لوازم تحریر

بهترین برندهای جلد کتاب

بهترین برندهای جلد کتاب

از دیرباز بیشترین دغدغه بشر حفظ و نگهداری و افزایش طول عمر اسناد و کتاب‌های با ارزش بوده است. خوشبختانه امروزه بهترین روش برای جلوگیری از آسیب، پارگی، کهنه شدن و محافظت در برابر رطوبت و ماندگاری بیشتر کتاب، جلد کردن آن‌ها است. دانش آموزان و دانشجویان برای ماندگاری و محافظت کتاب از جلد یا رویه کاوری استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب درباره بهترین برندهای جلد کتاب اطلاعاتی را بیان می‌کنیم.

انواع جلد کتاب

جلد کتاب در سه نوع آماده، چسبی و سلفونی در بازار موجود بوده که جنس آن‌ها از پلاستیک است. جلدهای چسبی به دلیل سهولت در استفاده و ماندگاری بالا و ضد آب بودن پرطرفدارترین نوع جلدهای کتاب هستند که در طرح و رنگ‌های متنوع طراحی و تولید شده است و به صورت شیت شده یا برش خورده و رولی در بازار موجود است.

کاور شفاف یا مات که روی کتاب یا دفتر کشیده می‌شود تا از پارگی، تاخوردگی و کهنه شدن جلوگیری کرده و در برابر رطوبت و گرد و غبار از کتاب محافظت کند را جلد می‌گویند. امروزه با توجه به سایز و نوع محصول و کاربرد آن در انواع مختلف تولید شده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه به انواع آن‌ها می‌پردازیم:

جلد کتاب در سه نوع آماده، سلفونی و چسبی در طرح و سایزهای مختلف و به صورت شفاف و مات طراحی و تولید شده است.

  • جلد آماده

جلدهای آماده از جنس طلق محکم و به رنگ شفاف است و در طرح‌های  مختلف فانتزی، کلاسیک و ساده به صورت رنگی و بدون رنگ و در سایز بزرگ و سایز استاندارد تولید شده است. با توجه به مقرون به صرفه نبودن و پروسه سخت تولید جلد آماده و صرف زمان زیاد برای جلد کردن، این محصول کم‌تر در بازار موجود است. برای استفاده از جلد آماده نیاز به چسب دارید.

  • جلد سلفونی

جلد سلفونی یک لایه نایلونی ضخیم است که باعث محافظت و ماندگاری بالا کتاب و دفتر می‌شود. از این محصول در چاپ سررسیدها، مجلات، کتاب‌های آموزشی و … استفاده می‌کنند. جلد سلفونی در طرح و رنگ متنوع و مختلف طراحی و تولید شده است و با توجه به نوع محصول، بودجه و کاربرد آن می‌توان انتخاب کرد. جلدهای سلفونی در صنعت چاپ مدل بسیار رایجی است و به صورت مات و شفاف تولید می‌شود که مدل مات آن امکان دید را برای مخاطب بهتر و از بازتاب نور جلوگیری می‌کند. جلدهای سلفونی علاوه بر محافظت و مراقبت از کتاب جلوه زیبایی به آن‌ها می‌بخشد.

  • جلد چسبی

جلد چسبی از مواد محکم و خاص تولید شده است.‌ با توجه به قیمت مناسب و استفاده آسان برای جلد کردن و استحکام بالا در برابر خط خوردگی و تا شدگی این محصول نسبت به سایر انواع جلدها محبوبیت بیشتری دارند. جلدهای چسبی مانند جلدهای آماده در طرح‌های مختلف فانتزی، ساده و کلاسیک به صورت رنگی و بدون رنگ تولید می‌شود. مزیت مهم جلد چسبی این است که مصرف‌کننده می‌تواند قسمت جلو و پشت کتاب را به صورت مجزا جلد کند. جلدهای چسبی نیازی به چسب و منگنه ندارد و به سهولت نصب می‌شود. از مزیت مهم این جلدها ضد آب بودن آن‌ها است.

بهترین برندهای جلد کتاب

بهترین برندهای جلد آماده چسبی

به دلیل استحکام و تقاضای بالای جلد آماده چسبی در برندهای مختلف مانند جانسون، استورم، لایف پن، کلیپس، ماین، تاپ رول و … طراحی و تولید شده است که در ادامه به بهترین برندهای جلد آماده چسبی می‌پردازیم:

  • جلد چسبی لایف پن

جلد چسبی لایف پن در ابعاد ۳۶ × ۵۰ سانتی‌متر با ضخامت ۸۰ میکرون است. مهم‌ترین ویژگی این محصول قدرت چسبندگی آن می‌باشد. این برند از جلدهای آماده در طرح‌ها و بسته‌بندی‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود و یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه جلد آماده است. جنس برند لایف پن از پلاستیک به رنگ شفاف یوده و در بسته‌های ۱۰ برگی به بازار عرضه می‌شود.

  • جلد چسبی تاپ رول

از دیگر برند معروف جلد آماده می‌توان جلد چسبی تاپ رول را نام برد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به ضد آب بودن و قدرت چسبندگی آن اشاره کرد‌. ویژگی دیگر آن نماندن گرد و غبار روی سطح جلد است. جنس برند تاپ رول از پلاستیک به رنگ شفاف بوده و در بسته‌های ۱۰ برگی به بازار عرضه می‌شود.

  • جلد چسبی جانسون

این محصول پرکاربرد در ابعاد ۳۵ × ۵۰ سانتی‌متر و در ده طرح متفاوت با بسته‌بندی متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود‌. مزیت مهم این برند ضد آب بودن و قدرت چسبندگی عالی این محصول است. برند جانسون از جنس پلاستیک و به رنگ شفاف بوده و در بسته‌های ۱۰ برگی به بازار عرضه می‌شود.

  • جلد چسبی ماین

این برند در دو مدل شفاف و رولی با عرض ۵۰ سانتی‌متر تولید می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این برند ضد آب بودن و سهولت در نصب است. برند ماین مدل رولی از جنس پلاستیک مات و به رنگ آبی شفاف تولید می‌شود. برند ماین مدل شفاف از جنس پلاستیک و به رنگ شفاف و در بسته‌های ۱۰ عددی به بازار عرضه می‌شود.

  • جلد چسبی صدیق

از دیگر برندهای جلد کتاب موجود در بازار برند صدیق است که در ابعاد ۲۲ × ۲۸.۵ سانتی‌متر در بسته‌های ۵ عددی تولید می‌شود. این محصول مناسب کتاب‌های سایز بزرگ یا رحلی است. با توجه به ویژگی‌های برند صدیق محبوبیت خاصی بین  مشتریان خاص خود دارد.

خرید از فروشگاه ال آی

برای سهولت در نگهداری و ماندگاری بیشتر و محافظت از کتاب بهترین روش جلد کردن آن‌ها است. امروزه جلدهای آماده تنوع زیادی دارند و با توجه به نوع و سایز محصول و کاربرد آن می‌توان جلد مناسب آن را انتخاب کرد. در بین جلدهای آماده، جلد چسبی به دلیل سهولت در استفاده و ضد آب بودن و ماندگاری بالا در نگهداری کتاب از محبوبیت خاصی برخوردار است و برای استفاده نیازی به چسب و منگنه ندارد. در این مقاله به برندهای جلد کتاب اشاره شد که در بین آن‌ها برند جانسون  به دلیل‌ تنوع در طرح و قدرت چسبندگی خوب آن منحصر به فرد است. فروشگاه اینترنتی ال آی معروف‌ترین و بهترین برندهای جلد آماده چسبی را به بازار عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید