لوازم نقاشی و طراحی

مدادرنگی فابر کاستل ساخت کجاست؟

برند فابر کاستل در سال 1761 توسط کاسپر فابر در نورنبرگ تاسیس شد و تا امروز توسط خانواده موفق فابر اداره می‌شود. این کمپانی، یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید لوازم‌تحریر در دنیا محسوب می‌شود. ظرفیت تولید این شرکت، بیش از 2000 میلیون مداد چوبی در سال است. این شرکت معتبر و محبوب که امروزه محصولات آن، در نه کشور در حال تولید و ساخت بوده، در 120 کشور نمایندگی فروش داشته و از آن به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مدادرنگی در دنیا یاد می‌شود. این برند، انواع مدادرنگی را با رنگ و طرح‌های متنوع تولید می‌کند و از ویژگی‌های بارز این شرکت، تولید مدادرنگی‌های خوش‌رنگ، نرم و با کیفیت است. حال در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی هریک از مدل‌های مدادرنگی فابر کاستل بپردازیم.

بسته‌بندی فابر کاستل در مقایسه با دیگر برندها

فابر کاستل نیز مانند سایر برندهای تولیدکننده مدادرنگی، برای دسته‌بندی محصولات خود و البته از همه مهم‌تر برای حمل آسان و محافظت آن‌ها، از بسته‌بندی استفاده کرده است. اکثر برندهایی که در زمینه مداد رنگی فعالیت می‌کنند، برای بسته‌بندی محصولات خود از جعبه فلزی، مقوا، قوطی فلزی و جعبه‌های پلاستیکی استفاده می‌نمایند. اما به طور کلی این کمپانی‌های بزرگ، مداد رنگی‌های خود را در بسته‌های 120، 108 ، 102، 60، 48، 36، 24 و 12 عددی تولید و در بازار به فروش می‌رسانند.

انواع مداد رنگی‌های فابر کاستل

انتخاب یک برند باکیفیت در بین سایر تولیدکنندگان دیگری که در زمینه مداد رنگی فعالیت می‌کنند، کار نه چندان آسانی است. اما با جستجو و تفحص در سایت‌های مختلف و بررسی آن‌ها می‌توان گفت؛ یکی از بهترین گزینه‌ها برند فابر کاستل است. فابر کاستل یک کمپانی آلمانی است که به صورت تخصصی در زمینه مواد اولیه‌ و رنگ‌های نقاشی و طراحی کاربرد دارد. این کمپانی که بیش از 250 سال در تولید لوازم نقاشی و طراحی فعالیت کرده است، دلیل مهمی برای ضمانت کیفیت آن می‌باشد. در ادامه این مطلب به اختصار به انواع و مدل‌های متنوع مدادرنگی فابر کاستل می‌پردازیم.

مدادرنگی فابر کاستل مدل polychromos

مدادرنگی فابر کاستل polychromos

این مداد رنگی دارای تکنولوژی مبتنی بر روغن است که می‌تواند بدون هیچ گونه نگرانی باعث ایجاد رنگی یکدست بر روی کاغذ شود. پلی کروموس شامل رنگ‌های زیاد است که این مداد رنگی در سال 1908 ، کمی قبل‌تر از صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت در سال 1911 تولید شد.

فابر کاستل یکی از بهترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید مداد رنگی در دنیا به شمار می‌آید. مدادهای پلی کروموس در ابتدا شامل 60 رنگ بودند، اما امروزه تنوع رنگ‌های این مداد رنگی به 120 عدد رسیده است. مداد رنگی‌های فابر کاستل مدل polychromos دربسته بندی‌های 60، 108 و 120 رنگ تولید می‌شوند.

 

مدادرنگی فابر کاستل مدل Sketch

مدادرنگی فابر کاستل Sketch

واژه Sketch به معنای طرح است. همان طوری که از معنی این مدل مداد رنگی مشخص است، این مداد، مخصوص نقاشی و طراحی‌های حرفه‌ای است. ممکن است با هر مدادی بتوان نقاشی کرد اما نمی‌توان با هر مداد رنگی طراحی نمود. این مدل مداد رنگی، محصولی خاص و حرفه‌ای برای طراحان، نقاشان و هنرمندانی است که تصمیم دارند اثری هنری خلق کنند.

مداد رنگی‌های مدل Sketch دارای رنگدانه‌های غلیظ، با قابلیت پوشش‌دهی بسیار بالا هستند که می‌توان سطوح و خطوطی یکدست و پر رنگی را با آن ایجاد کرد. همچنین بسیاری از هنرمندان، نگرانی و ترس زیادی نسبت به شکسته شدن نوک مدادها در هنگام طراحی دارند. به همین دلیل این برند با تولید مداد رنگی مدل Sketch که نوک و مغزی آن در برابر شکستن بسیار مقاوم است، به این دسته از نقاشان و هنرمندان کمک شایانی نموده است.

 

مداد رنگی فابر کاستل مدل classic

مدادرنگی فابر کاستل کلاسیک

یکی از مدادرنگی‌های مشهور و معروفی که در بین نقاشان و طراحان، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده، مدادرنگی فابر کاستل مدل کلاسیک (classic) است. بدنه این مدادرنگی، به حالت کلاسیک‌ و شکل شش‌ضلعی طراحی و از چوب با کیفیت و مرغوب تولید شده است.

این بدنه ارگونومیکی و شش‌ضلعی، باعث می‌شود در استفاده‌های طولانی‌مدت، دست خسته نشود و به آن آسیبی وارد نگردد. حالت شش‌ضلعی بدنه این نوع مدادرنگی فابر کاستل، از لیز خوردن و غلتیدن آن در دست و یا روی میز جلوگیری می‌کند. همچنین مغزی و نوک این مداد رنگی، در برابر فشار بسیار مقاوم بوده و به راحتی نمی‌شکند. با توجه به این ویژگی‌های مداد رنگی کلاسیک، می‌توان نتیجه گرفت که این محصول یکی از بهترین محصولات فابر کاستل بوده است. لازم به ذکر است که مداد رنگی کلاسیک در بسته‌های 12 رنگ، 24 و 36 رنگی تولید می‌شود.

جمع‌بندی

اکنون در این مقاله سعی کردیم شما را با برند معروف و معتبر فابرکاستل و نحوه شکل‌گیری آن آشنا کنیم. لازم به ذکر است که در طی سال­‌های گذشته، شرکت­‌های داخلی تولیدکننده لوازم تحریر نیز به بالاترین حد کیفیت خود رسیده‌­اند. بنابراین در هنگام خرید حمایت از تولیدات داخلی الویت همه ماست. اما در عین حال، فروشگاه اینترنتی ال آی، یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین عرضه‌کننده انواع لوازم تحریر با کیفیت خارجی و داخلی، با قیمت‌های مناسب در خدمت مشتریان عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید