لوازم اداری

انواع زونکن اداری

زونکن اداری

تابه حال هنگام مراجعه به ادارات و سازمان‌ها پوشه‌های ایستاده پر از مدارک و اسناد مهم را دیده‌اید؟ حتی در برخی مطب‌ها، پرونده‌های بیماران داخل این وسیله‌ها نگهداری می‌شود. پوشه‌هایی ایستاده و از جنس محکم و استوار که برای نظم‌دهی و مرتب کردن برگه‌ها، اسناد و مدارک از آن‌ها استفاده می‌شود را زونکن می‌گویند. حال از این زونکن‌ها در هر جایی که نیاز به دسته‌بندی و نظم باشد استفاده می‌شود. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی قصد داریم شما را با انواع زونکن اداری آشنا کنیم. در صورتی که به دنبال خرید این محصولات پرکاربرد هستید، قطعا این مطلب کمک شایانی به شما خواهد کرد.

انواع زونکن اداری از نظر جنس و کاربرد

زونکن‌های اداری به انواع مختلفی برحسب کاربرد، اندازه، جنس و رنگ تقسیم می‌شوند.  به مهم‌ترین آن‌ها در این بخش اشاره خواهیم کرد.

زونکن اداری

  1. زونکن پومر

زونکن‌هایی که دارای جلد مقوایی به همراه یک پوشش سلفونی هستند را زونکن پومر می‌گویند. این نوع در سایزهای کوچک‌تر تا A4 تولید می‌شوند و دارای عطف‌های مختلفی هستند. عطف در واقع به شما اجازه می‌دهد کاغذهای کم‌تر یا بیشتری را درون آن قرار دهید. در این دسته‌بندی زونکن‌های باکیفیت و زیبایی به شرح زیر قرار دارند:

  • زونکن‌های مقوایی پاپکو

جنس این زونکن از طرف ۱۰۰۰ میکرون است که برای بایگانی کاغذهای A5 منتسب هستند. قفل این نوع زونکن فلزی است و طول عمر بسیار بالایی دارد. با توجه به ابعاد آن که ۱۸ در ۲۷ سانتی‌متر است، فضای زیادی را اشغال نکرده و از این بابت برای مکان‌هایی که فضا کم است بسیار مناسب می‌باشد. عطف این زونکن ۸ سانتی‌متر است و از برند معروف پاپکو می‌باشد. زونکن مقوایی پاپکو در انواع رنگ‌بندی برای نظم‌دهی بیشتر تولید می‌شود.

  • زونکن گلف مقوایی ۸ سانتی

جلد این نوع زونکن از مقوا بوده و ضخامت بالایی دارد. کاغذهایی با سایز A4 درون آن قرار می‌گیرند و دارای قفل فلزی و نوار فلزی در انتهای لبه‌ها است. برند گلف با سابقه‌‌ی طولانی در تولید انواع لوازم تحریر این زونکن را در انواع رنگ‌های مختلف روانه بازار کرده است. برای خرید این زونکن گلف مقوایی 8 سانتی کلیک کنید.

  • زونکن ۸ سانت متالیک پاپکو

این زونکن دارای سایز ۳۲ در ۲۹ سانتی‌متر است و برگه‌های سایز A4 را در خود جای می‌دهد. دارای عطف ۸ سانتی و رادو می‌باشد که این رادو کمک می‌کند تا جلد ثابت بماند و مدارک داخل آن آسیب نبینند. یکی از زونکن‌هایی که قابلیت نگهداری بالای تعداد برگه را دارید همین نوع متالیک برند پاپکو است که شما به راحتی می‌توانید ۶۰۰ بره درون آن جای دهید. با قرار دادن دیوایدر در آن دسته‌بندی و بایگانی برای شما راحت‌تر خواهد بود. زونکن متالیک پاپکو در انواع رنگ‌ها تولید می‌شود و شما حتما از نمونه‌های آن در ادارات و شرکت‌ها دیده‌اید. برای خرید زونکن اداری 8 سانت پاپکو کلیک کنید.

انواع زونکن

  1. زونکن کلاسیک

در گذشته بیشتر از این نوع زونکن استفاده می‌شد و دارای روکش  PVC هستند و ورقه‌هایی با ابعاد A4 درون آن‌ها قرار می‌گیرند. این نوع زونکن دارای ابعاد مختلفی برای قرارگیری تعداد مختلفی از کاغذها است. انواعی از زونکن‌های کلاسیک را در ادامه شرح می‌دهیم:

  • زونکن پاپکو ۸ سانتی

جلد این نوع زونکن با توجه به قرار گرفتن در دسته‌بندی زونکن‌های پومر دارای جنس مقوایی است. به دلیل ضخامت بالایی که دارد در مرور زمان مشکلات استحکامی از قبیل کج شدن برای آن رخ نمی‌دهد. روکش داخلی این نوع زونکن از جنس گلاسه لمینت و روی خارجی آن PVC است. کاغذهایی با سایز A4 و کوچک‌تر در آن جای می‌گیرد و عطف آن ۸ سانتی‌متر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این زونکن لبه‌ی فلزی آن است که این موضوع باعث می‌شود در جابه‌جایی و حمل‌ونقل آسیبی نبیند. این زونکن برند پاپکو در هجده رنگ متنوع تولید می‌شود تا با هر سلیقه‌ای همخوانی داشته باشد.

  • زونکن متالیز

این نوع زونکن دارای ضخامت بالایی بوده و از مقوای فشرده ساخته شده است. روکش رویه آن از جنس PVC است و دارای رادو برای ثابت نگه داشتن اسناد و برگه‌ها می‌باشد. لبه‌های پایینی آن از جنس فلز بوده که این امر باعث می‌شود در نقل و انتقال آسیبی نبیند. ابعاد این زونکن ۲۹ در ۳۲ سانت و برگه‌هایی با سایز A4 را درون خود جای می‌دهد. زونکن متالیز مدل متالکو با رنگ‌های متنوع فیروزه‌ای، سورمه‌ای و … تولید می‌شود. این نوع زونکن گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری، دسته‌بندی و بایگانی اسناد و مدارک مهم سازمانی و اداری است.

زونکن

  1. زونکن گالینگور

روکش این نوع زونکن کیفیت و دوام بالایی دارد و به دلیل استحکام بالا از برگه‌هاب درونی به خوبی محافظت می‌کند. این زونکن‌ها در ادارات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته این به معنای عدم استفاده توسط اشخاص نمی‌باشد. در ادامه نمونه‌ای از این دسته زونکن را بیان می‌کنیم:

  • زونکن سان مدل ۱۰۰۴

این زونکن دارای جلد مقوایی با کتان گالینگوری است. در انواع رنگ‌ها تولید شده و سایز آن ۷.۵ سانتی‌متر است.

  1. زونکن کاوردار

این نوع زونکن‌ها علاوه بر رویه دارای کاور هستند که باعث می‌شود به راحتی بتوانید عکس و متن دلخواه را در آن قرار دهید. اگر دارای اطلاعات بسیار زیادی هستید و پرونده‌های زیادی را در دست انجام دادید به این نوع زونکن احتیاج خواهید داشت.

  1. زونکن تبلیغاتی

این نوع زونکن‌ها بیشتر برای تبلیغ استفاده می‌شود ولی این موضوع در نوع کاربرد آن‌ها تاثیری نمی‌گذارد.

زونکن های اداری

انواع زونکن اداری از نظر تعداد حلقه

زونکن‌های اداری بر اساس نوع حلقه به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • زونکن با حلقه دایره‌ای

عطف کوچک در زونکن‌ها باعث می‌شود که تعداد کمی برگه درون آن جای گیرد لذا برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که اسناد و مدارک زیادی دارند گزینه‌ مناسبی نیستند. البته برای رفع این مشکل از حلقه‌های گرد استفاده می‌شود.

  • زونکن با حلقه قوسی یا آرک

زونکن‌هایی که دارای عطف بزرگی هستند برای مرتب نگه داشتن کاغذها از حلقه قوسی استفاده می‌شود ولی ورق زدن در این نوع زونکن کمی سخت خواهد بود.

  • زونکن با حلقه D شکل

زونکن‌های با حلقه D دارای گنجایش زیاد برای بایگانی هستند و ورق زدن در آن‌ها راحت است، تنها مشکل آن‌ها برداشتن و گذاشتن برگه‌ها است.

خرید از فروشگاه اینترنتی ال آی

نظم و ترتیب در تمامی کارها مهم است و در صورتی که همه جا منظم باشد احساس آرامش به انسان القا می‌شود. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ال آی شما را با انواع زونکن‌های اداری آشنا نمودیم. شما با خواندن این مطلب به راحتی می‌توانید بهترین نوع زونکن را برای خود انتخاب کنید و اسناد و مدارک سازمانی خود را دسته‌بندی نمایید. در مشاهده انواع لوازم تحریر و نوشت افزار از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید