بازی فکری

راهنمای بازی مافیا

راهنمای بازی مافیا

بازی مافیا یکی از بازی‌های جذاب است، این بازی در دسته بازی‌های فکری قرار می‌گیرد که مبتنی بر روانشناسی و تحلیل رفتار است. افراد زیادی تمایل دارند در مورد این بازی بیشتر بدانند که ما اطلاعاتی را تحت‌ عنوان راهنمای بازی مافیا در اختیار شما می‌گذاریم. اگر به راهنمای بازی مافیا هستید، حتما تا انتها مقاله از ال آی همراه ما باشید.

تاریخچه بازی مافیا

بازی مافیا برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ توسط دیمیتری دیویدوف ابداع شد. این چهره برای اولین بار این بازی را به منظور کمک به تحقیقات روانشناسی، آموزش روش‌های خواندن زبان بدن، چگونگی دریافت سیگنال‌های غیرکلامی و تدریس ارتباطات غیر کلامی در دانشکده روانشناسی دانشگاه ایالتی مسکو اجرا کرد. او برای این منظور بازی مافیا را در مکان‌‌های مختلفی چون کلاس درس، خوابگاه و اردو‌های تابستانی انجام می‌داد.

بازی مافیا

راهنمای کامل بازی مافیا

در این بازی یک نفر به عنوان بازیگردان که در اصطلاح به آن گاد می‌گویند، بازی را مدیریت می‌‌کند. این فرد خود به عنوان بازیکن، نقش بازی نمی‌کند. اما ناظر بر اعمال و حرکات تمام بازیکنان می‌باشد. نحوه بازی به این گونه است که ابتدا گاد نقش هر یک از افراد را به خود بازیکن می‌گوید به گونه‌ای که دیگر بازیکنان متوجه نقش فرد نشود. معمولا بازیگردان این کار را با پخش کارت انجام می‌دهد. بازی مافیا از دو تیم تشکیل شده یک تیم اکثریت شهروندان که از نقش‌های یکدیگر اطلاعی ندارند و تیم اقلیت مافیا که در جریان نقش‌های هم هستندد. شرکت‌کنندگان در این بازی باید با توجه به نقشی که گاد به آن‌ها داده است عمل کنند و در بازی حضور پیدا کنند.

در این بازی اعضا تیم مافیا هم تیمی‌های خود را به طور کامل می‌شناسند. اما شهروندان تنها از نقش خود آگاه هستند و در جریان نقش هیچ یک از افراد، حتی شهروندان دیگر نیستند. در این بازی تمام شرکت‌کنندگان باید سعی کنند که تا پایان بازی زنده بمانند.

بازی فکری مافیا

وظایف گاد

اولین توضیح در راهنمای بازی مافیا وظایف گاد بازی است. بازیگردان و یا همان گاد وظیفه دارد بازی را مدیریت کند و اگر متوجه تخلفی از سوی هر یک از بازیکنان شد می‌تواند آن را اخراج نماید. در طول بازی تمامی افراد برای انجام حرکات و صحبت‌هایشان باید از گاد اجازه بگیرند و بدون اجازه او نباید صحبت کنند. وظیفه اصلی گاد مبارزه با ترول‌ها می‌باشد، ترول‌ها همان خرابکارها و متقلبین بازی هستند و باید با مدیریت خود بر بازی سعی کند که بازی در روند صحیح خود انجام شود.

فازهای بازی مافیا

این بازی مهیج و جذاب در دو فاز مختلف اجرا می‌شود. فاز روز و فاز شب که توضیحاتی در مورد هر کدام را در اختیارتان می‌گذاریم. در فاز شب، بازیکنانی که نقش دارند با توجه به نقش خود در طول شب فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند. اما در فاز روز همه بازیکنان صحبت می‌کنند و براساس صحبت‌های افراد، اعضای تیم مافیا شناسایی می‌شوند‌. در هر یک از فازهای روز اگر اکثریت شرکت‌کنندگان موافق باشند، یک نفر از بازی حذف می‌شود و نقش فرد حذف شده توسط گاد اعلام می‌شود.

بازی فکری مافیا

نقش‌های بازی مافیا

در این بازی همانطور که گفته شد دو تیم حضور دارند. یک تیم شهروند و یک تیم مافیا که در هر کدام از این تیم‌ها نقش‌های متفاوتی وجود دارد. افرادی نیز هستند که به عنوان مافیا و یا شهروند نقشی ندارند که به این افراد مافیا ساده و شهروند ساده می‌گویند.

نقش‌های موجود در این بازی عبارتند از: نقش‌های مافیا که به ترتیب پدر‌خوانده و یا گاد فادر و مافیا‌ ساده و فاحشه می‌باشد. نقش‌های شهروندی که به آن نقش سفید هم می‌گویند شامل اسنایپر، دکتر، فراماسون، داروساز، کشیش، پرستار، ساقی، کارآگاه، قاضی و … می‌باشند که این افراد سعی می‌کنند در طول بازی مافیا را شناسایی و از بازی حذف کنند.

تعداد نفرات در بازی

بازی مافیا یکی از بازی‌های گروهی می‌باشد که با تعداد نفرات مختلف انجام می‌شود. اگر تعداد  افراد در این بازی کم باشد می‌توان از نقش‌های لرد، مافیا، دکتر، کارآگاه و دو شهروند بازی را پیش برد. اما اگر تعداد نفرات زیاد باشد علاوه بر اینکه بازی هیجان‌انگیز‌تر می‌شود، نقش‌های بازی هم بیشتر می‌شوند و می‌توانید نقش‌های مورد علاقه بیشتری را به بازی اضافه کنید‌. در مورد تعداد نفرات بازی مافیا باید این نکته را در نظر بگیرید که تعداد اعضای گروه مافیا باید حدوداً یک سوم جمعیت گروه شهروندان باشد. اگر در این بازی تعداد شرکت‌کنندگان زیاد بود و نقش‌هایی چون گاد‌فادر و ساقی داشتید بدانید که اولویت نقش اول با گادفادر است و بعد از آن ساقی است.

بازی مافیا

خرید از فروشگاه اینترنتی ال آی

بازی مافیا یکی از بهترین بازی‌های فکری و روانشناسی می‌باشد که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. در ایران هم نیز این بازی با استقبال عمومی مواجه شده است و افراد زیادی در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خود این بازی را انجام می‌دهند. اگر تاکنون این بازی را در جمع‌های دوستانه و خانوادگی خود انجام نداده‌اید توصیه می‌کنیم این بازی را حتما انجام دهید و لحظات هیجان‌انگیر و خوشی را در کنار هم به وجود بیاورید. حال که به طور کامل به راهنمای بازی مافیا پرداختیم، اگر تمایل به خرید نسخه اصلی این محصول دارید اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید