فرقی ندارد که شما به فکر راهاندازی یک دفترکار یا یک شرکت اداری بزرگ هستید یا قصد دارید یک شرکت کوچک را راهاندازی کنید؛ قطعا بعد از تصمیم به راهاندازی آن شرکت، اولین مسئلهای که ذهن شما را درگیر خواهد کرد، این است که با چه وسایلی باید آن شرکت را مجهز کنید تا بتوانید کارهای روزانه شرکت را به نحواحسن انجام دهید. این مرحله به یک لیست لوازم تحریر اداری کامل نیاز دارید تا بهوسیله آن وسایل مورد نیاز خود را به راحتی و سهولت تهیه کنید و چیزی را از قلم نیاندازید. در چک لیست لوازم تحریر اداری، وسایلی کاربردی وجود دارد که برای همه شرکتها و دفاتر کار مورد نیاز است؛ در این مقاله از ال آی قصد داریم تا چک لیست کامل و جامعی از لوازم تحریر اداری را بهطور کامل بررسی کنیم.
در لیست لوازم تحریر اداری چه مواردی وجود دارد؟
یکی از مهمترین و اصلیترین کارها که موجب افزایش عملکرد و همچنین دقت و افزایش سرعت کار کارمندان میشود، تهیه لیست لوازم التحریر اداری مورد نیاز است. تهیه این وسایل علاوه براینکه بر زیبایی محیط کار تاثیر زیادی میگذارد؛ سبب حرفهایتر به نظر رسیدن آن محیط هم میگردد. ممکن است برخی از این وسایل در نگاه اول ضروری بهنظر نرسند و به آنها اهمیتی داده نشود؛ اما باید بگوییم که همه این لوازم بسیار مهم و کاربردی هستند و باعث افزایش سرعت عملکرد کارکنان میشوند. جهت معرفی و تهیه چک لیست لوازم تحریر اداری، باید بگوییم که تجهیزات اداری بهطور کلی به دو دسته کلی تقسیم میشوند:
- لوازم و تجهیزات اداری مصرف شدنی: این دسته شامل لوازمی است که در دفترکار ضروی هستند و بهسرعت مورد استفاده قرار میگیرند.
- لوازم و تجهیزات اداری ماندگار: این دسته شامل لوازمی هستند که در طولانی مدت بارها و بارها مورد استفاده قرار میگیرند و در دفترکار ضروری هستند.
لیست لیست لوازم تحریر اداری مصرف شدنی شامل چه مواردی است؟
- خودکار
- لاک غلطگیر
- دفتر یادداشت
- دفتر برنامهریزی
- مداد و مداد تراش
- کاغذ A2، A3 و A4
در تمامی مراحل نوشتن متن روی برگه خیلی وقتها احتمال اشتباه زیاد وجود خواهد داشت. پس در چنین مواقعی وجود یک لاک غلط گیر بشدت ضروری خواهد بود چرا که امکان دارد این اشتباه در نوشتار یک قرار داد مهم رخ دهد. پیشنهاد میکنیم در انتخاب لاک غلط گیر لاک خودکاری را انتخاب کنید چرا که هم به ظاهر زیبای میز لوازم تحریر اداری دفترتان کمک خواهد کرد و هم بدلیل وجود نوک های تاشو به داخل امکان خشک شدنش بسیار کم خواهد بود.
هر کارمند، جهت یادداشت های روزانه و اطلاع از تاریخ روز به یک تقویم رومیزی نیاز دارد. چرا که می تواند به واسطه آن، تاریخ جلسات، نامه ها و… را تنظیم و برنامه ریزی کند.کما اینکه می تواند تاریخ های تعطیل رسمی را به راحتی مشاهدهکرده و مرخصی هایش را مدیریت کند. به همین علت وجود یک تقویم ساده و کوچک روی هر میز کار ضروری خواهد بود
- پوشه
- سی دی
- پاکت نامه
- گیره پوشه
- جوهر پرینتر
- سوزن منگنه
- تقویم دیواری
- ماژیک هایلایتر
- ماژیک وایت برد
لیست لوازم تحریر اداری ماندگار شامل چه مواردی است؟
از چسب نواری برای چسباندن کاغذها یا هر شئ سبک دیگر به هم، در دفتر کار یا محیط های اداری استفاده میشود. اگر برای هر بار استفاده از چسب نواری بخواهیم برای جدا کردن قطعات چسب، از قیچی یا دندانمان استفاده کنیم، روند کارمان بسیار سخت و آزار دهنده میگردد.
- میز
- کازیه
- قفسه
- زیرپایی
- خط کش
- کلیربوک
- صندلی
- کتابخانه
- جامدادی
- ارگانایزر میز
- زیر مانیتوری
- پشتی طبی
- دستگاه پانچ
- ماشین حساب
- پایه چسب نواری
- تقسیمکننده کشو
- دستگاه منگنه و سوزن منگنه
بسیاری ازکارمندان به کاغذهای A4 پرینت شده که حاوی اطلاعات مهمی هستند بسیار سر و کار دارند. بنابراین جمع آوری و بایگانی این اسناد، کار بسیار مهمی است.کلربوک بعنوان اصلیترین عضو در لیست وسایل دفتر کار قرار میگیرد. کلربوک جایی است که اسناد، مدارک، قراردادها و برگه های مهم را درون خود جای میدهد تا از مفقود شدن آنها جلوگیری نماید.کلربوک دارای جلد پلاستیکی مستحکم و مقاومی است که در واقع این جلد مقاوم، وظیفه اصلی محافظت از برگه ها را بر عهده دارد.
- تخته سیاه
- تخته وایت برد
- تخته پاک کن
لیست لوازم فناوری اداری چه مواردی را شامل میشود؟
در این قسمت به معرفی لیست کاملی از لوازم فناوری اداری میپردازیم. در لیست لوازم تحریر اداری، وسایل بسیار ضروری و کاربردی وجود دارد که نسبت به سایر وسایل اداری نیاز به بودجه و هزینه بیشتری دارد.
این وسایل عبارتند از:
- تلفن
- موس
- کیبورد
- پرینتر
- کامپیوتر
- لپ تاپ
- هدست
- هارد دیسک
- فلش مموری
- کاغذ خردکن
- دستگاه کپی
- دستگاه اسکنر
- دستگاه فکس
- محاقظ نوسان برق
- مودم و تجهیزات شبکه
لیست لوازم تحریر اداری رومیزی شامل چه مواردی است؟
برخی از وسایل بمنظور دسترسی آسان و سریع روی میز کارمندان قرار میگیرند و نسبت به وسایل دیگر ضروریتر هستند؛ همچنین ممکن است کارمندان در طول روز چندین بار از این وسایل استفاده نمایند. دسترسی سریع کارمندان به این وسایل، قطعا سبب افزایش سرعت و بهبود روند کارشان خواهد شد؛ بنابراین قرار دادن این وسایل پراهمیت و کاربردی در چک لیست لوازم تحریر اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در این قسمت به معرفی لیست جامعی از لوازم التحریر اداری رومیزی خواهیم پرداخت:
- کازیه
- پایه چسب
- دستگاه پانچ
- دستگاه منگنه
- جامدادی رومیزی
یکی از مهمترین کارهای روزانه یک کارمند در دفترکار بایگانی کردن اسناد، مدارک، نامهها و… است که برای انجام این کار مهم به یک دستگاه پانچ کاغذ قوی مورد نیاز است. دستگاه پانچ کاغذ به عنوان یکی از لوازم اداری ضروری، باید بسیار باکیفیت، انتخاب و خریداری شوند. زیرا به دلیل زیاد استفاده مکرر، اگر آنها را بیکیفیت تهیه کنیم، در مدت کوتاهی دچار خرابی میگردند. بنابراین میتوان دستگاه پانج را جز اساسیترین وسایل مورد نیاز شرکت دانست.
- کاغذ
- مداد
- خودکار
- غلط گیر
- زیردستی
- گیره کاغذ
- فایل رومیزی
لیست وسایل نگهداری از اسناد اداری چه مواردی را شامل میشود؟
بسیاری از کارمندان برای ساماندهی و نظم بخشیدن به کار خود، به برخی از تجهیزات و لوازم بایگانی نیاز دارند تا بتوانند پروندهها و اسناد خود را به راحتی و سهولت دستهبندی کنند تا در صورت لزوم بتوانند بهراحتی به آنها دسترسی داشته باشند.
لیست لوازم پستی مورد نیاز در دفتر کار شامل چه مواردی است؟
شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکتها و دفاتر اداری، گاهی به ارسال اسناد و مدارک دیگر نیاز پیدا میکنند. به همین جهت در دسترس بودن وسایل مورد نیاز پستی میتواند همواره روند کار کارمندان را سرعت ببخشد. در این قسمت از مقاله قصد داریم به بررسی لیست کامل لوازم پستی مورد نیاز در دفتر کار بپردازیم.
- کارتن
- پاکت نامه
- پاکت حبابدار
- نایلون حبابدار
- برچسب پستی
- نوارچسب بستهبندی
لیست وسایل مورد نیاز جلسات اداری شامل چه مواردی است؟
در همه دفاتر اداری و شرکتها، بین مدیران و کارمندان و سایر اعضای تیم جلساتی برگزار میشود؛ برگزاری این جلسات به لوازم و تجهیزات مهم و کاربردی نیاز دارد که میبایست در چک لیست لوازم التحریر و نوشتافزار اداری قرار گیرد. در این قسمت به معرفی کاملی از لیست وسایل مورد نیاز برای جلسات اداری خواهیم پرداخت. این لوازم عبارتند از:
- گچ
- پونز
- سه پایه
- تخته سیاه
- تابلو اعلانات
- تقویم دیواری
- تخته وایت برد
- ماژیک وایت برد
- صندوق پیشنهادات
- پروژکتور نمایش اسلاید
خرید عمده لوازم تحریر اداری از ال آی
پس از دسترسی به لیست کاملی از لوازم التحریر اداری، مرحله بعدی، مرحله تهیه و خرید لوازم این لیست است که معمولا بهصورت عمده و در تعداد بسیار بالا انجام میگیرد. اگر شما هم برای شرکت و یا دفتر کار خود بهدنبال تهیه چک لیست منحصربفرد خود هستید؛ اما از آن دسته از افرادی هستید که از صرف وقت و زمان زیاد جهت خرید حضوری بیزارید و خرید اینترنتی و آنلاین را بیشتر از خرید سنتی ترجیح میدهید، فروشگاه ال آی میتواند شما را در تهیه و خرید انواع لوازم التحریر اداری کمک کند.
در فروشگاه اینترنتی ال آی، دیگر نیازی نیست برای تهیه چک لیست خود ساعتها وقت بگذارید و هزینه زیادی را صرف خرید لیست لوازم تحریر اداری کنید. کافی است در دفتر کار خود بنشینید و به سایت سربزنید؛ با چند کلیک ساده و بهصورت آنلاین، برندهای مختلف و متنوع را بررسی کنید، تنوع و کیفیت آنها را ببینید و در نهایت لیست لوازم تحریر اداری مورد نیاز خود را با خیال راحت سفارش دهید. لیست خرید شما ظرف مدت 1 تا 3 روز کاری بهدستتان میرسد.
قیمت روز لوازم تحریر عمده به چه عواملی بستگی دارد؟
از آنجایی که دنیای لوازم التحریر، دنیایی از محصولات متنوع با قیمتهای کاملا متفاوت است؛ تهیه کردن قیمت روز لوازم تحریر عمده برای صاحبان فروشگاه، ادارات دولتی، سازمانها، مدارس، صاحبان کسب و کار و مدیران شرکتها کار چندان آسانی نیست؛ اما با وجود دسترسی از راههای مختلف و متنوع به لیست قیمت روز لوازم تحریر عمده، امر تهیه لیست موارد مورد نیاز کار نسبتا آسانی خواهد بود.
لازم به ذکر است که قیمت روز لوازم تحریر عمده معمولا هر چند وقت یکبار تغییر میکند و بهروز میشود. این قیمتها دستخوش تغییراتی از جمله کاهش یا افزایش قیمت و یا اعمال تخفیفهایی بر روی لوازم تحریر عمده میگردد. در فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر ال آی این امکان برای شما فراهم شده است که از تنوع محصولات و قیمتهای روز بهراحتی باخبر شده و با قیمتی بسیار مناسب لیست لوازم تحریر اداری خود را با خیال راحت تهیه کنید.