بازی فکری

معرفی بازی‌های فکری کارتی

بازی فکری کارتی

امروزه به‌ منظور بهبود و رشد مهارت‌های اجتماعی و تقویت پرورش ذهن کودکان انجام بازی‌های فکری کارتی در قالب گروهی پیشنهاد می‌شود. از آن جایی ‌که اکثر کودکان به بازی‌های کامپیوتری و موبایل علاقه‌مند هستند، سلامتی جسمی و روحی آن‌ها در خطر است. در نتیجه بازی‌های فکری کارتی با افزایش دقت، تمرکز و پرورش مهارت‌های ذهنی با تضمین سلامتی جسمی و روحی کودکان جایگزین مناسبی هستند. طراحی این نوع بازی‌ها در انواع موضوعات برای سنین مختلف صورت‌ گرفته تا پاسخگویی به تمام سلایق به‌ نحو احسن صورت گیرد. واضح است انتخاب یک بازی فکری کارتی در بین هزاران بازی موجود در بازار برای کودکان و والدین کار ساده و راحت نیست. به همین منظور ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ال آی به معرفی بهترین بازی‌های فکری کارتی پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

معرفی بازی فکری کارتی

همواره کودکان به بازی‌های فکری علاقه‌مندی نشان داده‌اند اما درصد کمی از بزرگسالان همپای کودکان به این بازی‌ها می‌پردازند؛ زیرا بزرگسالان آن‌ها را کودکانه تلقی می‌کنند. اما امروزه این نگرش اشتباه در میان خانواده‌ها وجود ندارد. بازی‌های فکری کارتی که با نام بازی‌های رومیزی نیز شناخته می‌شوند از چند خصوصیت مهم برخوردار هستند. اول آن که قابلیت حمل دارند پس به ‌راحتی به هر مکانی برده می‌شوند. دوم قوانین ساده‌ آن‌ها موجب شده تا هر فردی به‌ راحتی با آن‌ها بازی کند و در آخر این ‌که با وجود قوانین ساده و مختصر جذابیت‌هایی نیز دارند که در نتیجه بازی کردن با آن‌ها به تمام سنین خوش می‌گذرد. چند مورد از بازی‌های فکری کارتی عبارتند از:

بازی فکری کارتی کاستل


برای خرید بازی فکری کاستل همین جا کلیک کنیذ.


بازی فکری کاستل

 یکی از بازی‌های کارتی جذاب و پرهیجان بازی فکری کاستل است. توانسته با ساختار کلی نسبتاً ساده خود در میان انواع بازی‌های کارتی محبوب شود و طرفداران خاصی را نیز داشته باشد. ذهن مخاطب از همان ابتدا درگیر یک ‌روند داستانی زیبا و خاطره‌انگیز شده در نتیجه ادامه بازی به طریق مؤثرتری دنبال می‌شود. کاستل نسخه ترجمه ‌شده NOX بازی خارجی پرطرفدار است. بازیکنان در این بازی رقابت بسیار تنگاتنگ و جذابی را با یکدیگر تجربه می‌کنند. با آن که طراحی بازی کاستل در قالب ترس و وحشت است اما در حقیقت طنز بسیار ظریفی نیز در زیرلایه‌های مخصوص آن دیده می‌شود.

داستان از این قرار است که اهالی قلعه باستانی کاستل یعنی آقا کله کدو، استاد گور به ‌گور و جناب کهنه پیچ به رسم هر سال برای شرکت در مراسم هالووین آماده می‌شوند. ترساندن مردمان از سرگرمی این مرده‌های نمردنی است. در جعبه بازی کارتی کاستل ۹۰ عدد کارت و یک دفترچه راهنما کوچک به چشم می‌خورد. هر یک از اهالی قلعه کاستل که بازیکنان بیشتری را زهره ‌ترک کند برنده بازی است.

بازی فکری سالاد سوسکی

بازی فکری سالاد سوسکی

اگر به‌ دنبال یک بازی کارتی جذاب برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خود می‌گردید پس بازی فکری کارتی سالاد سوسکی را انتخاب کنید. این بازی کارتی با ترکیبی از حافظه دیداری، ‌شنیداری و سرعت ‌عمل به ‌خوبی مهارت‌های شما را به چالش می‌کشد. در این بازی کارتی لازم است یک سالاد شیرازی خوشمزه با گوجه، خیار، پیاز و البته لیمو درست کنید. در بازی سالاد سوسکی بازیکنان باید اسم کارت خود را با صدای بلند بگویند. هر کس که زودتر از شر کارت‌های خود خلاص شود برنده بازی است. البته توپوق زدن، مکث بیشتر از سه ثانیه و تکراری بودن کارت‌ها باعث می‌شود همه کارت‌ها رو شده دوباره به دست بازیکنان برگردد. این بازی برای ۲ تا ۶ بازیکن با رده سنی شش سال به بالا مناسب است. محتویات جعبه بازی سالاد سوسکی شامل ۱۲۸ کارت‌ بازی و راهنما بازی می‌شود.


برای خرید بازی فکری سالاد سوسکی همین جا کلیک کنید.


بازی فکری هدبند

بازی فکری هدبند

از محبوب‌ترین بازی‌های فکری کارتی در کشور ژاپن هدبند است. این بازی در کشور ایران نیز علاقه‌مندان خاص خود را دارد. مهم‌ترین ویژگی بازی فکری کارتی هدبند همراهی بازی با آموزش منحصر به‌ فرد برای کودکان است. اجرا این بازی حس کنجکاوی کودکان را برانگیخته می‌کند. آن‌ها با استفاده از هوش و حافظه کوتاه ‌مدت خود به سوالات کلیدی پاسخ می‌دهند. والدین می‌توانند همزمان به فرزندان خود زبان‌های انگلیسی و عربی را نیز آموزش دهند؛ زیرا کارت‌های بازی فکری هدبند در سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی طراحی ‌شده ‌است. با خرید بازی فکری هدبند ۶۰ عدد کارت رنگی، ۶ عدد هدبند، ۱۸ عدد سکه و یک عدد ساعت شنی مشاهده خواهید کرد.

۲ الی ۶ بازیکن با رده سنی چهار سال به بالا می‌توانند به این بازی مشغول شوند. برای شروع بازی تمام بازیکنان هدبندها را بر روی سرشان قرار می‌دهند سپس روی هدبند هر نفر یک کارت تصویر می‌گذاریم. با برگرداندن ساعت شنی هر بازیکن با سوال پرسیدن و جواب بله و خیر سایرین تصویر روی کارت را حدس می‌زند. پاسخ صحیح منجر به دریافت یک سکه جایزه می‌شود. در غیر این ‌صورت به بازیکن سکه‌ طلا تعلق نمی‌گیرد. با تهیه این بازی برای کودکان به افزایش هوش، دقت، تمرکز و سرعت‌ عمل، مهارت‌های اجتماعی، زبان‌آموزی و … آن‌ها کمک خواهید کرد.


برای خرید بازی فکری کارتی هدبند اینجا کلیک کنید.


بازی فکری دژ

بازی فکری دژ

در بازی فکری کارتی دژ از ترکیب نقش منفی و بازی‌های استراتژی شهرسازی استفاده ‌شده‌ است. طراح خوش‌آواز فرانسوی بروند فدوتی در سال ۲۰۰۰ این بازی بسیار محبوب را طراحی کرد. هدف هر بازیکن در بازی کارتی دژ ساختن یک شهر قدرتمند توسط برج و بارو است. بازیکنان در ابتدا بازی یک نقشه مخفیانه را انتخاب می‌کنند و از مزایا آن نقش در طول بازی استفاده می‌برند.

انتخاب هر نقش به شما یک ویژگی منحصر به ‌فرد ارائه می‌دهد؛ مثلاً با انتخاب نقش راهزن می‌توانید پول دیگر بازیکنان را بدزدید. برای ‌آن ‌که شهر و اموال خود را از گزند دیگر بازیکنان مصون کنید، باید بر اساس اطلاعات هویت دیگر بازیکنان را تشخیص دهید. در نهایت بازیکن با بیشترین امتیاز به‌ عنوان برنده و بهترین حکمران قلعه معرفی می‌شود. تجسم زندگی در شهرهای نوین برای اکثر ما دشوار است اما با تجربه بازی فکری دژ و ورود به جهان بازی این کار ممکن می‌شود.


برای خرید بازی فکری دژ در اینجا کلیک کنید.


بازی فکری کارتی چشمک

بازی فکری چشمک

بازی فکری کارتی چشمک یک بازی ایده‌آل برای شکستن یخ مهمانی و ایجاد یک فضا شاد و پرهیاهو است. شما برای اجرا این بازی به تعداد ۴ تا ۸ نفر با رده سنی هشت سال به بالا نیاز دارید. از طریق چشمک زدن بیشترین امتیاز را به دست آورید بدون آن که دیگران متوجه شوند. این بازی که برگرفته از بازی خارجی wink است به تقویت مهارت دقت و اعتماد به نفس کمک می‌کند. برای آن که برنده بازی سرگرم‌کننده ساده و جذاب چشمک شوید با زیرکی و اعتماد به ‌نفس شریک خود را پیدا کنید. همچنین با دقت سایر بازیکنان را در نظر بگیرید تا بتوانید به آن‌ها اتهام همدستی بزنید. محتویات جعبه‌ بازی چشمک شامل دو سری کارت شماره‌گذاری شده ۳۶ عددی، ۳۲ عدد کارت اتهام، ۸ عدد کارت رنگی، ۸ عدد آدمک رنگی و دفترچه راهنما بازی است.


برای خرید بازی فکری چشمک همین جا کلیک کنید.


خرید بازی فکری از فروشگاه اینترنتی ال آی

بازی‌های فکری کارتی از آن دست بازی‌هایی هستند که در اتاق هر کودکی علاوه‌ بر انواع اسباب‌بازی‌های رنگارنگ باید حضور داشته باشند. این نوع بازی‌ها علاوه ‌بر سرگرم کردن کودکان دلبند شما به یادگیری انواع مفاهیم آموزشی نیز کمک می‌کنند. برای نمونه تقویت هوش مالی کودکان با بازی فکری کارتی عمو پول‌دار صورت می‌گیرد. بازی‌های فکری کارتی در دسته بازی‌های گروهی قرار می‌گیرد که می‌توانید در جمع‌های ۴ یا ۲ نفره انجام دهید. تجربه ساعت‌ها سرگرمی و هیجان‌زدگی با این نوع بازی‌ها میسر شده ‌است. والدین با تهیه آن‌ها می‌توانند کودکان خود را شگفت‌زده کرده و به افزایش اطلاعات آن‌ها منجر شوند.

فروشگاه اینترنتی ال آی با هدف جلب اعتماد و اطمینان مشتریان گرامی به ارائه باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین بازی‌های فکری کارتی اقدام کرده‌ است. شما مشتریان عزیز می‌توانید بدون هیچ‌ گونه نگرانی از اتلاف وقت ارزشمند خود به سایت ال آی مراجعه کنید و از میان تنوع بالای محصولات محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. ما درصدد آن هستیم که برای شما هموطنان از خرید اینترنتی یک تجربه لذت‌بخش را رقم بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید