لوازم اداری

لوازم مورد نیاز هر اداره

لوازم مورد نیاز هر اداره

تابه حال به ادارات جهت کارهای مربوطه مراجعه نموده‌اید؟ حتما با لوازمی که مورد استفاده افراد در اداره‌ها و سازمان‌ها (Office Supplies) قرار می‌گیرد روبه‌رو شده‌اید. البته قطعا لوازم مورد نظر ما، لوازم آشپزخانه اداره نیست و می‌خواهیم درباره لوازم و وسایل اداری شرکت‌ها که بسیار در پیشبرد اهداف آن‌ها موثر هستند سخن بگوئیم. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ال آی شما قصد داریم تا لیست لوازم مورد نیاز هر اداره و میزکار را به شما بگوییم. اگر قصد خرید وسایل جدید را برای اداره دارید با ما تا انتها همراه باشید.

لوازم تحریر و وسایل تحریر

در اداره‌ها معمولا به لوازم تحریری از قبیل کاغذ و خودکار نیاز است. این کاغذ و خودکار و لوازم مانند آن با وجود تکنولوژی‌هایی مثل لپ تاپ و تبلت، هنوز کاربرد خود را از دست نداده‌اند و در خانه و اداره‌‌ها می‌شود آن‌ها را یافت. به طور کلی لوازم مورد نیاز هر اداره به شرح زیر هستند.

لوازم اداری

  • لوازم تحریر

این نوع شامل انواع پوشه در ابعاد مختلف ( چون کاغذ اداری ممکن است به غیر از آچار ابعاد دیگری نیز داشته باشد.)، چهار رنگ خودکار، سبز، آبی و مشکی قرمز، کلاسور، تقویم سال موردنظر و سال آینده، ماشین حساب عادی و مهندسی، انواع رنگ ماژیک هایلایت به خصوص زرد، سبز و قرمز، چسب مایع، چسب نواری و ماتیکی، سوزن منگنه، پایه‌ی چسب، جوهر برای پرینت گرفتن، گیره پوشه و گیره کاغذ، دفترچه برای انجام امور مختلف و برنامه‌ریزی، مداد، قیچی، چسب کاغذی و کاربن می‌شود. در بین لوازم تحریر گفته شده خودکار، مداد، غلط گیر و ماژیک هایلایت و به طور کلی هر لوازم که با آن می‌نویسند و یا طراحی می‌کنند، از دسته لوازم تحریر نوشت‌افزار می‌باشد.

  • وسایل و دستگاه‌های مورد نیاز

علاوه بر لوازم تحریر در قسمت قبلی بیان کردیم، وسایل و دستگاه‌هایی وجود دارند که لازمه هر اداره و سازمانی هستند و نبود آن‌ها علنا امکان‌پذیر نخواهد بود. این وسایل شامل جاقلمی، پانچ، منگنه، کاتر، میز تحریر، کشو سیار، تخته اعلانات و وایت برد و پایه‌ی چسب و خودکار هستند. در ادامه  به طور مفصل‌تر با برخی از این لوازم و وسایل آشنا می‌شویم.

  • تقویم: وجود یک تقویم برای هر اداره‌ای نیاز است. بر اساس آخرین اطلاعات روانشناسی وجود ساعت و تقویم در یک مرکز می‌تواند شما را فردی زمان شناس‌تر نشان دهد. درنتیجه احتمال اینکه مراجعین از دست شما راضی‌تر باشند، بیشتر می‌شود.
  • کاربن: شاید امروزه برخی‌ها بگویند که کاربن دیگر مثل سابق مورد نیاز نیست. اما این افراد سخت در اشتباه‌اند، چون با کاربن می‌شود خیلی راحت و البته ارزان کپی‌برداری کرد. کاغذ‌های کاربن‌ ظاهری ساده اما کاربردی گسترده در ادارات دارند.
  • پانچ: از لوازم اداره که استفاده از آن به صورت روزانه می‌باشد. پس در نتیجه از این وسیله استفاده‌های زیادی می‌شود. لذا به کیفیت آن دقت نمایید.
  • کلیپس و گیره کاغذ: کلیپس کاغذ می‌تواند تعداد زیادی برگه را بگیرد، اما گیره تا نهایتا ۱۰ الی ۱۲ برگه را توانایی دارد. بنابراین به صرفه هست که کلیپس کاغذ بیشتر خریداری شود.
  • سوزن منگنه و دستگاه منگنه: خب شما نمی‌توانید همه‌ی کاغذ‌ها را با گیره و کلیپس نگهدارید و نیاز دارید که تعدادی کاغذ به مدت طولانی در کنار هم باشند، پس در نتیجه باید از منگنه و دستگاه منگنه استفاده کنید. کاربرد منگنه تازه وقتی اسناد گم شده‌اند و با پیدا شدن نیاز دارند که در کنارهم باشند، بیشتر نمایان می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که این دستگاه هم مانند پانچ درجه یک بخرید، چرا که به مدت طولانی به آن نیاز دارید.

لیست لوازم اداری و رومیزی

نکات مهم

یکسری نکات وجود دارد که رعایت آن‌ها به خرید و نگهداری بهتر شما از وسایل کمک می‌کند. یکی از این نکات مهم فهمیدن این است که شما دو نوع لوازم تحریر برای کار خود دارید. یکی لوازم عمومی و دیگری تخصصی. لوازم ادارات معمولا عمومی هستند، چراکه در بیشتر مواقع علاوه بر کارمندان، مراجعین نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما اگر شما در اداره کار می‌کنید، لوازم تخصصی و خاص خود را نیز بهتر است داشته باشید. البته خوبی کار در اداره‌جات این است که شما خیلی زود کاستی‌ها را متوجه می‌شوید و اقدام به خرید می‌کنید. یکی از راه‌های این که کاستی در لوازم تحریر پیش نیاید، این است که شما ست خریداری کنید.

خرید لوازم امروزی و مدرن

به فروشگاه‌های لوازم تحریر سر بزنید و خوب به آن‌ها نگاه کنید. آیا وسایل فروشگاه مانند گذشته‌ها است؟  خب قطعا خیر. امروزه لوازم تحریر مدرنی آمده‌اند که علاوه بر رفع نیاز، از نظر زیبایی نیز مانند لوازم دکوری خوش ساخت هستند. مدرن و خوش ساخت بودن این وسیله‌ها نه تنها به لوازم تحریر خانه بلکه به لوازم مورد نیاز هر اداره هم رسیده است و آن‌ها با مدرنیزه شدن هم زیبا و هم‌ کاربردی‌تر شده‌اند.

خرید لوازم اداری

خرید لوازم اداری از فروشگاه ال آی

قطعا دانستن این مورد که هر اداره‌ای نیاز به لوازم مورد نیاز خود دارد، چیزی قابل انکار است. شما با مراجعه به هر اداره متوجه لوازم و وسایل مورد استفاده توسط کارکنان خواهید شد. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی شما را با این گونه وسایل آشنا نمودیم. در صورتی که قصر خرید هرگونه لوازم اداری و نوشت‌افزار دارید می‌توانید به وب سایت ال آی مراجعه کرده و با اطمینان خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید