لوازم تحریر

اشتباهات رایج در خرید لوازم تحریر

اشتباهات رایج در خرید لوازم تحریر

اشتباهات رایج در خرید لوازم تحریر چیست؟ معمولا خرید لوازم تحریر برای اکثر افراد، یکی از فرایند‌های ساده و معمولی چند مرحله‌ای به شمار می‌رود. با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی و یا فروشگاه نوشت افزار شروع شده و پس از آن با انتخاب چند ابزار ساده و در نهایت پرداخت هزینه‌های معینی به پایان می‌رسد. گفتنی است که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ایرانی و خارجی در زمینه تولید لوازم تحریر به فعالیت می‌پردازند. پس در نتیجه برای هر محصول، چندین نمونه ایرانی و خارجی وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت که با وجود این تنوع بالا و افزایش روز‌افزون آمار شرکت‌های تولیدی، ساده گرفتن فرایند خرید لوازم تحریر یک مشکل مهم است که شما را مجبور به تکرار فرآیند خرید می‌کند.

قطعا در خرید لوازم تحریر خواهیم دید که علاوه بر انتخاب ماده اصلی، برند و جنس آن نیز مهم است. از سوی دیگر انتخاب بین محصولات ایرانی و خارجی به یک دغدغه برای خریداران تبدیل شده است. این موضوع می‌تواند خرید لوازم تحریر را بسیار پیچیده‌تر از قبل کند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب از فروشگاه ال آی سعی داریم به بررسی چند اشتباهات رایج در خرید لوازم تحریر بپردازیم که اکثر خریداران با آن‌ها روبرو می‌شوند. بنابراین تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

رایج‌ترین اشتباهات در خرید لوازم تحریر

در این قسمت از محتوا تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا رایج‌ترین اشتباهات مربوط به خرید لوازم تحریر را به شما مخاطبان عزیز معرفی کنیم:

اشتباهات رایج در خرید لوازم تحریر

۱.خریدن لوازم تحریر خارجی بهتر است!

امروزه یکی از تبلیغات کاملا منفی که نسبت به لوازم تحریر و نوشت افزار ایرانی در بین خانواده‌ها وجود دارد. متاسفانه تلاش اساسی برای از بین رفتن این نوع طرز فکر صورت نگرفته است. به این دلیل خرید لوازم تحریر خارجی گزینه بسیار بهتری نسبت به اجناس ایرانی است. اگر شما هم به فروشگاه‌های اینترنتی و یا نوشت افزار‌های محله خود سر زده باشید؛ متوجه می‌شوید که لوازم نوشت افزار داخلی و خارجی متعددی در آن وجود دارد و معمولا عمده سهم آن‌ها به اجناس و لوازم چینی مربوط می‌شود. این در حالی است که چندین شرکت ایرانی مشغول تولید محصولات بسیار با‌کیفیت داخلی است و به راحتی می‌تواند به رقابت با محصولات خارجی بپردازد.

البته ما در این محتوا قصد نداریم که به قضاوت بین این دو دست لوازم تحریر بپردازیم. اما به دلیل برخی افکار عمومی نا‌درست، باید به ذکر برخی مسائل پرداخته شود. مثلا در حال حاضر محصولات گوناگونی در بازار وجود دارد. در برخی از آن‌ها لوازم تحریر خارجی و در برخی دیگر لوازم تحریر ایرانی مناسب‌تر می‌باشد. گفتنی است که برند‌های مطرح و محبوب در حوزه نوشت افزار تقریباً شناخته‌شده‌اند و می‌توان به صورت تجربی اثبات کرد که کدام یک از این دو گزینه، انتخاب مناسبی برای متقاضیان به شمار می‌رود.

مداد و روان نویس

۲.لوازم تحریر نیازی به تاریخ انقضا ندارد!

معمولا در اولین نگاه تصور می‌شود که لوازمی همانند مداد، پاک کن و یا حتی مداد تراش برخلاف مواد غذایی مختلف، نیازی به تاریخ انقضا ندارد. اما لازم است بدانید که این طرز فکر کاملاً اشتباه است. اکثر ابزار مربوط به نوشت افزار دارای تاریخ انقضا هستند. مثلا روان نویس‌ها و یا خودکار‌های مختلف در گذر زمان کیفیت خود را به کلی از دست می‌دهند و جوهرشان تقریبا خشک می‌شود. یا مثلا یک دفتر نقاشی پس از گذشت تاریخ انقضای خود، دیگر قابلیت استفاده ندارد. زیرا تمامی برگه‌های آن کیفیت اولیه خود را تا حدود زیادی از دست می‌دهند. به همین خاطر هم تمامی شرکت‌های تولید کننده سعی کرده‌اند برای لوازم تحریر تولیدی خود، محدودیت زمانی خاصی را در نظر بگیرند تا افراد انتخاب‌های خود را با توجه به این زمان انجام دهند.

بنابر توضیحات داده شده در بالا، توصیه ما به شما عزیزان این است. اگر قصد خرید لوازم نوشت افزار را دارید، کیفیت جنس مد‌نظرتان را در وهله اول به صورت حضوری مورد بررسی قرار دهید. سپس از فروشنده بخواهید که تاریخ انقضای وسیله مورد نظر را به شما نشان دهد. اگر متوجه شدید که فروشنده از انجام چنین کاری امتناع کرد، سریعا گزینه خود را تغییر دهید و به سراغ یک فروشگاه و یا یک محصول دیگر بروید.

لوازم تحریر کودکان

۳.محدودیت سنی در مورد لوازم تحریر لازم نیست!

به احتمال زیاد، شما هم حین خرید لوازم تحریر مد‌نظرتان، به این توصیه برخوردید که ابزار تحریری برای گروه‌های سنی مختلف، محدودیت استفاده دارد. خوشبختانه در بازار امروزه، شاهد استفاده از چنین توصیه‌ها و پیشنهاداتی برای خرید بسیاری از وسایل نوشت افزار و یا حتی وسایل اسباب بازی هستیم. این موضوع نشان‌دهنده این است که چگونگی استفاده از این وسایل و همچنین سلامتی طرف مقابل برای شرکت‌های سازنده این محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد. اما از طرفی دیگر می‌بینیم که تعداد زیادی از خانواده‌ها نسبت به این موضوع کاملا بی‌تفاوت بوده و به آن اهمیت خاصی نمی‌دهند.
لازم به ذکر است که اگر یک شرکت تولیدی برای یک محصول، محدودیت سنی در نظر بگیرد، بدین معناست که استفاده از آن می‌تواند از لحاظ جسمی و حتی روحی به فرزند شما صدمه بزند. دقت کنید که برخی از این ابزار‌ها کاملا فیزیکی هستند. ولی برخی دیگر همچون لوازم کامپیوتری، بیشتر با روح و روان کودکان سر‌و‌کار دارند. به همین خاطر اکیداً توصیه می‌شود که از خریدن لوازم تحریر نا‌متناسب برای محدوده سنی کودک دلبندتان پرهیز کنید. این توصیه‌ها را کاملا جدی بگیرید!

اشتباهات رایج در خرید لوازم تحریر

۴.لوازم تحریر گرانتر، بهترند!

یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید لوازم تحریر خرید لوازم تحریر گران است. معمولا در مورد اکثر وسایل و لوازم دیگر، این دیدگاه وجود دارد که خریدن تجهیزات گران‌تر بهتر می‌باشد. ممکن است در نگاه اول چنین به نظر برسد که شرکت‌های تولید‌‌کننده برای محصولات گران‌تر خود، قابلیت‌های ببشتری را در نظر گرفته‌اند. این دید باعث شده قیمت آن را بالاتر انتخاب کنند و در واقع ضرب المثل قدیمی «هیچ گرانی بی حکمت نیست» را به واقعیت برسانند. اما نمی‌توان این موضوع را به طور کلی عمومیت بخشید و در مورد خرید وسایل مختلف از جمله لوازم تحریر به کار برد. ولی خب باید توجه داشته باشید که در استفاده از هر وسیله‌ای، میزان بازدهی آن اهمیت بیشتری دارد.

به عنوان مثال، ماشین حساب‌های مهندسی در مقایسه با ماشین حساب‌های معمولی گرانترند. اما در صورتی که این وسیله برای یک دانش آموز خریداری شود، طبیعتاً کارایی مد‌نظرش را نخواهد داشت. همچنین هزینه پرداخت شده کاملاً بی خود خواهد بود. در این زمینه توصیه ما این است که هنگام خرید لوازم تحریر، به تمامی نیاز‌ها و انتظارات خود و فرزندتان توجه داشته باشید و سپس ابزار مورد نظرتان را بخرید.

لوازم تحریر

۵.شیوه‌های کمک آموزشی در اولویت‌اند!

آخرین موردی که می‌توانیم به عنوان یک اشتباه بزرگ در خرید لوازم تحریر در نظر بگیریم این است که تعداد بسیار زیادی از خانواده‌ها در خرید لوازم تحریر مد‌نظر خود، معمولا انتخاب لوازم کمک آموزشی را در اولویت قرار می‌دهند. در رابطه با این اشتباه می‌توان گفت که نویسندگان کتاب‌های درسی از جهات مختلفی این کتاب‌ها را برای فرزندان شما مناسب دیدند و معمولا نیازی به شیوه‌های کمک آموزشی خاصی ندارند؛ اما اگر قصد دارید که به فرزندانتان کمک ببشتری کنید، سعی کنید که استفاده از شیوه‌های کمک آموزشی را در اولویت کاری خود قرار ندهید و به جای آن ابزار‌ها و وسایل ضروری و مورد نیاز آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید.

سخن پایانی

در محتوای بالا از فروشگاه ال آی سعی کردیم در مورد اشتباهات رایج در خرید لوازم تحریر صحبت کنیم. شما عزیزان می‌توانید با بهره گیری از توصیه‌های گفته شده و خریدی مناسب برای فرزندان دلبندتان، زندگی خوبی را چه در حال حاضر و چه در آینده برای آن‌ها رقم بزنید. برای خرید أنواع مختلف لوازم تحریر و نوشت افزار از فروشگاه اینترنتی ال آی کافی است به وب سایت رسمی این مجموعه مراجعه کنید.

نمایندگی ال آی با پخش لوازم التحریر و ملزومات اداری مختلف با کمک کادری مجرب سعی در ارائه فناوری‌های نو در فعالیت‌های مختلف خود دارد تا بتواند همگام با پیشرفت تکنولوژی در جهان، خدمات نوینی را به شما مشتریان عزیز ارائه دهد. از همراهی شما عزیزان کمال تشکر را داریم…

دیدگاهتان را بنویسید