لوازم تحریر

استفاده مجدد از خودکار خشک شده

خودکار، پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین نوشت افزار است. هر فردی که سواد داشته باشد، به نوعی با خودکار سر و کار دارد. در انواع مشاغل، آموزشگاه‌ها و حتی زندگی روتین به نوشت افزارها نیاز داریم. مزایایی چون عدم نیاز به تراشیدن، جوهر پر رنگ و واضح، تنوع رنگ بندی و طول عمر بالا سبب محبوبیت خودکار شده است. یکی از مشکلاتی که قطعا در هنگام استفاده از خودکار با آن مواجه شده‌اید، قطعی جوهر یا خشک شدن است. این شرایط ناخوشایند به یک معضل بزرگ برای افرادی دائما با خودکار سروکار دارند، تبدیل شده است. به همین جهت، این مطلب را به طور کلی به استفاده از خودکار خشک شده، اختصاص داده‎ایم.

برای بسیاری از افراد سوال است که آیا می‌توان از خودکار خشک شده استفاده کرد؟ چگونه خودکاری که خشک است را درست کنیم؟ برای پاسخگویی به سوالات خود و پیدا کردن راه حل مناسب، با فروشگاه اینترنتی ال آی همراه باشید.

چگونگی استفاده از خودکار خشک شده

قطعا بارها برای شما پیش آمده است که در حین نوشتن، جوهر خودکار شما قطع و وصل شود. نوشتن با چنین شرایطی دشوار، ناخوشایند و حتی غیر ممکن است. علاوه بر این در مواقعی ممکن است هر چقدر خودکار را روی صفحه بکشید، هیچ جوهری از آن خارج نشود! شما با پیاده‌سازی راه کارهایی ساده می‌توانید خودکار خود را درست کنید. این راه‌ کارها به دو روش کلی تقسیم بندی می‌شوند.

خودکار خشک شده

روش‌های استفاده از خودکار خشک شده عبارتند از:

  • روش دستی
  • روش ابزاری
  • روش‌های دستی راه‌اندازی خودکار

روش دستی، ساده‌ترین نوع راه‌اندازی خودکار به صورت مجدد است. در صورتی که در محیط کاری و یا آموزشی هستید و به خودکار نیاز دارید، از روش دستی استفاده کنید. در واقع راهکارهایی که ارائه می‌شود، بسیار ابتدایی‌ است.

شاید ساده به نظر برسد، اما با عمود گرفتن و سپس فشار آوردن به خودکار می‌توانید به نتیجه برسید. دقت داشته باشید، خطوط دایره‌ای بسیار کارآمد خواهد بود. این کار را برای چند ثانیه بدون مکث انجام دهید.

در روش بعدی لازم است، درون لوله جوهر بدمید. مغزی جوهر را بیرون آورده و چندین ثانیه درون آن محکم فوت کنید. اگر راه جوهر خودکار شما باز نمی‌شود، از همان محل خروجی بدمید. این کار سبب می‌شود تا هوای داخل جوهر خارج شود.

با انجام هر راه حل، خودکار را مرتب تست کنید و در صورت کارساز نبودن روش‌های پیشنهادی، روش دیگر را امتحان کنید. خودکار را در دست بگیرد و شروع به تکان دادن کنید. این کار به خارج کردن حباب‌های موجود در سلیندر جوهر کمک خواهد کرد.

روش پایانی دستی، تنها جابه‌جایی جوهر است. در حال حاضر بهترین و ساده‌ترین روش، جایگزینی مغزی جوهر است. پس با استفاده از خودکاری قدیمی و شکسته می‌توانید خودکاری نو داشته باشید.

  • روش‌های ابزاری راه‌اندازی خودکار

ممکن است خودکار خشک شما با روش‌های دستی که در قسمت قبلی گفته شد، به نتیجه نرسد. بنابراین ناامید نشوید. شما می‌توانید راه حل‌های ابزاری را امتحان کنید. در وهله اول ابزار ساده و در دسترس را برای راه‌اندازی خودکار به کار خواهیم گرفت.

از یک سطح لاستیکی که مقاومت بالایی دارد، مثل ته کفش استفاده کنید. شما با فشار وارد کردن و کشیدن خودکار به ته کفش، می‌توانید به نتیجه برسید. هر سطح سخت دیگر یا سمباده برای این روش مناسب است. فقط دقت داشته باشید، برای جلوگیری از رد جوهر از یک کاغذ استفاده کنید. پاک‌کن نیز شیء مناسبی برای آزادسازی توپی سر خودکار است. پس در صورت عدم وجود دیگر ابزار از پاک‌کن قدیمی خود استفاده کنید.

مغزی خودکار را خارج کرده و آن را در الکل شستشو دهید. با دقت توجه کنید. حداقل 5 دقیقه زمان برای اثرگذاری و رنگ‌دهی جوهر نیاز دارید. البته بیش از 5-6 دقیقه نیز توصیه نمی‌شود.

حرارت دادن یک روش قدیمی دیگر برای استفاده از خودکار خشک شده است. شما با استفاده از فندک می‌توانید نوک خودکار را گرم کنید. از حرارت مستقیم و بیش از حد جلوگیری کنید. زیرا احتمال ذوب شدن بدنه پلاستیکی خودکار وجود دارد.

گرمای خشک کن، شوفاژ، بخاری و سشوار نیز برای این روش کارساز است. در صورت عدم دسترسی به موارد گفته شده، از آب جوشیده استفاده کنید. آب را بجوشانید و سپس خودکار خشک شده را داخل پلاستیک جای دهید و درب پلاستیکی را گره بزنید. اجازه دهید حداقل 10 یا 15 دقیقه خودکار درون آب جوش قرار داشته باشد.

از محلول لاک پاک‌کن یعنی استون استفاده کنید. استون یک ماده حلال است که سبب حل شدن جوهر خشک شده خودکار می‌شود. یک سیم باریک نیز در پیدا کردن نقاط خشک و یا آزاد کردن هوای داخل مغزی می‌تواند موثر واقع شود.

دیگر روش‌هایی برای راه اندازی خودکار

روش‌هایی که آورده شد، همگی راه‌هایی برای درست کردن خودکاری است که رنگ نمی‌دهد. در صورتی که با پیاده‌سازی مراحل قبل، موفق به درست کردن خودکار خود نشدید، برای آخرین تلاش‌ها می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید.

  • قرار دادن زیر آب گرم یا سرد
  • کشیدن نوک خودکار روی پارچه خیس
  • قرار دادن در ماکروویو به مدت کوتاه
  • کشیدن نوک ماژیک روی نوک خودکار
  • استفاده از مکش بینی برای خروج هوا

خودکار خشک شده

کلام آخر

روش‌های فوق همگی از سری راه‌ حل‌های امتحان شده برای استفاده از خودکار خشک شده هستند. بهتر است در وهله اول از روش‌های ساده استفاده کنید. زیرا ممکن است خودکار شما با روش‌های اولیه مجدد راه‌اندازی شود. در برخی مواقع دلیل خشکی یا قطعی جوهر خودکار، انتخاب برند نامناسب است. برندهای نامعتبر به دلیل استفاده از جوهرهای غیرمرغوب، دچار چنین معضلاتی می‌شوند. فروشگاه اینترنتی ال آی بهترین خودکارهای ایرانی و خارجی را عرضه می‌کند. با خرید از فروشگاه ما، ارسال رایگان تا سقف 300 هزارتومان هدیه‌ای کوچک برای مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید