لوازم اداری

بهترین برند پوشه

بهترین برند پوشه

 حتما شما نیز برای نگهداری وسایل خود از وسایل متفاوتی استفاده کرده‌اید، یکی از این وسایل پوشه است. شاید تا به امروز برای رفع نیازهای خود به خصوص نگهداری اسناد و مدارک به دنبال پوشه‌های متفاوتی بوده‌اید و از خود پرسیده‌اید که بهترین برند پوشه را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

خوب است بدانید پوشه‌ها در سایزها و مدل‌های متنوعی طراحی شده و کاربردهای گوناگونی دارند‌. در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع پوشه‌ها و کاربردهای آن‌ها و بهترین برند پوشه بیشتر آشنا شوید. پوشه کالایی است که در آن انواع مختلف برگ‌ها، اسناد و مدارک قرار داده می‌شود. طراحی پوشه‌ها با توجه به جنس و سایز آن‌ها متفاوت است، از این رو هر فرد از پوشه به منظوری خاص استفاده می‌کند.

2 بهترین برند پوشه

  • پاپکو

شرکت تولیدی تجاری پاپکو امروزه بسیار شناخته شده است. این شرکت در سال ۶۳ با هدف تولید انواع لوازم التحریر اداری و دانشجویی تاسیس شد. این برند دارای پوشه‌های با کیفیت عالی و قیمت مناسب بوده که رضایت اغلب افراد را به خود جلب کرده است.

  • سهند

یکی دیگر از قدیم‌ترین‌های تولیدی در حوزه لوازم تحریر و نوشت افزار شرکت سهند است. این شرکت با بیش از 18 نوع پوشه متفاوت یکی از برترین تولیدکنندگان پوشه در ایران است. کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات سهند انتخابی بسیار مناسب برای خرید است.

انواع پوشه‌ها

 به طور کلی پوشه‌ها انواع مختلفی دارند. انواع پوشه بر اساس جنس به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شوند:

پوشه مقوایی

پوشه مقوایی یا کاغذی

پوشه مقوایی از پرکاربردترین نوع پوشه‌ها است که در رنگ‌‌بندی مختلف وارد بازار می‌شود و با همین رنگ‌بندی می‌توان اسناد مختلف خود را از یکدیگر جدا کرد. در ساختار این پوشه‌ها از مقوای ۳۰۰ گرمی استفاده می‌شود. همچنین برخی از تولیدکنندگان برای شفاف کردن این پوشه‌ها بر روی آن‌ها سلفون نیز می‌کشند.

 قابلیت چاپ این پوشه‌ها طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و از این رو در نمایشگاه‌ها و یا سمینارها یک ابزار تبلیغاتی ارزان قیمت به حساب می‌آیند و استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه‌تر است. برخی از پوشه‌ها در جنس‌های سیلیکونی، ژله‌ای تولید می‌شوند. برخی از پوشه‌ها در دو طرف کنج آن‌ها کش‌هایی طراحی شده است که توسط این کش‌ها می‌توان از آسیب مدارک یا گم شدن آن‌ها جلوگیری کرد.

 نوعی پوشه با نام پوشه پاپکو نیز وجود دارد. این پوشه تحت عنوان پوشه کار نیز استفاده می‌شود و از آن برای نگهداری برگه‌های پاپکو نیز می‌توان بهره برد. در مدارس دانش آموزان از پوشه‌های کاغذی با طرح ابر و بادی برای نگهداری جزوه‌های درسی یا برگه‌های امتحانی استفاده می‌کنند. همچنین به منظور برخی گردهمایی‌ها می‌توان از پوشه‌های تبلیغاتی نیز استفاده کرد.

امروزه پوشه‌های کاغذی بسیار پرمصرف شده‌اند و قیمت مناسب آن‌ها باعث شده به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب برای کسب‌وکار یا هر گونه تبلیغات خاصی مورد استفاده اکثر افراد قرار گیرند. انتخاب جنس بادوام‌تر این پوشه‌ها به اعتبار برند شما می‌افزاید بنابراین سعی کنید برای این کار همواره بهترین برند پوشه را انتخاب کنید.

پوشه پلاستیکی

پوشه پلاستیکی

پوشه‌های پلاستیکی در دسته بادوام‌ترین نوع پوشه‌ها قرار می‌گیرند. این پوشه‌ها در برابر عوامل مختلفی مانند گرد و خاک از اسناد شما به خوبی مراقبت می‌کنند. همچنین در صورت آلودگی به راحتی می‌توان آن‌ها را شستشو داد و هیچ آسیبی نمی‌بینند. طول عمر این پوشه‌ها نسبت به پوشه‌های مقوایی بیشتر بوده، از این رو قیمت آن‌ها کمی بالاتر است. انواع پوشه‌های پلاستیکی به صورت دکمه‌دار و جیب‌دار تولید و روانه بازار شده‌اند. همچنین برای جلوگیری از دیده شدن اسناد و مدارک می‌توان از پوشه‌های پلاستیکی مات استفاده کرد.

پوشه‌ دکمه‌دار نوعی پوشه‌ سمیناری است که بسیار شفاف بودع و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. ظرفیت این پوشه به اندازه‌ قرار گرفتن ۳۵ تا ۴۰ برگه است. در ساختار این پوشه هم گیره و هم دکمه به کار رفته تا از اسناد و مدارک به خوبی نگهداری کند.

پوشه‌ جیب‌دار نوعی پوشه است که در بالای آن یک جیب یا لبه دارد. این پوشه ظرفیتی به اندازه‌ ۵۰ برگ کاغذ دارد و به خوبی قابل شستشو است و با قرار دادن کاغذ درون آن هرگز کاغذها تا نمی‌خورند. به این ترتیب اگر پوشه‌ها در معرض نور نیز قرار گیرند اسناد و مدارک شما به مرور شکل اولیه خود را از دست نخواهند داد.

پوشه پارچه‌ای

نوع دیگری از پوشه‌ها از جنس چرم یا پارچه هستند. قیمت بالای این پوشه‌ها سبب شده تا نسبت به دو نوع قبلی کم‌تر مورد استفاده قرار گیرند. این نوع پوشه وزن سنگین‌تری دارد و استفاده  از آن در برخی مواقع مناسب است.

پوشه فنردار

سایز پوشه‌ها

به طور کلی پوشه‌ها در ۵ سایز مختلف زیر در بازار موجودند:

  • سایز A4 با اندازه‌ ۳۳ در ۲۳ سانتی‌متر
  • سایز A3 با اندازه‌ ۴۴ در ۳۲.۵ سانتی‌متر
  • سایز A5 با اندازه‌ ۲۳ در ۱۶.۵ سانتی‌متر
  • سایز B5 با اندازه‌ ۲۵ در ۱۸ سانتی‌متر
  • سایز A6 با اندازه‌ ۲۳.۵ در ۱۰.۵ سانتی‌متر

کاربرد پوشه‌ها چیست؟

 امروزه استفاده از پوشه‌ها به خاطر کاربردهای زیادی دارند رایج‌تر شده است به عنوان مثال برای نگهداری مدارک بیشتر از پوشه مقوایی استفاده می‌شود در حالی که در اغلب مدارس از پوشه ابروبادی به منظور حفظ مدارک آموزشی می‌توان استفاده کرد.

همچنین اغلب افراد برای ارائه و کنفرانس خود از پوشه‌ کنفرانس استفاده می‌کنند در حالیکه برای نگهداری اسناد می‌توان از پوشه‌ بایگانی استفاده کرد. در بعضی از مواقع نیز سایز اسناد اندازه A3 است از این رو از پوشه‌ A3 و اداری نیز می‌توان استفاده کرد.

 پوشه سایز A3 در بیشتر همایش‌ها و سمینارها نیز استفاده می‌شود. حتی بیشتر دانشجویان و مدیران در کنفرانس‌های خود نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. از کاربردهای دیگر پوشه‌ها می‌توان در سونوگرافی‌ها، مراکز آموزشی، رادیولوژی‌ها و آزمایشگاه‌های طبی استفاده کرد. جنس این پوشه‌ها و طراحی بی‌نظیر آن‌ها به ماندگاری طولانی‌تر آن‌ها بیشتر کمک می‌کند.

 در حالت کلی پوشه‌هایی با جنس‌های پلاستیکی عمر بیشتری نسبت به پوشه‌های مقوایی دارند و دیرتر پاره می‌شوند. همچنین با رطوبت و آب آسیبی به مدارک موجود در آن‌ها وارد نخواهد شد و این امر به نوبه خود تأثیر زیادی بر روی قیمت پوشه‌ها دارد. همواره قیمت پوشه‌های پلاستیکی نسبت به قیمت پوشه‌های مقوایی بیشتر است. از دیگر کاربردهای پوشه‌ها می‌توان به استفاده در آتلیه‌های عکاسی برای نگهداری عکس‌های چاپ شده مشتری‌ها اشاره کرد.

انواع پوشه

برای انتخاب بهترین برند پوشه لازم است به چه نکاتی توجه کنید؟

 قبل از انتخاب بهترین برند پوشه همواره سعی کنید هدف خود را از خرید پوشه مورد نظرتان مشخص کنید. پس از آن لازم است به نکاتی چند در این زمینه توجه کنید:

  • اگر قصد شما از تهیه پوشه نگهداری اسناد و مدارک برای سال‌های طولانی است خوب است پوشه‌هایی با جنس‌های بادوام و باکیفیت بیشتر را تهیه کنید.
  • اگر تمایل دارید اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه خود را درون پوشه بایگانی کنید بهتر است پوشه مناسب برای پرونده‌ها و طبقه‌بندی آن‌ها را تهیه کنید.
  • قبل از تهیه پوشه خوب است اندازه اصلی مورد نظر خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن یک پوشه با اندازه ایده‌آل تهیه کنید.
  • در صورتی که حجم اسناد شما زیاد است می‌توانید از پوشه‌هایی استفاده کنید که حجم زیادی از پرونده‌ها را در خود جای می‌دهند.
  • با توجه به این نکات و نیز با در نظر گرفتن هدف خود قبل از انتخاب و تهیه پوشه می‌توان خریدی ایده‌آل داشت و بهترین برند پوشه را تهیه کرد.

خرید از ال آی

به منظور نگهداری و حفظ اسناد و مدارک خوب است از ابزاری مناسب استفاده کرد که یکی از این ابزارها پوشه است. به طور کلی پوشه به نظم‌دهی مدارک و بایگانی منظم آن‌ها بسیار کمک می‌کند. امروزه سروکار بیشتر افراد با کاغذهای پرینت گرفته شده یا فتوکوپی‌ها به دفاتر و ادارات بیشتر شده است. به همین خاطر تمیز نگهداشتن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. از این رو بهتر است از بهترین برند پوشه استفاده کرد. در این راستا شما کافی است به فروشگاه اینترنتی ال آی مراجعه کنید.

 این وب سایت ضمن ارائه و طراحی انواع پوشه‌ها با توجه به کاربردهای آن‌ها بهترین برند پوشه را به شما مشتریان عزیز عرضه می‌دارد. همچنین کیفیت مطلوب پوشه‌های این وب سایت سبب شده تا مشتریان زیادی از آن دیدن کنند و محصولات آن را به سبد خرید خود بیافزایند.

دیدگاهتان را بنویسید