لوازم نقاشی و طراحی

تفاوت پاستل با مدادشمعی

تفاوت پاستل با مداد شمعی

ابزارهای نقاشی و طراحی، همواره در حال پیشرفت هستند و انواع مختلفی از آن‌ها توسط برندهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از پرکاربردترین ابزارهای نقاشی برای همه سنین، پاستل و مداد شمعی است. این وسیله، نقاشی را برای افراد لذت‌بخش کرده و باعث می‌شود که علاقه آن‌ها به هنر بیشتر و بیشتر شود. در گذشته که پاستل هنوز به بازار نیامده بود، بازار مداد شمعی بسیار داغ بود و می‌توان گفت که هر فرد در هر سنی، حداقل چند رنگ از مداد شمعی به همراه داشت. امروزه با به بازار آمدن انواع مختلف پاستل‌ها، مداد شمعی وارد یک رقابت بزرگ شده است. اگر از هردوی این ابزار، برای نقاشی استفاده می‌شود و هر دو رنگی هستند، پس تفاوت آن‌ها در چیست؟ در ادامه به بررسی تفاوت پاستل با مدادشمعی خواهیم پرداخت.

تفاوت پاستل با مداد شمعی

پاستل چیست؟

بر خلاف مداد شمعی، ممکن است همه افراد با پاستل که جدیدا به بازار آمده است، آشنا نباشند. به همین دلیل در ابتدا تعریف مختصری از پاستل و انواع آن را به شما ارائه می‌دهیم. پاستل به معنی گچ رنگ بوده و از واژه پاستلو به زبان ایتالیایی آمده است و به معنی خمیر مدادرنگی است. در واقع پاستل‌ها ابزارهای هنری برای نقاشی و طراحی هستند که از پودرهای چسباننده و رنگدانه‌دار تشکیل شده‌اند. رنگدانه‌های این مواد، مشابه با رنگدانه‌های آبرنگ، مدادرنگی و رنگ اکریلیک بوده است و به صورت پودری به یکدیگر چسبیده‌اند.

پاستل‌ها دو جنس متفاوت چرب و گچی دارند که نوع گچی آن بسیار مشابه با ذغال است. این پاستل‌ها خود انواع مختلفی دارند. شامل پاستل روغنی، مداد پاستلی، پاستل نرم و سخت و پن پاستل می‌شود. میزان نرمی و سختی پاستل‌ها به مقدار چسبی که در ساخت آن استفاده می‌شود، بستگی دارد.

تفاوت پاستل با مدادشمعی

تفاوت پاستل با مدادشمعی

حال که با پاستل این ابزار جدید نقاشی و طراحی آشنا شدید، به سراغ تفاوت میان این دو ابزار می‌رویم. از پاستل اغلب برای به تصویر کشیدن جزئیات طرح استفاده می‌کنند. پاستل‌ها، جلوه‌های مختلف نقاشی را بهتر نمایش می‌دهند و نوع نرم آن، برق زیبایی به نقاشی شما می‌بخشد.

به طور کلی، پاستل و مداد شمعی، هر دو از ماده‌ای به نام موم تولید شده‌اند و برای نگارش، رنگ‌آمیزی و نقاشی به کار گرفته می‌شوند. اما یکی دیگر از تفاوت‌های آن‌ها، میزان خمیری بودن و همچنین مقدار پوشانندگی آن‌ها می‌باشد. مداد شمعی با وجود اینکه چرب‌تر است، در مقابل رنگ‌هایی که در آب محلول هستند، مقاومت بسیار بیشتری نشان می‌دهد. علاوه بر این، از پاستل در کارهای تخصصی‌تر استفاده می‌شود و اثر هنری خلق شده به وسیله آن، ترکیب زیبایی از کاغذ و رنگ و به صورت مخملی خواهد بود. کار کردن با پاستل و ترکیب کردن رنگ‌های پاستل بسیار ساده‌تر بوده، به همین دلیل است که بسیاری از هنرمندان از آن به عنوان ابزار نقاشی طرح‌های خود استفاده می‌کنند.

با دانستن تفاوت پاستل با مدادشمعی، می‌توانید تشخیص دهید که کدام ابزار نسبت به سلیقه و مهارت شما برایتان مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید انواع مختلف مداد شمعی و پاستل‌ها را با قیمتی باورنکردنی خریداری نمایید، کافیست به وب‌سایت فروشگاه آنلاین ال آی مراجعه نمایید. در این فروشگاه، انواع باکیفیت پاستل‌ها و مدادهای شمعی برای شما عزیزان ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید