بازی فکری

معرفی بازی فکری برای کودکان زیر 2 سال

معرفی بازی فکری برای کودکان زیر 2 سال

بازی‌های فکری برای کودکان زیر 2 سال می‌توانند نقش مهمی در توسعه مهارت‌ها و رشد ذهنی آن‌ها داشته باشند. این بازی‌ها می‌توانند به توسعه مهارت‌های دیداری و دست ورزی کودک کمک کرده تا الگوها و روابط بین اشیاء را به خوبی درک کنند. همچنین، این بازی‌ها می‌توانند خلاقیت کودکان را تقویت کرده و آن‌ها را تشویق به تفکر و حل مسائل کنند. انجام بازی‌های فکری هوش کودک را به شدت افزایش داده و مهارت‌های اجتماعی آن‌ها را نیز تقویت کند. فروشگاه اینترنتی ال آی در ادامه بهترین بازی فکری برای کودکان زیر 2 سال معرفی خواهد کرد.

معرفی بهترین بازی فکری برای کودکان زیر 2 سال

انتخاب بازی‌های مناسب برای کودکان زیر 2 سال بسیار مهم است و باید از بازی‌هایی که ایمن و مناسب سن و توانایی آن‌هاست استفاده شود. البته لازم است بدانید که این بازی‌ها باید تحت نظر والدین یا مراقبان انجام شود. بازی‌های فکری برای کودکان زیر 2 سال تنوع زیادی دارند. به عنوان مثال، بازی‌های پازلی می‌توانند به توسعه مهارت‌های حل مسئله کودک کمک کنند، در حالی که بازی‌های تطابق شیئی می‌توانند مهارت‌های تطبیق و تشخیص الگو کودک را تقویت کنند.

بهترین بازی‌های تقویت هوش برای کودکان زیر 2 سال عبارتند از:

  • مکعب هوش پاپارو مدل مهره دار
  • مکعب ابری کوچولوی شاد
  • حلقه پرتاب مدل کاکتوس
  • توپ و سرسره 5 طبقه
  • لگو 45 قطعه بازیتا
  • میخ و چکش چوبی
  • مکعب هوش پارس
  • دالی توپه سنجاقک
  • هوش چین 4 تکه
  • پله پله سنجاقک

بازی فکری “مکعب هوش پاپارو مدل مهره دار” یک بازی جذاب و آموزنده است که به صورت تخصصی برای کودکان زیر 2 سال طراحی شده است. این بازی از یک مکعب با مهره‌های مختلف تشکیل شده است که کودک باید قطعات یا همان مهره‌های پلاستیکی را از میان قطعات با شکل مناسب عبور دهد. انجام این بازی می‌تواند به تقویت مهارت‌های حل مسائل، تفکر منطقی، توجه به جزئیات و توانایی‌های مکعبی کودکان کمک کند. این بازی همچنین می‌تواند به تقویت تمرکز، حافظه فعال و توانایی حل مسائل پیچیده کمک کند.

بازی فکری “مکعب ابری کوچولوی شاد” یک بازی آموزشی و شاد است که برای کودکان به منظور توسعه مهارت‌های فکری و درک محیط تولید شده است. این بازی از یک مکعب با الگوها و رنگ‌های مختلف تشکیل شده که شش ضلعی است. در هر یک از اضلاع این مکعب نام و تصویر حیوانات، میوه‌ها و… طراحی شده است. بازی نامبرده شده با الگوها و رنگ‌های مختلف می‌تواند تفکر خلاق کودکان را تحریک کند و آن‌ها را به یادگیری و کشف مطالب جدید محیط پیرامون خود و افزایش اطلاعات عمومی تشویق کند.

بازی فکری “حلقه پرتاب مدل کاکتوس” بازی هیجانی است که در دسته بندی بازی‌های ورزشی محسوب می‌شود. در این بازی مفرح که مدل کاکتوس نام دارد باید حلقه‌ها را پرتاب کرده و به دور کاکتوس بیاندازید. انجام این بازی می‌تواند به تقویت مهارت‌هایی چون دقت، تمرکز و هماهنگی چشم و دست کودکان کمک کند. بازی فکری حلقه پرتاب مدل کاکتوس یکی از بهترین بازی‌های فکری و آموزشی و حتی ورزشی است که می‌تواند ساعت‌ها کودکان را به خود سرگرم کند و سبب افزایش هوش کودکان در حال رشد گردد.

بازی فکری “توپ و سرسره 5 طبقه” یک بازی ایرانی برای کودکان 1 تا 3 سال است. این بازی شامل یک سرسره با 5 طبقه و یک توپ است. در بازی فکری توپ و سرسره باید با حرکت دقیق توپ به طبقه‌های مختلف سرسره، آن را به پایین برسانید. اگر به دنبال یک بازی فکری جذاب آموزشی برای تقویت مهارت‌های بینایی، هماهنگی بین چشم و دست و تقویت هوش هستید؛ بازی فکری توپ و سرسره یک بازی فکری عالی برای کودک شماست که به شدت توصیه می‌شود.

بازی فکری “لگو 45 قطعه بازیتا” از بهترین بازی‌های فکری مناسب کودکان زیر 2 سال و حتی بالای 2 سال است. به صورت کلی لگو، بازی مهارتی و آموزنده بسیار خوبی در تمامی سنین است. این بازی قدرت تخیل ذهن کودک را افزایش می‌دهد و سبب رشد ذهنی و تقویت حواس پنجگانه و اعتماد بنفس کودک می‌شود. خوب است در بازی فکری لگو حواستان باشد که کودک قطعات را در دهان خود نگذارد. البته قطعات بازی فکری لگو 45 تکه کوچک نیست اما برای احتیاط بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

بازی فکری “میخ و چکش چوبی” تمرین خوبی برای هماهنگی بین چشم و دست، پرورش مهارت‌های حرکتی و حس شنوایی کودک است. این بازی با 9 قطعه مختلف، علاوه بر آشنایی کودکان با رنگ‌ها، می‌تواند به توسعه مهارت‌های حل مسائل، تفکر منطقی و توانایی‌های ساختاری آن‌ها کمک کند. بازی فکری میخ و چکش که همراه با تفکر و فعالیت فیزیکی است، سبب رشد و توسعه جسمی و ذهنی کودکان در سنین رشد می‌شود.. از آنجایی که این بازی می‌تواند نیازمند نظارت بزرگسالان باشد، مطمئن شوید که کودکان در حین بازی تحت نظارت مناسب قرار دارند.

بازی فکری “مکعب هوش پارس” مناسب برای گروه سنی 18 ماه به بالا است. این بازی از مواد پلاستیکی نو تولید شده است که امنیت کودکان را تضمین می‌کند. این بازی با مفاهیم اولیه اشکال پایه، رنگ‌ها و تطبیق الگو ساخته شده است. مکعب هوش پارس، دارای سه شکل در هر وجه است و امکان باز شدن وجه‌های مکعب و استفاده از آن به صورت تخت شدنی نیز وجود دارد. اهداف آموزشی این بازی شامل تقویت تمرکز و هماهنگی چشم و دست، افزایش اعتماد به نفس، و آشنایی با اشکال و رنگ‌ها می‌باشد. این نوع بازی‌ها که همراه با امکانات آموزشی هستند، می‌توانند به توسعه مهارت‌های حرکتی، حسی، و شناختی کودکان کمک کنند.

بازی فکری “دالی توپه سنجاقک” برای کودکان با رده سنی ۱ تا ۳ سال طراحی شده است. این بازی شامل ۴ توپ جغجغه‌ای، دو سرسره و یک چکش است و ابعاد آن حدوداً ۱۷ * ۲۷ * ۱۴.۵ سانتی متر می‌باشد. این محصول از جنس پلاستیک باکیفیت توسط یک شرکت سازنده ایرانی به نام سنجاقک تولید شده است. در این بازی کودکان می‌توانند با استفاده از چکش روی توپ‌ها کوبیده و حرکت توپ‌ها را در طول مسیر دنبال کنند. این بازی علاوه بر ارتقاء مهارت‌های حرکتی، به کودکان کمک می‌کند تا از طریق بازی و تعامل، مهارت‌های ابتدایی خود را تقویت کنند و از زمان خوش‌گذرانی لذت ببرند.

بازی فکری “پله پله سنجاقک” از مواد اولیه نو و مناسب برای گروه سنی 10 ماه به بالاست.اهداف آموزشی این بازی شامل آشنایی با رنگ‌ها، تقویت و هماهنگی چشم و دست، تقویت مهارت‌های ظریف حرکتی و برانگیختن حواس پنجگانه می‌شود. در این بازی جذاب و ساده، کودک با قرار دادن توپ در بالای اولین پلکان، مسیری که توپ تا پایان آن طی می‌کند را دنبال می‌کند. این فعالیت‌ها سرگرمی و آموزشی باعث تقویت تمرکز، شنوایی، دقت و تمرکز کودک شده و اعتماد به نفس او را بالا می‌برد. بازی مهیج پله پله سنجاقک سبب می‌شود کودکان شما علاوه بر سرگرمی مطالب آموزنده‌ای را حین بازی بیاموزند و رشد کنند.

جمع بندی

فروشگاه اینترنتی ال آی، جزء معتبرترین و کامل‌ترین فروشگاه‌های لوازم تحریر و بازی فکری است. در فروشگاه ما علاوه بر لوازم تحریر باکیفیت و متنوع بازی‌های فکری مختلفی به فروش می‌رسد. اگر به دنبال بازی فکری برای کودکان زیر 2 سال هستید؛ می‌توانید به وبسایت فروشگاه ما مراجعه کرده و با انتخاب دسته بندی گروه سنی کودک خود بهترین بازی فکری برای تقویت حافظه و هوش فرزند دلبندتان را به ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید