آموزشی

راهنمای انتخاب مداد برای تست زنی

راهنمای انتخاب مداد برای تست زنی

مداد تست­‌ زنی یکی از مهم‌­ترین و ضروری­ترین ابزاری است باید به­ هنگام تست­ زنی همواره با خود به­ همراه داشته باشید. در انتخاب بهترین مداد تست زنی باید دقت لازم را به­ خرج دهید. اما زیاد وسواس به ­خرج ندهید زیرا مداد تست­ زنی هم مانند سایر مداد­های موجود در بازار یک مداد ساده است و تنها کافیست یکسری ویژگی­‌های مناسب را دارا باشد تا بتوانید به ­هنگام تست­ زنی به راحتی از آن استفاده نمایید.

انتخاب مدادی مناسب برای تست ­زنی، برای شما محصلین عزیز که سال‌هاست از نوشت‌افزار استفاده می­‌­کنید، نباید امری بسیار دشوار و پیچیده باشد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوازم ­تحریر ال­ آی قصد داریم با ذکر مواردی مفید و کاربردی شما را در انتخاب بهترین و باکیفیت­­‌ترین مداد تست زنی یاری کنیم.

1- مدادی با نوک نرم

داشتن مدادی با نوک نرم اولین و معروف‌ترین توصیه درباره‌ی نوک مداد مناسب برای تست ­زنی و کنکور است. درجه سختی و نرمی نوک مدادها با علائم H و B تشخیص داده می‌شود. H حکایت از سختی و B نشان از نرمی دارد. درجه این سختی و نرمی نیز با عددی که کنار هر حرف اختصاری قرار می‌گیرد، روشن می‌گردد.

بدین صورت هرچه عدد کنار H  بزرگ­‌تر باشد، دز نتیجه درجه سختی نوک مداد بیشتر است و هر چه عدد کنار B  بالاتر برود، مداد نرم­­‌تر خواهد بود. مداد HB که دارای حد وسط نرمی و سختی است، برای نگارش و تحریر مورد استفاده قرار می­­‌گیرد. برخی از افراد این مداد را برای تست ­زنی و کنکور مناسب می­­‌دانند. اما برخی دیگر توصیه می­­‌کنند که از مداد­های گروه B مانند B2 برای تست­ زنی و کنکور استفاده شود.

مداد کنکور

2- مدادی با بدنه چندوجهی

یکی از نکاتی که همواره برای تست­ زنی باید در نظر داشته باشید این است که در روز کنکور قرار است حدود ۴ ساعت مداد به دست باشید. پس باید مدادی را انتخاب کنید که راحت آن را در دست بگیرید. بنابراین مدادهای گرد معمولا در دست لیز می‌خورند و نگه داشتنشان نیازمند وارد کردن فشار بیشتر با انگشتان است.

توصیه ما به شما این است که بهتر است مدادی برای تست­زنی تهیه کنید که دارای بدنه‌ی چندوجهی (معمولا شش یا هشت ضلعی) باشد؛ البته دقت کنید که زوایای این چندوجهی در مداد خیلی تیز نباشد و انحناهای مناسب و مطلوبی داشته باشد.

۳. مدادی با قطر مناسب

برخی از انواع مختلف مدادها خصوصا انواع فانتزی، بدنه‌ای بیش از حد استاندارد، کم‌قطر یا بالعکس قطور دارند. هیچ‌یک از این انواع برای روز کنکور و یا برای تست­زنی مناسب نیستند زیرا دست شما را خیلی زود خسته می‌کنند. علاوه‌ براین در مدادهای فانتزی معمولا درجه سختی و نرمی مداد کاملا مشخص نیست و شاید نوک مداد برای تست زنی خیلی مناسب نباشد.

مداد تست زنی

۴. مدادی که رد آن به راحتی و آسانی پاک شود

خوب است بدانید که مغز برخی از مدادها از موادی تولید شده که با راحتی با پاک‌کن پاک نمی‌شود! همیشه ردی از آن‌ها باقی می‌ماند یا این‌که برای پاک کردنشان نیاز به اعمال فشار زیادی است که حتی ممکن است به پارگی برگه منجر شود.

  • پس این نکته را به خاطر داشته باشید که مداد مناسب برای تست ­زنی و کنکور باید خیلی راحت و سریع پاک شود زیرا یک برگه‌ی پاسخ‌نامه بیشتر در اختیار شما نیست.

۵. مدادی با نوک پهن

خانه‌های برگه‌ی پاسخ‌نامه  معمولا چند میلیمتر پهنا دارند. بنابراین برای آن‌که پاسخ شما در سیستم خوانده شود، لازم است خانه‌ی مربوط به گزینه کاملا پر شده باشد. اگر مدادی انتخاب کنید که نوک تیز باشد یا اگر از اتود استفاده کنید، ضمن آن‌که ناچارید زمان بیشتری صرف کنید تا خانه پر شود، برگه هم در معرض آسیب است.

همچنین اگر گزینه را پاک کنید در بسیاری از موارد ممکن است رد پاسخ پاک شده در برگه بماند که گاهی سیستم را در خواندن دچار اشتباه می‌کند.

مداد

آشنایی با مداد تست زنی

استفاده از یک مداد مناسب و باکیفیت برای تست زنی با ویژگی‌هایی که گفته شد می‌تواند اضطراب و دغدغه‌ی کنکوری‌ها را تا حد زیادی کم کند اما اگر مدادی اساسا برای تست زنی طراحی و تولید شده باشد، آن را انتخاب نمی‌کنید؟

تولیدکنندگان حرفه‌ای نوشت‌افزار همیشه به نیاز مصرف‌کنندگان توجهی ویژه دارند. به همین دلیل مداد تست زنی با ویژگی‌هایی متفاوت از مدادهای معمولی تولید شده است که می‌توانید برای آزمون‌های تستی از آن استفاده کنید.

حال بنظر شما این ویژگی‌ها چیست؟

نوک مداد با پهنای ۲ تا ۳ میلیمتر

یکی از مهم‌ترین ویژگی­­‌های مداد مناسب برای تست­زنی وکنکور این است که بتوان با آن در کم‌ترین زمان ممکن خانه‌ی پاسخ را پر کرد. لازم به ذکر است که نوک مداد تست زنی پهنایی به اندازه‌ی خانه‌ی پاسخ دارد و با یک بار کشیدن، آن را پر می‌کند.

مداد

درجه نرمی B2

یکی دیگر از ویژگی­­‌های یک مداد خوب این است که نرمی نوک مداد مناسب تست­ زنی و کنکور باید به حدی باشد که بدون اعمال فشار زیاد ردی پررنگ بر جای بگذارد. مداد B2 این درجه مناسب نرمی را داراست که معمولا برای تست زنی مناسب است. (اگر نرمی مداد بیش از این باشد، در نتیجه رد مداد پخش خواهد شد.)

ساختار اتودی

یکی از دلایلی‌ که بسیاری از افراد، اتود را بر مداد ترجیح می‌دهند، تجدید آسان نوک آن و بی‌نیازی از مدادتراش است. قطعا این ویژگی در جلسه کنکور هم بسیار مهم و کاربردی است اما پیش‌تر گفتیم که اتودهای معمولی به دلیل ظرافت نوک چندان مناسب این منظور نیستند.

مداد مناسب تست­زنی علاوه بر داشتن نوکی با پهنا و نرمی مناسب، از ساختار اتودی ویژه­‌­ای بهره­مند است و نوک آن به راحتی تجدید می­‌­گردد.

بدنه‌ی استاندارد

خوب است بدانید که بدنه مداد تست زنی طول و قطر مناسبی دارد و به‌راحتی می‌توان ساعت‌ها با آن کار کرد. همچنین این مداد از نوعی پلاستیک مرغوب تولید می‌شود که اصطکاک مناسبی دارد و براحتی در دست لیز نمی‌خورد.

مداد تست زنی

پاک‌کن انتهای مداد

یکی دیگر از مزایای مداد مناسب تست­زنی این است که در انتهای مداد تست زنی مانند بسیاری دیگر از انواع اتود، یک پاک‌کن کوچک قرار دارد که می‌توانید با استفاده از آن تست‌های اشتباه را با سرعت و سهولت بیشتری پاک نمایید.

گیره

یکی از نکاتی که در هنگام خرید مداد تست زنی باید به آن توجه داشته باشید این است که مداد تست زنی مناسب با داشتن گیره به راحتی در جیب مانتو، شلوار و پیراهن ثابت می‌ماند و در نتیجه حمل آن احتیاجی به هیچگونه کیف و یا جامدادی ندارد.

خرید از فروشگاه اینترنیتی ال آی

در این مقاله مفید و کاربردی با ویژگی‌های مداد مناسب برای تست­ زنی و کنکور آشنا شدیم. خوب است بدانید که مداد تست زنی نیز کاملا از ویژگی‌هایی برخوردار است که یک مداد مناسب کنکور باید داشته باشد. این نوع مداد معمولا همراه با یک بسته نوک یدک به فروش می‌رسد.

فراموش نکنید که داشتن مداد مناسب و باکیفیت همواره یکی از وسایل لازم برای کنکور است. علاوه بر آن باید پاک‌کن و مدادتراش مناسبی نیز به همراه داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی ال ­آی عرضه کننده انواع لوازم ­تحریر مرغوب و باکیفیت با قیمت عمده در ایران است که به پشتوانه سال­‌­ها تجربه درخشان در امر تولید و عرضه انواع لوازم ­التحریر و نوشت­‌ ­افزار توانسته است به جایگاهی ویژه در نظر مخاطبان نائل آید. اگر شما هم کنکوری هستید و برای تست­ زنی نیاز به یک مداد باکیفیت و مرغوب دارید، پیشنهاد ویژه ما به شما خرید از ال ­آی است.

شما عزیزان می­­‌توانید جهت هرگونه سوال در مورد نحوه خرید و سفارش محصول مورد نظر خود با کارشناسان باتجربه ما که همه روزه در دسترس هستند تماس حاصل فرمایید.

در پایان برای شما کنکوری‌های عزیز آرزوی موفقیت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید