لوازم تحریر

دفتر کلاسوری یا دفتر؟

دفتر یا دفتر کلاسوری

ذات آدمیزاد همیشه به دنبال بهترین‌هاست. به خصوص در هنگام خرید یک وسیله هر چند جزئی به طور طبیعی افراد سعی دارند، بهترین گزینه‌ را انتخاب کنند. در رابطه با خرید لوازم تحریر نیز همواره سوالاتی چون انتخاب دفتر کلاسوری یا دفتر؟ تراش رومیزی یا تراش معمولی، اتود یا مداد و… بسیار است. فروشگاه ال آی با ارائه مقالاتی تحت عنوان‌های مختلف در رابطه با لوازم تحریر و اداری در تلاش است، مصرف کننده را در این راه یاری رساند. این مقاله را به طور کلی به بررسی مزایا و کاربردهای کلاسور و دفاتر معمولی اختصاص داده‌ایم. چنانچه شما نیز بین خرید دفتر کلاسوری  یا دفتر تردید دارید تا پایان این مطلب همراه ال آی باشید.

 

دفتر معمولی و مشخصات آن

در این دفتر نوشت افزاری است که نیاز به توضیح بیشتر ندارد. چرا که هر فردی با ویژگی‌ها و مشخصات دفتر به خوبی آشناست. دفترهای مشق یا معمولی از نظر تعداد برگه دسته بندی می‌شوند. مصرف کنندگان براساس نیاز خود می‌توانند دفتر 40 برگ تا دفتر 200 برگ را تهیه کنند. علاوه بر این دفترها از نظر نوع صحافی نیز به دسته دیگری تقسیم بندی می‌شوند. دفاتر چسبی، دوختی، سیمی، سیمی دوبل برخی از انواع صحافی‌های دفاتر هستند. نوع جلد دفتر و ابعاد یک دفتر نیز تنوع بالایی دارد. جلدهای طلقی، چرمی، مقوایی از سری جلدهای یک دفتر معمولی است. طرح‌ روی جلدهای دفترهای معمولی بسیار متنوع است و براساس انواع سلیقه و گروه سنی‌های مختلف تعریف می‌شود.

 

دفتر کلاسوری و مشخصات آن

دفترهای کلاسوری در واقع نسل جدیدی از دفاتر هستند که مورد استقبال بسیاری از افراد واقع شده است. دفترهای کلاسوری، شبیه به دفترهای سیمی است با این تفاوت که حلقه‌های نگهدارنده اوراق، قابلیت باز شدن دارند. این نوع دفتر نیز ابعاد مختلفی دارند اما به طور معمول کمی از دفترهای عادی بزرگ‌تر هستند. اما لازم است بدانید ابعاد برگه‌های این کلاسوری از ورق A4 نیز کوچکتر است. بنابراین مشکل حمل و نقل یا جای گیری در کیف نیز وجود نخواهد داشت. حلقه‌های بزرگ دفتر کلاسوری سبب راحتی در ورق زدن و نوشتن می‌شود. نوع جلد و طرح‌های این نوع دفاتر نیز مانند دفتر معمولی تنوع خوبی دارد.

دفتر کلاسوری

نکات مهم برای انتخاب دفتر کلاسوری یا دفتر

با بررسی کلی این دو نوشت افزار، انتخاب برای خرید یکی از این دو وسیله پر کاربرد آسان خواهد شد. در ادامه مطالب مقایسه‌ بین مشخصات این دو دفتر آورده می‌شود.

بررسی از نظر گنجایش و ابعاد:

ابعاد دفترهای کلاسوری به نسبت دفترهای معمولی بیشتر است. بنابراین این دفاتر برای کودکان دبستانی مناسب نیست. دفترهای کلاسوری برای دبیرستانی‌ها و دانشجویان یک گزینه عالی است. گنجایش دفتر کلاسوری قابل تغییر و معمولا بیشتر است. اما گنجایش دفترهای معمولی براساس تعداد برگه محدود می‌باشد.

بررسی از نظر مقاومت و جلد:

درست است که گفته شد تنوع جلد در دفاتر معمولی بیشتر است. اما به طور معمول دفترهای معمولی دارای جلدهای مقوایی هستند که دوام کمتری دارند. اما جلد دفتر کلاسوری بسیار مقاوم است. در نتیجه طول عمر بیشتری دارد. بنابراین برگه‌ها بهتر حفظ می‌شوند و خود جلد دفتر سال‌ها برای شما کار خواهد کرد.

دفتر یا دفتر کلاسوری

بررسی از نظر ظاهر و زیبایی:

تنوع طرح روی جلد دفترهای معمولی به نسب دفتر کلاسوری بسیار بیشتر است. در صورتی که طرح‌های دفتر کلاسوری کمتر و بیشتر در رنگ‌ بندی‌های است. در واقع اگر طرح روی جلد دفتر برای شما اولویت است به سراغ دفترهای معمولی بروید.

بررسی از نظر تعداد برگه‌ها:

یکی دیگر از منظرهای بسیار مهم در خرید تعداد برگه است. چرا که دفترهای کلاسوری این امتیاز را دارند که می‌توان به آن برگه اضافه کرد. علاوه بر این در صورت نیاز برای حمل راحت‌تر نیز می‌توان از برگه کمتری استفاده کرد. اما این ویژگی در دفترهای معمولی وجود ندارد و به طور تقریبی در دفترها امکان اصراف برگه نیز بیشتر است.

 

مزایای خرید دفتر کلاسوری به نسبت دفتر

با بررسی از لحاظ تعداد برگه، ظاهر، مقاومت، گنجایش و ابعاد دو نوشت افزار آورده شده می‌توانید بین دفترهای کلاسوری یا دفترهای معمولی براساس نیاز، سن و اولیت‌های خود یکی را انتخاب کنید. اما بر طبق آنچه آورده شد، مزیت‌های دفتر کلاسوری به نسبت دفاتر عادی بیشتر است.

مزیت خرید دفترهای کلاسوری به دفتر عادی عبارتند از:

  • قابلیت کم و زیاد کردن اوراق دفترهای کلاسوری
  • طبقه بندی و نظم دهی بیشتر به مطالب نوشته شده
  • دسترسی آسان به برگه و یا مطلب مد نظر
  • وجود زبانه برای جداسازی اوراق
  • برگه برگه نشدن اوراق
  • جلوگیری از اصراف
  • حفظ بیشتر برگه‌ها
  • طول عمر بیشتر
  • جلد مقاوم

دفتر یا دفتر کلاسوری

معرفی بهترین برند دفتر کلاسوری و دفتر

پس از انتخاب بین دفتر کلاسوری یا دفتر، مهم‌ترین نکته دقت به برند یا مارک دفتر است. برای داشتن یک خرید خوب، لازم است معروف‌ترین برندهای آن ابزار یا وسیله را شناسایی کنید. محصولات مارک‌های معتبر دارای نشان استاندارد بین المللی و ملی هستند. بنابراین تمامی موارد لازمه چون نوع کاغذ، خط کشی، وزن و… را دارا هستند.

اگر قصد خرید دفتر کلاسوری را دارید، بهتر است بدانید برترین برندهای دفتر کلاسوری شامل پاپکو و کلیپس می‌شوند. هر دو این برندها دفاتر استاندارد و زیبای خود را به فروشگاه‌های آنلاین و مجازی عرضه می‌کند. این دو برند با سال‌ها تجربه و فعالیت در این زمینه به اعتماد مشتری دست یافته‌اند.

برای خرید دفترهای متنوع، با طرح‌های زیبا، صحافی‌های اصولی، برگه‌های سفید و خط کشی دقیق لازم است از برندهای نامی چون ایمان، آریا، آرمان، سهند، پاپکو و کلیپس خرید کنید. با خرید از این برندها می‌توانید مطمئن باشید که بهترین دفتر را با کیفتی فوق العاده تهیه کرده‌اید.

 

فروشگاه اینترنتی ال آی

ال آی با هدف والای خدمت رسانی به مشتریان و حمایت از لوازم تحریر و اداری ایرانی راه اندازی شد. فروشگاه ال آی با سابقه و شناختی که از نیازهای مشتریان دارد، در تلاش است بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار مشتری قرار دهد. این ویژگی در کنار تنوع محصولات، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی چون ارسال رایگان تا سقف 300 هزارتومان و همچنین ضمانت پس از فروش 10 روزه منجر به کسب رضایت مصرف کنندگان شده است. برای راهنمایی بیشتر در رابطه با مقالاتی چون دفتر کلاسوری یا دفتر، وب سایت ال آی را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید