت فابر توانسته با استفاده از جنگل‌های حفاظت شده، مداد‌های مخصوص شرکتش را از جمله مداد رنگی پلی کروم تولید کند.

مداد رنگی پلی کروم چیست؟

یکی از انواع مداد رنگی‌های طراحی بوده که مغز داخلی آن‌ها از روغنی که بر پایه موم قرار دارد ساخته شده است که به مداد رنگی این قابلیت را می‌دهد با حلال‌های مختلف ترکیب شود. لازم به ذکر است که این مداد رنگی‌ها رنگی کاملا زنده، بشاش و در عین حال ملایمی دارند و در برابر آب بسیار مقاوم هستند.

مداد رنگی

ویژگی‌های مداد رنگی پلی کروم

هنرمندان عرصه‌های طراحی و نقاشی نیز از این مداد رنگی‌ها برای نشان ‌دادن سرعت نور استفاده می‌کنند. دقت کنید که به دلیل وجود رنگ دانه‌های درجه بالا در آن‌ها می‌توانند تا سال‌های طولانی دوام بیاورند. این مداد‌ها در برابر خم شدن بسیار مقاوم‌اند و آن‌ قدر قوی هستند که می‌توانند در برابر هر گونه ضربه و افتادن بر روی هر مانعی جان سالم به در ببرند و کاملا ضربه‌گیر باشند.

مزیت‌های مداد رنگی پلی کروم

این مدادها دارای مزایای بسیاری هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  1. یکی از مزیت‌های این مداد‌ها خاصیت چسبندگی آن‌ها است؛ به گونه‌ای که می‌توانند به سطوح مختلفی مثل چوب، سنگ، انواع مختلفی از کاغذ، چرم و فلز بچسبند و به هنرمند این اجازه را بدهند که در هر جایی که می‌خواهند اثر خود را ثبت کنند.
  2. از مزیت‌های آن‌ها ماندگاری بالایشان است زیرا بعد از کشیده شدن، رنگشان کاملا ثابت می‌ماند و به هیچ گونه ترمیم مجدد و یا ترمیم نقاشی نیاز ندارند و برای همیشه مثل روز اول باقی می‌مانند.
  3. یکی از قابلیت‌های مهم این مداد رنگی‌ها، ایجاد یک عمق رنگ به کمک اضافه کردن لایه‌ای رنگ است. به این منظور که می‌توانید بر روی رنگ‌هایی که از قبل ریخته‌اید، رنگی جدید اضافه کنید، که البته این تکنیک‌ها نیازمند یک سری آموزش‌های ویژه است.
  4. این مداد‌ها فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر‌اند. چرا که در تهیه آن‌ها هیچ گونه مواد اسیدی به کار برده نشده است و چون برای استفاده از آن‌ها دست‌ها در تماس مستقیم با مداد قرار دارند، از به کارگیری هرگونه مواد مضر و حساسیت‌زا در تولید آن خودداری شده است.

مداد رنگی پلی کروم

قیمت مداد رنگی پلی کروم

این مداد‌ها در قیمت‌های نسبتا بالایی فروخته می‌شوند و بسته به نوع چوب موجود در آن‌ها قیمتی متفاوت خواهند داشت. لازم به ذکر است که قیمت هر مداد به مواد مصرفی که در ساخت آن‌ها به کار رفته است بستگی دارد. این قیمت برای برخی از افراد که آن را مدادی برای نقاشی و سرگرمی می‌دانند قیمت بالایی است. ولی برای هنرمندانی که به دنبال بهترین‌ها هستند و از نقاشی کشیدن لذت می‌برند، مبلغ زیادی نیست. یکی از مزیت‌های این مداد‌ها این است که می‌توانید به صورت تکی هم آن‌ها را خریداری کنید به همین خاطر با خرید رنگ‌های پر مصرف، در هزینه‌ها صرفه‌جویی داشته باشید.

سخن آخر

مداد رنگی یکی از اجزا جدایی‌ناپذیر برای خلق یک اثر هنری و زیبا است. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی درباره‌ی مداد رنگی پلی کروم مطالبی را بیان کردیم تا در صورتی که در حرفه نقاشی و طراحی فعالیت دارید یا به این موضوع علاقه‌مند هستید بتوانید اطلاعات خود را کامل نمایید. از این که تا انتهای مطلب همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید