لوازم تحریر

لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان

لیست لوازم تحریر کلاس اول

فرزند شما هم از مهر ماه به کلاس اول می‌رود؟ هیچ اطلاعاتی در مورد لیست لوازم تحریر کلاس اول ندارید؟ به طور قطع یکی از شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین لحظات زندگی پدران و مادر، شروع به تحصیل فرزند آنها است. همچنین این مقطع برای کودکان نیز بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

یک پدر یا مادر مهربان و دلسوز علاوه بر همراهی از نظر روحی، تمام تلاش خود را برای تأمین لوازم مناسب نیز انجام خواهد داد. حال اگر شما هم دوست دارید فرزند خود را در راه رسیدن به این هدف بزرگ همراهی کنید، این مقال را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم شما را با لیست کامل و جامعی از لوازم تحریر کلاس اول، معرفی و نکات مهم در هنگام خرید آنها آشنا کنیم.

لیست لوازم تحریر ضروری برای کلاس اولی‌ها

بسیاری از پدران و مادران هنوز تجربه‌ای در مورد وسایل موردنیاز کودک در هنگام تحصیل ندارند. ما بر آن هستیم تا با ارائه لیستی کامل نه تنها این گروه از والدین را راهنمایی کنیم بلکه به سایر والدین که تا به حال فرزندان دیگر خود را هم راهی کلاس اول کرده‌اند و تجربه‌ای نسبی دارند نیز نکاتی مهم و کلیدی را گوشزد نماییم.

مداد رنگی (162)

دفتر (807)

جامدادی (102)

پاکن و تراش (81)

با وجود اینکه مدارس مختلف لیست‌های متنوعی را در اختیار والدین قرار می‌دهند اما برخی از مواردی که در لیست لوازم تحریر مورد نیاز برای کلاس اول همه مدارس به صورت مشترک قرار دارد، بدین شرح است:

برای کلاس اول چه دفاتری بخریم؟

کودکان تا قبل از ورود به مدرسه تنها از دفتر نقاشی استفاده می‌کنند، در کلاس اول هم به این دفتر نیاز دارند پس برای شروع بهتر است یک دفتر نقاشی مناسب تهیه کنید. اما سؤال اینجاست که چه دفتری مناسب است؟

باید گفت که کودکان تا قبل از ورود به مدرسه تجربه‌ای در خصوص نگهداری از وسایل خود ندارند به همین خاطر توصیه می‌شود از دفاتر معمولی برای آن‌ها استفاده کنید، دفاتر سیمی یا فنری صرف‌نظر از ظاهر زیبا و جذاب خود، برای کودکان مناسب نیستند و نگهداری از آن‌ها سخت است. همچنین توصیه می‌شود که از طرح‌های ملی و المان‌ها و شخصیت‌های ایرانی برای کودکان استفاده کنید زیرا بسیار از شخصیت‌ها و نمونه‌های خارجی، الگوی مناسبی برای کودکان ما نیستند.

سؤال بعدی این است که برای کلاس اول باید چه تعداد دفتر خط‌دار و به صورت چند برگ تهیه کرد؟ دانش‌آموزان پایه اول به طور کلی به 4 عدد دفتر با مشخصات ذیل نیاز دارند:

  • یک عدد دفتر 60 برگ برای درس علوم
  • سه عدد دفتر 80 برگ برای دروس نگارش، فارسی و ریاضی

در کنار این موارد باید یک دفترچه یادداشت کوچک نیز برای آن‌ها خریداری کنید تا از آن برای یادآوری مشق‌ها یا پیام معلم به والدین استفاده کنند. همچنین ممکن است برخی مدارس از شما بخواهند یک دفتر شطرنجی نیز برای دانش‌آموز تهیه کنید.

لیست لوازم تحریر مورد نیاز کلاس اول دبستان

چه مدادی برای کلاس اول بخریم؟

همان‌طور که گفته شد در کلاس اول دانش‌آموز هنوز هم ساعاتی را به کشیدن نقاشی می‌پردازد به همین دلیل باید برای او یک بسته مداد رنگی 12 رنگ تهیه کنید. در کنار آن باید چند مداد سیاه و قرمز نیز برای نوشتن مشق خریداری شوند. توصیه می‌شود مداد سیاه و قرمز را به صورت بسته‌ای تهیه کنید زیرا فرزند شما به بیشتر از یک مداد در طول سال تحصیلی نیاز خواهد داشت و خرید بسته کامل آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

نکته مهم دیگری که باید در خرید مداد از لیست لوازم تحریر کلاس اول رعایت کنید، بررسی میزان رنگ‌دهی آن است. بدین منظور کافی است تا با آن بر روی صفحه چیزی بنویسید یا قسمت زغال مداد را بین دو انگشت خود قرار داده و مداد را بچرخانید باید ردی از رنگ مداد بر روی پوستتان باقی بماند.

آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد شکل ظاهری مداد است، مدادهایی که دارای مقطع چندوجهی هستند کمتر از مدادهای گرد دست کودک را خسته می‌کنند و استفاده از آن‌ها برای دانش‌آموزان کلاس اول راحت‌تر است.

پاک‌کن و تراش را فراموش نکنید!

یکی دیگر از اقلام ضروری برای دانش‌آموزان کلاس اول پاک‌کن و تراش است. بهتر است از پاک‌کن با سایز بزرگ استفاده کرد تا نگهداری از آن‌ آسان باشد و امکان بلعیدن آن توسط کودک کاهش پیدا کند. همچنین پاک‌کن‌هایی که رنگی تیره دارند معمولاً ردی از کثیفی بر روی کاغذ باقی می‌گذارند.

تراش مناسب کلاس اولی‌ها تراشی است که به راحتی در دست جای گیرد و تیغه آن به انگشت کودک صدمه نزند. انواع تراش مخزن‌دار می‌تواند به رعایت بهداشت و نظافت کمک فراوانی کند.

لیست لوازم تحریر کلاس اول

یک خط‌کش خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

شما باید یک خط‌کش ساده و یک خط‌کش شابلون دار با طرح‌های هندسی برای کودک خود خریداری کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که این خط‌کش نباید لبه‌های تیزی داشته باشد، پس خط‌کش‌های فلزی مناسب نیستند. همچنین خط‌کش‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای با شکنندگی بالا، عمر کمی دارند. بهترین و مناسب‌ترین خط‌کش برای کلاس اولی‌ها، خط‌کش‌های ژله‌ای هستند که لبه‌هایی گرد و ظاهری انعطاف‌پذیر دارند.

جامدادی پارچه‌ای یا فایبر؟

یکی از وسایل مهم از لیست لوازم تحریر کلاس اول، جامدادی است. این وسیله علاوه بر نظم دادن به مداد‌ها، تراش، پاک‌کن و حتی خط‌کش، حمل‌ونقل آن‌ها را نیز آسان می‌کند و احتمال گم شدن آنها را کاهش می‌دهد. اما سؤال اینجاست که جامدادی پارچه‌ای بهتر است یا فایبر؟ با وجود اینکه جامدادی‌های فایبر طرح‌های زیبا و جذابی دارد اما باید اذعان کرد که جامدادی پارچه‌ای بهترین انتخاب برای فرزند کلاس اولی شما است. زیرا استفاده از آن آسان است، طول عمر بالایی دارد و حمل‌ونقل آن با توجه به وزن پایینش بسیار راحت است.

آیا باید لوازم ساخت کاردستی نیز تهیه کرد؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم کودک در پایه اول هنوز هم با بازی و سرگرمی آموزش می‌بیند یکی از این روش‌ها ساخت کاردستی است. بنابراین شما باید یک قیچی کوچک با نوک‌گرد و چسب مایع یا چسب ماتیکی نیز برای او تهیه کنید. گاهی معلم از شما می‌خواهد کاغذ یا مقوای رنگی نیز تهیه کنید.

جلد و برچسب را فراموش نکنید!

آیا دوره تحصیلی خود را به خاطر دارید؟ لذت شروع مدرسه با جلد کردن کتاب‌ها و دفاتر دوچندان می‌شد. هنوز هم برای نگهداری از کتاب‌ها و دفاتر دانش‌آموزان باید آن‌ها را جلد کرد، بهتر است از نایلون شفاف استفاده کنید. همچنین باید برچسب نام و نام خانوادگی در دو سایز بزرگ برای کتاب‌ها و دفاتر و کوچک برای مداد‌ها و سایر نوشت‌افزار تهیه کنید.

لیست لوازم تحریر مورد نیاز کلاس اول دبستان

کلر بوک چیست و چه کاربردی دارد؟

کلر بوک پوشه‌ای با کاورهای شفاف متصل به یکدیگر است که می‌توان در هر قسمت از آن یک دسته از اوراق را نگهداری کرد. شما باید برای کودک کلاس اولی خود یک کلر بوک 60 برگ مناسب در سایز A4 تهیه کنید تا کاربرگ‌های تحصیلی خود را در آن‌ها قرار دهد. همچنین باید یک پاکت دکمه‌دار سایز A4 نیز برای او خریداری نمایید.

سایر لوازم تحریر کلاس اول

وسایلی مانند آهنربا، مکعب چینه 90، چوب‌خط و خمیربازی نیز ممکن است بر اساس تشخیص معلم کلاس اول در لیست خرید شما جا بگیرند. این موارد به صورت اختیاری است و در صورتی که مدرسه از شما بخواهد باید تهیه گردد.

خرید لیست لوازم تحریر کلاس اول از فروشگاه اینترنتی ال آی

فروشگاه اینترنتی ال آی با ارائه انواع نوشت‌افزار مهدکودک و پیش‌دبستانی و تنوع بالا در لیست لوازم تحریر کلاس اول می‌تواند پاسخگوی نیاز هر سلیقه‌ای باشد. با ورود به این وب‌سایت به دنیای رنگارنگ لوازم تحریر پا می‌گذارید! دیگر نیازی نیست ساعت‌ها در بازار به دنبال تهیه این لوازم باشید می‌توانید تمام آنها را به صورت یکجا از ال آی تهیه کنید و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود از ارسال رایگان در خریدهای بالای 300 هزار تومان نیز لذت ببرید.

خریدی راحت، آسان و مقرون‌به‌صرفه را در ال آی تجربه می‌کنید. این فروشگاه اصالت محصولات خود را تضمین می‌نماید و دارای ضمانت 10 روزه مرجوعی کالا است و جای هیچ نگرانی برای مشتریان خود باقی نمی‌گذارد. نماد اعتماد الکترونیکی نیز امنیت پرداخت‌های اینترنتی شما را تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید