لوازم مهد کودک

فواید خمیر بازی برای کودکان

فواید خمیر بازی

بازی کردن از لذت بخش‌ترین لحظات در زندگی یک کودک است. کودکان هیچگاه از بازی کردن خسته نمی‌شوند. یکی از خصلت‌های کودکان شوق یادگیری است. بنابراین بهتر است از سنین کودکی بازی‌هایی را در دسترس کودکانمان قرار دهیم که مفید واقع گردند. چرا که آموزش و پرورش از سنین پایین شروع می‌شود. خوشبختانه بازی‌های فراوانی برای کودکان وجود دارد که هر یک برای بالا بردن مهارتی طراحی شده‌اند. خمیر بازی از سری بازی‌های آموزشی، خلاقانه، تقلیدی، جسمی، ریاضی و هنر است. فواید خمیر بازی بسیار زیاد است و در رشد ذهنی و جسمی و البته روحی کودک تاثیر گذار می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی ال آی در این مقاله قصد بررسی فواید این بازی جذاب و محبوب را دارد. ما را همراهی کنید تا به اهمیت و نقش این بازی پی ببرید.

 

خمیر بازی چیست؟

خمیر بازی از ماده‌ای نرم و انعطاف پذیر به سبک خمیر نانوایی است. اما خمیر بازی کودکان هرگز خشک نمی‌شود و شکل پذیری بالاتری دارد. این خمیرها از مواد شیمیایی تهیه شده‌اند و خوردنی نیستند. بنابراین باید دقت کنید که این بازی برای کودکان زیر 3 سال مناسب نمی‌باشد. خمیرهای بازی کودکان رنگبندی بسیاری دارند. جالب است بدانید خمیر بازی از بهترین بازی‌های نشستنی است که به دلیل فواید زیاد در آموزشگاه‌ها به آن توجه ویژه‌ای شده است.

 

فواید خمیر بازی برای کودکان

فواید خمیر بازی

 

همانطور که گفته شد خمیر بازی نوعی اسباب بازی کودکانه است که جنبه آموزشی و پرورشی نیز دارد. در واقع علاوه بر این کودکان با بازی با این خمیر سرگرم می‌شوند و لذت می‌برند، آموزش نیز می‌بیند. این آموزش‌ها نیز روحی، ذهنی و جسمی است. بازی با خمیرهای آماده برای کودکان نوعی آموزش ابتدایی برای ورود به دنیای آموزش است.

فواید خمیر بازی برای کودکان عبارتند از:

  • رشد مهارت‌های حرکتی و جسمی
  • افزایش مهارت اجتماعی و عاطفی
  • رشد و پرورش خلاقیت کودک
  • رشد علمی، ریاضی و سواد
  • کاهش اضطراب و استرس
  • کنترل کودکان بیش فعال
  • دوری از سرگرمی‌‌ مضر

 

رشد مهارت حرکتی و جسمی

یکی از مهم‌ترین فواید خمیر بازی رشد و کسب مهارت‌های جسمی و حرکتی کودک است. به این صورت که با شکل دادن به خمیر مچ دست و انگشتان کودک فعال می‌شوند. با بازی کردن با خمیر تمامی عضلات کودک درگیر شده و برای کارهای ظریف آماده خواهد شد. مهارت دست ورزی کودک در سنین زیر 7 سال برای آمادگی ورود به مقطع اول ابتدایی بسیار قابل اهمیت و ضروری است. علاوه بر این تطابق بین حرکات دست و چشم کودک نیز ارتقا می‌یابد.

رشد و مهارت اجتماعی و عاطفی

فواید خمیر بازی

کودکان به دنبال موضوعی برای تعامل با بزرگسالان و همسالان خود هستند. تبادل نظر، همکاری، مقایسه و رقابت کودک افزایش پیدا می‌کند. به این صورت که با صحبت و تشویق از نظر عاطفی نیز رشد چشمگیری پیدا می‌کند. چرا که با ساخت اشکال گوناگون به دنبال کسب عدم رضایت و تشویق از بزرگسالان و دوستان خود می‌باشد.

 

رشد و پرورش خلاقیت کودک

یکی از خصایل کودکان تخیل و خلاقیت بالای آنان است. متاسفانه در صورتی که خلاقیت فطری کودکان پرورش پیدا نکند از بین می‌رود. بنابراین با بازی با خمیر قوه تخیل کودک رشد پیدا می‌کند. ساخت اشکال ذهنی، دقت به جزئیات و جزئی نگری، تجزیه و تحلیل تنها بخشی از مسائل تاثیر گذار بر رشد خلاقیت کودک هستند. بالا بردن خلاقیت کودک سبب می‌شود تا استعدادهای هنری و یا نهفته نیز نمایان شوند.

 

رشد علمی، ریاضی و سواد

از خمیر بازی نیز می‌توان برای آموزش‌های دیگری نیز بهره برد. در پیش دبستانی‌ها مربیان و در منازل والدین نیز نباید از این ویژگی خمیر بازی غافل باشند. زیرا به دلیل جذابیت بازی با خمیر کودکان تمایل بیشتری به یادگیری دروس علمی، ریاضی و سواد دارند. بنابراین بستری بسیار عالی و جذاب برای فراگیری علوم مختلف فراهم است. به عنوان مثال می‌توان به بررسی ساختار نرمی و انعطاف پذیری خمیر، رنگ‌ها، ساخت حروف و اعداد، درک اندازه و تعداد با توپ‌ها و یا اشکال کوچک نیز اشاره کرد.

 

کاهش اضطراب و استرس

فواید خمیر بازی

برخی از فعالیت‌ها سرشار از انرژی مثبت هستند و سفال گری و خمیر بازی یکی از آن‌هاست. کودکان با لمس کردن، فشردن و شکل دادن به خمیر بازی نرم و رنگی دچار کاهش اضطراب می‌شوند. کودک با تمرکز بر روی بازی از استرس دور خواهد شد. به همین دلیل از فواید خمیر بازی می‌توان ایجاد حس خوب آرامش را نام برد.

 

کنترل کودکان بیش فعال

بسیار از کودکان به خصوص پسران در سنین زیر 7 سال بسیار بیش فعال هستند. بیش فعالی در این سنین طبیعی است اما برای جلوگیری آن به دلیل عدم ماندگاری لازم است بر روی آن کنترل داشته باشیم. نگهداری از کودکان بیش فعال بسیار سخت است و به توجه بیشتری نیازمند می‌باشد. علاوه بر این آموزش به این دست بچه‌ها نیز طاقت فرساست. با خمیر بازی علاوه بر نشستن و سرگرم شدن این کودکان می‌تواند مطالبی را نیز به آنان آموزش داد.

 

دوری از سرگرمی‌های مضر

یکی از معایب زندگی در دنیای تکنولوژی، ازدیاد سرگرمی‌هایی چون تبلت و تلفن همراه، رایانه و تماشای بیش از حد ویدئو می‌باشد. بازی با این دستگاه‌ها سبب کاهش خلاقیت و هوش، ارتباط عمومی، ضعف در بینایی، چاقی به دلیل عدم فعالیت و… است. بنابراین بهترین راه فراهم کردن بازی‌های جذابی چون خمیر بازی می‌باشد.

 

نکات مهم در خرید خمیر بازی

فواید خمیر بازی

 

خمیر بازی کودکان از مواد شیمیایی ساخته می‌شود بنابراین بهتر است از برندی معتبر خمیر بازی را تهیه کنید. برندهای آریا و لوکی از برترین برندهای ایرانی هستند که استانداردترین خمیر را تولید می‌کنند. خمیر بازی برندهای لوکی و آریا ضد حساسیت هستند و بوی نا مطبوعی ندارند. این دو برند خوش نام تمام تلاش خود را کرده است تا محصولی مناسب با کودکان و مطمئن را عرضه کند. توجه داشته باشید خمیر بازی برای کودکان زیر 3 سال ممنوع می‌باشد.

 

کلام آخر

امید داریم با مطالعه این مطلب از مقالات فروشگاه ال آی مفید واقع شده باشیم. توجه به نیاز کودکان و پرورش و رشد آنان مسئله‌ای در خور توجه است. ما با سری مقالات ارائه شده سعی داریم به عنوان راهنما بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را به شما معرفی کنیم.

در فروشگاه ما انواع کالاهای ایرانی و خارجی با تنوعی فوق العاده در دسترس مشتری قرار گرفته است. ضمانت پس از فروش و ارسال رایگان هدیه ما بابت اعتماد شما تقدیم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید